گزیده خبرهای 17 بهمن 90
لاریجانی در برنامه دیروز امروز فردا -1غربی‌ها در صورت خطای اسرائیل پاسخ سنگین ایران را خواهند دید.خبرگزاری فارس: لاریجانی گفت: غربی‌ها باید بدانند که اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بتواند علیه ایران دست به کاری بزند و اگر خدایی ناکرده دست به کاری بزند همه این کشورها به این آلوده خواهند بود و پاسخ سنگین ایران را خواهند دید.
معلوم نیست آقا زاده محمدجواد لاریجانی  انگلیسی که دارای پرونده زمین خواری کلان است .زیرا به عنوان راه اندازی دانشگاه زمین دولتی گرفته است  اما به اتفاق اخوی پاسداری علی  تبدیل به گاوداری اش کرده است .به جز سخنگوو مشاور وخط وخطوط دهنده ی دو اخوی که رؤسای بازار مکاره و دستگاه قضاییه فساد وتبعیض آمیز می باشند . به طراح ومخترع  تز با دشمن هم می توان تا قعر دوزخ هم با دشمن مذاکره کرد و رئیس کمدی سازمان حقوق بشر اسلامی بودن که از سنگسار وقصاص واعدام ها به خصوص نوجوانان  دفاع و پشتیبانی می کند. مگر این نخود هر آش کارشناس نظانمی می باشد که اکنون هسو با پاسداران کودتا گر جنگ افروز وربده کش وی نیز آروغ ناشتا زده و از پاسخ سنگین حرفی ونه عملی یاد کرده است .
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که در برنامه "دیروز، امروز، فردا "سخن می‌گفت در ابتدا اظهار داشت: من قبل از انقلاب در دانشگاه برکلی درس می‌خواندم و چند ماه قبل از انقلاب به نوفل لوشاتو خدمت امام راحل رفتم و در هنگام پیروزی انقلاب به ایران برگشتم.وی گفت: امام خمینی (ره) از همان ابتدا پایه‌های انقلاب اسلامی را در یک زمینه برون مرزی می‌دیدند و تا آخر نیز بر این اصرار داشتند و شاید یکی از ابعاد نامه ایشان به گورباچف این بود که حادثه رخ داده در ایران یک واقعه محصور در مرزهای ایران نیست.این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: کسانی مثل مرحوم بازرگان بودند که گمان می‌کردند مردم به دلیل به ستوه آمدن از دست شاه دست به انقلاب زدند. اما انقلاب اسلامی یک تجربه عظیم بود که با انقلاب مردم ایران کلید خورد و آن این بود که ما یک نظام مدنی سیاسی بر اساس فکر اسلامی در جهان بنا کنیم.وی در ادامه سخنان خود به وقایع بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: شتاب این تحولات بسیار بیشتر از انتظار است. هیچ کس نباید گمان کند که مثلا مسئله مصر باید یک شبه تمام شود. سقوط دیکتاتورهای منطقه و سقوط‌های دیگری که در انتظار دیکتاتورها در منطقه خلیج فارس است بسیار مهم است. اما سقوط نظام دیکتاتوری مصر از سایر مسائل مهم‌تر است. چرا که دولت مصر بزرگترین متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.لاریجانی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که گفت برخی‌ها اصرار دارند که این بیداری‌ها انسانی است، گفت: بیداری اسلامی یعنی ملت مسلمانی قیام کند تا بخواهد اسلام را در جامعه خود پیاده کند.وی در ادامه به اظهار نظر صریح رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر دخالت در کمک به حزب الله لبنان و غزه اشاره کرد و گفت: پیام این اظهار نظر صریح رهبر معظم انقلاب روشن است دنیا باید از این مسئله تهدید بازی دست بردارد. امروز تهدید یک بازی بچگانه است چرا که اسرائیل بسیار کوچک‌تر از آن است که ایران را تهدید کند.دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: غربی‌ها باید بدانند که اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بتواند علیه ایران دست به کاری بزند و اگر خدایی ناکرده دست به کاری بزند همه این کشورها به این آلوده خواهند بود و پاسخ سنگین ایران را خواهند دید.
"هاشمی حاضر به امضا حکم من نیست"
مشخص است که رفسنجانی مکار بسادگی تسلیم تهدید وفشار علنی دولت وغیر علنی وپنهانی علی خائنه ای نمی شود .چونکه موضوع 250 میلیارد دلار سرمایه ودارایی های دانشگاه آزاد در میان است . به خصوص اینکه وضعیت وی در رأس مجمع مصلحت زد وبند نظام هم نا معلوم ومتزلزل وموقتی است . بنابراین رفسنجانی نمی خواهد تبدیل به محکوم اعدامی شود که هم خود طناب دار بر دور گردن خود بی اندازد .هم چارپایه را با خیز ولگد از زیر پای خود بکشد.
