چند گزیده خبر مربوط به مرگ معتادین در پرو  وادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در ایران  . 13 بهمن 90
خبر مرگ 27 نفر از معتادان در یک مرکز بار پروری  معتادان در پرو که بدلیل آتش سوزی رخ داده است . سرنوشت این نگون بختان دو بار به مسلخ برده شدگان چقدر شباهت  به سرنوشت شوم  معتادان در رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی دارد. زیرا که مگر در رژیم ضد بشری وقرون وسطایی وجنگ افروز وبحران  آفرین وبحران زی  ایران در 33 سال گذشته جز فقر وبیکاری وتورم وگرانی و شکاف عمیق طبقاتی  تولیدیا اقدام مثبتی هم به نفع مردم وکشور داشته است که همراه با ظلم و بیداد و بی عدالتی ومرگ که روزانه گزارش می شود . همچنین عامل پیدایش و رشد پدیده های نا هنجاری های اجتماعی است که عاملش فقر وتبعیض وبی عدالتی وخفقان می باشد که مکمل  پدیده های زنان خیابانی تن فروش ودختران فراری از خانه ها و آواره وسر گردان توی پارک ها شده است و موازی آن پدیده ی کارتن خوابان خیابانی وپارک ها وپدیده کودکان کار خیابانی هم رشد داشته است که شامل هفت میلیون و135 هزار دانش آموزانی می شود که  ترک تحصیل کرده ومحروم از سواد خواندن ونوشتن شدند. همینطور پدیده رو به رشد اعتیاد که ایران تبدیل به دومین کشور مصرف کننده موادمخدر در جهان شده است .یعنی پس از جایگاه مقام اول جهانی افغانستان قرار گرفته است .فراموش نشود که 33 سال است که در بوق وکرنا می شود که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین می شود که محصول این مبارزه آنگونه شده که نه موجب رشد اعتیاد شده است که سبب کاهش سنین 13 سال برای مصرف کنندگان مواد مخدر شده است .زیرا که آفت وبلای اعتیاد شامل حال  دختران وپسران دانش آموزان راهنمایی  حتی در روستاها می شود. برای اینکه سیاست معتا کردن جوانان به خصوص محرومان از سوی دولت هدایت می شود .چونکه هم ابزار وبهانه سرکوب مردم وفضای خفقانی به وجود آوردن در جامعه می شود .هم منت بر سر خانواده ها گذاشته می شودکه نیروی انتظامی بنا بر خواست خانواده ها مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین را اجرا می کند .هم از مجامع  بین المللی  برای مبارزه با مواد مخدر باج گیری می شود. چون ادعا می شود در نوار مرز افغانستان با قاچاقچیان بین المللی مبارزه می شود واز مأموران نیروی انتظامی در این مبارزه کشته می شوند. در صورتیکه مواد مخدر از سوی باند های مافیایی پاسداران و نیروی انتظامی از طریق مرز زمینی افغانستان واسکله های غیر مجاز پاسداران در بنادر جنوب وارد کشور می شود . سپس در سراسر شهر هاو رو ستاهای کشور توزیع می گردد. حتی آزادانه بدرون سلول زندان های کشور برده وتوزیع می شود . زیرا که از در آمد سالیانه حداقل 2 میلیاردد لاری از برخور دار است . همینطور از طریق مرز های زمینی و آبی وهدایی مازاد مواد مخدر به کشور های آسیایی و آفریقایی وهوایی منتقل می شود . بهرحال اکنون گزارش آنش سوزی  در یک مرکز باز پروری معتادان در پرو که منجر به مرگ 27 معتاد شده است بی ارتباط به رشد این پدیده در ایران و دو گزارش خبر ضمیمه شده دیگر ندارد.
بنابر اعلام پليس پرو، وقوع آتش سوزي در يك مركز بازپروري معتادان مرگ 27 نفر را رقم زد.به گزارش ايسنا، اين آتش سوزي در  این ساختمان دو طبقه اين مركز بازپروري اتفاق افتاده است.به گفته پليس، ماموران آتش نشاني با ايجاد حفره اي در يكي از ديوارهاي اين ساختمان توانستند 5 سكنه را كه داخل ساختمان گير افتاده بودند، نجات دهند.به گفته مأموران آتش نشاني، بيشتر قربانيان اين سانحه به دليل خفگي كشته شده اند.به گفته وزير بهداشت پرو، اين مركز كه محل نگهداري معتادان به الكل و مواد مخدر بوده بدون داشتن مجوز اقدام به فعاليت كرده و بيش از ظرفيت مجاز بيمار داشته است.به گزارش رسانه هاي محلي، از تعداد دقيق افرادي كه حين آتش سوزي داخل ساختمان بوده اند، آماري منتشر نشده است.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پليس در تعقيب صاحب اين مركز و كاركنان آن است كه پس از وقوع آتش سوزي محل حادثه را ترك كرده اند.
