گزیده خبرهای 15 اسفند 90. قسمت -2
4000کارگر ذوب آهن دست به اعتصاب زدند
 همانگونه که در برنامه ی تبلیغاتی  هیچیک از نامزدان بازار مکاره ی دوره ی نهم کوچکترین اشاره ای به وضعیت اسفبار کار گران محروم نشد . اکنون نیز مطبوعات زیر تیغ سانسور هم علاقه ای به بازتاب دادن خبرهای اعتصاب 4000 کارگر بخش های مختلف ذوب آخب اصفهان ندارند که از 13 اسفند شروع شده است.
 4000 کارگر از بخش های مختلف ذوب آهن اصفهان از روز شنبه 13 اسفند دست به اعتصاب زده و امروز دومین روز اعتصاب را پشت سر گذاشتند. این کارگران بصورت قرارداد مستقیم کار میکنند و دولت در مقابل اعتراضات آنها، قول داده بود که آنها را استخدام کند اما کارگران میگویند دولت با پشت سر گذاشتن انتخابات نمایشی، زیر قول خود زده و گفته است که با آنها سالانه تسویه حساب میکند و این یعنی از استخدام رسمی آنها خودداری میکند. اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان یک اقدام مهم نه تنها برای خود آنها بلکه برای کل کارگرانی است که بصورت موقت و قراردادی کار میکنند. خواست کارگران ذوب آهن خواست میلیون ها کارگر و معلم و کارمندی است که بصورت قراردادی کار میکنند. این اعتصاب باید مورد حمایت بخش های مختلف کارگران و سایر مزدبگیران زحمتکش اعم از رسمی یا قراردادی قرار گیرد. بازنشستگان ذوب آهن دو ماه است حقوق نگرفته اند. همچنین حکم اخراج 150 کارگر تولید منگنه وابسته به ذوب آهن که زیرمجموعه شرکت قائم رضا میباشد، به کارگران داده شده و کارگران در مقابل این تصمیم با برپا کردن چادر در محوطه کارخانه از یک هفته قبل اعتراض خود را  شروع کرده اند. حدود 50 نفر از این کارگران همراه با خانواده های خود و بصورت نوبتی در محوطه کارخانه تحصن کرده و خواهان لغو اخراج خود هستند. به این بخش از کارگران که سابقه کار 17- 18 ساله دارند، گفته شده بود در ازای هرسال کار معادل یک ماه حقوق به آنها داده میشود که با شروع اعتراض، سنوات کارگران را به چهار ماه افزایش داده اند اما کارگران خواهان ادامه کار خود هستند.
یک تیر ودو نشان زدن سرباز جو پاسدار حسین شر یعتمداری . به ویژه کد دادن به شورای نگهبان آلت دست ولی وقیح  داده اس تا که اقدام برای ابطال کردن حوزه رأی گیری کند تا باطل کردن عضویت وی امکان پذیر شود
مشرق نوشت:رئیس ستاد میرحسین موسوی در یکی از شهرهای استان تهران به مجلس راه یافته است. گفته می شود وی تا زمان برگزاری انتخابات 88 مسوولیت اداره ستاد را برعهده داشته و بلافاصله پس از مواضع میرحسین از ریاست ستاد وی استعفا داده است
«سفر مشایی با چرخبال به رامسر برای ملاقات با یک کاندیدای انتخاباتی»
اینگونه جو ساز یها آن سوی سناریوی طراحی شده برای تحقیر وحذف خواهر رئیس جمهور  پروین احمدی نژاد در گرمساز زادگاهش می باشد که از سوی حامیان علی خائنه ای وپاسداران کودتا گر برنامه ریزی وهدایت شده است. مشروط بر اینکه از علایم و خیرات واثرات شوی کمدی دشمن شکن 12 اسفند است . البته بازی تخریب کردن ناشی از جنگ قدرت وثروت از این به بعد بازهم بیشتر شتاب می گیرد چونکه خیلی ها حذف شدند
یکی از سایت های خبری روز جمعه 12 اسفند، خبری تحت عنوان «سفر مشایی با چرخبال به رامسر برای ملاقات با یک کاندیدای انتخاباتی» را منتشر کرده است که به هیچ عنوان صحت نداشته و شدیدا تکذیب می شود.پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: یکی از سایت های خبری روز جمعه 12 اسفند، خبری تحت عنوان «سفر مشایی با چرخبال به رامسر برای ملاقات با یک کاندیدای انتخاباتی» را منتشر کرده است که به هیچ عنوان صحت نداشته و شدیدا تکذیب می شودبدون شک این اقدام غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی رسانه ای علیه رییس دفتر رییس جمهور که پس از آن به طور گسترده در بسیاری از سایت های دیگر نیز منتشر گردیده است، مصداق بارز نشر اکاذیب و با هدف تشویش اذهان عمومی و ملتهب نمودن فضای کشور در ایام برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود.برهمین اساس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور حق پیگیری‌ حقوقی را در این خصوص برای خود محفوظ دانسته و انتظار دارد مراجع مسئول ضمن برخورد با عوامل این دروغ‌پردازی ها، شرایط تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر سالم‌سازی فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را فراهم سازند.
