گزیده خبرهای 17 آذر 90 قسمت -3

یادداشت /سعدالله زارعی انفجارهای عاشورای افغانستان دست آمریکا را در عراق رو کرد.خبرگزاری فارس: قرائن و شواهد می‌گویند توسل به درگیری میان دو طایفه مسلمانان در دوره‌ای که بیداری اسلامی سراسر منطقه را فرا گرفته است، منشاء خارجی دارد. همه می‌دانند که در بیداری اسلامی دو عنصر «همگرایی درونی» و «مخالفت با ادامه سیطره غرب بر جهان اسلام» وجود دارند و این وجه مشترک هر حرکت اجتماعی است که در سال‌های اخیر در جهان اسلام به وقوع پیوسته است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900916001079

قلم بر دست غیر ایرانی و یادداست روز نویس دروغ نامه ی کیهان که اکنون یادداشت نویس خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس شده است بدون آنکه بگوید پس از اشغال نظامی عراق نقش سپاه قدس و سفیر پاسداران حسن کاظمی قمی و پاسدار حسن دانایی فرد در ترور ها و آدم ربایی و عملیات انفجاری و انتحاری وناامن وبی ثبات کردن راق وحتی کشتن ومجروح کردن نظامیان آمریکایی در عراق چه بوده است . یا اینکه اشاره کند که چگونه به فرمان ولی وقیح منفور ونا مشروع شیخ نصرالله نصر الله رهبر حزب الله لبنان قبل از عاشورا و عاشورا در جمع حزب الله لبنان حضور یافت و اسراییل را به مبارزه ی قهر آمیز تهدید کرد و از بشار اسد رئیس جمهور جنایتکار سوریه حمایت نمود اما اشاره به حضور 8 جنگنده ی اسراییل بر فراز آسمان لبنان برای اولین بار در روز عاشورا کرده است تا چاشنی ادعای خود کند که عامل انفجار های علیه ی سنی ها وشیعیان عراق و شیعیان افغان در کابل و مزارشریف و قندهار آمریکا می باشد چونکه آمریکا وحشت از جنبش بیداری اسلامی در منطقه دارد که رهبریت آن با رژیم فاشیستی مذهبی ایران است.

خبرگزاری فارس: کشتار شیعیان در عراق و افغانستان در روزهای تاسوعا و عاشورا قطعا ارتباطی با اهل سنت حتی آنهایی که تندرو و یا سلفی خوانده می‌شوند،ندارد چرا که امام حسین (ع) و عزاداری به مناسبت حادثه بزرگ عاشورا یک مسئله اختلافی میان شیعه و سنی نیست. همه از یک سو حضرت ابی‌عبدالله الحسین را به عنوان فرزند پیامبر گرامی می‌دارند و از سوی دیگر همه در اینکه او مظلوم بود و شهادت او توسط بنی‌امیه جنایتی بسیار بزرگ بودن متفق‌القول می‌باشند. پس این جنایات را چه کسانی مرتکب شده‌اند؟ برای رسیدن به پاسخ باید نکاتی مورد توجه قرار دارد.1برای اولین بار در روز عاشورا رژیم صهیونیستی با 8 جنگنده و به مدت نزدیک به دو ساعت آسمان لبنان را مورد تاخت و تاز خود قرار داد بدون تردید این رژیم می‌دانست حزب‌الله از عاشورا به مثابه تریبون برای به چالش کشیدن غرب و رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند. بنابراین این اقدام تل‌آویو برای تغییر موازنه صورت گرفته است و می‌توانیم بگوئیم که جبهه‌ای که صهیونیست‌ها در آن قرار دارند، این روزها در وضعیت آماده باش قرار داشته و در صدد بوده‌ تا ضعف خود را با توسل به اقداماتی رعب‌انگیز بپوشاند. قرائن و شواهد می‌گویند توسل به درگیری میان دو طایفه مسلمانان در دوره‌ای که بیداری اسلامی سراسر منطقه را فرا گرفته است، منشاء خارجی دارد. همه می‌دانند که در بیداری اسلامی دو عنصر «همگرایی درونی» و «مخالفت با ادامه سیطره غرب بر جهان اسلام» وجود دارند و این وجه مشترک هر حرکت اجتماعی است که در سال‌های اخیر در جهان اسلام به وقوع پیوسته است. از این رو در طول سال‌های گذشته هیچگاه توطئه درگیر کردن شیعه یا سنی یا سنی با شیعه راه به جایی نبرده است، برای ارزیابی این ادعا می‌توانید به همگرایی مذاهب در لبنان و عراق - که بیش از همه در معرض این توطئه بوده‌اند - نگاه کنید و امروز تکرار این تجربه را در یمن مشاهده نمائید. دو ضلع همگرایی درونی و واگرایی با غرب برای شیعه و سنی توامان مبارک است و هر کدام می‌تواند دستاورد خاص خود را داشته باشد اما این دو موضوع برای غرب و بخصوص قدرت‌هایی نظیر امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که تاکنون بر مناطق حساس مسلمانان سیطره داشته‌اند، قابل هضم و پذیرش نیست.به نظر می‌رسد حمله به عظیمیه و موصل فقط برای رد گم کردن باشد. آمریکا با اقدامات تروریستی در شهرهای مزارشریف، کابل و قندهار در واقع دست خود را رو کرد و ثابت نمود که همه انفجارها و ترورهای عراق را هم که در آن گاهی شیعیان و گاهی سنی‌ها در معرض تهاجم قرار گرفته‌اند، او ساماندهی کرده و به اجرا گذاشته است

