گزیده خبر های 23 دی 90. قسمت -2
رئیس قوه قضاییه خبر داد:ارسال پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخیر هفته آینده به دادگاه.خبرگزاری فارس: آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از ارسال پرونده متهمان اصلی فساد مالی اخیر در هفته آینده به دادگاه خبر داد و گفت: تلاش‌های قوه قضائیه به مرحله‌ای رسیده که تحقیقات مقدماتی بخش عمده پرونده فساد مالی به اتمام رسیده و کیفرخواست تعدادی از متهمان هفته آینده به دادگاه خواهد رفت و دادگاه متهمان اصلی برگزار خواهد شد.
بدون شک فعال شدن این آخوند آلت دست و رئیس انتصابی دستگاه فاسد قضاییه موازی  مأموریت دو اخوی دیگرش  است . زیرا که پاسدار علی لاریجانی برای اجرای مأموریت هسته ای  و بهم آوردن سر ته کامیون های حامل سلاح انتقالی از ایران به سوریه که در ترکیه توقیف شده  به این کشور سفر کرد. همینور اخوی محمد جواد که از کمیسیون حقوق بشر سازمان در خواست کرده است تا پیرامون ترور جدید بررسی وتحقیق نماید. انگاری که مدارک مستندش موجود می باشد. اکنون این آخوند شیخ صادق  هم وارد صحنه شده است تا نوید اجرای تکرار شوهای نخ نما شده ی دادگاه های نمایشی و فرمایشی کرباسچی و شهرام جزایری را دهد تا قبل از بر گزاری نمایش خیمه شب بازی  12 اسفند فضا علیه ی رئیس جمهور و مشاور وحامیانش وب ه نفع باندهای مافیایی کودتایی رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع وپاسداران کودتا گر وآخوند ویلچری مهدوی کنی به چرخد .  ضمن اینکه با اجرای این شود در آستانه سال گرد ورود خمینی شیاد ودهه زجر و 22 بهمن  اذهان عمومی هم منحرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اعلام این خبر افزود: امیدواریم در اسرع وقت و با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی احکام متهمان این پرونده صادر شود. رئیس قوه قضائیه از آمادگی دستگاه قضایی برای برخورد جدی و سریع با اخلالگران نظام اقتصادی کشور برحسب وظایف قانونی دستگاه قضایی نیز خبر داد و با اعلام این‌که "گرچه دولت تمام تلاش‌های خود را برای ایجاد ثبات در بازار اقتصادی انجام می‌دهد" گفت: معیشت و رفاه مردم مسئله مهمی است که نمی‌توان بسادگی از کنار آن عبور کرد و اجازه داد که دلالانی به طمع سودهای کلان به وضعیت نظام اقتصادی دامن بزنند و دولت محترم نیز باید با تدبیر در ایجاد ثبات بازار اقتصادی اقدام نماید و با برخورد قاطع با افراد سودجو به این وضعیت سر و سامان بدهد.آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که وضعیت نظام اقتصادی و به ویژه بازار طلا و ارز باید در دو محور تدبیر و برخورد ساماندهی شود، از قوه مجریه خواست اخلالگران نظام اقتصادی و بازار ارز و سکه کشور را برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کند ولی در عین حال تأکید کرد: گرچه ما از دستگاه‌های اجرایی و امنیتی نیز می‌خواهیم که در اسرع وقت سودجویان و دلالان مخل در نظام اقتصادی را به قوه قضائیه معرفی کنند اما دستگاه قضایی در صورت کشف موارد فساد و اخلال منتظر اعلام هیچ دستگاهی نیز نمی‌ماند و برحسب وظیفه قانونی خود بشدت با این اخلالگران خارج از نوبت، برخورد قضایی خواهد کرد.شایان ذکر است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی که مسئولین سازمان پدافند غیرعامل کشور هم حضور داشتند، نحوه اجرای پدافند غیرعامل و تسریع کاربرد آن در قوه قضائیه و دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آیا مقامات امنیتی دولت فخیمه ی انگلیس می توانند  بر اساس فتوا وادعاهای  که از سوی  مسئولان حکومتی و مقامات اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی ونظامی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران صادره شده است که ترور مصطفی احمدی روشن در تهران  را به  سرویس های جاسوسی آمریکا وانگلیس و اسراییل نسبت داده و اینان را متهم به دست داشتن این ترور کرده اند .اینان هم متقابل به مثل کنند و ادعا  نمایند که این مرگ مشکوک زیر مأموران تروریستی اعزامی وزارت بد نام اطلاعات رژیم ضد بشری قرون وسطایی کودتایی ایران است؟
مرگ مشکوک پروفسور استیون راولینگس شهر خلوت آکسفورد را شوکه کرده است. جسد این پروفسور سرشناس دانشگاه آکسفورد چهارشنبه شب در منزل یک دوست و همکار قدیمی که میهمانش بود پیدا شد.افکار نیوز به نقل از یورونیوز: پلیس گفته است میزبان را که مردی ۴۹ ساله است در ارتباط با این حادثه بازداشت کرد اما به قید وثیقه فعلا آزاد شده است.استیون راولینگس در شب حادثه میهمان دوستش دویندر سیویا بود که استاد ریاضی دانشگاه است.پروفسور استیون راولینگس یکی از دانشمندانی بود که بر روی پروژه ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان موسوم به «اس کی آ» کار می کرد.او دانش آموخته دانشگاه کمبریج بود و در بین سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میلادی ریاست گروه اخترفیزیک دانشگاه آکسفورد را به عهده داشت.