باشگاه خبرنگاران نوشتبراساس شنیده ها هاشمی رفسنجانی حاضر به امضای حکم ریاست جدید دانشگاه آزاد نیست.فرهاد دانشجو رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گویا شایعه مانع ایجاد کردن هاشمی رفسنجانی در امضا حكم من هم اکنون به واقعیت تبدیل شده است. وی افزود: تیمی به شورای انقلاب فرهنگی فرستاده شد و گویا دکتر احمدی و مخبر دزفولی این ابلاغیه را امضا کردند اما هاشمی رفسنجانی امضا نکرده است و قرار است که دوباره تیمی برای راضی کردن آیت ا..هاشمی رفسنجانی برای امضای حکم ریاست جدید دانشگاه آزاد فرستاده شود. ** کاندیدای هاشمی رفسنجانی دکتر میرزاده است .وی در خصوص تشکیل جلسه برای امضای حکم ریاست جدید دانشگاه آزاد گفت: نهایتا تا قبل از روز سه شنبه جلسه ای مبنی بر امضای حکم ریاست دانشگاه آزاد تشکیل می شود اما با توجه به تاخیر ات صورت گرفته قرار بر این شده که این جلسه بعداز سه شنبه تشکیل و به نتیجه نهایی برسدوی خاطر نشان کرد: کاندیدای آیت ا... هاشمی رفسنجانی دکتر میرزاده است که به همه خبرگزاری ها دراین خصوص اطلاع رسانی صورت گرفته است
رفت و آمد سفیران اروپایی به مجلس
به ضرب سیلی سرخ کردن به خصوص دیدار با پاسدار عراقی عضو ورئیس کمیسیون امنیت خارجه ی بازار مکاره کردن که هم آقازاده هایش جزو متهمان اختلاس 3 هزار میلیارد تومان بانکی است .هم  از سوی شورای نگهبان آلت دست تأیید صلاحیت نشده است. همچنین تا کنون صدور نفت به چند کشور اروپایی نام برده شده بود که فرانسه ودانمارک جزو این اسامی نبود .مهمتر اینکه مگر پاسدار رستم وزیر نفت با سیاست با دست پس طدن وبا پا پیش کشیدن نمی گوید. اروپا خرید نفت از ایران را تحریم نمی کند .چون زیان می بینم .سپس به سازمان اوپک شکایت می کند که چرا عربستان  وامارات می خواهند نفت به مشتریان ایران بفروشد . تازگی هم گفته است که ما خوودمان از امروز اروپا را تحریم می کنیم ونفت نمی فروشیم. این سیاست تناقض آمیز شتر گاو پلنگ ناشی از چیست؟
فارس نوشتپس از آنکه سفیر فرانسه در تهران به مجلس رفت و نگرانی کشورش را از قطع صادرات نفت ایران به اروپا ابراز کرد، سفیر دانمارک که کشورش رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست هم به مجلس آمد و با رئیس کمیسیون امنیت ملی دیدار کرد. آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران ظهر امروز یکشنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار بروجردی با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط فیمابین گفت: از هرگونه اقدام برای ارتقاء همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی بویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا استقبال می‌کنیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تحریم بوده است اما نظام این تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی کرد و ما از این منظر خرسندیم. بروجردی در ادامه تصریح کرد: عدم وجود اطلاعات دقیق باعث شد که اتحادیه اروپا تحلیل جامعی از واقعیت جمهوری اسلامی ایران نداشتبه باشد و به بیراهه برود. وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای ادامه گفتگوها اعلام کرده است ولی اتحادیه اروپا دچار بحران تصمیم‌گیری شده است. وی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و سوریه گفت: آمریکایی‌ها بعد از قیام مردم مصر و برهم خوردن موازنه قدرت در منطقه، بدنبال تغییر ساختار قدرت در سوریه هستند تا بتوانند رژیم اشغالگر قدس را از طوفان انقلاب‌های منطقه نجات دهند ولی به نتیجه‌ای نخواهند رسید. در ادامه این دیدار آندرس کریستین هوگارد، سفیر دانمارک در تهران بر اهمیت تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کرد. سفیر دانمارک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را عهده‌دار است، با حساسیت عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تحریم نفتی اروپا جویا شد که بروجردی در پاسخ به وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری لازم را خواهد داشت.