معاون قضایی دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:25 تولید کننده مواد مخدر شیشه در تهران دستگیر شدند.خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: 25 تولید کننده مواد مخدر شیشه در تهران دستگیر شدند.
چرا گفته نمی  شود شیشه چگونه وارد کشور شد وتولید وتوزیع می گردد وعلت وریشه گرایش بسوی مصرف این مواد مخدر چیست؟
به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبری فارس «توانا»، ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور که امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما مجازات سنگین اعدام برای قاچاقچیان را صادر و اجرایی کرده‌ایم و پیام نظام جمهوری اسلامی ایران که کسانی در عرصه ورود مواد مخدر دخیل هستند، این است که با آنها با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.وی با بیان اینکه  25 تولید کننده موارد مخدر شیشه در تهران دستگیر شده‌اند، گفت: قاچاقچیان و اشرار با انسداد مرزهای ما مواجه شده و استراتژیک و مسیر خود را به سمت دریا تغییر داده‌اند اما مسیر دریا را نیز تحت کنترل خود درمی‌آوریم لذا آنها ناچار شدند ترانزیت را به سمت کشور دیگر ببرند.با قاچاقچیان مواد روانگردان با قاطعیت برخورد می‌کنیممعاون قضایی دادستان کل کشور گفت:  پلیس با قاچاقچیان مواد روانگردان با قاطعیت برخورد می‌کند و اساسا تولید جزئی مواد مخدر شیشه را هم تحت کنترل درآوردیم تا شاهد باشیم که  مواد مخدر شیشه هم توزیع نشود.ذبحی در خصوص برخورد با اتباع خارجی مانند اتباع داخلی، اظهار داشت: مجازات‌ها و برخوردهای شدید را با قاچاقچیان مسلح و غیرمسلح داریم حتی در مورد مواد روانگردان اغماض نمی‌کنیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:مبارزه با مواد مخدر بیشترین توقع از دستگاه قضایی است.خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بیشترین توقع از دستگاه قضایی و پلیس به عنوان خط‌شکنان، مبارزه با مواد مخدر است.
چرااین سردار به جای لغز تبلیغاتی  مرتبط با شروع دهه زجر و فرا رسیدن سی و چهارمین  سال گرد انقلاب خواندن ووعده های توخالی وپوچ تکراری 33 ساله دادن اذعان نکرده است که چرا نتیجه ی مبارزه 33 ساله با قاچاقچیان مواد مخدر منتهی به شرایط کنونی شده است که خودش هم نا چار به اعتراف شده که مردم حق دارند معترض باشند  که معتادین وقاچاقچیان  چهره جامعه پرورش داده رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف ا را مخدوش کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبری فارس «توانا» سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با موارد مخدر کشور که امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت:‌ در برخورد با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به موفقیت‌هایی رسیده ایم. همچنین در مواجه شدن و برخورد با جرائم خشن شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم.وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ‌برخورد با خرده‌فروشان که یکی از معضلات کشور است، صورت گرفته است.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:‌ برخوردبا عوامل اصلی قاچاقچیان که چهره جامعه اسلامی ما را مخدوش کرده‌اند بسیار مهم است و بیشترین توقع از دستگاه قضایی و پلیس به عنوان خط‌شکنان، مبارزه با مواد مخدر است.سردار مویدی بیان کرد: به مردم حق می‌دهیم که دوست نداشته باشند در جامعه اسلامی با فروشندگان مواد مخدر مواجه شوند که خوشبختانه با برخوردهای لازم گامهای خوبی برداشته‌ایم و نگرانی مردم برای ما اصل است و جزء دغدغه‌های روزمره ما محسوب می‌شود.وی افزود:‌ امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها بتوانیم در آینده شاهد شرایط مطلوب در خصوص مبارزه با مواد مخدر در جامعه باشیم.