نقد وبررسی روزی نامه ی حکومتی 4 شنبه 12 بهمن ماه سال 190
نقد وبررسی : روزی نامه  ی حکومتی  جمهوری اسلامی " براي آنكه الگو باشيم "
"سرمقاله نویس اذعان نموده که اینان حتی  از دشمنان قسم خورده و نام و نشان‌دار خارجي براي ضربه زدن به وحدت ملت ايران خطرناك‌تر هستند. تا جایی که نه کروبی وموسوی را در حصر خانگی قرار داده اند که رفسنجانی ستون انقلاب را نیز تحمل نمی کنند. خلاصه  اینان را  آفت‌ها ی  وحدت شکن و تهدید  حضور يكپارچه مردم  می داند که توصیه کرده باید راه  چاره‌اي انديشید . درجواب باید گفت مگر چاره یا راه حل  جز فراخوان تحریم  نمایش خیمه شب بازی و طرد بازیگران و زد وبندچی های عریان وپنهان و  فاصله کامل گرفتن  از باندهای مافیایی غالب ومغلوب با تأکید بر حضور واعتراض ومبارزه ی مردم برای تغییرات دمکراتیک در ایران  می تواند باشد"
در ابتدا باید به سرمقاله نویس گفت که آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت .چون باز گشت به فضای 12 بهمن 57 که در آن موقع چه فضایی از وحدت حاکم بود و اکنون چگونه است. آنهم پس از 33 سال تجربه ی بسیار پر هزینه وخونین که ملت ایران دارد که درست اطلاعات وشناخت شان نسبت به آن موقع وشرایط کنونی بس متضاد می باشد .یعنی اگر چنانچه مردم ایران با تجربه کنونی در بهمن 57 برخور دار بودند . بوضوح ترجیح می دادند که نه با حکومت شاه مبارزه می کردند ، بلکه بیشتر از آن مبارزه با فرصت طلبان دین فروش وعوامفریبانی می شد که به جای شاه بر اریکه قدرت نشسته و بطور غیر قابل مقایسه ای باشاه مرتکب جنایت وخیانت وغارتگر وسرکوب گری شده اند. به خصوص اینکه بطور ساده اگر موقعیت ثروت ودارایی های  حاکمان کنونی وشرکای شان همچون اعضای باند مافیایی انگلیسی  بازار مؤتلفه با آن زمان مقایسه و بررسی شود  که چگونه می باشد . آنگاه دیگر نیاز به مقایسه سایر عملکرد ها وقول های داده شده نیست که  چرا گفته می شد حکومت آینده از آن مستضعفان وپا برهنگان است واقتصاد مال خر  واسلام آزادی را تضمین کرده است واحزاب همه حتی مارکسیست ها  در بیان عقاید خود آزاد هستند. ولی درست وارونه عمل شده است . برای اینکه تمام جنایات وخیانات وسرکوبگری ها همراه با نقض مستمر حقوق بشر برای حذف مخالفان ودگر اندیشان ومنتقدان و رقبا و قبضه ی قدرت بوده است تا تضمین کننده  انباشت هرچه بیشتر ثروت باشد  که زیر چتر دین ابزاری شده و سوء استفاده از باور واحساسات مذهبی همراه با نا آگاهی شان بوده است .طوریکه نه از اینان برای سکوی پرش قدرت وحذف دیگران به خصوص قشر آگاه جامعه استفاده شده است که حتی علیه  خودشان نیز  استفاده شده است .دلیل هم روشن است .چونکه 80% جمعیت کشور در شرایط بسیار طاقت فرسای زیر خط فقر اقتصادی و  وضعیت نابرابر وتبعیض آمیز بسر می برند. عجیب است که  همه وعده های داده شده عوامفریبانه ز سوی سرمقاله نویس  فراموش شده است وفقط به شاخص وحدت ویک پارچگی مردم در آن موقع چسبیده و اشاره کرده ومانور تبلیغاتی داده است زیرا که وحدت مردم  ناشی از عدم آزادی واختلاف طبقاتی میان قشر آگاه وفقیر و آلودگی اعضای خاندان پهلوی واطرافیانش با عدم تجربه از حومت آخوندهای حوزوی بود  که می تواند خیلی بدتر از شاه باشد . بنابراین بطور عمدی این شاخص ها سانسور شده است .زیرا که بیان این شاخص ها تبدیل به تف و تاق وریش خواهد شد چونکه غارت گری و اختلاس و فساد وآلودگی نظام جانشین شاه شده آنگونه است که یک قلم رقم 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی رخ داده است . خلاصه دامنه ی فساد آنگونه است که درر ژیم ضد بشری وبربرمنش  که از رأس تا ذیل عنصری غیر آلوده یافت نمی شود. ولی سرمقاله نویس این چنین روضه شفا بخش وحلال مشکلات وحدت خوانده است :