ايران و هجوم خريداران دلار به بازار ارز عراق
این سیاست هم تأیید کننده ی  سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق حاکمان ایران و سپاه قدس است . همچنین  مکمل توقیف چند کامیون  حامل سلاج در پشت مرز سوریه در ترکیه می باشد. بعلاوه وحشت آشکار از خطری شدن اوضاع بشار اسد جنایتکار ونگرانی شدید از سقوطش می باشد.
صدای آمریکا  : بانک مرکزی عراق می گويد بازرگانان عراقی برای خريد دلار هجوم آورده اند. به گفته مقام های مالی عراق، بازرگانان عراقی، از بانک مرکزی عراق دلار خريداری می کنند و آن را در بازارهای سوريه و ايران، که به علت تحريم های اقتصادی با کمبود ارز روبرو هستند، به فروش می رسانند.
بانک مرکزی عراق می گويد، تقاضا برای دلار در بازار ارز عراق از ماه نوامبر سال گذشته، نسبت به ۱۲ ماه قبل از آن که ۱۶۰ ميليون دلار بود، به ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليون دلار، افزايش يافته است. بانک مرکزی عراق نگران است که شايد برخی از تقاضاهای خريد دلار در بازار داخلی عراق با هدف پولشويی انجام شود. رهبران مالی عراق احتمال می دهند، شرايط منطقه ای، علت هجوم خريداران دلار به بازار ارز عراق باشد.ايران پس از تحمل تحريم های شديدتر از سوی آمريکا و متحدانش، با کاهش نرخ برابری ريال مواجه بوده است. کشورهای غربی، ايران را متهم می کنند که از برنامه های هسته ای برای توليد سلاح های اتمی، استفاده می کند. اتهامی که ايران انکار کرده است.سوريه، متحد منطقه ای ايران، به علت سرکوب خشونت بار اعتراض های ضددولتی در آن کشور، از سوی آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی از کشورهای عرب مورد تحريم های شديد، قرار گرفته است.مقام های بانک مرکزی عراق می گويند، افزايش تقاضا برای دلار در بازار داخلی به نفع اقتصاد عراق نيست، زيرا به کاهش ذخاير ارزی آن کشور، منجر می شود. ذخاير ارزی عراق در سال ۲۰۱۱، به بالاترين سطح در تاريخ آن کشور، به ۶۰ ميليارد دلار رسيد.بر اساس وب سايت بانک مرکزی عراق، اين بانک در روز دوازدهم ژانويه بيش از ۲۶۶ ميليون دلار با نرخ ثابت هزار و صد و هفتاد دينار در مقابل هر دلار، به فروش رساند. عراق می خواهد بيشتر دلار موجود در آن کشور، به جای سرازير شدن به بازارهای مالی کشورهای همسايه، برای سرمايه گذاری داخلی مصرف شود. افزايش توليد بيش از سه ميليون بشکه نفت در روز که بالاترين سطح در ۲۰ سال گذشته است، به افزايش درآمدهای عراق، انجاميده است.عراق می خواهد کسری بودجه خود را از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۱۱ درصد، و بدهی های خارجی خود را از ۴۰ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۳۸ ميليارد در سال جاری، کاهش دهد
زلزله مردم بم را به خیابان کشاند
بیچاره  بازماندگان شهر تاریخی ویران شده ی  زلزله ی بم که هنوز آثار تخریب و آوارگی بی خانمان شدن مردم این شهر از ززله ی قبلی  باقی است که باز مردم وحشت زده از زلزله ی قبلی این شهر را  سراسیمه زلزله ی دیگر به خیابان کشانیده است.  مهر:زلزله ای به بزرگی 3.7 ریشتر ساعاتی پیش شهر زلزله خیز بم را تکان داد و موجب حضور مردم در معابر عمومی شداین زمین لرزه ساعت 8 و 36 دقیقه روی داد و موجب شد برخی مردم از ترس پس لرزه شدید تر بعد از این زمین لرزه در معابر عمومی حضور یابند اما هم اکنون اوضاع این شهر عادی استکانون این زمین لرزه در عمق 14 کیلومتری زمین و مشخصات جغرافیایی این زمین لرزه 58.11 درجه طول جغرافیایی و 29.20 درجه عرض جغرافیایی ثبت شده استاین زمین لرزه به گفته مسئولان محلی هیچ خسارتی در پی نداشته استزمین لرزه 6.7 ریشتری سال 82 بم موجب کشته شدن هزاران نفر و ویرانی این شهر شد که پس از این زمین لرزه عملیات بازسازی انجام شد و گفته می شود هم اکنون بم یکی از مقاومترین شهرهای کشور در مقابل زمین لرزه است
