گزیده خبرهای 16 آذر 90
صفار هرندی: خدا به داد احمدی نژاد برسد

http://www.fararu.com/vdceef8o.jh8fvi9bbj.html

بالاخره جدا شدگان مدیر مسئول ومعاونش در دروغ نامه ی کیهان اکنون این دو پاسدار سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری و پاسدارمحمدحسین صفار هرندی در سایت مشرق که وابسته به پاسدار سربازجو شریعتمداری است بهم رسیده اند تا تا مبارزه ومخالفت و پرونده سازی کردن علیه ی رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلبان و رفسنجانی ورئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد وتیم وی که متهم به جریان انحرافی و بر انداز شدند را با هم به پیش ببرند.چونکه برگزاری نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره در پیش است . برای همین باندهای مافیایی متخاصم مقابل هم صف آرایی کرده اند.

مشرق نوشت:صفارهرندی در همایش بزرگ بصیرت عاشورائیان ایلام با اشاره به حوادث معاصر گفت: در شرایط پس از جنگ امام خمینی (ره) دستور بازسازی داده ‌بودند و باید کشور ساخته می‌شد، همه هم قبول داریم که شرایط دوران پس از جنگ با دوران جنگ تفاوت دارد، اما در دوره سازندگی علیرغم کارهای خوبی که صورت گرفت یک کار بد بزرگ اتفاق افتاد و آن تغییر نگاه بود. * آقای هاشمی در خطبه‌ای آمد و شروع به تخطئه کردن روش زندگی توام با ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌پرستی کرد و گفت باید حزب‌اللهی‌ها لباس تجمل بپوشند و وارد خیابان‌ها شوند، این در حالی است که نگاه آقای هاشمی در دوران جنگ تحمیلی کاملا نگاهی دیگر بود. * آقایان کروبی و موسوی از نمایندگان امام در بنیادهای مستضعفان و شهید بودند، چه اتفاقی می‌افتد که این افراد تبدیل به عناصری می‌شوند که از رجاله‌هایی که در خیابان‌ها تصاویر امام را پاره می‌کنند حمایت می‌کنند، این جز تغییر نگاه چه چیز دیگری است؟ *یک وقتی تعدادی از بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در آستانه انتخابات سال 76 به همراه برخی از دانشجویان بسیجی به آقای میرحسین موسوی مراجعه کردند که آقای مهندس وقت آن رسیده که وارد صحنه شوید، کارگزاران کار را خراب کرده‌اند، آرمان‌های امام لگدکوب شده، شما دوباره این جریان دولت در خدمت نظام ولایی را احیا کنید. آقای میرحسین گفته بود با وجودی که قبول دارم حرف‌های شما را و می‌دانم اتفاق‌های بدی افتاده ولی امیدی ندارم و نمی‌شود کاری کرد. اینها حرف‌های حقی است اما طرفدار ندارد، ببینید این آدم در اوایل عوض شدن حرف دل و ذهنش است شیطان وارد پوستش شده و او را وسوسه می‌کند. * آقای میرحسین موسوی ادامه داده بود که آن زمان امام بود که مردم طرفدار انقلاب اسلامی بودند اکنون دیگر تمام شده دوره آن حرف‌ها. * بسیاری از افرادی که مسیر خود را عوض کردند گفتند در دوره امام این حرف‌ها خوب است اما اکنون آمریکا همه جا را گرفته است. * جریان انحرافی جریانی نیست که یک قوه عاقله داشته باشد و نظریه‌پردازی پشت موضوع وجود ندارد. * من با توجه به آشنایی که با این جریان دارم می‌دانم که این را نمی‌شود جریان نامید بلکه این یک باند است که به اقتضا عمل می‌کند. باندی که منفعت‌طلبانه در صحنه 10 جور برای شما پشتک می‌زند. اگر وارد جمع مسجدی‌ها شود موافق نظر مسجدی‌‌ها سخن می‌گوید. اگر به جمع متجددین وارد شود موافق نظر آنان حرف می‌زند این رفتارها را از باند فاسد و منحرف انحرافی دیده‌ام که تعریف می‌کنم. *بنابراین آنان فایل‌های گونا‌گونی در جیب خود داشته و در هر جا و مکانی که بروند بر اساس میل و نظر آن گروه حاضر سخن می‌گویند. ....

احضار علیرضا کامکار، فعال دانشجویی، به اداره اطلاعات در روز دانشجو

همکاری اعلام ناشده میان ارتجاع هار و سرکوبگر داخلی با استعمار خارجی موجب شده است تا که اینان اینگونه بهم برسند . چونکه در روز 16 آذر سال 32 که بدلیل ورود نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا که پس از کودتای ننگین 28 مرداد 32 بود دانشجویان فنی دانشکده وابسته به دانشگاه تهران تظاهرات به تظاهرات زده شد . ولی از سوی نیروهای سرکوبگر شاه مورد تهاجم واقع شد و منتهی به شهید شدن 3 دانشجوی رشته ی فنی شد . اکنون این روز بعنوان روز دانشجو نامیده می شود .ولی اکنون از سوی شیخ جانشین شاه شده چنین دست به بازداشت دانشجو زده می شود تا ک مانع از حضور دانشجویان در مراسم بزرگداشت چنین روزی شود.