"بازگشت به شرايط 12 بهمن 1357 و بازخواني آنچه در آن زمان بر جامعه انقلابي ايران حاكم بود، شايد يكي از الزامات امروز باشد تا بتوانيم راه استمرار انقلاب و تداوم و تقويت نظام جمهوري اسلامي را بهتر بشناسيم و به وظايفي كه در اين زمينه داريم به بهترين وجه عمل كنيمبزرگترين و مهم‌ترين شاخصه روزهاي تاريخي سال 1357 كه توانست رژيم فاسد، وابسته و ديكتاتوري پهلوي را به زانو در آورد و انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند، حضور يكپارچه مردم در صحنه بود. امام خميني، كه توانسته بود به بركت درايت، تدبير، فقاهت و مردمي بودن، اقشار مختلف مردم را به صحنه بياورد و حضور حداكثري و يكپارچه ملت را با يك خواست و هدف تأمين نمايد، هم در روز 12 بهمن 57 و هم در طول 10 سال رهبري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي،‌ همواره بر وحدت و حضور يكپارچه مردم در صحنه‌هاي مختلف تأكيد مي‌كردند و هر جا و هر زمان كه كمترين آفتي اين وحدت و حضور يكپارچه را تهديد مي‌كرد، به سرعت و با قاطعيت با آن برخورد مي‌كردند و اين مانع را از سر راه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بر مي‌داشتند"
 چگونه است جنگی که خمینی شیاد آن را موهبت الهی نامیدو.بهمین دلیل برای اینکه می خواست هرچه بیشتر از این موهبت الهی بر خوردار شود .همچنین سهمی هم نصیب اطرافیان وپیروانش شود.  7 سال اصراربر ادامه ی جنگ ورزید  تا که منجر به سرکشی جام زهر شد . ولی هر گز گفته نشده است  که عامل محرک این موهبت الهی خود خمینی شیاد بود و در ادامه پاسداران برای اینکه جای پا قدرت برای شان باز شود نعره  ی جنگ افروزی  زد وشعارر اه قدس از کربلا می گذرد سر داد .اما اکنون همچون گذشته اینگونه سرمقاله نویس با دوغ ودوشاب قاطی کردن مخالفان رژیم فاشستی مذهبی کودتایی با هم   ادعای وارونه جنگ تحمیلی از سوی دشمن وخنثی شدن تحریم های هسته ای کرده است:
 " تحميل جنگ، تدارك كودتاها و شورش‌ها، ايجاد غائله‌هاي گروهك‌هاي نفاق و توده‌اي و ساير وابستگان به شرق و غرب، تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي و انواع توطئه‌ها با همين هدف توسط دشمنان به اجرا درآمد و البته هنوز نيز ادامه داردآرمان‌هاي انقلابي خود را دنبال كند و به قله‌هاي بلند علمي، صنعتي و خودكفائي در زمينه‌هاي مختلف برسد. شكست دادن دشمنان، كه البته همواره با هزينه‌هائي نيز همراه بوده و ايثارهاي جاني و مالي فراواني را به همراه داشته، فقط در سايه وحدت و حضور مردم در صحنه امكان پذير شد همانگونه كه اصل پيروزي انقلاب و تأسيس نظام جمهوري اسلامي نيز به بركت همين وحدت و حضور تحقق يافتدر سي و سومين سال انقلاب، كه اكنون به روزهاي پاياني آن رسيده‌ايم و وارد سي و چهارمين دهه فجر شده ايم، وقايع مهمي در جهان اسلام رخ داده و مردم كشورهاي منطقه خاورميانه عربي و شمال آفريقا عليه ديكتاتورها قيام كرده و تاكنون چهار ديكتاتور را به سقوط كشانده‌اند. اين انقلاب در ساير كشورهاي عربي نيز درحال پيشروي است و شواهد و قرائن نشان مي‌دهند كه به زودي جغرافياي سياسي منطقه و جهان اسلام دگرگون خواهد شد و ملت‌هاي بيشتري عليه استبداد داخلي و استعمار خارجي قيام خواهند كرد و آن دسته از ملت‌هاي منطقه كه ماه هاست قيام كرده‌اند به پيروزي نهائي خواهند رسيد. . بدين ترتيب، روشن است كه ملت ايران مبدع و مبتكر قيام مردمي عليه استبداد داخلي و استعمار خارجي در عصر حاضر است و توانسته اين الگوي موفق را به ملت‌هاي ديگر نيز منتقل نمايد و به درستي ثابت كند كه با حضور يكپارچه مردم در صحنه مي‌توان ديكتاتورها را از اريكه قدرت به زير كشيد و كشور را از سلطه بيگانگان نجات داد. الگو بودن جمهوري اسلامي ايران براي كشورها و ملت‌هاي ديگر فقط درصورتي مي‌تواند ثابت بماند و ادامه پيدا كند كه عامل اصلي موفقيت‌هاي ملت ايران در به پيروزي رساندن انقلاب و تأسيس نظام جمهوري اسلامي و شكست دادن دشمنان در عرصه‌هاي مختلف، يعني همان وحدت و حضور يكپارچه مردم در صحنه ادامه داشته باشد. جهان اكنون در آغاز راه يك تحول اساسي قرار دارد و براي آنكه اين تحول ادامه يابد و در مسير صحيح به پيش برود، به تجربيات ملت ايران نياز دارد و ما فقط درصورتي كه وحدت و حضور يكپارچه مردمي را داشته باشيم مي‌توانيم اين نقش تاريخي را در تحولات جهاني ايفا نمائي" 
