روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 16 آذر ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی " آمريكا در محاق "

"مگر آمریکا ازمیان تسلیحات مدرن و پیشرفته ی نظامی که در اختیار دارد . قدرت نظامی اش فقط منحصر به این هواپیمای ساقط شده بدون سر نشین است و اگر چنانچه جنگی بوقوع به پیونددآمریکا دارای جنگنده های بمب افکن مدرن دیگر نیست که در ارتفاع بالا پرواز می کنند و با بمب هایی که حمل می کنند دارای قدرت تخریبی و آسیب رسانی بسیار سنگینی نمی باشند. یاا ینکه مگر آمریکا دارای موشک کروز دور برد نیست که هر گز نه قابل مقایسه با هواپیما های نظامی فرسوده واز رده خارج شده باسیستم پدافندی ضعیف رژیم فاشیستی مذهبی ایران نیست...؟"

سرمقاله نویس آنگونه مانور تبلیغاتی از ناپدید یاساقط شدن یک هواپیمای جستجوگربدون سرنشین آمریکایی در نوار مرز افغانستان وایران داده است که انکاری وی از گرده خر افتاده و گردو جسته است و ذوق زده شده و با دمش مشغول شکستن شده است . در صورتیکه هنوز مشخص نیست که این هواپیما مورد اصابت واقع شده یا دچار مشکل فنی شده است. تازه تصویر و اطلاعات دقیق از جسدآن ارائه نشده است . البته بدون آنکه سرمقاله نویس لب بگشاید و سخنی بگوید که دلیل انفجار انبار مهمات موشکی پادگان مدرس پاسداران در ملارد کرج ناشی از چه بود که با خاک یکسان شد؟ همچنین توضیح دهد چگونه است که مدتی کوتاه پس از انفجار انبار مهمان موشکی در کرج چراا نبار مهمات تأسیسات هسته ای در پادگان نظامی پاسداران در اصفهان منفجر شد ولی با وجود اینکه صدای انفجار آنچنان بلند بود که در اصفهان شنیده شد . ابتدا شنیدن صدای مشکوک گزارش شد . ولی سپس با عجله تکذیب شد. البته به جای پاسخگویی به دلیل این اننفجار ها همچون گذشته برای منحرف کردن اذهان عموی روی به شیوه ی تصویر مار کشیدن ومار نشان دادن آورده شده و از موضع ضعف قدرت نمایی می شود . یعنی خبر سقوط هواپیمای بدون سر نشین آمریکایی آنتنی می شود و پیرامونش جنگ روانی وقدرت نمایی براه می افتد. وبر اساس طرح دیکته شده این خبر وصل به تظاهرات وال اسریت در آمریکا می شود . سپس چاشنی تغییر وتحولات منطقه می گردد . انگاری عامل برپایی این تظاهرات ها وال استریت وقیام های ضدد یکتاتوری حاکمان ایران می باشند که سخت در گیر جنگ قدرت وثروت هستند . عجیب تر اینکه سوریه چون خط سرخ است .پس جزو منطقه نیست و پخش خبرش در دستور نیست . بهرحال سرمقاله نویس با وصله و پینه کردن واز ریش بریدن و پیوند سبیل کردن کلی مانور تبلیغات محور این هواپیمای بدون سر نشین آمریکایی داده است و با سقوط آن ضعف آمریکا را نمایان کرده است .به ویژه اینکه گفته است می توان از اطلاع کسب شده از این هواپیما یا غنیمت ارزشمند مجانی بدست آمده علیه ی آمریکا استفاده نمود. پس خبرخوشی است. زیرا که در عوض آمریکا را در محاق برده است در نهایت از اوضاع دشوار آمریکا در منطقه سخن گفته طوریکه این چنین موجب تضعیف آمریکا و هم پیمانش اسراییل در منطقه شده است :

