نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان   " بازسازي كمپ ديويد در تونس  "
مهمتر اینکه در ایران جنگ قدرت وثروت و رقابت و اختلاف  آنگونه شتاب گرفته شده است . طوریکه کروبی و موسوی بیش از یک سال است که در حصر خانگی بسر می برند. از طرف دیگر با  وجود کارنامه  ی ننگین رکوردار اول جهانی محکومیت نقض حقوق بشر که دارد و هر روز هم این کارنامه ننگین وسنگین تر می شود . همچنین  در بحران هسته ای وتحریم ها  وانزوای منطقه ای و جهانی قرار دارد. به خصوص حماس هم دارد از این رژیم فاصله می گیرد. چگونه چنین رژیمی می تواند دوستدار ملت سوریه و مدافع منافع ملی این کشور باشد. که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس دایه مهربان تر از مادر برای ملت سوریه شده است؟
اگرطبق ادعای قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس 60 هیأت دیپلماتیک که در تونس گرد آمده بودند تا که از بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار  سوریه  بخواهند تا که استعفا دهد  اینان را مورد انتقاد قرار داده است که چرا خودشان را دوستدار مردم سوریه نا میدند . در صورتی که خودش نماینده ملت و سخنگوی سوریه شده است . همچنین مدعی  شده  است  که سوریه تنها کشور عربی  مدافع  ملت فلسطین   وجنگ 33 روز و 22 روزه بوده اس . سئوال است که  کجا جنگ 33 روزه  پاسداران به خصوص سپاه قدس وحزب لله لبنان با اسراییل که در ادامه جنگ 22 روزه نوار غزه هم ضمیمه اش شد. با وجود اینکه رهبر علی خائنه ای  درخطبه ی اخیر نماز جمعه ی تهران خود اعتراف کرد که نقش مستقیم در  راه اندازی وحمایت کردنش داشته است. که در لبنان منتهی به سر زمین سوخته شده ی شدن جنوب  این کشور شد . وضعیت ساکنین نوار غزه خیلی بدتر از قبل جنگ 22 روزه شد. چگونه این دو جنگ در دفاع از منافع فلسطین وبه نفع  ملت فلسطین بوده است که اکنون با کمال بررویی بطور وارونه ادعا شده است  که سوزیه در حمایت از حزب الله لبنان وحماس حامی خط اول مدافع فلسطین می باشد. برای همین با کمیته 60 نفره در تونس می خواهند کمپ دیوید دیگری علیه ی سوریه اجرا کنند. البته  فراموش نشده  است که چگونه  در اوج قیام های  منطقه سنگ ملت مصر و سوریه بر سینه زده  می شد و ادعای  الگوی انقلاب اسلامی  جانشین  دیکتاتور های ساقط شده می شد . اما اکنون قلم بر دست غیر ایرانی  یادداشت روز نویس  بدون  هیچگونه توضیح  در مورد مصر وتونس نظر وارونه داده همینطور این چنین تحلیل پیرامون اجلاس تونس داده است:
 اجلاس ضد سوري روز جمعه، بيش از هر صحنه اي، «كمپ ديويد» را در اذهان تداعي كرد چرا كه در ميان كشورهاي عربي هيچ كشوري به اندازه سوريه پاي كار فلسطين نيست و دمشق يكي از چند عامل مهم پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه و پيروزي حماس و جهاد اسلامي در جنگ 22 روزه و بطور كلي يكي از چند عامل مهم در شكل گيري مقاومت در فلسطين و لبنان و يكي از عوامل جريان بيداري اسلامي در منطقه است. همه هم مي دانند كه بعد از مصر، سوريه تنها كشور عربي است كه مي تواند اين نقش را ايفا نمايد. رژيم صهيونيستي طي يك سال گذشته ناچار به اعزام واحدهايي از ارتش خود به سمت مرزهاي مصر و اردن شده است و حال آنكه طي سه دهه گذشته - از كمپ ديويد تا انقلاب هاي اسلامي عربي - اين دو مرز طولاني كه شرق و جنوب و جنوب غربي فلسطين را در برمي گيرد، «مرز سفيد» به حساب آمده و نظاميان اين رژيم ضرورتي به حضور در اين مرزها نمي ديدند. در واقع اجلاس تونس مي خواهد مرزهاي شمالي و شمال شرقي مياني - مرز غزه - را امنيت ببخشد و از اين طريق بر دو جبهه مصر و اردن براي تضمين همكاري امنيتي فشار وارد نمايد. انتخاب تونس در اين ميان معناي بخصوصي دارد. پيش از اين سه اجلاس در تركيه برگزار شده بود اما در آن اجلاس ها از كشورهاي منطقه و بين المللي بطور رسمي خبري نبود و تركيه به تنهايي بار حضور آنان را بر دوش مي كشيد. همچنين طي ماههاي گذشته لندن و پاريس هم ميزبان اجلاس هايي بودند كه عمدتا از سران گروهكهاي محارب و مسلح ضد سوري تشكيل شده بودند. اين بار اجلاس با حضور كشورهاي خاص و گروههاي محارب و مسلح برگزار شد. در مورد مكان برگزاري اجلاس سوالاتي وجود دارد اما با كنكاش روي شكست