 سرمقاله نویس پس از روضه مبسوط خواندن پیرامون وحدت که گفته موجب انقلاب وسقوط شاه شد و  بدون آنکه بگوید اکنون مردم ایران چه نظری دارند . اما ادعا کرده اکنون ایران تبدیل به الگوی انقلاب برای کشور های منطقه شده است.  جالب است که  سرمقاله نویس در پایان خواندن  روضه ی تناقض آمیز وحدت  مورد نظرش  ولی این چنین  فاش ساخته است که دشمن نه در خارج که تازه به دوران رسیده ای صاحب امتیاز  در درون است:
"انكار نبايد كرد كه عوامل تفرقه و خارج ساختن مردم از صحنه را اگر همواره در خارج از كشور جستجو مي‌كرديم، متأسفانه اكنون در داخل نيز حضور دارند. افراد و جريان‌هاي سياسي تازه به دوران رسيده‌اي كه خود را صاحب امتياز مردم و كشور مي‌دانند و هر كس را كه همفكر آنها نباشد طرد مي‌كنند، اكنون از دشمنان قسم خورده و نام و نشان‌دار خارجي براي ضربه زدن به وحدت ملت ايران خطرناك‌تر هستند."
در خاتمه اینکه گذشته از فاکتور گیری یا سانسور کردن ونا دیده گرفتن  سایر پارامتر های آزار دهنده ی تحمیل شده به مردم ایران به ویژه در مورد وضعیت اقتصادی که مرتبط با عدم آزادی و وجود تبعیض وبی عدالتی نهاینه شده می باشد . همچنین ادامه ی جنگ قدرت وثروت که موازی ومکمل اختلافات وتضاد  ورقابت برای قبضه ی قدرت و انحصاری کردن آن می باشد . مهمتر اینکه برخلاف شرایط کنونی که سرمقاله نویس  افسوس وحدت در گذشته  را خورده و آرزوی تکرار ش را کرده است تا که رژیم ضد بشری  وقرون وسطایی کودتایی  بتواند امکان دوام داشته باشد . همینطور پس از 33 سال بدون آنکه مدعی سرمقاله نویس  نامی از مردم ومطالبات شان ببرد که در 33 سال گذشته تا کنون چه وعده وقول هایی به مردم ایران  داده ولی در عمل چگونه اقدام شده است؟ به خصوص آنکه بگوید وضعیت سانسور ومطبوعات وخبرر سانی چگونه است ودر سیاه چال چه می گذرد؟ یا اینکه چه اخباری در مورد نقض مستمر حقوق بشر وصدور احکام زندان وقصاص وقطع اندام واعدام  روزانه منتشر می شود؟ در عوض فاش کرده که  انكار نمی توان کرد  كه اگر چنانچه برای فریبکاری  و عوامفریبی وانمود می شد که عوامل تفرقه و خارج ساختن مردم از صحنه نه در داخل که در خارج از كشور جستجو مي شد . اما اکنون ، متأسفانه این عوامل  در داخل حضور دارند. چون از طریق طرح کودتا وحذف رقیب مدعی اصلاح طلب فضا برای خزیدن به قدرت  افراد و جريان‌هاي سياسي تازه به دوران رسيده‌اي فراهم شد تا كه ادعای ولی وقیح گونه داشته و  خود را صاحب امتياز مردم و كشور بدانند و به شیوه ی ولی وقیح منفور ونامشروع علی خائنه ای و سایر مسئولین سابق  که  هر كس همفكر شان نبوده را طرد  یا حذف فیزیکی کردند . اینان نیز چنین اقدام مشابه مي‌كنند . طوریکه سرمقاله نویس اذعان نموده که اینان حتی  از دشمنان قسم خورده و نام و نشان‌دار خارجي براي ضربه زدن به وحدت ملت ايران خطرناك‌تر هستند. تا جایی که نه کروبی وموسوی را در حصر خانگی قرار داده اند که رفسنجانی ستون انقلاب را نیز تحمل نمی کنند. خلاصه  اینان را  آفت‌ها ی  وحدت شکن و تهدید  حضور يكپارچه مردم  می داند که توصیه کرده باید راه  چاره‌اي انديشید . درجواب باید گفت مگر چاره یا راه حل  جز فراخوان تحریم  نمایش خیمه شب بازی و طرد بازیگران و زد وبندچی های عریان وپنهان و  فاصله کامل گرفتن  از باندهای مافیایی غالب ومغلوب با تأکید بر حضور واعتراض ومبارزه ی مردم برای تغییرات دمکراتیک در ایران  می تواند باشد.
هوشنگ بهداد
نقد وبررسی روزی نامه ی حکومتی 4 شنبه 12 بهمن ماه سال 190
براي آنكه الگو باشيم