گزیده خبر های  25 اسفند 90 . قسمت – 4
جهت اطلاع
دم خروس اختلاف و رقابت مرتبط به جنگ قدرت وثزروت وباندی بازی اینگونه از زیر عبا بیرون زده می شود که کارنامه پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور پس از 6 سال اکنون گشوده وموشکافانه  پیگیری شده و کشف شده است وی هر 4 روز وی خارج از تهران بوده یا مسافرت داشته که شامل    210 روزه سفربه استان‌هاي مختلف كشور و 107 روز حضور در قاره‌هاي مختلف بوده است؟ البته گفته نشده است که مأموریت 5 سال وی بطور سیستماتیک دفاع و تبلیغ از اهداف هسته ای بوده است  که پاسداران برایش کودتا کردند وبا حذف رقیب مدعی اصلاح طلبان پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور شد؟
 منتقدان رئيس جمهور، به سخنان ديروز وي در مجلس واكنش‌هاي متفاوت نشان دادند. درحالي كه نمايندگان مجلس، اظهارات احمدي نژاد را توهين به خود و مجلس دانستند، سايت عصر ايران ميزان عدم حضور وي در تهران در دوران رياست جمهوري پرداخت. اين سايت به نقل از قانون نوشت: از ابتداي سال 87 تاكنون هزار و 454 روز سپري شده است و در اين مدت محمود احمدي نژاد در كسوت رئيس‌جمهور 317 روز در خارج از استان تهران به سر برده است، به عبارتي محمود احمدي نژاد به ازاي هر چهار روز حضور در استان تهران، يك روز خارج از استان تهران بوده است. اين سايت افزود: محمود احمدي نژاد را مي‌توان "ماركوپولو"ي عرصه سياست ايران دانست و گواه اين ادعا سفر 210 روزه رئيس‌جمهور به استان‌هاي مختلف كشور و 107 روز حضور در قاره‌هاي مختلف است
جنگ میان باندهای درون حاکمیت رئیس قوه قصائیه : این هیئت دولتی غیرقانونی است/ اجازه ورود آن‌ها را به قوه قضائیه نمی‌دهیم
این داستان اختلاف و رقابت مرتبط به جنگ قدرت و ثروت و باند بازی ولشکر کشی ها وتهدید کردن و خط ونشان کشیدن گند وفضاحت  این  بازی بو دار  آنچنان در آمده است که هرچه بر هم زده شود بوی گندش بیشتر در می آید . به خصوص اینکه  پس  از شکست مفتضحانه ی نمایش خیمه شب بازی فرمایشی 12 اسفند دو برادران لاریجانی که رؤسای تشریفاتی وانتصابی دو نهاد حکومتی هستند همدوش شورای نگهبان آلت دست ولی وقیح علی خائنه ای بطور مثلثی به رئیس جمهور ودولت مدعی اصول گرای ساده زیست و عدالت محور تهاجم شان را شروع کرده اند که مشخص است ادامه ی آن تند وتیز تر می شود.
