گزیده خبرهای 30 دی 90 قسمت -3
مدير عامل سازمان تامين اجتماعي بركنار شد
این جا به جایی وبر کنار کردن ها یاد آور تظاهرات مردم در زمان شاه می باشد که مردم فریاد می زدند ما می گوییم شاه نمی خواهیم .اما نخست وزیر برکنار وجا به جا می شود.
شیخ الاسلامی وزیر تعاون کار و رفاه با صدور حکمی سید مجید موسویان را به عنوان سرپرست و جایگزین حافظی در صندوق تامین اجتماعی منصوب کرد.به گزارش فارس سید مجید موسویان رئیس بیمه روستائیان و عشایر جایگزین رحمت اله حافظی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی شد.در این راستا یک مقام آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس با تایید این خبر گفت: عصر امروز حکم سرپرستی موسویان از سوی شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده است.طی ماه‌های اخیر زمزمه برخی اختلافات بین شیخ الاسلامی با مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی بر سر اجرای قوانینی از جمله ماده 25 نوسازی صنایع و بازنشستگی پیش از موعد، اجرای معافیت بیمه ‌ای کارفرمایان در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و نیز مصوبات سفرهای استانی مطرح شده بود.
علی اکبر صالحی : ایران در طول تاریخ خود هیچ گاه برای بستن تنگۀ هرمز تلاش نکرده است
این پاسخ  اعتراف غیر مستقیم به شکر زیاد خوری تهدید کنندگان بستن تنگه هرمز وناشی از نامه ی تهدید آمیز اواما به رهبر لوطی جماران می باشد . همچنین ناشی از اختلاف رو به رشد میان باندهای مافیایی کودتایی اصول گرای در حال جنگ قدرت وثروت است که هرچه زمان به 12 اسفند برگزاری نمایش خیمه شب بازی نزدیک می شود .اینگونه اختلافات وشکاف ها بارزتر می شود.
رادیو فرانسه : علی اکبر صالحی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درارتباط با تهدیدهای متقابل تهران و واشنگتن مبنی بر بستن و بازگشائی تنگۀ هرمز، تأکید کرد که ایران در طول تاریخ خود هیچ گاه برای بستن تنگۀ هرمز تلاش نکرده است.وزیر امورخارجۀ جمهوری اسلامی ایران افزود کشور متبوع او در طول تاریخ خود هرگز به فکر سد کردن یا ایجاد مانع بر سر راه ترابری دریائی در این گذرگاه نیفتاده است.علی اکبر صالحی گفت ایران خواهان صلح و ثبات این منطقه از جهان است اما آمریکا که با منطقه ١٢٠٠٠ مایل فاصله دارد برای هدایت و رهبری برخی از کشورها این منطقه تلاش می کند.وزیرامورخارجۀ جمهوری اسلامی ایران با لحنی نسبتاً ملتمسانه از کشورهای منطقۀ خلیج فارس خواست در دام موضع گیری های خطرناک نیفتند.در پی انتشار آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای ایران در ماه نوامبر گذشته و ابراز نگرانی آژانس از ابعاد نظامی این فعالیت ها، تحریم بانک مرکزی و نفت ایران در دستور کار آمریکا و اتحادیۀ اروپا قرار گرفت.شماری از رهبران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به احتمال تحریم نفت تهدید کردند که تنگۀ هرمز را خواهند بست.واکنش آمریکا به این تهدید این بود که واشنگتن تنگۀ هرمز را از خط قرمز های خود اعلام کرده و تأکید کند که برای بازگشائی آن به زور متوسل خواهد شد.
دریاچه پریشان آتش گرفت!
این دریاچه پریشان بود با خشک شدن پریشان تر شد . اما اکنون از درون متقلب وآتشی مزاج شده و دست به معجزه زده و آتش گرفته است تا هوای پاک کشور مدعی پاک ترین کشور جهان را ناپاک کند
فارس: در یک پدیده نادر و برای نخستین‌بار در طول عمر دریاچه پریشان، شعله‌های آتش از درون این دریاچه زبانه کشید.بخشی از شمال تالاب پریشان به دلیل نامعلومی از لایه‌های زیرزمینی بعد از ظهر امروز دچار آتش‌سوزی شد.رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون اظهار داشت: حدود ساعت 13 امروز از طرف اهالی حاشیه تالاب پریشان به این اداره گزارش شد که از درون دریاچه آتش زبانه می‌کشد که بلافاصله کارشناسان ما به منظور بررسی به محل اعزام شدند و این گزارش را تایید کردند.جمال خداپرست افزود: با تشکیل ستاد بحران و اعزام به محل، بررسی‌های لازم به عمل آمد و مشخص شد که بخشی حدود یک‌ هکتار از شمال حاشیه تالاب پریشان بین روستاهای هلک و ده پگاه، دچار آتش‌سوزی از داخل زمین شده است.وی گفت: این آتش‌سوزی یک اتفاق تازه است که در این منطقه به وقوع پیوسته و در این مورد کارشناسان در حال بررسی بیشتر و نظر قطعی در این زمینه هستند.خداپرست اضافه کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از پیشروی این آتش‌سوزی با بیل مکانیکی اطراف محل حادثه را کانال‌زنی می‌کنیم.
