گزیده خبرهای 17 آذر90

مهمان پرست:دولت آمریکا رویکرد خود در قبال ملت ایران را تغییر دهد.خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به خبر تأسیس سفارت اینترنتی آمریکا در ایران، این ابتکارات مجازی را انتقال دهنده پیام آمریکا به مردم ایران ندانست و به دولتمردان آمریکایی توصیه کرد که رویکرد خود را در قبال ملت ایران تغییر دهند.

آمریکا می گوید نر است . اما رژیم فاشیستی مذهبی حاکم بر ایران می گوید بدوش . رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا سران رژیم ضد بشری و قرون وسطایی را مخاطب قرار می دهند . امامترسک وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه از موضع فرار به جلو ونماینده ملت شدن به آمریکا امر ونهی کرده است که باید روی کرد خود نسبت به ملت ایران را تغییر دهد که توی سفر به آمریکا رفتن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر تاسیس سفارت اینترنتی آمریکا در ایران اظهار داشت: توسل دولت آمریکا به این ابتکار، قبل از هر چیز در واقع اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمریکا در قطع روابط دو ملت و پشت کردن به ملت ایران است، اما ابتکارات مجازی جبران کننده این اشتباه یا آنگونه که اعلام شده است، انتقال دهنده پیام آمریکا به مردم ایران نخواهد بود. مهمان پرست افزود: ملت ایران در سه دهه گذشته پیام دولت آمریکا را از طریق تحریم ها، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، حمایت کاخ سفید از گروهک های تروریستی مانند منافقین، ریگی و تندر، مقابله همه جانبه و البته ناموفق با پیشرفت های تکنولوژیک دانشمندان ایرانی، ایراد اتهامات بی اساس و سایر اقدامات مخرب علیه ملت ایران دریافت کرده است.سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در واقع عدم دریافت پیام، مشکل دولت آمریکاست که از زمان کودتا علیه دولت مردمی در ایران در قبل از انقلاب تا کمک به ترور دانشمندان ایرانی در زمان حاضر، پیام ملت ایران مبنی بر انتخاب گزینه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جهت سعادت و رفاه خود را نشنیده یا نشنیده گرفته است. تداوم سیاست های بیهوده ضد ایرانی دولت آمریکا صرفا در چارچوب این امر قابل توجیه است.وی به دولت آمریکا توصیه کرد: بهتر است با پندگرفتن از گذشته به طور صادقانه به دنبال تغییر رویه و رویکرد خود در قبال ملت بزرگ ایران باشد.

ادامه‌ تهاجم جنگنده‌های ترکیه‌ به‌ خاک عراق خبرگزاری فارس: ساعاتی پیش جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ برای چندمین بار در طول یک ماه‌ گذشته‌ ، مناطق مرزی شمال عراق را بمباران کردند.

سیاست تناقض آمیز شترگاو پلنگ یعنی همین گزارش خبری که سئوال است .چرا زمانی که جنگده های ترکیه موازی با تهاجم نظامی پاسداران به کردستان عراق ادامه داشت . چون هدف سرکوب اعضای پ ک ک و پژاک بود . آن موقع حاکمان تهران برای تهاجم جنگده های ترکیه به کردستان عراق هورا کشی وهمکاری می کردند . اما اکنون با ترکیه بدلیل مخالفت با کشتار بشار اسد جنایتکار کردن و تأکید بر رفتن کرده است . همچنین بدلیل استقرار موشک های سپر دفاعی در ترکیه منجر به شکرآب شدن رابطه با ترکیه شده است چرخش سیاست داده شده و از موضع دفاع ازپ ک ک به تهاجم جنگده های ترکیه به خاک عراق انتقاد شده است زیرا که این کشور حیاط خلوت حاکمان ایران است .