حکومت نظامی مصر خشم مردم مصر و سایر کشورهای اسلامی را شعله ور نکند.اعتراض دانشجویان ایرانی به بازداشت برادران مصری
اراذل اوباشان بی ترمز ودنده عقب کنده ی  وصل به بیت رهبری که نه دانشجویان بسیجی که جل و پالان عوض کرده اند و برای رد گم کردن دانشجویان ایرانی شده اند تا زیر این نام  برای عادی سازی بهتر بتوانند اجرای مأموریت جدیدکنند . آنهم  بدون توجه به سرکوب شدید دانشجویان دانشگاه های ایران که چه تعدادشان در سیاه چال ها  بسر می برند وزیر فشار شکنجه های روحی وجسمی وروانی می باشند . ولی اینان مدافع همتایان مصری شان شده اند که  پس از دعوت و دیدار با علی خائنه ای و تعلیم وآموزش اقدامات تروریستی که به مصر باز گشتند . اما پس از بازگشت به مصر وقبل از اقدامات تروریستی بازداشت شدند  خواهان آزادی شان شده اند تا ثابت کنند این بازداشت شدگان در مصر چگونه با این اراذل ا وباشان یا در اصل با سپاه قدس همگام شده اند؟
اجلاس جوانان و بیداری اسلامی با شرکت جوانان مسلمان از ۷۳ کشور دنیا در حضور رسانه های مختلف گروهی برگزار گردید و جوانان کشورهای انقلاب کرده و در حال انقلاب با سایر جوانان مسلمان اعلام همبستگی کرده و در مورد بیداری سلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند. بر اساس خبرهای رسیده حکومت نظامی مصر – که این روزها به جای سپردن حکومت به مجلس نمایندگان، در مصدر قدرت قرار دارد، – تعدادی از این جوانان را به صورت غیر قانونی بازداشت کرده و به همراه داشتن کتاب و سی دی های غیر مجاز به وسیله ی آنان اشاره کرده است.امت اسلامی: جمعی از دانشجویان ایرانی شرکت کننده در همایش بیداری اسلامی و جوانان با صدور بیانیه ای، اقدام دولت نظامی مصر را در بازداشت جمع از دانشجویان مصری که از تهران باز می‌گشتند، محکوم کردند و اعلام کردند حکومت نظامی مصر خشم مردم مصر و سایر کشورهای اسلامی را شعله ور نکند.اجلاس جوانان و بیداری اسلامی با شرکت جوانان مسلمان از ۷۳ کشور دنیا در حضور رسانه های مختلف گروهی برگزار گردید و جوانان کشورهای انقلاب کرده و در حال انقلاب با سایر جوانان مسلمان اعلام همبستگی کرده و در مورد بیداری سلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند. بر اساس خبرهای رسیده حکومت نظامی مصر – که این روزها به جای سپردن حکومت به مجلس نمایندگان، در مصدر قدرت قرار دارد، – تعدادی از این جوانان را به صورت غیر قانونی بازداشت کرده و به همراه داشتن کتاب و سی دی های غیر مجاز به وسیله ی آنان اشاره کرده است.سؤال این جاست چگونه حکومت نظامی حاکم بر مصر، بعد از ان که خود اجازه ی خروج به این جوانان انقلابی داده است، به این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی دست می زند؟ آیا جرم این جوانان چیزی جز دست محبت و یاری دادن به سایر مسلمانان عالم است؟ ترس حکومت نظامی مصر از این مسئله چیست و چه هدفی جز ترساندن جوانان انقلابی مصر را دنبال می کند؟ آیا اگر این جوانان به جای در آغوش کشیدن برادران مسلمان خود از ۷۳ کشور به مراکز فساد اخلاقی و پایگاه های جاسوسی آمریکا و اسراییل رفته بودند و به جای کتاب ها و سی دی های دعوت کننده به احیای حقوق ملی و اسلامی کتاب ها و سی دی های غیر اخلاقی به همراه داشتند، حکومت نظامی مصر عکس العمل نشان می داد؟ چرا وقتی که جاسوس های رژیم صهیونیستی و آمریکا آزادانه در مصر ترد می کنند باید با جوان انقلابی مسلمان این گونه برخورد شود؟امروز و در سالگرد سرنگونی حسنی مبارک، آیا حکومت نظامی مصر نمی خواهد از سرنوشت فرعون سرنگون شده ی مصر، درس عبرت بگیرد و به دنبال مشتعل کردن خشم ملت مصر و سایر ملت های منطقه از خود است؟ آیا وقت آن فرا نرسیده که دیکتاتورها و کارگزاران آن از سرنوشت فرعون مصر و لیبی و یمن و تونس درس عبرت بگیرند و تسلیم اراده ی ملت ها شوند؟دانشجویان ایرانی شرکت کننده در همایش جوانان و بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی شورای نظامی حاکم بر مصر، خواهان پایان دادن هر چه سریع تر به دستگیری غیر قانونی و سخت گیری های وارد شده بر این جوانان انقلابی هستند و از شورای نظامی مصر می خواهند ضمن تسلیم به اراده ی ملت مصر، از تدوام این اقدامات غیر انسانی و شعله ور کردن آتش خشم ملت مصر و سایر مسلمانان جهان خود داری کند. در صورت عدم پایان یافتن سریع این اقدام وحشیانه دانشجویان ایرانی همگام با سایر جوانان شرکت کننده ر اجلاس بیداری اسلامی نسبت به این اقدام سبعانه به صورت عملی اعتراض خواهند کرد.