نقد و بررسی : (يادداشت روز(دروغ نامه ی کیهان " آمريكا طراحي پيش و پس از 12 اسفند "  
"وقتی بود ونبود رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  پیوند با تلاش دست یابی به سلاح هسته ای زده شده است . همچنین با وجود تجربه شکست مذاکرات وگفتمان هسته ای ماراتونی 10 ساله که فقط  وقت کشی شده است معلوم نیست که چه ناگفته ها وکشف نا شده ای هنوز وجود دارد که می بایست از طریق سیاست خائنانه ی مذاکره و گفتگو کشف شود؟"
وابستگی قلمی وفکری بدلیل نیاز مالی وزیاده خواهی نه فقط اراده واستقلال فرد را می گیرد و تبدیل به طوطی متملق گوی و رله کننده اش می نماید ، بلکه می بایست دروغ بگوید وصحه بر آن بگذارد وتأییدش کند که دیکته شده است. بدتر اینکه باید دروغ را حلوا و حلوایش کند .برای همین قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی هر زمان که می خواهد قلم فرسایی کند .می بایست که آویزان به گفته یا گزینه ی ولی وقیح علی خائنه ای شو د. در صورتی که یا گفته ای ترسیم پشت پرده می باشد که  تهیه وتنظیم شده  تا علی خائنه ای آن را بعنوان بلند گوی تبلیغاتی بیانش کند. این دفعه گویا با جالی خالی دادن سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری  به نظر می رسد که قلم زن غیر ایرانی آمادگی نداشته تا یادداشت روز را از قبل سر هم بندی کند . برای همین از ابتدای یادداشت خود جمله ای از سخنرانی ولی وقیح  علی خائنه ای خطاب به  سخنرانی اخیر اوباما رییس جمهور آمریکا را برجسته کرده  نقل قول کرده است تا که نشان دهد در نمایش خیمه شب بازی فرمایشی 12 اسفند نه تقلب شد ونه اینکه نه مردم حضور نداشتند ، بلکه آنگونه حضور پررنگ و دشمن شکن  داشتند که این چنین موجب نواختن سیلی سخت بر چهره ی استکبار یا دشمن شد که منتظر عدم حضور مردم در نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند بود :
«گما دو روز پيش از اين شنيديم كه رئيس جمهور آمريكا- در اجلاس ايپك- گفته است كه ما به جنگ با ايران فكر نمي كنيم، خيلي خب، اين خوب است، اين حرف عاقلانه اي است. اين خروج از توهم است. در كنارش گفت ما با تحريم، مردم ايران را به زانو درمي آوريم. اين توهم است. آن خروج از توهم در آن بخش اول خوب است. باقي ماندن در توهم در اين بخش دوم به آن ها ضربه خواهد زد. وقتي محاسبات انسان بر مبناي توهم بود بر مبناي واقعيت ها نبود، پيداست كه در برنامه ريزي كه براساس اين محاسبات انجام مي دهد، شكست خواهد خورد.تحليل آنان اين بود كه همه عوامل دست به دست هم داده اند و قطعا ميزان مشاركت مردم در اين انتخابات بسيار پائين خواهد بود آنان در اين تحليل از يك سو به فضاي اقتصادي هفته هاي منتهي به انتخابات و رشد بي رويه قيمت ها استناد مي كردند و در همان حال به غيبت جرياني كه در سال 88، فتنه اي بزرگ را به وجود آورده بود و نيز آخرين علامت هاي قهرگونه چهره هاي شاخص اشاره داشتند از نظر آنان كاهش شديد مشاركت موضوعي قطعي است!"