الاخبار: 42 افسر ترکیه در سوریه بازداشت شده‌اندخبرگزاری فارس: یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که بیش از 40 افسر ترکیه در سوریه بازداشت شده‌اند اما مشاور رئیس جمهوری ترکیه تلاش کرد آن را کم اهمیت جلوه بدهد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900917000575

این بازداشت ها با اتهام حمل قاچاق به افسران بازداشت شدگان ترکیه مکمل و ادامه ی اتهام دیگری است که گزارش شده است افسران آمریکایی به همراه نیروهای ناتو در حال آموزش عناصر مخالف سوریه در خاک ترکیه هستند . یعنی الگوی کپی شده از اتهامات حاکمان رژیوم کودتایی فاشیستی مذهبی است که تظاهرات ضد حکومتی 88 را فتنه می نامند وآن را به اقدامات تحریک آمیز از سوی آمریکا منتسب می کنند .اکنون بدلیل اصرار مقامات ترکیه که بشار اسد باید برود ناراضیان و مخالفان سوری به تحریک شدگان از سوی ترکیها و آموزش دیدگان نظامی از سوی آمریکا ونا تو در خاک ترکیه متهم شده اند.

به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که بیش از ۴۰ افسر ترکیه اکنون در سوریه در بازداشت هستند.این روزنامه تاکید کرد که این موضوعی است که ارشاد هرمزلو مشاور عبدالله گل رئیس جمهوری سوریه آن را تایید کرده است.این روزنامه به نقل از محافل خبری اعلام کرد که هرمزلو تاکید کرده است که ۴۲ افسر ترکیه در سوریه در بازداشت هستند.بنا بر این گزارش، هرمزلو این مطلب را در همایش رسانه های ترکی-عربی که اخیرا در استانبول برگزار شد، اعلام کرده است.این روزنامه لبنانی در ادامه تصریح کرد که مشاور رئیس جمهوری ترکیه در عین حال تلاش کرده است که موضوع را کم‌اهمیت جلوه بدهد.به گفته هرمزلو این افسران در سوریه به «اتهام قاچاق» بازداشت شده‌اند.در همین حال، روزنامه السفیر لبنان به نقل از روزنامه ملیّت ترکیه اعلام کرد که افسران آمریکایی به همراه نیروهای ناتو در حال آموزش عناصر مخالف سوریه در خاک ترکیه هستند.ملیت به نقل از سیبل ادموندز یکی از اعضای سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اعلام کرد: معارضانی از اعضای ارتش ازاد سوریه [عناصر مسلحی که نام خود را ارتش آزاد سوریه گذاشته‌اند] در اردوگاه‌های غیرنظامی هاتای در مرز سوریه و ترکیه آموزش محرمانه می‌بینند.این عضو سابق اف.بی‌.آی افزود: افسران نیروهای آمریکایی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) معارضا سوریه را در پایگاه آمریکایی انجرلیک با هدف سرنگون کردن نظام بشار اسد (در سوریه) آموزش می‌دهند.