این خبر مرتبط بهم دیگر هستند. زیرا که نوعی جو سازی رعب  وحشت  قبل از مراسم جشن 4 شنبه سوری است .همچنین نشان  از نگرانی شدید از برگزاری اعتراضی اش است . برای همین از هم اکنون دست به اینگونه اقدام تخریبی وتهدیدی برای زهر چشم گرفتن زده می شود.
یکی از کسبه پاساژ سهرابی از سرایت آتش سوزی انبار ترقه به پاساژ کاغذ فروشی سهرابی خبر داد.فارس: آتش‌سوزی صبح امروز در انبار ترقه سرای صلحی پله نوروز خان به پاساژ کاغذ فروشی سهرابی هم سرایت کرد.یکی از کسبه پاساژ سهرابی از سرایت آتش سوزی انبار ترقه به پاساژ کاغذ فروشی سهرابی خبر داد.وی ادامه داد: در این آتش‌ سوزی ۱۵ مغازه کاغذ فروشی در آتش‌سوختند.به گزارش سازمان آتش نشانی، ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریردر معرض خطر بود که آتش نشانان از چند جهت به مهار آتش پرداختند و از گسترش دامنه شعله های سرکش جلوگیری کردند.شواهد نشان می دهد رعایت نکردن اصول ایمنی منجر به انفجار مهیب در سرای صلحی- پله نوروزخان- شده بود. هنوز اما میزان خسارت های مالی عنوان نشده است. لکه گیری در سرای «صلحی» ادامه دارد.انفجار انبار ترقه در بازار تهران.ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریردر معرض خطر بود که آتش نشانان از چند جهت به مهار آتش پرداختند و از گسترش دامنه شعله های سرکش جلوگیری کردند.فارس: صبح امروز بخشی از بازار تهران بزرگ بر اثر انفجارمهیب انبار ترقه آتش گرفت اما هیچ کس کشته نشد.ساعت 05:39دقیقه دوشنبه زنگ سامانه 125 به صدا درآمد و به ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت خبر رسید یک انبار ترقه در سرای «صلحی» بازار بزرگ تهران منفجر شده است. همان موقع گروه های عملیاتی ایستگاه های 1، 4، 7 و 97 روانه انبار شعله ور شدند و «عملیات 125» آغاز شد.ده ها فروشگاه و انبار لوازم التحریردر معرض خطر بود که آتش نشانان از چند جهت به مهار آتش پرداختند و از گسترش دامنه شعله های سرکش جلوگیری کردند.شواهد نشان می دهد رعایت نکردن اصول ایمنی منجر به انفجار مهیب در سرای صلحی- پله نوروزخان- شده بود. هنوز اما میزان خسارت های مالی عنوان نشده است. لکه گیری در سرای «صلحی» ادامه دارد.
ترجمان پیام رجب علی  مزروعی در شبکه ی بی بی سی که گفت خاتمی با رأی دادنش گفت که با ید باا ین حکومت باشیم .ما هم همین را می خواهیم . اکنون رله شده اش در سایت مشرق سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری مشرق بازتاب داده شده است.