طرحهاي عربي و غربي ضد سوري طي ماههاي گذشته درمي يابيم كه اين بار تونس انتخاب شد تا از يك سو از وجهه تونس كه به واسطه قيام عليه ديكتاتور وابسته به آمريكا و برهم زدن طرح هاي آمريكا و اروپا بدست آمده است استفاده نمايند و از سوي ديگر از آنجا كه تونس اولين كشوري بود كه تحول را در حوزه عربي كليد زد، مي خواستند با استفاده از فرمول «اين هماني» به مخالفان اندك رژيم قدرتمند سوريه قوت قلب بدهند. البته در اين حال اين موضوع هم قابل اشاره است كه رهبران جريان النهضه تحت تاثير هم كيشي كه با «اخوان المسلمين سوريه» احساس مي كردند به يك ساده لوحي مفرط درباره سوريه مبتلا گرديدند و غرب از اين ضعف استفاده كرد"
وقتی قلم وامدار و وابسته و یک جانبه نگر شده باشد . مشخص است که  صاحب قلم تبدیل به مأمور جیره بگیری می شود که هر آنچه به وی دیکته شود می بایست محورش  نقالی و آن را نشخوار وتکرار  نماید تا بتواند واقعیات را کتمان ووارونه کند . آنگونه که جنایات ضد انسانی که هرروز از نقض حقوق بشر از اوضاع سوریه به خصوص خمص مخابره می شود و از سراسر شبکه های ماهواره ای جهانی پخش می گردد . ولی همانگونه که خبرش در ر سانه های خبری و مطبوعاتی  رژیم فا شیستی مذهبی  کودتایی نا متعارف سانسور می شود . امااین قلم بر دست  یادداشت روز نویس غیر ایرانی  اینگونه تابلوی شرایط حمص را ترسیم کرده و اجلاس 60 نفره کمیته در تونس را سناریوی تمام شده نامیده است:
"درباره مهمترين استان ناآرام خود- حمص كه با سه كشور لبنان، اردن و عراق مرز دارد- هم موفقيت هاي مهمي بدست آورده است. فشار دولت سوريه بر مخالفان مسلح خود در حمص سبب تسليم شدن حداقل 5000 نفر از آنان شد و اينك اوضاع اين استان به سمت آرامش پيش مي رود بنابراين كاملا واضح است كه وضعيت سوريه به نقطه نهايي خود نزديك مي شود.در حاليكه مردم سوريه به خوبي مي دانندكه هفته هاست ناآرامي فقط در يك نقطه- حمص- است و حمص هم نسبت به گذشتهآرام تر است. با اين وصف مي توان گفت سناريوي تونس، سناريوي كساني است كه بازي را به اتمام رسانده و حالا از عدم هيجان تماشاچيان به دست و پا افتاده و با دلقك بازي مي خواهند وانمود كنند كه هنوز چيزي از نمايش باقي مانده است!"
در خاتمه اینکه رژیم جنایتکار ضد بشر ی وقرون وسطایی حاکم بر ایران که 33 سال است  کارنامه ای بس ننگین  وجنایت وخیانت آمیز باغارتگر ی وعوامفریبی وجنگ افروزی دارد . آنگونه که با اصرار ادامه ی  7 سال اضافی جنگ  خانمان سوز ایران و عراق که منجر به ویرانی دو کشور وکشته ومجروح  و آواره وبی خانمان شدن میلیون ها ایرانی و عراق شد  آنچنان که هزار میلیاد دلار خسارات اقتصادی ناشی از جنگ به ایران وارد شد که یک سند انکار نا پذیر جنایت جنگی  علیه ی بشریت می  باشد که روزی می بایست  با پس ز دن سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه  این پرونده گشوده و پیگیری ومجرمانش محاکمه ومجازات شوند. همچنین پس از اشغال نظامی عراق سپاه قدس این کشور را تبدیل به باتلاق ونا امن وبی ثبات و کانون صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به منطقه کرده است ومشابه ی این مأموریت را در سوریه دنبال می کند .  در لبنان هم که هنوز آثار تخریب جنگ 33 روزه پاسداران و حزب الله لبنان با اسراییل ترمیم نشده است. وضعیت طاقت فرسای ساکنین نوار غزه در جنگ  22 روزه که هرروز بد تر می شود . مهمتر اینکه در ایران جنگ قدرت وثروت و رقابت و اختلاف  آنگونه شتاب گرفته شده است . طوریکه کروبی و موسوی بیش از یک سال است که در حصر خانگی بسر می برند. از طرف دیگر با  وجود کارنامه  ی ننگین رکوردار اول جهانی محکومیت نقض حقوق بشر که دارد و هر روز هم این کارنامه ننگین وسنگین تر می شود . همچنین  در بحران هسته ای وتحریم ها  وانزوای منطقه ای و جهانی قرار دارد. به خصوص حماس هم دارد از این رژیم فاصله می گیرد. چگونه چنین رژیمی می تواند دوستدار ملت سوریه و مدافع منافع ملی این کشور باشد. که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس دایه مهربان تر از مادر برای ملت سوریه شده است؟
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی  کیهان یکشنبه 7 اسفندماه سال 1390
بازسازي كمپ ديويد در تونس (يادداشت روز)