گزیده خبرهای 30 دی 90 قسمت -5
شرکت نفت ترکیه به دنبال "کاهش وابستگی نفتی به ایران" است
مشخص است که این اقدام خطری رای ترکیه ندارد . چون جانشین اقدام کردن برای کمبود نفت دارد . از طرفی رابطه ی دیپلماتیک واقتصادی وتجاری وسیاسی حاکمان ایران با ترکیه شکننده می باشد. زیرا که تضاد واختلافات عمده وکلیدی بین دو کشور وجود دارد که شامل حضور درمنطقه خاورمیانه و رابطه ی ترکیه باا سراییل وآمریکا و اتحادیه ی اروپا ونصب موشک های سپر دفاعی در خاک ترکیه می شود. مهمتر سیاست مخالفت ترکیه بانوری مالکی مزدور وخائن ودست نشانده نخست وزیر عراق وبشار اسد رئیس جمهور جنایتکار سوریه است .همچنین ترکیه روابط خوبی با عربستان وسایر شیخ نشین های نفت خیز منطقه خلیج فارس دارد که جانشین نفتی مناسب برای ترکیه به جای خرید نفت از ایران است .
دویچه وله : منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که شرکت توپراس ترکیه در حال کار بر روی برنامه‌ای به منظور کاهش وابستگی به واردات نفت از ایران است. ترکیه بیش از ۳۰ درصد از نیازهای روزانه خود به نفت را از طریق ایران تأمین می‌کند و هنوز هیچ‌ نظر روشنی مبنی بر پیوستن این کشور به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران از سوی مقامات این کشور ابراز نشده است.رویترز به نقل از یکی از این منابع نوشته است، شرکت توپراس برنامه‌ریزی‌هایی برای دیدار با مقامات عربستان سعودی در ماه جاری داشته با این هدف که بتواند در تابستان منابع جایگزینی را برای تأمین نفت خام بیابد. این منبع اطلاعاتی تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را دلیل اصلی تلاش‌های شرکت توپراس برای یافتن یک جایگزین جدید دانسته است.
ملوانان آمریکائی برای سومین بار ایرانی‌ها را نجات دادند
این اقدام گذشته از اینکه جنبه ی تبلیغاتی انسان دوستی دارد وخنثی کننده فریاد های مرگ بر آریکاد ر بازار مکاره وخیمه شب بازینماز جمعه ها می باشد .از طرف دیگر به رخ حاکمان ایران ونیروهای نظامی به خصوص نیروی دریایی اش دارد که چه میزان مقابل نیروی دریایی یا ناوهای آمریکاییان مستقر در دریای عمان ضعیف وضربه پذیر هستند به خصوص وقتی که توان مقابله با دزدان دریایی ندارند چگونه توان ایستادگی ومبارزه مقابل شیطتان بزرگ دارند؟
دویچه وله : به‌گفته سخنگوی ناوگان پنجم، قایق ماهی‌گیری ایرانی روز چهارشنبه (۱۸ ژانویه، ۲۸ دی) آسیب دیده بود. تمام سرنشینان این قایق توانسته بودند خود را به دو قایق ماهی‌گیری دیگر ایرانی برسانند و تنها یک ماهی‌گیر در قایقی مانده بود که خطر غرق شدن آن را تهدید می‌کرد. ملوانان آمریکائی روز پنجشنبه (۱۹ ژانویه) ضمن نجات این ماهی‌گیر، میان سایر ماهی‌گیران ایرانی مواد غذائی و آب تقسیم کردند.ظرف دو هفته گذشته این سومین بار است که ملوانان آمریکائی مستقر در خلیج فارس و دریای عمان به کمک دریانوردان ایرانی می‌شتابند. هفته‌گذشته آن‌ها سرنشینان ایرانی یک کشتی تجاری را که با خطر روبرو شده بود نجات دادند. یک هفته پیش از آن نیز، ملوانان ناوشکن "یو اس اس کید" در دریای عرب یک کشتی ماهی‌گیری ایرانی را که با ۱۳ سرنشین از سوی دزدان دریائی گروگان گرفته شده بود از چنگ آن‌ها نجات دادند.واکنش‌های مثبت و منفی ایران.پس از انتشار خبر نجات کشتی ایرانی از اسارت دزدان دریائی، خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیک است، از این عملیات به عنوان «یک سناریوی هالیوودی» یاد کرد و نوشت:«آمریکا قصد دارد با یک سناریوی جدید حضور ناو نظامی خود را در آب‌های خلیج فارس توجیه کندبرخلاف واکنش منفی خبرگزاری فارس، رامین میهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی تلاش ملوانان آمریکائی برای رهائی دریانوردان از محاصره دزدان دریائی سومالیائی را اقدامی دوستانه دانست. او گفت که همه کشورها باید با دزدان دریائی مقابله کنند.