لغو نشست بیداری اسلامی در قم به علت عدم استقبال
حال داشته باشید وقتی که در شهر مذهبی قم که آخوند های مفت وباج خوران حوزوی ولی وقیح منفور ونا مشروع  حضور دارند. اینگونه نسبت به ادعای پوچ و وارونه ی ولی وقیح منفور ونا مشروع وسایر مسئولان حکومتی پیرامون ادعای رهبریت جنبش بیداری منطقه بی تفاوت وبد بین هستند .ملت های منطقه چگونه باوری می توانندد اشته باشند؟
سایت محافظه‌کار «۵۹۸»  : به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، نشست امروز "بیداری اسلامی فرصت ها و چالش ها" به علت عدم استقبال از این همایش لغو گردید.این نشست که قرار بود با سخنرانی دکتر منوچهر محمدي و حجت‌الاسلام و‌المسلمين نجفعلي ميرزايي در ساعت نه روز پنج‌شنبه 90/10/22 برگزار شود تنها با حضور کمتر از ده نفر پس از قرائت قرآن به کار خود پایان داد.یکی از علت های عدم استقبال از این نشست که به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالي فقه در قم قصد برگزاری را داشته را می توان عدم اطلاع رسانی این نشست دانست.البته پر واضح است که علی رغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به مقوله بیداری اسلامی و نهضت های منطقه به علت کم کاری بالای نهاد های حوزوی و عدم وجود دغدغه کافی از سوی این نهادها، در بدنه حوزه نیز شاهد بی میلی و بی رغبتی طلاب در این موضوع را شاهد خواهیم بود.لازم است که مسئولان حوزوی با آسیب شناسی این مسئله به عنوان اصلی ترین دغدغه و ماموریت انقلاب اسلامی رویکردی جدی و نو را در این زمینه لحاظ نمایند.
اعدام ۹ نفر به جرم تجاور و شرارت در شیراز
اکنون این گزارش جنایت آمیز ضد بشری که تاریخچه ی وزانه ی 33 ساله دارد که مترادف گزارش خبر قبلی می باشد . زیرا که بدلیل عدم مشروعیت رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ووحشنت از قیم عمومی وکنتررل فضای انفجاری جامعه می باشد ولی قربانیان نگون بخت پرورش یافتگان  حاکمان دین فروش و عوامفریب وجنگ افروزان جنایتکا دو بار به سلخ برده می شوند تا این دستآودشان چاشنی  هدیه  به ملت های منطقه در زرورق دروغین ادعای رهبریت جنبش بیداری اسلامی منطقه شود.
فارس : در حاشیه نشست ستاد جرایم خاص استان دادستان عمومی و انقلاب شیراز از اجرای مجازات اعدام متجاوزان به نوامیس و اشرار در ملاعام در آینده‌ای نزدیک خبر داد.علی القاصی اظهار داشت: یک نفر از این محکومان از باب تجاوز به عنف به مجازات اعدام در ملاءعام و 15 سال حبس، یک نفر دیگر از باب تجاوز و آدم‌ربایی به مجازات اعدام در ملاءعام و 15 سال حبس، دو نفر دیگر از محکومان از باب مشارکت در سرقت مسلحانه بانک‌های شیراز به مجازات اعدام محکوم شدند.وی تصریح کرد: محکوم دیگری که به جرم سه قتل و سه آدم‌ربایی به سه بار قصاص و 15 سال حبس محکوم شده است نیز در ملاءعام به دار مجازات آویخته می‌شود.دادستان مرکز استان فارس در همین مورد بیان داشت: اقدامات ویژه‌ای در راستای تسریع در اجرای احکام این مجرمان توسط دادسرای مرکز این استان و رئیس کل دادگستری فارس انجام شد و با پیگیری‌های لازم و طی شدن مراحل تشریفات قانونی، موافقت رئیس قوه قضائیه برای مجازات این افراد اخذ شد.القاصی تصریح کرد: امیدواریم اجرای سریع و قاطع این احکام از سوی دستگاه قضایی بتواند تسکین دهنده‌آلام خانواده بزه‌دیدگان و امنیت و آرامش مردم و شهروندان و همچنین درس عبرتی برای سایر تبهکاران و متعرضان به جان، مال و آبروی مردم قرار گیرد