فارس : به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی  گفت : بحث تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی بحث پرسابقه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران است و روسای جمهور سابق نیز گاهی به دنبال توسعه اصل 113 قانون اساسی بوده‌اند، اما این مسئله با توجه به بحث نظارت و پایش این هیئت درخصوص تمام دستگاه‌ها بحث درست و قابل قبولی نیست چرا که قانون اساسی به اصل تفکیک قوا نظر دارد و هیئت نظارت بر قانون اساسی آنگونه که بخواهد بر تمام دستگاه‌ها نظارت کند، خلاف قانون اساسی است.آملی لاریجانی تاکید کرد: قوه قضاییه اجازه ورود بازرسان و اعضای این هیئت به دستگاه قضایی را نخواهد داد.رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که بحث فنی و دقیق‌تر راجع به اصل 113 قانون اساسی و عدم قانونی بودن تشکیل هیئت نظارت بر قانون اساسی نیازمند فرصت مناسب دیگری است، تاکید کرد:‌ در کنار اصل 113 باید بقیه اصول قانون اساسی نیز ملاحظه شود و اینطور نباشد که تنها به اصل 113 بپردازیم و اینگونه القا کنیم که گویی رئیس‌جمهور مسئول اجرای تمام امور و تمام دستگاه‌های کشور است!آملی لاریجانی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1368 بازنگری شد اما قبل از آن قانون به گونه‌ای بود که قوه مجریه و رئیس‌جمهور به نوعی بالاتر از دیگر قوا بود، اما در حال حاضر و برحسب بحث تفکیک قوا طرح مسئله پایش و مراجعه و رسیدگی به امور دستگاه‌های مختلف به عنوان انجام وظایف هیئت نظارت بر قانون اساسی ورود به حیطه قوای دیگر است و مسئولان عالی نظام نیز با آن مخالفند.وی تاکید کرد:‌ قرار بود شورای نگهبان در این مسئله نظر بدهد و راه‌حل پیدا بشود اما متاسفانه مسئله به این صورت مطرح شد و ما امیدواریم که وظیفه این هیئت به وظایف مشورتی اصلاح شود تا مشکلی پیش نیاید.
کلاهي که يک شرکت خارجي سر مسئولان اقتصادي ايران گذاشت.
وقتی سیاست 33 ساله چوب تاراج برمنابع وذخایر کشور زدن ادامه داشته باشد .چرا پس از باج های کلانی که به چینی ها وروس ها داده شده است تا در گروه 5+1 از اهداف  پرونده یهسته ای حمایت کنند  . چرا نباید از این خوان یغما شرکت های کشور های اروپای شرقی بهره ها ببرند و بی نصیب مانند؟
روزنامه خراسان : مديران يکي از شرکت هاي تجاري- صنعتي در شرق اروپا که در سالهاي اخير رفت وآمد زيادي به ایران داشتند، با طرح وعده هايي چون ساخت کارخانه هاي پيشرفته و انتقال تکنولوژي به ايران توانسته بودند با بسياري مسئولان دولتي ديدار و موافقت هاي لازم را براي حضور در بازار ايران دريافت کنند پس از سالها وعده، اکنون با استفاده از ارتباطات خود، تنها به صادرات گسترده محصولات خود به کشور و خروج ارز از ايران مشغول هستند.
احمدی نژاد در مجلس حاضر شد / خباز: مگر مجلس جای شوخی است که وی ۱۰ بار گفت «شوخی می کنم»؟ / لاریجانی: من هم برخی الفاظ احمدی نژاد را نپسندیدم
این دیگر بیش از حد کمدی و خنده دار است که پس از تاریخچه ی 33 ساله چنین گفتمانی که در همه سطوح رایج شدهو کار برد دارد این چنین برخی جا نماز آب می کشند .مگر فراموش شده است که همان زمان که پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور ش د در بازار مکاره ی هفتم در مورد گرانی ووضعیت اقتصادی نگفت که گوجه فرنگی به شما گران فروشیم ی کنند چون در نارمک محل وی یک سبزی فروش هست که ارزان فروشی می کند وتوصیه کرد به منتقدا از ویخ رید کنند وهم هم خندیدند. سپس افزود مشاور اقتصادی اش هم قصاب محله است . بنابراین وی که عوض نشده همانست که بود . معلوم نیست که برای چه بر سر گوری یون وزاری می شود که مرده ای در آن تمی باشد؟