ایستگاه گاز رشت منفجر شد
فقط در یاچه پریشان نیست که پریشان احوال ودچار آتش سوزی از درون شده است ، بلکه ایستگاه گاز رسانی رشت که دچار انفجار و آتش سوزی شده است تا نشان داده شود شرایط در کشور امن ترین جهان چگونه می باشد؟
 لحظاتی قبل یک انفجار مهیب در ایستگاه گاز شهر رشت به وقوع پیوست.به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یک ایستگاه گاز در 20 کیلومتری شهر صنعتی رشت لحظاتی قبل دچار انفجار مهیب شدبراساس همین گزارش نیروهای آتش‌نشانی با حضور سریع در محل حادثه در حال تلاش برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر نقاط هستندایستگاه گاز در بزرگراه سراوان شفت و در حدود 3 کیلومتری کارخانه بزرگ فولاد رشت قرار دارد
نخست وزیر چین  مخالف بستن تنگه هرمز است
این مخالفت حاصل سفر مقامات چینی به شیخ نشینان منطقه وعربستان است . برای همین چین هم خرید نفت از ایران را بطور خاموش دنبال می کنند .هم اینکه منجر به این موضع گیری مخالفت با بستن تنگه هرمز شده است.

 
خبرگزاری «ریا نووستی» :  تنگه هرمز باید برای کشتی رانی باز باشد و چین مخالف "هرگونه اقدامات افراطی" در رابطه با این منطقه استراتژیک است. این مطلب را "ون جیابائو" نخست وزیر چین در نشست خبری چهارشنبه شب خود در شهر دوحه پایتخت قطر اعلام کرد.ون جیابائو چهارشتبه پس از پایان بازدید خود از امارات عربی متحده وارد دوحه شد.نخست وزیر چین تنگه هرمز را مهم ترین راه برای حمل و نقل نفت نامید. وی گفت : "هرگونه اقدام افراطی در رابطه با تنگه هرمزاعم از اینکه از کدام ملاحظه ناشی شده باشد، در راستای ضدیت با منافع مردم جهان قرار خواهد داشت". وی افزود از مواصلات حمل و نقل از طریق تنگه هرمز باید دفاع شود.نخست وزیر چین همچنین تاکید کرد چین دارای مناسبات تجاری عادی با ایران است. وی گفت: "من در رابطه با تجارت عادی میان چین و ایران به هیچ وجه نگران نیستم".ون جیابائو موضع چین در مورد مساله هسته ای ایران را مورد تاکید قرار داده و گفت این مساله باید از راه مذاکرات مسالمت آمیز حل شود.پیشتر ایران تهدید کرده بود که در صورت اعمال تحریم نفتی علیه تهران، جلوی کشتی رانی در تنگه هرمز را خواهد گرفت.قرار است وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مساله تحریم نفتی ایران را روز 23 ژانویه مورد بررسی قرار دهند. 18 درصد صادرات نفت ایران متعلق به اتحادیه اروپا است. چین، کره جنوبی، ژاپن و هند بزرگترین خریداران نفت ایران هستند.
افزایش اعتیاد در میان دختران
این گزارش هم حاصل مبارزه ی 33 ساله ی بدون وقفه ی 33 ساله  با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین  است  که چون موازی این  مبارزه فعال بودن  اسکله های غیر مجاز پاسداران کودتا گر در سواحل آبی جنوب کشور ادامه داشته است. آنگونه  که شبانه روز این اسلکه هامشغول تخلیه مواد مخد ومشروبات الکی وسایر کالاهای قاچاق هستند .سپس مواد مخدر در سراسر کشور وحتی درون زندان ها توزیع می شود.
ایسنا: فرماندار سمنان گفت: پديده اعتياد در بين دختران افزايش يافته است."محمد همتيان" روز چهارشنبه، در جلسه شوراي فرعي مبارزه با موادمخدر اين شهرستان، اظهار كرد: نتايج پژوهش‌ها حاكي از آن است كه مهم‌ترين علت اعتياد دختران، دوستي و برقراري ارتباط با پسران معتاد است.فرماندار سمنان با اظهار نگراني از كاهش سن اعتياد و گرايش افراد تحصيل‌كرده به مصرف مواد مخدر، خاطرنشان كرد: بي‌تفاوتي خانواده‌ها و كم‌رنگ شدن ارزش‌هاي اسلامي از مهم‌ترين علل دوستي پسران و دختران و گرايش دختران به مصرف مواد مخدر است.همتيان با اشاره به افزايش رو به رشد اعتياد به موادمخدر صنعتي و عمق ويرانگري اين مواد، افزود: اين قبيل مواد در داخل كشور، در آزمايشگاه‌هاي زيرزميني به سهولت تهيه و توزيع مي‌شوند.وي، اعتياد را بزرگترين معضل جامعه امروز بشري دانست و خاطرنشان كرد: آموزش و اطلاع‌رساني مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي در كاهش رغبت جوانان به مصرف مواد مخدر داشته باشد، از اين‌رو ارگان‌ها و نهادهاي فرهنگي بايد با جديت بيشتري در اين راستا فعاليت كنند.فرماندار سمنان با اشاره به افزايش رو به رشد پديده اعتياد در قشر فرهيخته جامعه، گفت: اعتياد در ميان برخي دانشجويان و حتي برخي پزشكان متخصص نيز نفوذ كرده است كه اين امر به آسيب‌شناسي جدي نياز دارد.