نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه  ی کیهان  " بازي در آفسايد ! "  
"اگر گزارش احمد شهید مخدودش است  سئوال است که چرا به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به وی داده نشد تا به تهران سفر کند و بتواند از زندان ها بازدید کند وبا زندانیان گفتگو داشته باشد؟ همچنین باا عضای خانواده های داغدار ان وعزادار ان عزیزان جوان از دست داد دیدار داشته باشد . بعلاوه  دیدار و گفتگو با اهل قلم ومطبوعات داشته باشد .تا قادر باشد گزارشی در این مور د د ر کشوری  تهیه کند که  مدعی امن وآزادترین کشور جهان است؟
باز مثل همیشه وکیل تسخیری دروغ نامه ی کیهان  دیکته نویسی تکراری  خودش را ادامه داده است . یعنی بطور کلیشه ای با کم وزیاد وپش وپیش کردن عنوان های ردیف و لیست شده قبلی را باز تولید کرده است  به خصوص پیرامون نقض حقوق بشر که کارنامه ی حاکمان ایران در این مورد بسیار سنگین وننگین می باشد. برای اینکه گذشته از رکورد شکنی و مقام اولی که در محکومیت مستمر جهانی نقض حقوق بشر دارد .از سوی دیگر بدلیل جنایات نقض حقوق بشر روزانه که درایران انجام می شود به ویژه درون سیاه چال ها موجب شده است تا که این کارنامه ی ننگین  نقض حقوق بشر سنگین تر شد .ولی وکیل تسخیری تلاش می کند که از موضع ضد آمریکای موضوع را وارونه  نماید و طلبکارانه مدعی شود که رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف هم قربانی نقض حقوق بشر است .هم پیشتاز مدافع حقوق بشر می باشد. بهرحال اکنون وکیل تسخیری یادداشت روز نویس از موع نخ نما شده ی ضد آمریکایی وغرب محور گزارش احمد  شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل این چنین قلم زنی به سبک سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری و ولی وقیح گونه کرده است :
"از مارس 2011 كه شوراي حقوق بشر قطعنامه اي را براي تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران به تصويب رساند تا هم اكنون- مارس 2012- كه گزارش اخير احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان منتشر شده است؛ آنچه بيش از هر چيزي مشخص و محرز بوده بازي جديدي است كه چند كشور غربي عليه ايران به راه انداخته اند: «گشوده شدن پرونده پردامنه حقوق بشر به موازات پرونده هسته اي»!از اين روي، گزارش تازه احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر كه اخيراً -7 مارس- انتشار يافته است را نمي توان بيرون از فرآيند و مكانيسمي كه طي يكسال گذشته با كارگرداني مستقيم آمريكا و چند كشور غربي دنبال مي شده تحليل و ارزيابي كرد.ماجراي اين بازي تحت عنوان پرطمطراق «گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران» برمي گردد به 24 مارس 2011 (4 فروردين 90) كه شوراي حقوق بشر سازمان ملل طي قطعنامه اي به تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر براي ايران رأي داد.گفتني است؛ اين قطعنامه با نصاب 22 رأي موافق از 47 عضو شوراي حقوق بشر در شرايطي به تصويب رسيد كه نقش مرموزانه و لابي آشكار آمريكا در آن غيرقابل انكار بود. علاوه بر آنكه پيش نويس اين قطعنامه از سوي آمريكايي ها تنظيم شد لابي هاي گسترده واشنگتن به حدي بود كه حتي رسانه هاي آمريكايي (و از جمله VOA) اعتراف كردند نقش دولت اوباما در تصويب اين قطعنامه از چشم ناظران پنهان نماند. گام دوم اين بازي در 17 ژوئن 2011 (27 خرداد 90) و در راستاي تعيين گزارشگر ويژه انجام شد كه «احمد شهيد» براي اين عنوان غيرقانوني انتخاب گرديد.