آمریکائی‌ها در شرایطی به یاری ماهی‌گیران و دریانوردان به‌خطر افتاده ایرانی می‌شتابند که مناسبات ایران و واشنگتن به‌خاطر مناقشه اتمی به شدت تیره است. معاون اول احمدی‌نژاد و چند فرمانده سپاه پاسداران در هفته‌های گذشته تهدید کرده‌اند که در صورت تحریم نفت ایران تنگه هرمز را خواهند بست. آمریکا و بریتانیا هشدار داده‌اند که چنین اقدامی را تحمل نخواهند کرد
هشدار استادان اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: این دانشکده، در آستانه فروپاشی است
این هشدار ها بی اثر است .زیرا که غیر شرعی است ومغایرت آشکار با  فتوای  خمینی شیاد دارد که گفت اقتصاد مال خر است .همچنین متضاد با نظر پاسدار گماشته احمدی نژادد ارد که اعتراف کرده است به تئوری های اقتصادی باورندارد.
بازتاب امروز : برخی از اساتید مشهور دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، با انتشار نامه ای انتقادی و ارسال آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به آنچه فروپاشی دانشکده اقتصاد علامه خواندند، هشدار داده اند. به گزارش خبرنگار "بازتاب امروز"، امضا کنندگان این نامه از چهره های مطرح اقتصادی هستند که از دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی اخراج شده اند و در این نامه هشدار داده اند که برخوردهای چندسال اخیر مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده اقتصاد این دانشگاه،  کار را به جایی رسانده که دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی در آستانه فروپاشی قرار گرفته و با چشم اندازی نگران کننده مواجه شده است.در این نامه که به امضای چهره های مشهوری چون دکتر حمیدرضا برادران شرکاء، دکتر محمود ختائی، دکتر محمد ستاریفر، دکتر علی صادقی تهرانی، دکتر بهروز هادی زنوز و ... رسیده، نویسندگان اعلام کرده اند که در اعلام این هشدار تنها نیستند و به دلیل احساس ناامنی و سابقه برخوردهای نامناسبی که پس از هر تذکر و گلایه استادان، ازسوی مدیریت دانشگاه با آنان صورت گرفته، با وجود تقاضای گروهی از استادان شاغل، امضاء کنندگان این نامه، آنان را از درج نام خود در ذیل این نامه منصرف کرده اند.اساتید برکنارشده دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی و برخی اعضای هیأت علمی این دانشکده که نامشان در این نوشتار به دلیل آنچه که تهدید امنیت شغلی از سوی مدیران دانشگاه عنوان شده ، قید نشده است، خواستار تشکیل مرجعی مستقل برای رسیدگی و توقف آنچه تخلفات و اقدامات غیر قانونی و غیر متعارف می خوانند و نابودی و تعطیلی این نهاد مهم علمی را درپی دارد شده اندنویسندگان این نامه همچنین خواستار آن شده اند که مرجعی در قوه قضائیه یا آن شورا برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات اعضاء هیات علمی و دانشجویان تعیین شود تا استیفاء حقوق آنان را پیگیری کند.
آلن ژوپه: تصویب تحریم‌های تازه اروپا علیه تهران در روز دوشنبه
مقامات آمریکایی متوجه شده اند که ادامه وتشدید تحریم های اقتصادی دارد رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی را از پای در می آورد .چون هم موجب تضعیف رژیم وافزایش نارضایتی های عمومی و رشد تضاد واختلافات درونی می شود که اگر چنانچه به تسلیم حاکمان برای توقف غنی سازی اورانیوم نشود آنگاه  اقدام به تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای می شود.