ضربه هولناك و يك رسوائي بزرگ است. بي‌خبري يك هفته‌اي از پرنده‌اي كه در چنگال علمي آمريكا قرار داشت و مقامات آمريكائي با غرور اعلام مي‌كردند با بكارگيري آن از كليه تحركات منطقه با خبر مي‌شوند، سرگرداني كم نظيري براي اين سلطه طلبان مغرور بود. به موازات اين پديده، روشن شدن سرنوشت پرنده گم شده آمريكائي با خبر سقوط آن توسط نظاميان ايراني، قدرت نمائي جديدي از ايران بود كه تحقير آمريكا را به همراه داشت. اين، فقط يك بخش از ضعف‌هاي آمريكاست كه در شرايط دشوار كنوني اين كشور نمايان شده است. بحران‌هائي همچون جنبش وال استريت، مشكلات فزاينده اقتصادي و نگراني‌هائي كه در عراق و افغانستان براي آمريكا وجود دارد و هر روز بيشتر مي‌شود، بن بست تاريخي بزرگي را براي اين كشور رقم زده است. آمريكا نمي‌تواند از گردابي كه اكنون در آن دست و پا مي‌زند نجات پيدا كند. در همين حال، شكست‌هاي بزرگتري نيز به سراغ آمريكا آمده‌اند كه نشان مي‌دهند هر روز كه مي‌گذرد ملت‌ها بيش از گذشته از واشنگتن فاصله مي‌گيرند و دولت‌هاي آمريكا و اسرائيل هر روز منزوي‌تر مي‌شوند. سقوط ديكتاتورهاي مصر، تونس، ليبي و در آستانه سقوط قرار گرفتن ديكتاتور يمن و به لرزه در آمدن تخت و تاج آل سعود و آل خليفه و چند شاه و ديكتاتور ديگر، رويدادهاي ناميموني براي آمريكا و فرزند نامشروعش اسرائيل هستند. با اين حوادث، روياهاي سلطه‌جويانه آمريكا و رژيم صهيونيستي بدون تعبير ماندند و همه چيز برخلاف اراده آنها رقم خورده است. اكنون وزير دفاع آمريكا اعتراف مي‌كند كه اسرائيل در سراشيبي سقوط قرار گرفته و سران رژيم صهيونيستي نيز از اينكه سرنوشت كشورهاي عربي و شمال آفريقا برخلاف ميل و اراده آنها رقم خورده، نگران آينده خود هستند. اين رويدادها بدين معني است كه نه تنها آنچه خواست و اراده سران كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي بود تحقق نيافته، بلكه همه چيز درست در جهت عكس به پيش مي‌رود. ستاره بخت آمريكا رو به افول است و رژيم صهيونيستي نيز به سوي زوال به پيش مي‌رود. در اخبار مربوط به هواپيماي جاسوسي و بدون سرنشين آمريكا اين نكته هم وجود داشت كه سرنگوني آن با خسارات كمي همراه بوده و هواپيما هم اكنون در اختيار ايران است. اين خبر، ابعاد فني و پيامدهاي مهم‌تري دارد كه براي آمريكائي‌ها بسيار نگران كننده است. اينكه ايران بتواند اين هواپيما را از كنترل آمريكائي‌ها خارج كند و به اختيار خود در آورد، به معناي پيشرفت علمي بالاي ايران است، و اينكه چنين غنيمت مهمي بدون آسيب كلي در اختيار ايران باشد نيز بدين معناست كه اين غنيمت، اگر با نگاه علمي ارزيابي شود، ارزش مضاعفي خواهد داشت. اينها به همان اندازه كه براي ما خبرهاي خوشي هستند، آمريكا را به محاق مي‌برند"

در خاتمه اینکه مگر شکی وجود دارد که سیستم نظامی هوایی ایران ضعیف تر ین سیستم دفاعی در منطقه است . چون جنگنده ها همه فرسوده و از رده خارج شده اند که دیگر کار آیی ندارند. از سوی دیگر مگر آمریکا ازمیان تسلیحات مدرن و پیشرفته ی نظامی که در اختیار دارد . قدرت نظامی اش فقط منحصر به این هواپیمای ساقط شده بدون سر نشین است و اگر چنانچه جنگی بوقوع به پیونددآمریکا دارای جنگنده های بمب افکن مدرن دیگر نیست که در ارتفاع بالا پرواز می کنند و با بمب هایی که حمل می کنند دارای قدرت تخریبی و آسیب رسانی بسیار سنگینی نمی باشند. یاا ینکه مگر آمریکا دارای موشک کروز دور برد نیست که هر گز نه قابل مقایسه با هواپیما های نظامی فرسوده واز رده خارج شده باسیستم پدافندی ضعیف رژیم فاشیستی مذهبی ایران نیست . مشروط بر اینکه عدم حمایت مردم از سناریوی طراحی شده تهاجم و اشغال سفارت انگلیس در تهران آنگونه شفاف بود که نه 6 کارمند سفارت انگلیس به گروگان گرفته شده سریع آزاد شدند ، بلکه 2 بار وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه علی اکبر صالحی مجبور به ابزار تأسف شد .از سوی دیگر پس از فاش شدن شکست این اشغال گری مگر بازی کی بود کی بود من نبودم شروع نشد و برای ماستمالی کردنش صحبت از حرکت خود جوش بودن و احساساتی شدن ونه سازماندهی شده ی اراذل و اوباشان تر مز بریده ودنده عقب کنده شدگان بسیجیان مطرح نشد؟ چونکه این اشغال گری تبدیل به شکست مفتضحانه تف وتاق وریش شد . مهمتر اینکه این حرکت موجب رشد محکومیت های خارجی همراه با تصویب محکومیت های بیشتری شد . موازی آن موج انتقادهای داخلی محور این حرکت شروع شد . بنابراین همین نظاره گر وبی توجه بودن مردم معیار و محک مستند جالبی مبنی بر عریان شدن عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی می باشد . وقابل پیش بینی است بدلیل ضریب تنفر وخشم ونا رضایت عمومی که آنقدر بالا می باشد در صورت هرگونه تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای واکنش مردم مشابه ی اشغال سفارت انگلیس در تهران خواهد بود .

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900916/13900916_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 16 آذر ماه سال 1390

آمريكا در محاق