آمریکا با اخوان‌المسلمون به توافق رسید

http://www.fararu.com/vdceoo8o.jh8fzi9bbj.html

با این حساب ادعای پوشالی جنبش بیداری اسلامی منطقه با ضد آمریکایی و اسراییلی داشتن حاکمان ایران به ویژه ی رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع به به وضوح زده می شود ، بلکه نشان از عدم جای پای برای شان در منطقه است . به خصوص اینکه سلفی که در رتبه بعدی اخوان المسلمین قرار گرفته اند رابطه با عربستان دارند.

پس از انتشار اخبار دیدارهای محرمانه با آمریکا و آشکار شدن انحراف برخی سران جماعت اخوان المسلمون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از توافق واشنگتن با این جماعت بویژه در خصوص تداوم صلح بین قاهره-تل‌آویو خبر داد. به گزارش فارس، "جفری فلتمن" در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" گفت که دولت "باراک اوباما" این روزها در حال انجام گفت‌وگوی سازنده با رهبران اخوان‌المسلمون مصر است. وی افزود که واشنگتن به توافقاتی با اخوان‌المسلمون دست یافته است که به موجب آن توافق صلح بین اسرائیل و مصر که در دوره "انور سادات" رئیس جمهور اسبق مصر به امضا رسیده است، محترم شمرده شود. دو هفته پیش منابع خبری به نشریه المنار فلسطین اعلام کرده بودند که «دیدارهای محرمانه‌ای که از چهار سال پیش میان آمریکا و اعضای اخوان‌المسلمون مصر برگزار می‌شد سرانجام به توافق دو طرف انجامید». فلتمن درباره اوضاع فلسطین نیز اظهار داشت که به اعتقاد وی توافقنامه آشتی که در ماه می در قاهره بین فتح و حماس امضا شد، محقق نخواهد شد زیرا شکاف‌های زیادی بین دو جنبش وجود دارد که موانعی بر سر راه تحقق آشتی حقیقی است. وی همچنین تصریح کرد که در دیدار با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی تاکید کرده است که در صورت تشکیل دولت وحدت ملی با آنچه که "سازمان تروریستی"(حماس) خواند، هرگز به تشکیل یک کشور مستقل فلسطین دست نخواهد یافت.

ماجرای یک میلیارد پولی که قرائتی جزییات آن را فاش کرد

http://www.fardanews.com/fa/news/174734

با این گافی که آخوند مترسک و غارتگر داده می شود . مشخص کرده که حامیان وی ورهبر ولی وقیح منفور ونامشروع وی وامام زمان کیستند؟ همینطور داشته باشید در شرایطی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند وهرروز وضعیت کارتن خوابان خیابانی و آلونک نشین های حاشیه ش شهر ها هم وخیم تر می شود وهم گسترش می یابند .مشخص است که یک میلیارد هدیه کردن یک بنده خدا برای زمین دانشگاه در شیراز برای ساختن دانشگاه مهدویت از قماش چه دار ودسته ای می باشد وبا چه نیتی از موضع کاسه رود جایی که باز آید قدح داده این پول را داده است . مهمتر اینکه هم از دیدار شیخ حسن نصرالله با خمینی شیاد وحمایت کردن از وی یاد کرده است.