یادداشت روز نویس وامدار غیر ایرانی  نگفته است  که نشان عدم حضور مردم در نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند موجب شد که  امکان حماسه تقلبات نسبت به جریان خاص امکان پذیر نشود بدلیل اینکه رقبای اصلی درون باندهای مافیایی کودتایی حاکم رقیب هم دیگر بودند. برای همین هم آمار های اعلام شده متناقض و مختلف بود . هم برای اولین بار 25% اعضای بازار مکاره به دور دوم کشیده شد .  که 25 نفرشان از لیست 30 نفره ی تهران می باشد که دامنه ی ا ختلافات و عدم حضور ملت ثابت می شود . اما این قلم بر دست وامدار اینگونه ادعای وارونه کرده است:
  "آمريكايي ها معتقد بودند در اين فضا، انتخابات مجلس ايران به صحنه جدال دو گفتمان موافق روند مناقشه آميز ايران و غرب- به زعم آنها اقليتي!- و مخالف روند مناقشه آميز ايران و غرب- به زعم آنان اكثريتي!- تبديل مي شود و در نهايت انتخابات در غياب و قهر گفتمان اكثريتي برگزار شده و گفتمان اقليتي برنده يك انتخابات حداقلي خواهد بود و در نهايت اين گفتمان فتنه 88 را به نوعي بازسازي كرده و فعال مي نمايد با اين تفاوت كه حالا بخشي از جريان پيروز در آن زمان به منتقد انتخابات تبديل شده اند. از نظر آنان مي توان انتخابات را به نقطه اختلاف چند بعدي تبديل كرد و رهبري نظام را وادار به عقب نشيني نمود از اين رو آمريكايي ها حتما تا ظهر روز 12 اسفند تاكيد مي كردند كه اين انتخابات به رهبري و جناح هوادار او تعلق دارد و تا ظهر تنها تصويري كه از تلويزيونهاي خود پخش كردند تصوير رهبري هنگام دادن رأي بود"
عجیب است  که اذعان شده است هرگونه حرکتی شود یا  اختلافات باندهای مافیایی در گیر جنگ قدرت و ثروت  بهر شیوه ی  علنی و آشکار شود .درنهایت این غرب ا ست که متحمل شکست شده وسیلی خورده است.  از سوی دیگر ادعا شده است  که  گرچه بطور گزینه ای دعوت از خبرنگاران خارجی دعوت شد تا به ایران بروند تا زیر نظر وکنترل باا توبوس به حوزه های از قبل مشخص شده اینان حضور یابند  تا که وی  بتواند  ادعای مضحک حضور دوربین ورسانه های غربی در همه جا کند که شاهد وناظر جنب وجوش وتحرک  ساندیش خوران در 12 اسفند بودند  و وی  نتیجه گرفته است  که حضور ساندیس خوران درنمایش فرمایشی 12 اسفند اوباما را مجبور کرد تا که اینگونه بگوید بدلیل پیگیری اهداف پروژه ی نظامی خبری از جنگ نیست . چونکه مردم آمریکا جنگ نمی خواهد:
"انتخابات 12 اسفند يك ضربه اساسي به اين برداشت و راهبرد غرب وارد كرد و اين اثرگذاري فوري بود اگر به تصاوير انتخابات ايران در فاصله صبح تا حدود ساعت 4 بعدازظهر و تصاوير 7 شب به بعد روز انتخابات نگاه بياندازيم تفاوت فاحش اين دو را به وضوح مي بينيم. دوربين رسانه هاي غربي تا پيش از ظهر روي تصوير حضور رهبري در انتخابات زوم بود و در آن از حضور مردم در انتخابات كمترين خبري نبود. اما تصاوير 7 شب به بعد آنان بيانگر حضور انبوه توده ها در انتخابات بود و در روز 13 اسفند چندان خبري از «انتخابات حداقلي» و «جناحي» در رسانه هاي غرب منعكس نشد. اما در اين ميان چند روز بعد و در حين سخنراني اوباما در اجلاس يهوديان آيپك مشخص شد كه اين انتخابات جمع بندي آنان را دگرگون كرده است. اما نه به اين