گزیده خبرهای 22 اسفند 90
پرسش هيئت ايراني از اجلاس ژنو .چرا فقط كشورهاي مخالف آمريكا به نقض حقوق بشر متهم مي شوند؟
حتی اگر آمریکا با رویکردی تبعیض آمیز آمریکا پیرامون نقض حقوقب شر به خصوص در مورد ایران بر خورد کند .این موجب نمی شود که سر وسوزی از جایگاه مقام اولی محکومیت نض مستمر حقوق بشر ر ژیم فاشیستی مذهبی کندتایی نا متعارف بکاهد. زیرا که بطورسیستما تیک نقض حقوق بشر در ایران هرروز بیش از روز گذشته ادامه می یابد.
در پنلي تخصصي در ژنو پيرامون نقض حقوق بشر و تحريم ها بر نقش آمريكا در استفاده ابزاري از حقوق بشر طي نيم قرن گذشته تأكيد شد.در اين پنل تخصصي سيدمحمد كاظم سجادپور استاد دانشگاه در سخناني در تشريح رويكرد آمريكا به مقوله حقوق بشر گفت: آمريكا در سه مقطع زماني جنگ سرد، حوادث يازدهم سپتامبر و در مقطع كنوني به طور گسترده از حقوق بشر به عنوان ابزاري سياسي براي تضعيف و مبارزه با مخالفان و دشمنان خود استفاده كرده است.وي با اشاره به انقلاب اسلامي ايران در سال 1979گفت: به عنوان نمونه در زمان شاه هيچ گزارشي از ايران در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل ديده نمي شود حال آنكه اساساً انقلاب ايران را مي توان يك انقلاب حقوق بشري دانست چرا كه مردم براي احقاق حق از دست رفته خود قيام و انقلاب كرده بودند.به گفته سجادپور در همان سال ها و در زماني كه اسرائيل شديدترين جنايات را نسبت به ملت فلسطين روا مي داشت آمريكا هيچ موضع گيري قابل توجهي در رابطه با نقض حقوق بشر توسط اين رژيم نكرد ولي نام كليه كشورهاي عربي كه با اسرائيل در جنگ بوده يا با آن اختلاف داشتند در ليست ناقضان حقوق بشر قرار داشت.به گفته سجادپور آمريكايي ها در برخورد با تحولات كشورهاي عربي نيز نشان دادند كه همچنان رويكردي دوگانه و گزينشي به موضوع حقوق بشر دارند و نشانه آن اينكه معاون وزير خارجه آمريكا در امور حقوق بشر و دموكراسي در همين نوزدهمين اجلاس حقوق بشري شوراي حقوق بشر در ژنو در اسفند ماه سال جاري در سخنراني خود حتي به اندازه يك جمله نيز به نقض حقوق بشر در بحرين و ديگر كشورهاي عربي دوست آمريكا اشاره اي نكرد و حتي به صراحت تأكيد كرد كه آمريكا تلاش گسترده و همه جانبه اي كرده تا موضوع بررسي مسائل حقوق بشري اسرائيل را نيز از دستور كار شورا خارج كند و در اين مسير تلاش هاي بيشتري خواهد كرد.به گزارش ستاد حقوق بشر، سجادپور در ادامه اين سخنراني به تنيدگي تحريم ها و حقوق بشر اشاره كرده و گفت: سه نكته درباره تحريم ها وجود دارد و اينكه اولاً تحريم ها موضوعي سياسي هستند، دوم بدون ترديد تأثيرات منفي حقوق بشري دارند و سوم اين تأثيرات بلندمدت بوده و حتي بر نسل هاي آينده نيز اثرات نامطلوب خود را برجاي مي گذارد و تأثيرات منفي حقوق بشري تحريم ها بر ملت ها به نسل هاي بعدي آنها نيز منتقل مي شود و نمونه بارز آن تحريم هاي عراق پس از حمله اين كشور به كويت است كه هنوز پس از گذشته دو دهه آثار مخرب آن بر ملت عراق باقي مانده و قابل رؤيت است.گفتني است؛ نوزدهمين اجلاس شوراي حقوق بشر سازمان ملل از هشتم اسفند ماه آغاز به كار كرده و تا چهارم فروردين 1391در مقر اروپايي اين سازمان در ژنو ادامه خواهد داشت.يادآور مي شود اواخر هفته گذشته احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر طي گزارشي 36 صفحه اي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرد!اين گزارش قرار است امروز به شوراي حقوق بشر در ژنو ارائه شود.
در رژیم  کمدی ووارونه ی ضد بشری و قرون وسطایی که مدعی  آزاد وامن ترین کشور جهان  است نقض مستمر حقوق بشر موازی با سرکوب وسانسور مخابره می شود . زیرا که حاکمان ایران وحشت از فضای انفجاری  جامعه و قیامم ردم ناراضی و خشمگین دارند.