خبر آنلاین : تذکرات نمایندگان به الفاظ و لحن کلام احمدی نژاد همچنان ادامه دارد.به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا خباز نماينده کاشمر در تذکري، پاسخهاي احمدی نژاد به سوالات نمايندگان را غير مستدل خواند و گفت: ايشان از برخي سوالات گذشت و برخي را که به زعم خودش مهمتر بود، را بيشتر عنوان کرد. او مثلا گفت: «من از کجا بدانم اين پولها کجا خرج شده؟»!  طبق قانون اساسي ايشان مسئول دخل و خرج کشور است. اين چه حرفي است که مي گويند «من چمي دانم اين پولها کجا خرج شده است؟» اگر رئيسجمهور نداند، از چه کسي بايد بپرسيم؟ منظورشان چه بود که گفتند من بايد از شما بپرسم اين پولها کجا خرج شده است؟وي با اشاره به اينکه بيش از 10 بار احمدی نژاد از لفظ «شوخي» استفاده کرده، خطاب به لاريجاني افزود: او حق ندارد به مجلس توهين کند! مگر مجلس جاي شوخي است! ما اميدمان به شما بود که جلوي حرف هاي او را بگيريد. نا اميدمان کرديد. بعيد بود که دومين شخص کشور از چنين لفظ هايي استفاده کند و به نمايندگان مردم توهين کند. هيات رئيسه بايد طي بيانيهاي از حقوق نمايندگان دفاع کند. ايشان نمايندگان را در پايا سخنانشان با الفاظي خطاب کردند که در شان اين تريبون نيست آن را تکرار کنم و بگويم ايشان با چه الفاظي از نمايندگان نمره 20 مي خواستند. {گفتني است احمدی نژاد در پايان سخنانش به نمايندگان گفت که اگر نمره اي کمتر از 20 به او بدهند، بي انصافي و نامردي است}خباز در ادامه سخنانش در اعتراض به اينکه چرا احمدی نژاد به مدرک تحصيلي نمايندگان اهانت کرده و گفته که با شاسي مدرک گرفتهاند، گفت: اين سوال را آقاي مطهري پيگيري مي کردند که مدرک دکترا دارند و اين براي همه مسجل است. اين چه اهانتي بود که به ايشان شد؟لاريجاني در پاسخ به وي گفت: مجلس احتياجي ندارد که کسي زير بغلش را بگيرد! احتياجي هم به تعريف از کسي ندارم و چنين مجلسي را هم نمي خواهيم. يک عمل دموکراتيک خوب انجام شد. ممکن است ما برخي نظرات ايشان را نپسنديم. من هم برخي الفاظ را نپسنديدم و اينجا جاي شوخي نيست، جاي بحث جدي است. ولي ما با محتوا کار داريم که اين کار براي اول بار در کشور انجام شد.رئيس مجلس به بخش ديگري از سخنان احمدی نژاد نيز انتقاد کرد و گفت: اينکه گفتند با شاستي کسي مدرک گرفته، حرف درستي نبود و جايگاه اين حرف ها در مجلس نيست. او براي آرام کردن نمايندگان معترض گفت: شما سوالي کرديد و احمدی نژاد هم پاسخ دادند. به محتواي کار نگاه کنيد و از حواشي بگذريد

طراح سئوالات با یک شاسی فوق لیسانس گرفته است.خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: سؤالات خیلی سخت نبود. به نظرم طراح سؤال از همان‌هایی بود که با شاسی فوق لیسانسش را گرفته است. اگر با خود ما مشورت می‌کردید، سؤال‌های بهتری می‌شد مطرح کرد. اما حالا شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم.
 
آخر این بازی های کمدی ونمایشی ونخ نما شده برای چیست؟ چون مگر فراموش شده است که گونه همین منتقدان کنونی سئوال کنندگان از  پاسدار گمااشته احمدی نژاد.چگونه  پس از کودتای پاسداران که رقیب مدعی اصلاح طلبان را حذف کردند جزو حامیانش بودند. ولی اکنون در راستای جنگ قدرت وثروت و تلاش برای کسب صندلی بازار مکاره ی نهم شروع به گربه رقصانی برای پاسدار گماشته احمدی نژاد شده اند؟ آنهم بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به مطالبات مردم وفقر وبیکاری و تورم وگرانی و شکاف طبقاتی کنند. بهر حال پاسخ سئوالات آنگونه بود که نمره ی کمتر از 20 بقول پاسدار گماشته احمدی نژاد نامردی است .