طبق روال سال های گذشته، همزمان با نزدیک شدن به روز دانشجو، فشار نهادهای امنیتی بر فعالین دانشجویی افزایش یافته است. در هفته های اخیر نیز شاهد بازداشت و احضار دانشجویانی از دانشگاه های مختلف کشور به کمیته های انضباطی و نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه بوده ایم که تنها بخشی از انها در رسانه ها انعکاس یافته است.بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، در هفته ی اخیر علیرضا کامکار دانشجوی حقوق دانشگاه ازاد شهرکرد برای چهارمین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ به اداره اطلاعات شهرکرد احضار شد. این دانشجوی ساکن شهرکرد که دبیر تشکلی به نام "سازمان مستقل ازاداندیشان" در این دانشگاه نیز می باشد، چهارشنبه شانزدهم اذر و روز دانشجو باید در اداره اطلاعات شهرکرد حاضر شود.در ادامه ی فشارها بر دانشجویان، در روز شنبه دوازدهم آذر، علی عباسی و رحمان یعقوبی دو فعال دانشجویی دانشگاه مازندران بازداشت شده بودند.

لکنت زبان، خونریزی معده، هپاتیت و بیماری عصبی سوغات پنج ماه فشارروحی وجسمی بر اشکان ذهابیان در زندان

بازهم نمونه ای دیگر از شیوه و رفتار بغایت ضد انسانی که در سیاه چال های رژیم فاشیستی مذهبی در مورد زندانیان سیاسی اعمال می شود . به خصوص وضعیت دانشجویان زندانی در رژیم ضدبشر وقرون وسطایی که ادعای امن و آزادی تر ین کشور جهان دارد.

یک منبع مطلع و نزدیک به پرونده اشکان ذهابیان فعال دانشجویی که روز ۳۰ شهریور پس از تحمل پنج ماه حبس آزاد شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که وی پس از آزادی به دلیل فشارهای فیزیکی و روحی که طی مدت بازداشت تحمل کرده دچار لکنت زبان، خونریزی معده و آسیب جدی کبدی شده است. درمدت بازداشت آقای ذهابیان منابع نزدیک به وی به کمپین گفتند که او در مدت بازداشت مورد بدرفتاری شدید قرارگرفته تا به خواسته بازجویان برای اعتراف به فعالیت هایی که انجام نداده بود تن دهد. منبع آگاه به کمپین گفت: « اشکان دو ماه در بازداشتگاه شهید کچوئی اداره کل اطلاعات استان مازندران در سلول انفرادی بوده است. بعد از ۲۰ روز به سلولی که دو چراغ مهتابی داشت و نورش به شدت زننده بود برده می شود که ۲۴ ساعته روشن بوداین فعال دانشجویی به دنبال آزارو اذیت خانواده اش و تهدیدهای ماموران امنیتی روز ۱۲ اردیبهشت خود را به اداره اطلاعات برای اجرای حکم شش ماه زندانی که در دادگاه تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفته بود معرفی کرد. اما به جای زندان توسط اداره اطلاعات ساری دستگیر و از آن زمان بارها مورد بازجویی قرار گرفت است.» آقای ذهابیان روز ۳۰ شهریور آزاد شد. این منبع افزود:‌«فشارهای ناشی از دوران بازجوئی و همچنین تحمل دوران سخت انفرادی و از همه مهمتر بعد از انتقال به زندان متی کلا بودن و نگهداری شدن دربند قاتلین ومجرمین خطرناک به علاوه تحمل فشارهای مسئولین زندان باعث آسیب های جدی روانی وفیزیکی برای این فعال دانشجویی شده است

قتل مزاحم تلفني خواهر

http://www.fararu.com/vdcguu9y.ak9uu4prra.html

بی خودی گفته نمی شود که ایران امن و آزاد ترین کشور جهان می باشد . چونکه آنگونه آزادی وجود دارد که موجب مزاحمت تلفنی می شود .در نهایت به قتل مزاحم تلفنی با چاقو منتهی می شود.

جواني كه مي‌گويد مزاحم تلفني خواهر خود را كشته است مورد محاكمه قرار گرفت. به گزارش تهران امروز فروردين ماه امسال ماموران پليس شيراز از طريق تماس شهروندان از به قتل رسيدن جواني در يكي از كوچه‌هاي خلوت اين شهر مطلع شدند. پيامك از سوي دختري جوان .اصرار مقتول بر مزاحمت تلفني .بازسازي صحنه جنايت

درگذشت یک شبیه‌خوان در حال اجرای تعزیه

بازهم نمودی دیگر از دستآورد برپا کردن معرکه گیری و تعزیه داری رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی که 33 سال است دین را ابزار قدرت و ثروت و جنگ افروزی وسرکوب و سانسور وترویج خرافات کرده است.