يك سايت حامي شبكه فتنه كه به واسطه پوست اندازي و تغيير نام، مجددا فعال شده بود پس از چند ماه دروغ پراكني و سرويس دهي به جريان فتنه فيلتر شد.سايت موسوم به بازتاب از چند ماه پيش و پس از مسدود شدن سايت آينده، توسط برخي جداشدگان سابق سايت هاي بازتاب و تابناك راه اندازي شده بود و گفته مي شد با يكي از عناصر فتنه گر فراري(م- ه) در ارتباط است.مشاور كارگروه فيلترينگ گفت: جمع بندي كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه از فعاليت سايت بازتاب، اين بوده است كه عملكرد آن در راستاي تشويش اذهان عمومي است. اين سايت در روز شنبه 13 اسفند شائبه هاي بي اساسي را در مورد صحت انتخابات مجلس نهم مطرح كرده بود كه پس از چند ساعت، آن را از خروجي خود حذف كرد. مومن نسب، مشاور كارگروه فيلترينگ در اين رابطه، به «خبرگزاري دانشجو» گفت: فيلترينگ اين سايت به دستور كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه صورت گرفته است
آمار واقعی بدون دستکاری تقلبات لیست 30 نفره با 15 هزار می باشد .زیرا که مطابقت با تظاهرات 30 هزار نفره میدان آزادی 22 بهمن دار که از سوی خبر گزاری فرانسه  مخابره شد

فهرستي كه از سوي حاميان مشايي در انتخابات مجلس منتشر شده بود تنها توانست به طور ميانگين 15هزار نفر از بيش از 2ميليون آراي تهران را به خود اختصاص دهد.به گزارش مشرق، انتشار فهرست 30 نفره اي تحت عنوان جبهه توحيد و عدالت در تهران كه در آن نام برخي چهره هاي سرشناس اصولگرا قرار گرفته بود، واكنش هاي بسياري را از جانب جريان هاي مختلف اصولگرا در پي داشت، بطوري كه 18 نفر از آن ليست تنها دقايقي بعد از انتشار اين ليست حضور خود را تكذيب كردند و حتي از اقدام به شكايت براي تهيه كنندگان اين ليست خبر دادند.با اعلام برائت گسترده در فاصله دقايقي پس از اعلام اين فهرست در تهران از همان ابتدا نيز وزن سياسي اين جبهه پيش بيني مي شد اما انتشار نهايي آراي تهراني ها اين واقعيت را آشكار كرد. به نحوي كه 12 عضو اين فهرست توانستند به طور متوسط 15 هزار رأي را از آن خود كنند.بهنام ملكي كه در ليست هاي (جبهه ايستادگي، جهادگران ايران اسلامي، جنبش عدالت و مهرورزي، جبهه مردمي اصلاحات، جبهه حاميان ولايت و جبهه بصيرت و بيداري) و فرزاد سليماني در ليست هاي (جبهه ايستادگي، جهادگران ايران اسلامي، جنبش عدالت و مهرورزي و جبهه حاميان انقلاب اسلامي) نيز بودند كه بيشتر آراي آنان مربوط به حضور در ليست هاي فوق بود و وزن واقعي اين جبهه كه به جبهه حاميان دولت نيز مشهور بودند طبق اعلام رسمي فرمانداري تهران حداكثر 14هزار در تهران مي باشد.آراي اعضاي فهرست جبهه توحيد و عدالت به اين شرح است: بهنام ملكي 56616 راي، فرزاد سليماني 20713 راي، محمدمهدي تسخيري 14586راي، حوريه خدايي 14340رأي، عليرضا عبدالغفاري 4267 رأي...
در پاسخ به سئوال مهره ی اعزامی دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری به آمریکا که در  خبر قبلی به آن اشاره شد ک باید گفت که چرا هر چه رژیم استبدادی و سرکوبگر وناقض حقوق بشر  در منطقه و آفریقا و آمریکای لاتین است همچون زیمباوه رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف با اینان  رابطه دارد؟
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان در ديدار با همتاي زيمبابوه اي خود تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران آماده تقويت بنيه دفاعي اين كشور است.به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، ديروز در نخستين دور از مذاكرات با «مانا نگاگوا» وزير دفاع جمهوري زيمبابوه با اشاره به مبارزه مردم دو كشور با استعمار و استكبار و برچيدن نظام هاي طاغوتي و روي كار آمدن دولت هاي مردمي، اظهار اميدواري كرد: كشور زيمبابوه به سرعت روند ترميم و بهبود اقتصادي را با وجود تحريم هاي ناعادلانه طي كند.وزير دفاع همچنين با بيان اين كه مناسبات سياسي و اقتصادي دو كشور روند رو به رشدي را سپري مي كند، خاطرنشان كرد: برگزاري موفقيت آميز 6 كميسيون مشترك به عنوان شاخص مثبتي در روابط دوجانبه ارزيابي مي شود.سردار وحيدي با اشاره به سوابق همكاري هاي دفاعي تهران و حراره، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي انتقال تجارب خود در حوزه هاي مختلف به كشور زيمبابوه اعلام كرد.وي همچنين با تشريح توانمندي هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: ما آماده تقويت بنيه دفاعي كشور زيمبابوه هستيم.وزير دفاع زيمبابوه نيز در اين دور از مذاكرات، با ابراز خرسندي از سفر به ايران بر ضرورت گسترش همكاري ميان تهران و حراره تأكيد كرد.