بە گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقە کردستان عراق ، ساعاتی پیش جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ برای چندمین بار در طول یک ماه‌ گذشته‌ ، مناطق مرزی شمال عراق را بمباران کردند." احمد قادر" بخشدار شهر سیدکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره‌ گفت: ساعاتی پیش مناطق مرزی قندیل و سیدکان به‌ مدت یک ساعت از سوی جنگنده‌ های ارتش ترکیه‌ به‌ بهانه‌ حمله‌ به‌ مواضع شورشیان پ.ک.ک بمباران شد.وی افزود: این حملات در مناطق غیر مسکونی رخ داد اما چندین ماه‌ است که‌ روستاهای مرزی به‌ دلیل بمباران های ارتش ترکیه‌ ، روستاهای خود را تخلیه‌ کرده‌ و به‌ دیگر شهرهای کردستان پناه‌ برده‌اند.عملیات جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ علیه‌ مواضع شورشیان پ.ک.ک پس از کشته‌ شدن 26 نیروی امنیتی ترک در ماە گذشتە در منطقه‌ هکاری افزایش چشمگیری داشته‌ است.چندی پیش ، "مراد کارا ییلان" رهبر شورشیان حزب کارگران کردستان موسوم به‌ پ.ک.ک که‌ هم اکنون در کوهستانهای مرزی شمال عراق مستقر است در گفت‌وگو با روزنامه‌ محلی "روداو" چاپ اربیل ، اعلام کرده‌ بود در سال‌های اخیر پ.ک.ک و دولت ترکیه‌ با همدیگر گفت‌وگو کرده‌اند و اکنون نیز مسعود بارزانی و چندین نفر دیگر تلاش می‌کنند این‌ روند سیاسی مجددا آغاز شود.کاراییلان تصریح کرد: پ.ک.ک به‌ دنبال جنگ نیست ، ما فقط میخواهیم دولت ترکیه‌ حقوق کردها را پایمال نکند، میان آنها و ترک ها تبعیض قائل نشود، به‌ آنها اجازه‌ فعالیت سیاسی دهد و به‌ آنها اجازه‌ خواندن و نوشتن بدهد ، این خواست ماست ، آیا این درخواست بزرگی است؟وی در پایان تصریح کرد: تلاش‌هایی از سوی مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان برای حل مسئله‌ کردها در ترکیه‌ از طریق سیاسی در جریان است و ما نیز خواستار حل و فصل این مسئله‌ بصورت سیاسی و از راه‌ گفت‌وگو هستیم.