جالب است كه وظيفه اصلي گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را مقامات و رسانه هاي آمريكايي تشريح آقاي احمد شهيد با سابقه و پيشينه موردپسند آمريكايي ها مصداق مناسبي براي گزارشگر ويژه حقوق بشر مي شود. گويا از همان زماني كه احمد شهيد از كشور گمنام و كوچكي چون مالديو در كنفرانس هاي بين المللي حقوق بشري جايزه مي گرفت (از جمله جايزه «مسلمان دموكرات» در سال 2009) كارآموزي خود را شروع كرده بود! گام دوم اين بازي نيز انجام شد ولي اين سؤال كماكان در ميان است كه چطور فردي كه وابسته به قدرت هاي غربي است مي تواند يك گزارشگر بي طرف باشد؟!گام سوم بازي از زماني شروع شد كه «احمد شهيد» از اول آگوست 2011 (10مرداد90) ماموريت خود را براي تهيه گزارش از وضعيت حقوق بشر ايران در چارچوب يك راهبرد آمريكايي آغاز كرد"
  اگر وکیل تسخیری یادداشت روز نویس و  هم قلم پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری مدعی است  که گزارش احمد شهید  تکراری  و مخدودش می باشد. سئوال است که چگونه است که حتی به یک مورد از این گزارش  مخدودش ادعایی  اشاره نشده است؟ همچنین  اگر  وی ادعا کرده  که این گزارش احمد شهید كاملاً غيرحقوقي است. اولاً :کدام حقوق؟! مگر می شود با عملکرد 33 ساله پایمال شدن حق وحقوق ملت ایران  و صدور احکام ضدبشری وجنایت  و تبعیض آمیز دستگاه فاسد قضاییه دم از حقوق زد؟ دوماً: آیا با نقش وجایگاه قدرت اختیارات ولایت وقیح که نه قانون شکن که ماورای قانون اقدام می کند و قانون آشکارا بی ارزش شده، مگر حقوق دارای اعتبار می باشد  سوماً : ادعا شده که این گزارش با اغراض سياسي و با پراكندگي غيرمنطقي و نامربوط  تهیه وتنظیم شده است  واستناد به موضوع کودتای 22 خرداد  88  شده است كه در گزارش احمد شهيد چون به تقلب اشاره شده پس ادعاي نخ نما و پوچ به شبهه است .چونکه بدون ارائه مستندات است .به ویژه افزوده که  احمد شهیدبحث تقلب در تقلبات – انتصابات 22 خرداد 88 را چندين بار و با تاكيد به ميان آورده است. عجیب است لابد کروبی وموسوی هم بدلیل اینکه چون مثل  احمد شهید باور داشته  نظر انتقادی به کودتای 22 خرداد88  اداشتند . بهمین دلیل موسوی خواهر زاده اش را هم از دست داد.هم با کروبی باکامیونی از اتهامات وتوهین وتهدید به استقبال حصر خانگی رفتند.  در صورتی که علی مطهری به جان باختن 30 تا 50 نفر در تظاهرات 88 کرده است . همچنین با سند جنایت علیه ی بشریت بازداشتگاه کهریزک و احکام اعدام های صادر شده در این رابطه چگونه می توان  محور گزارش احمد شهید این چنین ادعای وارونه نمود :
"در اين مرحله احمد شهيد يك دستور كار ويژه داشت و آن تهيه يك گزارش عليه ايران بود تا به اجلاس ساليانه سازمان ملل برسد و در صحن مجمع عمومي ارائه شود. تعجب نكنيد اين اتفاق دقيقا و بدون كم و كاست و مو به مو از سوي احمد شهيد اجرايي شد.او در فاصله زماني كوتاهي (از آگوست تا سپتامبر 2011) گزارشي به اصطلاح حقوق بشري بر ضد ايران تهيه و تدوين كرده و در 23 سپتامبر به مجمع عمومي سازمان ملل ارايه مي دهد و متن كامل اين گزارش در 15 اكتبر نيز انتشار علني مي يابد.اين گزارش كه اولين گزارش احمد شهيد محسوب مي شد و در 21 صفحه و 78 بند تنظيم شده بود به گونه اي كاملا مخدوش و پراكنده و به دور از استنادات لازم براي تهيه هر گزارشي با صبغه حقوقي بود كه آقاي گزارشگر ويژه! در بند آخر گزارش خود اعتراف كرده بود مواردي كه مطرح شده تنها ادعاهايي- و نه واقعيت- درباره وضعيت حقوق بشر ايران است.جاي شگفتي نيست كه آقاي احمد شهيد براي تهيه به اصطلاح شواهد و استنادات گزارش خود و منابعي كه به آنها متوسل شده در يك تور تفريحي به اروپا سفر مي كند؟