معنا كه از شيطنت و توطئه دست برداشته اند اما اينكه اوباما گفت «ما و اسرائيل به جنگ با ايران فكر نمي كنيم» در واقع خط بطلان بر موضوعي بود كه پيش از انتخابات از آن بعنوان عامل كمك به موضع مخالفان رهبري در ايران ياد مي كردند. در عين حال در اظهارات فرداي اوباما در آيپك نشانه هاي بيشتري ظهور كرد او اين بار در موضع فردي كه گويا به شكل سپر امنيتي ايران عمل مي كند! در پاسخ به اظهارات مقامات حزب جمهوري خواه بر لزوم برخورد امنيتي دولت آمريكا با ايران در نطق هاي انتخاباتي تأكيد مي كردند- و در واقع مي خواستند دولت اوباما را وادار به اقدام نظامي و يا وادار به اظهارنظرهاي تند عليه ايران نمايند- گفت اين ها متوجه خطرات اقدام نظامي عليه ايران نيستند و نمي دانند كه مردم آمريكا از چنين روشي استقبال نمي كنند. در واقع اظهارات اوباما نشان داد كه اساساً مواجهه نظامي با ايران هيچ زمينه اي ندارد و آنانكه از اين موضوع حرف مي زنند خود اعتقادي به عملي شدن آن ندارند. اين فقط ارتباط روشني با مشاركت انبوه مردم ايران در انتخابات دارد.همان نقش اختلافي كه قرار بود انتخابات بازي كند حالا پس از شكست به «مذاكره» منتقل كرده اند. واقعيت اين است كه آمريكايي ها و اروپايي ها براي اين هدف مذاكره نمي كنند اين موضوعي است كه بيش از مذاكره به يك بيانيه رسمي از سوي غرب كه همراه با آن بايد همه تحريم ها لغو شوند، احتياج دارد. غرب گمان مي كند اگر كارها به كانال مذاكره سپرده شود، مي توان در پاي ميز مذاكره انواع روش ها و نتايج را به ايران تحميل كرد كه يكي از آن ها زمان دار شدن و تطويل مذاكرات بي نتيجه است.غرب گمان مي كند كه مي تواند مذاكره را به يك مسئله اختلافي در درون ايران تبديل كند به اين معنا كه غرب در حال وانمود كردن اين مسئله است كه ايران بايد ميان تحريم هاي فزاينده و «مذاكره مسئولانه» يكي را انتخاب كند. آنكه به مذاكره تن نمي دهد و يا مذاكره را جدي نمي گيرد در واقع هوادار تحريم فزاينده است. اين موضوعي است كه - به گمان غرب- مردم را در كنار هواداران مذاكره قرار مي دهد چرا كه مردم از تحريم استقبال نمي كنند. از سوي ديگر از منظر غرب سران فتنه و انحراف روي موضوع مذاكره تأكيد دارند"
جالب است که یادداشت روز غیر ایرانی در دنباله اعتراف آشکارا به توده های نا آگاه یا ساندیس خوران نیازمند کرده است که چون اینان جزو نخبگان نمی باشند و چون نا محرم هستند . پس دانستن هم حق شان نیست . لذا  بدلیل نیازی که دارند  این چنین حامی اهداف هسته ای ومخالف مذاکره می باشند:
" در سطح نخبگان هم هواداران مذاكره اكثريت دارند بنابراين- از منظر غرب- به ميان كشيدن بحث مذاكره يك اكثريت توده اي، نخبه اي، اپوزيسيوني را در مقابل اقليت مخالف مذاكره قرار مي دهد. غرب مي گويد اين دو دستگي هواداران مذاكره و مخالفان مذاكره براي غرب مطلوب است و بايد آن را دنبال كرد. بنابراين كاملاً واضح است كه غرب از مذاكره به مثابه يك سلاح براي هدف قرار دادن انسجام ايران استفاده مي كنند و به چيزي جز دست كشيدن ايران از منافع ملي خود رضايت نمي دهد.