رادیو فردا  : یک روز پس از آن‌ که چین اعلام کرد که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد، استرالیا از این کشور خواست تا در همراهی با جامعه جهانی برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، از واردات نفت ایران خودداری کند.به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه استرالیا روز پنج‌شنبه همچنین به «کشورهایی که به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند» هشدار داد.آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه، نیز پس از دیدار با همتای استرالیایی خود گفت که «انتظار می‌رود» اعضای اتحادیه اروپا دوشنبه هفته‌ آینده در مورد تحریم‌های تازه برای ایران به توافق برسند. به گفته آقای ژوپه، بسته تحریمی تاره اتحادیه اروپا علیه تهران دو حوزه را نشانه خواهد گرفت: «نفت و دارایی‌های بانک مرکزی» جمهوری اسلامی.اتحادیه اروپا اعلام کرده است که نشست وزیران خارجه این اتحادیه برای تصمیم‌گیری در مورد اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران روز دوشنبه، سوم بهمن‌ماه، برگزار خواهد شد.در همین حال، به گفته کوین راد، وزیر خارجه استرالیا، کشورهایی که هنوز از ایران نفت وارد می‌کنند باید در نظر داشته باشند که قدرت‌های جهان به این دلیل در پی اعمال فشار بر تهران هشتند که آن را وادار به تغییر موضع هسته‌ای خود کنند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای جیابائو در عین حال با تصریح این مطلب که چین «سر اصول خود معامله نمی‌کند»، بر حمایت پکن از قطعنامه شورای امنیت علیه ایران تأکید کرد و افزود: «چین به صراحت با توسعه و دستیابی ایران به سلاح اتمی مخالفت می‌کند و خواهان آن است که منطقه خاورمیانه از سلاح اتمی عاری باشدبه دنبال این اظهارات وزیر امور خارجه استرالیا روز پنج‌شنبه از چین خواست تا در همراهی با جامعه جهانی خرید نفت از ایران را متوقف کند.کوین راد گفت: «از دوستان خود در پکن و دیگر مناطق آسیا می‌خواهیم تا به طوری جدی این تلاش‌ها را منعکس کندچین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام از ایران به شمار می‌رود و ۱۱ درصد از نیاز خود را از طریق واردات نفت از ایران تأمین می‌کند.
دانشجويان بسیجی از روزنامه اطلاعات و علایی شکایت کردند
باز هم ترفند جدید بازی کردن ومانور تبلیغاتی دادن با گروه های فشار یا اراذل اوباشان در خدمت ارگان های سربکوبگر کودتایی هستند و اکنون زیر پوشش  دانشجویان بسیجی با نامه پرانی دست به تهدیدورق پاره حکومتی اطاعات ومدیر مسئول آن آخوند دعایی وسردار پاسدار علایی زده اند.
روزنامه ایران : اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور در واكنش به مطلب موهن منتشر شده در روزنامه اطلاعات و سايت خبري نزديك به عليلاريجاني كه توسط حسين علايي نگاشته شده بود، شكوائيه‌اي را عليه نويسنده و مديران مسئول رسانه‌هاي منتشر كننده تنظيم كرده و تحويل مقامات قضايي نموده‌انددر بخشي از اين شكوائيه كه خطاب به حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي صادر شده، آمده: مقاله مورد بحث به سرعت در صدر اخبار رسانه‌هاي معاند و ضد انقلاب قرار گرفت و وسيله‌اي شد تا بغض كينه دشمنان نظام اين بار از زبان حسين علايي در جرس و بي‌بي‌سي و... بيان شود. ترديدي نيست اين وضعيت مصداق بارز تبليغ عليه نظام و وفق قوانين موضوعه جرم محسوب مي‌شود. و در خاتمه مقاله ملاحظه مي‌شود كه نگارنده مقاله پس از مقدمه چيني‌هاي فوق‌الذكر و مقايسه‌هاي مختلف، در كلامي زشت و زننده به مقايسه ديكتاتور معدوم ليبي با شرايط فعلي پرداخته است كه اين نيز مصداق بارز و كامل توهين به رهبر عزيز انقلاب است. آنچه به استحضار رسيد ورود كوتاهي بود به مقاله‌اي توهين‌آميز كه سعي در تجديد حيات فتنه سال 88 دارد. از آنجا كه مصاديق مجرمانه متعددي در اين نوشتار مشاهده مي‌شود، با استناد به بند الف از تبصره 2 ماده 2 و مواد 65 و 68 قانون آئين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب، ضمن اعلام شكايت خود از نامبرده، از دادستان محترم تقاضا داريم ضمن صدور كيفرخواست عليه متهم و رسيدگي به آن در اسرع وقت در دادگاه‌هاي صالحه خود نيز به عنوان مدعي‌العموم در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و ولايت مطلقه فقيه مشار اليهما را موردتعقيب و مجازات قرار دهيد