جوان بودن ايران، فرصتي براي كشور

در شرایطی که هرروز بر آمار دانش آموزان ترک تحصیل کرده وتبدیل به کودکان کار خیابانی افزوده می گردد . همچنین موازی آن بر آمار مصرف کنندگان مواد مخدر وتن فروشی وکاهش سن 13 سال هم در حال رشد می باشد .حال بماند که رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری ناشی از رشد واردات موجب تعطیلی کارخانهه ا وواحدهای تولید و اخراج وبیکاری روز افزون کارگران زحمت کش ومحروم شده است .مهمتر اینکه رتبه داری جهانی فرار مغزها همچنان ادامه دارد که مکمل شعار وپیشنهاد رشد جمعیت است . اما آخوند عضو بازار مکاره تصور کرده که ایران یک کشور دمکراتیک با برنامه مدون می باشد اینگونه ادعا کرده است که جوان بودن ایران فرصتی برای کشور وگوشت دم گلوله توپ مقابل دشمن می باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جوان بودن كشور ايران فرصت و سرمايه‌اي عظيم براي كشورمان و تهديدي براي دشمن دانست.تعامل: حجت‌الاسلام والمسلمين علي بنايي ضمن بیان مطلب فوق گفت: يكي از مسائل مهم جوانان مسئله هويت يابي است و اين‌كه جوان ما به كجا وابسته است و ذهن او چگونه شكل گرفته است از جمله اين موارد است.این نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جوان بودن كشور ايران را فرصت و سرمايه‌اي عظيم براي كشورمان و تهديدي براي دشمن دانست و تصريح كرد: بايد با توجه به جوان بودن جمعيت كشور سعي كنيم با برنامه‌ريزي دقيق و ظريف اين دوره را پشت سر‌گذاريم تا جوانان اين كشور از توطئه‌هاي دشمن مصون مانند.وي بر تلاش دشمن در راستاي دور كردن جوانان از معنويت و آرمان‌هاي مقدس انقلاب اسلامي صحه گذاشت و افزود: آنان به طرق مختلف ازجمله فيلم، رسانه، ماهواره و اينترنت و راه‌هاي ديگر سعي دارند جوانان اين مملكت را از مسير صحيح انقلاب اسلامي دور نگه دارند، اما با درايت رهبري و هشدارهاي مكرري كه در رابطه با حفظ جوانان از اين آفت‌ها مي‌دادند باعث شد تا علاوه بر ادامه تحصيل جوانان، براي اوقات فراغت آنان برنامه‌ريزي شود تا بهترين استفاده از اين اوقات شود.این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شوراي اسلامي بر نقش امام جماعت مساجد در رونق برنامه‌هاي فرهنگي مساجد تاكيد كرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده امام جماعت هر مسجدي كه فعال و پويا بوده، جوانان آن منطقه موفق‌تر بودند و از شاخص‌هاي بيشتري استفاده كرده اند، بالعكس اين قضيه نيز صحت دارد لذا امامان جماعات مساجد نقش پررنگي در جذب جوانان به مساجد دارند.حجت‌الاسلام بنايي با اشاره به الگو بودن كشور ايران در بين شيعيان جهان، تصريح كرد: اگر تا به حال شيعيان كشورهاي مختلف نگاهشان به ايران بود امروز ملل غيرمسلمان نيز نگاهشان به كشور ماست لذا دشمن سعي دارد جلوي پيروزي انقلاب اسلامي را در جهان بگيرد و جوانان ايراني را از هويت ايراني شيعي خود دور سازد اما اعتقادات و ايمان 2 سلاح در برابر تهديد‌ها و پادزهري در برابر فتنه‌هاي دشمن است.وي گفت: آينده كشور به دست جوانان ساخته مي‌شود بايستي با تدبير و برنامه‌ريزي صحيح براي آنان زمينه حركتشان به سمت آينده‌اي روشن را رقم زنيم و جوانان قمي بايد در اين حركت رو به جلو، پيش قدم باشند چرا كه آنها منتسب به شهر اهل‌بيت و اهل علم هستند.

روسیه در تحریم نفت ایران «بی‌طرف» می‌ماند
به نظرم می رسد که تقلبات پوتین در انتخابات اخیر دومای روسیه که موچب اعتراضات شدید شده است .موجب شده تا موضع روسیه انعطاف پذیر وملایم شود تا از شار تبلیغاتی غرب کاسته شود.

دویچه وله: وزیر انرژی روسیه چهارشنبه (۷ دسامبر/ ۱۶ آذر) در حاشیه کنگره جهانی نفت در دوحه‌، پایتخت قطر، گفت، روسیه در موضوع تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا «تا جایی که ممکن است بی‌طرف باقی خواهد ماندبه گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی اشماتکو نسبت به «سیاسی کردن» تحریم بخش انرژی ایران هشدار داد و با اشاره به تحریم‌ احتمالی نفت ایران توسط اتحادیه اروپا گفت: «کاملا واضح است که اساس این تصمیم عوامل سیاسی استاشماتکو در ادامه با بیان اینکه روسیه «حتی یک تن نفت ایران» را وارد نمی‌کند افزود، کشورش نیازی ندارد که «به تحریم نفت ایران ملحق شوداتحادیه اروپا در نشست خود در اول دسامبر ۱۸۰ شرکت و شخصیت ایرانی دیگر را مورد تحریم قرار داد. این اتحادیه همچنین در اعتراض به ادامه برنامه هسته‌ای ایران قصد دارد تحریم بخش‌ مالی و نفتی جمهوری اسلامی را نیز بررسی کند.