برای دومین سال در مشگین‌شهر اردبیل تعزیه‌خوان و شبیه‌خوان عاشورای حسینی جان به جان آفرین تسلیم کرد.فارس: در این حادثه که عصر امروز و در روستای حیق مشگین‌شهر رخ داد محسن حق‌وردی‌زاده که در نقش حضرت عباس(ع) در شبیه‌خوانی این روستا نقش‌آفرینی می‌کرد به یکباره دچار حمله قلبی شده و در حالی که لبیک یا ابوالفضل می‌گفت جان به جان آفرین تسلیم کرده و از چشمه زلال معرفت حسینی سیراب شد.این شبیه‌خوان که سال‌هاست در نقش سقای دشت نینوا حضرت عباس(ع) نقش‌آفرینی می‌کند تنها بعد از گذشت چند دقیقه از اجرای نقش خود از فرط حزن و اندوه و شدت گریه و ناله در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا و ابوالفضل العباس(ع) دچار حمله قلبی شد و جان باخت.مردم روستا بعد از این حادثه و تائید فوت این شبیه‌خوان پیکر او را در میان حزن و اندوه حاضران تشییع کرده و به خاک سپردند.سال گذشته نیز در ظهر عاشورا تعزیه‌خوان نقش حضرت امام حسین (ع) در روستای قره درویش مشگین‌شهر به هنگام تعزیه‌خوانی فوت کرده بود.

درویشی که سلطان شد

گرچه با گزینش این داستان از سوی سایت فردا وابسته به شهر دار تهران مخاطب رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد ولی بدون شک شامل حال ولی وقیح منفور ونا مشروع هم می شود.

یکی از پادشاهان عمرش به سر آمد و دار فانی را بدرود گفت و به سوی عالم باقی شتافت چون وارث و جانشینی نداشت وصیت کرد.بامداد نخستین روز پس از مرگش اولین کسی که از دروازه ی شهر در آید تاج شاهی را بر سر وی نهند و کلیه ی اختیارات مملکت را به او واگذار کنند.ااتفاقا فردای آن روز؛اولین فردی که وارد شهر شد گدائی بود که در همه ی عمر مقداری پول اندوخته و لباسی کهنه و پاره که وصله بر وصله بود به تن داشت.ارکان دولت و بزرگان وصیت شاه را به جای آوردند و کلیه خزائن و گنجینه ها به او تقدیم داشتند و او را از خاک مذلت بر داشتند و به تخت عزت و قدرت نشاندند.پس از مدتی که درویش به مملکتداری مشغول بود.به تدریج بعضی از امرای دولت سر از اطاعت و فرمانبرداری وی پیچیدند و پادشاهان ممالک همسایه نیز از هر طرف به کشور او تاختند.درویش به مقاومت برخاست و چون دشمنان تعدادشان زیادتر و قوی تر بود به ناچار شکست خورد و بعضی از نواحی و برخی از شهرها از دست وی بدر رفت. درویش از این جهت خسته خاطر و آرزده دل گشت.در این هنگام یکی از دوستان سابقش که در حال درویشی رفیق سیر و سفر او بود به آن شهر وارد شد و یار جانی و برادر ایمانی خود را در چنان مقام و مرتبه دید به نزدش شتافت و پس از ادای احترام و تبریک و درود و سلام گفت ای رفیق شفیق شکر خدای را که گلت از خار برآمد و خار از پایت بدر آمد.بخت بلندت یاوری کرد و اقبال و سعادت رهبری؛تا بدین پایه رسیدی!درویش پادشاه شده گفت:ای یار عزیز در عوض تبریک؛تسلیت گوی آن دم که تو دیدی غم نانی داشتم و امروز تشویش جهانی رنج خاطر و غم و غصه ام امروز در این مقام و مرتبه صدها برابر آن زمان و دورانی است که به اتفاق به گدائی مشغول بودیم و روزگار می گذراندیم!منبع: کتاب داستان های شیرین ایرانی

وزیر خارجه ایران : حادثه حمله به سفارت انگلیس تکرار نمی شود

با تکرار اینگونه اعترافات وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه مبنی بر عدم دخالت دولت در تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران که بیشتر بر نقش سازماندهی این حرکت بیشتر تأکید می شود که سازماندهی شده و خود جوش نبوده است . هم نشان بر عمق شکاف و اختلاف میان رئیس دولت با پاسداران وبسیجیان سازمان دهندگان این تهاجم می باشد که این تاجم اقدام یا کودتایی علیه دولت بوده است.

فارس: "علی اکبر صالحی" وزیر خارجه ایران در مصاحبه با مجله آلمانی "فرانکفورتر" تاکید کرد که رویداد چند روز پیش در برابر سفارت انگلیس در تهران تکرار نخواهد شد.وی گفت: تجربه این واقعه ما را در برابر روی دادن دوباره این گونه اقدامات غیر قانونی مصون می دارد.وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه برخی گمانه زنی ها در این باره که دولت ایران پشت حادثه حمله به سفارت انگلیس در تهران بوده را رد کرد و گفت: چرا ما از این اقدام حمایت کنیم.وی گفت که در تماس تلفنی با "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس تاسف خود را به دلیل این حادثه ابراز داشته است.