از منظر غرب، مذاكره، رهبري ايران كه در انتخابات 12 اسفند اقتدار آن تثبيت گرديد را در موضع ضعف قرار مي دهد و در نهايت او را وادار به پذيرش مذاكره مي كند! مذاكره اي كه اولين نتيجه آن عقب نشيني ايران از مواضع هسته اي خود خواهد بود بر اين اساس غربي ها از هر جمله اي براي القاء منظور خود استفاده مي نمايند. مثلاً پس از آنكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخير با اعضاي محترم مجلس خبرگان فرمودند: «اينكه رئيس جمهور آمريكا گفته است مابه جنگ فكر نمي كنيم اين خوب است و حرف عاقلانه اي است و خروج از توهم مي باشد» آمريكايي ها دوره افتادند كه بله ايران يك علامت مثبت براي مذاكره با آمريكا بروز داد. همانگونه كه تحليل آمريكا از انتخابات ايران در فاصله مهر تا اسفند 90 سراسر اشتباه بود و به يك افتضاح سياسي براي آمريكا تبديل گرديد، تحليل آمريكا از موضوع مذاكره نيز از چنين وضعي پيروي مي كند. اكثريت راي دهندگان همراه با برگه راي تنفر خود را از آمريكا و بي اعتمادي شان به سياست هاي غرب را ابراز كرده اند. از سوي ديگر انتخابات 12 اسفند اصولا موضع سران فتنه، سران انحراف و سران غرب و سازش طلبان را بشدت تضعيف كرد و موضع رهبري و توده هاي مومن و انقلابي را تثبيت كرد"
در خاتمه اینکه مگرقراراست که مقامات آمریکایی به خصوص رؤسای جمهورش و زمان بر گزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکابرای چندمین بارمی خواهندباتبلیغات انتخاباتی موجب عوامریبی مردم آمریکا شوند تا که تشویق به رأی دادن به نامزد ریاست جمهوری آمریکا شوندکه از سیاست تبلیغاتی مذاکره به ویژه محور گفتگوی هسته ای دفاع می کنند و محورش مانور تبلیغات می دهند .در صورتی که سرنخ اصلی این پیشنهادات از سوی  لابی های اعزام شده ایرانی ومقیم آمریکا ازکانال های خاص  سازماندهی  می شود وبا وجود اینکه بیش از حد تا کنون  مورد استفاده و اقع شده آنگونه نخ نما شده است که حتی از نه  اینکه این سیاست مورد تأیید واقع  نمی شود، بلکه علیه اش روشنگری هم می شود مثل که یادداشت روز نویس غیر ایرانی که ضمن اینکه ترفند تبلیغاتی ریاست جمهوری ا وباما را فاش کرده است . از سوی دیگر لو داده است که اگر چنانچه  آمریکا واوباما چشم به نقش وهدف جریان انحرافی درون دولت و فتنه یا رقیب مدعی اصللاح طلب چشم دوخته بودند  به امید آنکه شاید اینان در نمایش خیمه شب بازی فرمایشی 12 اسفند پیروز شوند .یاا ینکه می توانند  با تحریم اخلال ایجاد کنند. ولی اکنون چشم دوختگان به این سیاست متوجه شدند که  چگونه نامزدان شان از سوی شورای نگهبان قلع وقمع شوند  و بقیه شان هم  چگونه در این نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند بازنده شدند وتوطئه ی آمریکا خنثی  ومنتهی به باخت شد . بنابراین وقتی بود ونبود رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  پیوند با تلاش دست یابی به سلاح هسته ای زده شده است . همچنین با وجود تجربه شکست مذاکرات وگفتمان هسته ای ماراتونی 10 ساله که فقط  وقت کشی شده است معلوم نیست که چه ناگفته ها وکشف نا شده ای هنوز وجود دارد که می بایست از طریق سیاست خائنانه ی مذاکره و گفتگو کشف شود؟
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه  23 اسفند ماه سال 1390
آمريكا طراحي پيش و پس از 12 اسفند (يادداشت روز(