تبعیض»٬ «فضای پادگانی» و انحصار‌گرایی در جنبش دانشجویی

ازهمان ابتدای شکل گیری این رژیم واپسگرای بشدت ارتجاعی مشخص شد که حکومت مداران جدیدمذهبی سر هیچگونه آشتی با روشنفکری ومحیط دانشجویی ومبارزات ضد ارتجاعی و استعماری و به خصوص آزادیخواهانه شان ندارند .برای همین در اردیبهشت 59 طرح یورش سراسری و به خاک وخون کشیدن دانشگاه ها زیر چتر انقلاب ضد فرهنگی دردستور کار قرار گرفت و دانشگاه ها برای 3 سال تعطیل شد تا از عناصر مترقی و آرمانخواه تخلیه شود. اکنون نیز ادامه ی همان سیاست از طریق ارگان های کودتایی پاسداران و زائده اش بسیج چماقداران با برچسب دانشجویی با همکاری آخوندهای متحجر حوزوی دنبال می شود . زیرا که هدف مبارزه با جنبش دانشجویی آزادیخواه می باشد . بهر حال شرایط پادگانی وگورستانی وحوزوی با تفکیک جنسیتی کردن دانشگاه ها آنگونه خفقان آور وتبعیض آمیز شده است که مورد اعتراض و انتقاد باندهای مافیایی مدعی اصول گرایان واقع شده است .

دیگربان : سایت محاف‍ظه‌کار «عصر ایران» با انتشار یادداشتی «تبعیض»٬ «فضای پادگانی» و انحصار‌گرایی را از مهمترین عوامل رکورد جنبش دانشجویی در ایران توصیف کرد و نوشت این جنبش در حال حاضر «ستایشگر قدرت» شده است.این سایت روز چهارشنبه (۱۶ آذر) همزمان با روز «دانشجو»٬ نوشته است: «یکی از علل رکود جنبش دانشجویی، احساس تبعیضی است که به طور آشکاری در میان دانشجویان وجود داردبه نوشته این سایت٬ برخی «دانشجویان در روز روشن از سفارت انگلیس بالا می‌روند و کسی هم کاری به کارشان» ندارد٬ اما بعضی دیگر برای راه‌اندازی یک جلسه سخنرانی با مانع مواجه هستند.منظور این سایت٬ اقدام هشتم آذر «بسیج دانشجویی» در حمله به سفارت بریتانیا است که بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی گسترده‌ای داشته است.آن‌طور که سایت «عصر ایران» نوشته است٬ نتیجه چنین تبعیضی منجر به «عزلت بخش قابل توجهی از دانشجویان» شده و در این میان بخش دیگری از دانشجویان با «گرایش‌های سیاسی خاص» نماینده جنبش دانشجویی شده‌اند.این سایت محافظه‌کار در ادامه بدون آنکه به نام جریان یا سازمان خاصی اشاره کند٬ نوشته است: «در سال‌های اخیر برخی جریان‌های خارج از دانشگاه، تیم‌های خود را در دانشگاه‌ها تشکیل داده و از آنها به عنوان جنبش دانشجویی بهره برداری می‌کنند.»«عصر ایران» ادامه داده که «دانشجویان عضو این گروه‌ها هم حق اظهار نظر و ابراز وجود را دارند ولی چون خاستگاه‌شان در بیرون از درهای دانشگاه است٬ نهادن نام جنبش دانشجویی بر آنها روا نیستبه نظر می‌رسد این یادداشت در انتقاد و اعتراض به دخالت‌های بسیج در فعالیت‌های دانشگاهی در قالب بسیج دانشجویی و جنبش دانشجویی٬ نوشته و منتشر شده باشد.بسیج دانشجویی در سال‌های اخیر در کنار افزایش محدویت‌های برای سایر جریان‌های دانشجویی٬ تلاش دارد خود را نماینده جنبش دانشجویی معرفی کند.