 بدلیل وحشت حاکمان ایران از سقوط  دیکتاتور خونریز بشار اسدا  آشکار ا به سیاست صدور تروریسم و بحران وارتجاع به برون مرز ومداخلی گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ها اعتراف شده است . همچنین دفاع علنی ر از هم پیمان بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار سوریه  شده است .چون اشاره شد که وحشت از سقوط آن می باشد . همینطور  اعتراف به دلایل اعزام سپاه قدس وحزب ا الله لبنان به سوریه برای سرکوب معترضان وناراضیان سوریه شده است.
حسين اميرعبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران گفت: اغتشاشات اخير در كشور سوريه با حمايت كشورهاي آمريكايي، اروپايي و عربي و با سيل ارسال اسلحه انجام مي شود و ايران اجازه نمي دهد پروژه آمريكايي در سوريه به موفقيت برسد.اميرعبداللهيان گفت: ما هم اينك شاهد تغييرات سياسي و امنيتي هستيم كه در واكنش به خواسته هاي مردم ايجاد شده اند و موجب تضعيف حضور آمريكا در منطقه مي شوند و به مقاومت در برابر صهيونيسم و رژيم هاي سركوبگر قدرت مي بخشند. تل آويو در اوضاع بدي بسر مي برد. نتانياهو نيز قادر به تصميم گيري يا فكر كردن جدي درباره حمله به ايران نيست. وي گفت: «اگر چنين حمله اي رخ دهد اسرائيل با پيامدهاي ناگواري مواجه خواهد شد. آنها اين را خوب مي دانند و اظهارات نتانياهو منعكس كننده ترس اوست زيرا آنها اكنون بسيار ضعيف هستند و ايران حتي در شرايط فعلي از آنها بسيار قدرتمندتر است.» خبرنگار راشا تودي پرسيد پيامدهاي حمله احتمالي اسرائيل به ايران چه خواهد بود؟ حسين اميرعبداللهيان در پاسخ گفت: «ما گزينه هاي مختلفي براي تلافي جويي داريم. اما ما به اين نتيجه نرسيده ايم كه اسرائيل توانايي حمله به ايران را دارد. ما چنين چيزي را واقع بينانه نمي دانيم. هر اقدامي عليه ما با واكنش قدرتمند ما مواجه خواهد شد و آنها از اقدام خود پشيمان خواهند شدوي با بيان نقشه هاي كشورهاي غربي و برخي از همسايگان سوريه در ايجاد ناآرامي در اين كشور گفت: ما به آمريكا اجازه نخواهيم داد از ناآرامي هاي اين كشور براي تحميل يك ساختار قدرت جديد كه توازن قدرت را در منطقه برهم خواهد زد استفاده كند. آمريكايي ها قطعاً به فكر خواست و اراده مردم سوريه نيستند زيرا آنها فقط به فكر منافع خود هستند. برعكس، ما اطلاعات دقيقي از متحدان خود دريافت كرده ايم كه نشان مي دهد دهها كاميون آمريكايي و اسرائيلي پر از اسلحه از مرزهاي سوريه وارد اين كشور شده است كه اوضاع اين كشور را خطرناك تر مي كند. خوشبختانه حكومت سوريه و مردم سوريه توانسته اند در چند ماه گذشته در برابر مداخله بيگانگان بايستند.حسين اميرعبداللهيان گفت: «ما معتقديم در سه ماه گذشته سوريه از سه مرحله اساسي عبور كرده است. اول اينكه سوريه توانسته است مرحله هرج و مرج امنيتي را پشت سر بگذارد كه آمريكا، رژيم صهيونيستي، كشورهاي غربي و متأسفانه برخي كشورهاي عربي دانش و توانايي اطلاعاتي و رسانه هاي جمعي خود را در راستاي منافع خود در آن سرمايه گذاري كرده بودند. اما سوريه موفق شد تقريباً دو ماه قبل اين مرحله را پشت سربگذارد. در مرحله دوم سوريه قبل از برگزاري همه پرسي اصلاح قانون اساسي توانست بر مشكلات امنيتي خود فائق آيد. موفقيت دولت و مردم سوريه در همه پرسي اصلاح قانون اساسي اين كشور متجلي است. مرحله سوم تكميل اصلاحات اعلان شده توسط بشار اسد است. ما بزودي در حالي كه سوريه به سوي ثبات و آرامش در سرتاسر كشور پيش مي