در شیراز یك بنده خدا نزد یكی از علما رفت گفت: من یك میلیارد تومان برای ساختمان اینجا می‌دهم، كه یك دانشگاه بسازیم. دانشگاهی كه فارغ‌التحصیلش متخصص مهدویت باشدبرنا: یک بنده خدا نزد یكی از علما رفت، گفت: من یک میلیارد تومان برای ساختمان اینجا می‌دهم، كه یک دانشگاه بسازیم. دانشگاهی كه فارغ‌التحصیلش متخصص مهدویت باشد.این واعظ مشهور همچنین در ادامه سخنانش درباره "حیات ویژهی شهیدان در عالم برزخ" ، "هرچه اخلاص بیشتر، پاداش بیشتر" ، "آخرین سخن امام حسین(ع) با یارانش" ، "دوری از اضطراب و رسیدن به آرامش، در سایه اخلاص" ، "كفایت امور دنیا و آخرت افراد مخلص" و ... سخن گفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از سخنان این استاد حوزه علیمه و دانشگاه است.از توفیقاتی كه خدا به ما داد بنیاد مهدویت را درست كردیم. با كمك عزیزان دیگر. در همه استانها داریم شعبه می‌زنیم، در شیراز یك بنده خدا نزد یكی از علما رفت گفت: من یك میلیارد تومان برای ساختمان اینجا می‌دهم، كه یك دانشگاه بسازیم. دانشگاهی كه فارغ‌التحصیلش متخصص مهدویت باشد.الآن چی شناسی، چی شناسی، چی شناسی، هر چیزی شناسی دانشگاه دارد، امام شناسی دانشگاه ندارد. آن هم مهدویت! یك میلیارد داد و به آن روحانی گفت: راضی نیستم احدی بفهمد. آدم هم هست كه یك چیزی كه می‌دهد اگر اسمش را ننویسی قهر می‌كند. می‌گوید: چرا اسم مرا ننوشتی؟ اخلاص هنوز هم هست. تك و تایی آدم هم داریم كه مخلص هستند.عزیز همه ما سید حسن نصر الله به ایران آمد و خدمت امام رفت. گفت: آقا ما چند تا شیعه بیشتر نیستیم. بمباران می‌كنند ما را. امام یك لحظه فكر كرد فرمود: مقاومت كنید. شعار مقاومت شد شعار سید حسن نصر الله! وقتی رفت یك عده جوانهای جمعی از جوانهای لبنان را جمع كرد. حزب مقاومت را درست كرد میدانید به آن چه میگفتند؟ امروز از یكی از علما شنیدم. به آن می‌گفتند: حزب دیوانه‌ها! شما در مقابل قدرت آمریكا و اسرائیل، پنجاه تا بچه می‌خواهید چه كنید؟ صد تا بچه، هزار تا، ده هزار تا، صد هزار تا بچه می‌خواهید در مقابل قدرت آمریكا چه كنید؟ اصلاً می‌گفتند: دیوانه! اما الآن تا می‌گویی: شیعه، آرم شیعه مقاومت است.بخواهند یا نخواهند سید حسن نصر الله از امام اینها را الهام گرفت. امام هم از امام حسین الهام گرفت. گفت: زیر سم اسب می‌روم، زیر بار زور نمی‌روم. سر من روی نی می‌رود، اما این سر جلوی ناكس خم نمی‌شود.

ایران به عنوان "بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان" برای دومین سال پیاپی

وقتی رژیم فاشیستی مذهبی رکوردار جهانی در نقض حقوق بشر و فرار مغز ها واعدام به خصوص نوجوانان می باشد . مهمتر اینکه هنگامی امثال مترسک های منبری همچون قرائتی وجود دارد که دارد دانشگاه مهدودیت بر پا می کند . همینطور و آخوند های دجال ورمال وجن گیرهایی همچون جنتی و خاتمی وصدیقی امام جمعه های موقت تهران هستند که همسو با سازمان پشم و شیشه خبرر سانی می کنند. از سوی دیگر دانشگاه ها هم تبدیل به پادگان و گورستان وحوزه شده اند. بعلاوه و اراذل ا وباشان هم دانشجویان بسیجی شده اند که دست به آنگونه اقدامی می زنند که خبرش سریع نه آنتنی که جهانی می شود. دیگر چه نیازی به روزنامه وخبرنگار موی دماغ ومزاحم می باشد؟

کمیته حمایت از روزنامه نگاران در تازه ترین گزارش خود که روز پنج شنبه منتشر شد، ایران را «بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان» توصیف کرد.
به گزارش رادیو فردا، در این گزارش همچنین آمده است که شمار روزنامه‌نگاران زندانی در جهان به بالاترین حد خود طی پانزده سال گذشته رسیده است. بنا به این گزارش در حال حاضر ۱۷۹ روزنامه‌نگار در کشورهای مختلف زندانی‌اند که ۳۴ نفر بیشتر از آمار سال گذشته است.به نوشته‌ی این سازمان غیردولتی مستقر در نیویورک، ایران با ۴۲ روزنامه‌نگار زندانی، برای دومین سال پیاپی در مقام اول این فهرست قرار دارد و پس از آن، کشورهای اریتره، چین، میانمار و ویتنام هستند.