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جلسه پاسخ به نمایندگان با بیان اینکه یک دولت است که صدها نفر دستور می‌دهند، ‌گفت که همه باید با هم کشور را اداره کنیم. چرا که همه مسئول هستیم.* خدا را شاکریم که چند نهاد ناظر بر دولت هستندوی همچنین با اشاره به اینکه ما خدا را شاکریم که چند نهاد ناظر بر دولت هستند، اظهار داشت: خود مجلس عزیز، قوه قضائیه، دیوان محاسبات، دیوان عدالت و بازرسی کل،‌کمیسیون اصل 90 و الی ماشاءالله هستند نهادهایی که بر دولت نظارت می‌کنند اما ما خدا را شکر می‌کنیم که تا الان یک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است.* درخواست برای نظارت بر شهرداری‌ها/سوال احمدی‌نژاد از نمایندگان .رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس با طرح سؤالی مبنی بر اینکه شده است که به بقیه دستگاه‌ها سری بزنید و ببینید چه خبر است همانطور که برای دولت انجام می‌دهید؟ تصریح کرد: یک سری به شهرداری‌ها بزنید بالاخره این همه کمک شده، ببینید کجا خرج کرده‌اند و بودجه‌شان چقدر است. احمدی‌نژاد افزود: نظارت می‌کنید ما هم دست شما را می‌بوسیم و همکاری می‌کنیم و هر جا گفته‌اید ما با شما همراهی کرده‌ایم. البته بنده شوخی می‌کنم دولت باید برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند..* مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی برای کنترل دولت استفاده کرده است.وی با تاکید بر اینکه بنده شهادت می‌دهم مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و بعضا فراقانونی برای کنترل دولت استفاده کرده است. برای اینکه نظرات خودش را در حوزه اجرا اعمال کند، یادآور شد: وقت ملت و کشور با ارزش است، عزیزان من، ما باید با هم کشور را اداره کنیم، این مسئولیت‌هایی که در اختیار من و شماست، یک فرصت خدمت است.* باندبازی‌ها و گروه‌‌بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است.رئیس جمهور تاکید کرد: دسته بازی‌ها، باند بازی‌ها و گروه‌ بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است. اما اگر قرار شد در مسائل کشور اثر بگذارد، باید دورش را خط بکشیم.احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما متعهدیم که اخلاق را رعایت کنیم، گفت: روزها خواهد گذشت مبادا فرصت خدمت خدای ناکرده برای تثبیت قدرت استفاده شود.وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده است. * این جلسه برای این بود که یک مقداری شاد باشیمرئیس جمهور در قسمت پایانی سخنان خود نیز با تاکید بر اینکه از همه و خودمان برای پاسخگویی استفاده نکردیم و آقای مطهری توصیه کردند که کوتاه سخن بگویید که می‌گوییم چشم، خاطرنشان کرد: این جلسه برای این بود که هم یک مقداری شاد باشیم و هم برخی مسائل گفته شود.ا حمدی‌نژاد ابراز داشت: این سؤالاتی که برای ما مطرح کردید، سؤالات امتحانی بود ولی خیلی سخت نبود.به  نظرم طراح سؤال از همان‌هایی بود که با شاسی فوق لیسانسش را گرفته است. اگر با خود ما مشورت می‌کردید، سؤال‌های بهتری می‌شد مطرح کرد. اما حالا شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم. نمره کمتر از 20 به دولت بد معرفتی و نامردی است. وی گفت: انصاف داشته باشید حالا که می‌خواهید نمره بدهید، خوب نمره بدهید ما همه سؤالات را به طور کامل پاسخ دادیم و یک مشت مطلب اضافه هم نوشتیم. انصافا یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی‌معرفتی و نامردی است.رئیس جمهور در پایان عید را پیشاپیش به همه نمایندگان مجلس تبریک گفت.