رود شاهد برگزاري انتخابات پارلماني خواهيم بود. همه طرف هاي ديگر برگ خود را بازي كرده اند اما نتيجه اي نگرفته اندمعاون وزير امور خارجه با اعلام اينكه بيگانگان با سرريز كردن سيل اسلحه درصدد تغييرات در اين كشور هستند گفت: وضع اين كشور با بقيه كشورها در خاورميانه و شمال آفريقا متمايز است. مثلاً پايتخت هاي اين كشورها كانون اصلي تظاهرات و خواسته ها بود اما در سوريه ما شاهديم كه دمشق عموماً صحنه برگزاري تظاهرات مردمي در حمايت از حكومت بوده است. حتي در زمان برگزاري همه پرسي نيز بيشترين ميزان مشاركت در پايتخت بود. افزون بر آن، تظاهرات در سوريه سه ماه و نيم بعد از شروع تظاهرات در كشورهاي ديگر آغاز شد و عمدتاً نيز در شهرهاي مرزي بوده است. اين تظاهرات به شكل حركت هاي مسلحانه با هدف ايجاد جنگ داخلي آغاز شد.
در آمد فروش نفت به جای  اینکه صرف توسعه وبرنامه های  اقصادی وپیشتر فت فن آوری  کشور و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی و ضریب امنیت شغلی کار منان وکارگران  فراهم وتأمین شود .ولی صرف  پروژه ی هسته ای واقداماتت  تروریستی برون مرز می شود .آنگونه که همراه باباج دادن های کلان به چین و زوسیه در  دفاع آهداف هسته ای وحزب الله لبنان و حماس وجهاد اسلامی فلسطین وسوریه می  باشد.
با كشته شدن دو دكل بند ديگر گلوگاهي، شمار كشته شدگان حادثه دكل بندي تحت عنوان «مجاهدان صنعت برق» در اين شهرستان به 130 نفر رسيد. فرماندار گلوگاه در حاشيه بيست و هشتمين نشست اعضاي كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مازندران كه در مركز تحقيقات و پژوهش دخانيات تيرتاش برگزار شد، در گفت وگو با فارس در بهشهر اظهار داشت: 98 درصد دكل بندان ايران از ديار گلوگاه هستند و در آخرين خبري كه داريم دو تن از اين افراد به دليل برق گرفتگي و سقوط از دكل جان خود را از دست دادند. سميع الله مظفري با اشاره به مرگ يك خانواده دكل بند، افزود: از آنجا كه مرد خانه پس از چند ماه كار در يك پروژه دكل بندي واقع در استان يزد نتوانسته بود طلب خود را بگيرد، مدتي پس از آمدن به منزل تصميم گرفت به اتفاق خانواده به محل كارش برود تا شايد بتواند طلب خود را از پيمانكار بگيرد، اما در جاده سمنان به دامغان بر اثر تصادفي دلخراش هر پنج سرنشين خودرو متشكل از يك فرزند، زن، شوهر، پدر خانم و مادر خانم جان خود را از دست مي دهند و اكنون در يكي از سردخانه هاي دامغان هستند كه اجساد آنان يكشنبه 21 اسفند به شهرستان گلوگاه منتقل شدند. وي افزود: با اين كه گلوگاه در صنعت برق كشور متحمل هزينه هاي جبران ناپذيري مي شود كه همان كشته شدن جوانان و بي سر و ساماني خانواده هاي آنها است، اما آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نمي گيرد. نماينده دولت در گلوگاه از مسئولان خواست تا بحث اشتغال جوانان گلوگاه را كه خيلي از آنها تحصيل كرده و فارغ التحصيل هستند، جدي بگيرند. مظفري در پايان متذكر شد: اين جوانان سرمايه هاي ما هست و بايد كاري كنيم تا مجبور نباشند به خاطر حقوق هاي اندك با جان خود بازي كنند. به گزارش فارس، هر چند تعداد كشته هاي دكل بند گلوگاهي كه در سراسر ايران كار مي كنند و از آنها به نام «مجاهدان صنعت برق ايران» ياد مي شود به 130 تن رسيد و از طرفي بيش از 60 درصد معلولان ضايعه نخاعي از دكل بندان هستند، اما اين افراد يا بيمه نيستند، يا حداقل دستمزد را هم نمي گيرند و يا تنها سالي سه بار حقوق آنها پرداخت مي شود