، ادعاهايي كاملا غيرحقوقي و با اغراض سياسي و با پراكندگي غيرمنطقي و نامربوط به چشم مي خورد. از جمله اين ادعاها موضوع انتخابات سال 88 در ايران است كه آقاي احمد شهيد در ادعايي نخ نما و پوچ به شبهه تقلب در انتخابات بدون ارائه مستندات پرداخته است. البته براي اين كه خيلي دست خالي آقاي احمد شهيد باز نشود ادعا شده كه اين مطلب از قول يك نماينده سابق مجلس كه البته نامش ذكر نشده است- رجبعلي مزروعي پناهنده در بروكسل- مورداستفاده قرار گرفته است.گفتني است؛ عمده ادعاهاي احمد شهيد در گزارش اخير مانند گزارش قبلي به موضوعات زندان ها و زندانيان به اصطلاح سياسي، اعتراض به مجازات قصاص و مجازات هاي اسلامي برمي گردد. واقعيت اين است كه آقاي احمد شهيد در تهيه اين گزارش حتي در راستاي آن دستور كاري كه غربي ها براي او مشخص كرده بودند ضعيف عمل كرده است! و مواردي كه از گزارش هاي ضد انقلاب و دشمنان جمهوري اسلامي رونويسي كرده است كامل نيست! بحث تقلب در انتخابات سال 88 را چندين بار و با تاكيد به ميان آورده است خب، با توضيحات فوق كه ديگر نمي شود آنها را در اين ستون ادامه داد جاي ترديدي نيست كه احمد شهيد تنها بازيگري است كه در زمين بازي پرونده ادعايي حقوق بشر بكار گرفته شده است اما بزرگترين مشكل آقاي گزارشگر اين است با اين گزارش هاي ضعيف و توخالي در منطقه آفسايد گرفتار شده است"
 در خاتمه اینکه  اگر گزارش احمد شهید مخدودش است  سئوال است که چرا به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به وی داده نشد تا به تهران سفر کند و بتواند از زندان ها بازدید کند وبا زندانیان گفتگو داشته باشد؟ همچنین باا عضای خانواده های داغدار ان وعزادار ان عزیزان جوان از دست داد دیدار داشته باشد . بعلاوه  دیدار و گفتگو با اهل قلم ومطبوعات داشته باشد .تا قادر باشد گزارشی در این مور د د ر کشوری  تهیه کند که  مدعی امن وآزادترین کشور جهان است؟ آری  اگر ریگی توی کفش حاکمان  ایران نمی باشد. چرا به جای متهم کردن احمد شهید که مهره ی آمریکایی واجرا کننده ی توصیه ی آمریکا می باشد  تا  گزارش نقض حقوق بشر در ایران بدستور آمریکا تهیه وتنظیم کند ، برای رفع ابهام مجوز ورود به وی به ایران داده نشد .تا باوی همکاری شود که گزارش حقوق بشر در ایران ر ا تهیه و تنظیم کند؟ تازه بر فرض محال که  تصور شود گزارش نقض حقوق بشر احمد شهید درست نیست . چون مغرضانه و فرمایشی می باشد و در زندان های ایران نه بد رفتاری ونه شکنجه برای اعتراف گیری وجود ندارد بلکه اصلاً سلول ا نفرادی وتهدید وقطح ملاقات وجود ندارد . همینطور هر گز نه از  اعضای خانواده با بازداشت شدگان بعنوان   گروگان استفاده نمی شود ونه اعضای خانواده های زندانیان تهدید به سکوت می شوند .مهمتراینکه نه وبلاگ نویسی باز داشت ونه  حکم اعدام برایش صادر شده است .همانگونه که چون اشتباهی حکم اعدام برای امیر میرزایی حکمتی ایرانی تبار شهروند آمریکایی صادر شده بود .پس از دیدار با مادرش وقبل از اعلام گزارش احمد شهید حکم اعدام وی تجدید نظر ولغو گردید . بعلاوه خبرنگار آلمانی بازداشت وشکنجه شده روشن گری اش یک سال پس از آزادی واقعیت ندارد و... ولی بیش از یک سال خانگی موسوی وکروبی چی؟ نکند اینهم جو سازی تبلیغاتی منتقدان ومخالفان و دشمن بیگانه است . زیرا که بنا بر لغزو چرند نویس ستون  گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان کشف کرده است که موسوی و  کروبی خودشان بدلیل عدم امنیت پیشنهاد حصر خانگی کرده اند.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/901220/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان شنبه 20 اسفند ماه سال 1390
بازي در آفسايد ! (يادداشت روز)