آقایان در زندان و بیرون مرزها ما را تا مرز تحریم پیش بردند حالا دارید به من فحش می دهید! ما با چه سازی باید بسازیم خدا عالم است. اگر دو تا از این پیرزن ها و پیرمردها که رفتند رای دادند مشاور ما باشند والله بهتر است.مشرق نوشت: محمد خاتمی در جلسه ای ضمن دفاع از حضور خود در انتخابات گفته است: قبول کنید چاره ای جز برگشت به دامن نظام نداریم، مرا مجبور نکنید حرفهای نخ نما شده بزنم.موسوی و کروبی با ما چه کردند؟ تا کجا باید به خاطر آنها هزینه بدهیم؟ دوستان بنشینند و یک فکر اساسی کنیم. باباجان سبز مرد اصلاحات را دریابید!آقایان در زندان و بیرون مرزها ما را تا مرز تحریم پیش بردند حالا دارید به من فحش می دهید! ما با چه سازی باید بسازیم خدا عالم است. اگر دو تا از این پیرزن ها و پیرمردها که رفتند رای دادند مشاور ما باشند والله بهتر است.


شوخی های انتخاباتی در صحن علنی مجلس
تنبیه و مجازات کردن عضو بازار مکاره ی هشتم ازقایم شهر  که بازنده شده است که میکروفن وی نیز قطع شده  واعتراض  می کند که پاسدار علی لاریجای می گوید لابد بدلیل رأی تان است .همچنین عدم حضور رد صلاحیت و بازنده شدگان در ر أی گیری بازار مکاره که پاسدار علی  لاریجانی برای شان آمپوی تقویتی تزریقی تجویز کرده است.؟
»از رئیسمجلس گرفته تا سخنگویان کمیسیونها که پشت تریبون قرار میگرفتند و مخالفان و موافقان، همه و همه، سخنانشان در جلسه امروز را با تبریک و تشکر از حضور مردم در این انتخابات آغاز می کردند.خبرانلاين: جلسه علنی امروز -15 اسفند- نخستین جلسه مجلس هشتم پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم بود.تجمعهای چند نفره نمایندگان در گوشه گوشه این جلسه دیده میشد. برخی مشغول مصافحه و تبریک به یکدیگر بودند و برخی مشغول تحلیل شکست آرا. به همین دلیل باز هم همچون ایام قبل از برگزاری انتخابات، میزان مشارکت در طرحها و لوایح در دست بررسی کمرنگ بود و رئیسمجلس اغلب ناگزیر از ذکر اسامی نمایندگان میشد تا گعدههای چند نفره خود را ترک کرده و در رایگیری شرکت کنند.از رئیسمجلس گرفته تا سخنگویان کمیسیونها که پشت تریبون قرار میگرفتند و مخالفان و موافقان، همه و همه، سخنانشان در جلسه امروز را با تبریک و تشکر از حضور مردم در این انتخابات آغاز می کردند.اظهارات انتخاباتی گاه به شوخی میان نمایندگان و هیات رئیسه نیز میانجامید. کما اینکه وقتی علیادیانیراد نماینده قائمشهر که در انتخابات مجلس نهم ناکام ماند، نسبت به از کار افتادن دستگاه الکترونیک رای گیری خود معترض بود، رئیسمجلس با شوخی به وی گفت: فکر کنم به خاطر رایتان است که دستگاهتان از کار افتاده است!واکنش دیگر رئیس مجلس به عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری ها این بود که گفت: امروز چرا مجلس اینگونه است؟نمایندگان برای رای دادن نیاز به آمپول تقویتی دارند؟ ضمن دیده بوسی رای هم بدهید!جهانبخش محبینیا عضو هیات رئیسه مجلس نیز که در مجلس نهم حضورنخواهد داشت نیز خطاب به خستهبند که رای لازم برای ادامه حضور در مجلس نهم را کسب کرده است، گفت: حالا که رای هم آوردهاید و انشالله مبارکتان هم باشد، تشریف بیاورید و در رای گیریها مشارکت کنید