حاشیه های ورود اصغر فرهادی به تهران عکس های جالب از ورود اصغر فرهادی.  21 اسفند 21

تصور نمی رود که با بازگشت اصفر فرهادی به ایران دیگر ابهامی وجود داشته باشد که پشت پرده   فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین  چه دست ها وسیاست هایی در کار بوده است که منتهی به دریافت جایزه ی اسکار با حضور نماینده ی وزارت فرهنگ سانسور   و تفتیش عقیده  شد . سپس هیاهوی تبلیغاتی شبکه ی فارسی بی بی سی  دولت فخیمه شروع شد و تا توانست با آب وتاب فراوان  گرد وخاک  تبلیغاتی برپا کرد . به خصوص اینکه این تبلیغات قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم وتهیه  وتنظیم گزارش نقض حقوق بشر از سوی احمد شهید گزارشگر ویژه ی حقوق بشر بود . بهر حال  آنگونه تبلیغات  شد که گویا این فیلم مجوز ساخت از رژیمی نگرفته است ویک سال هم  در سینماهایش نمایش داده نشده است که رکورددار محکومیت اول جهانی نقض حقوق بشر است و هرروز  هم این کارنامه ی ننگین  نقض حقوق بشر سنگین تر می شود  وکار گردان فیلم  هم گویامقیم خارج است وقصد برگشت ندارد.  در صورتی که نکته ی مهم تأکید آمیز و  تبلیغاتی  پیام  فرهادی این بود که ملت ایران صلح دوست است و خواهان جنگ نیست و نباید جنگ  یا تهاجم نظامی به ایران شود . البته فرهادی نگفت که اگر چنانچه احتمال جنگ وجود داشته باشد .این جنگ  ناشی از چیست و در رابطه با چیست؟ اهداف  پروژه ی هسته ای در این مورد چیست؟ همانگونه که وی نگفت که چرا خمینی شیاد گفته بود جنگ موهبت الهی است وپس از سرکشی جام زهر ناشی از جنگ  و آتش بس ولی هنوز سایه ی جنگ افروزی همچنان ادامه دارد وبطور سیستماتیک مانور های نظامی و رزمایش وهمایش و آزمایش موشک های دور برد می شود . به ویژه اینکه در راستای دفاع از اهداف هسته ای تهدید به مسدود شدن تنگگه هرمز و تحریم نفت شد ؟ بگذریم اکنون که اصغر فرهادی به ایران بازگشت ومورد استقبال واقع شده است .دیگر نباید جای ابهام باقی مانده باشد که داستان و پیام اصلی این جایزه اسکار دادن چه بوده است ؟ به خصوص اینکه 33 سال است که فریاد مر بر آمریکا واسراییل نابود باید گردد سر داده شده است. ولی  کارگردان فیلم اسکار از هالیوود دریافت می کندوفیلم در سینماهای  اسراییل نمایش داده شده است .مهمتر اینکه هرروز از سوی سازمان پشم و شیشه پاسدار ضرغامی و دروغ نامه ی کیهان پاسدار سربازجو شریعتمداری و خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  سریال وسناریوی اعتراف گیری از بازداشت شدگان مرتبط با برخی از کارکنان بخش فارسی تلویزیونی بی بی سی  با خبرهای ویژه پخش وبازتاب داده شده است . در خاتمه اینکه تصور نشود که مخالفت با هنر سینمایی ودر یافت جوایز می شود ، بلکه ضمن حمایت کامل از هنرمندانی که هنرشان در خدمت مردم ودفاع وتقویت کننده ی آرمان آزادیخواهانه می باشد، انتقاد از ابزاری شدن هنر از سوی دشمنان هنر وهنرمند وآزادی سوء استفاده تبلیغاتی حاکمان ایران است که هنرمندان واهل قلم ومطبوعات و وبلاگ نویسان را در بند کشیده حتی حکم اعدام هم صادر کرده است. آنگونه که سابقه هنرمند تئاتر وشاعر ونوسینده ی انقلابی زنده یاد سعید سلطانپور را از پای سفر عقد عروسی ربود وبه مسلخگاه زندان اوین بر د وتیرباران کرد و تعداد بیشماری از هنرمندان دیگر  را بدلیل تهدید وفشاردق مرگ یا آواره وخانه نشین کرده است.
  
از عصر دیروز دهان به دهان میان اهالی سینما خبر پیچید که اصغر فرهادی امشب وارد تهران می شود. هر چند علي سرتيپي پيش از اين از تدارك مراسمي براي اصغر فرهادي در روزهاي آخر سال خبر داده بود اما ورود اصغر فرهادي همچنان برای خیلی ها در هاله ای از ابهام قرار داشت و راست و دروغ آن مشخص نبود تا آنکه اتفاق افتاد.شفاف: با وجود گذشته حدود ده روز از اسکار گرفتن اصغر فرهادی  به واسطه فیام «جدایی نادر از سیمین» اخبار پیرامون این واقعه همچنان مورد توجه اهالی سینما قرار دارد.به گزارش شفاف، از عصر دیروز دهان به دهان میان اهالی سینما خبر پیچید که اصغر فرهادی امشب وارد تهران می شود. هر چند علي سرتيپي پيش از اين از تدارك مراسمي براي اصغر فرهادي در روزهاي آخر سال خبر داده بود اما ورود اصغر فرهادي همچنان برای خیلی ها در هاله ای از ابهام قرار داشت و راست و دروغ آن مشخص نبود تا آنکه اتفاق افتادبرنده جايزه بهترين فيلم خارجي اسكار 2012 در حالي وارد فرودگاه امام خميني شد كه مردم بسياري در ساعت‌هاي اوليه صبح در محوطه فرودگاه امام خمینی(ره)  با دسته‌هاي گل منتظر حضورش بودند. مردمي كه با تبليغات دهان به دهان خود را به آن‌جا رسانده بودندبهروز وثوقي‌راد، ليدر كلاه مخملي تيم فوتبال استيل آذين كه در استاديوم‌ها مسئوليت شعار دادن را بر عهده داشت، با حضور در ميان جمعيت و سر دادن شعارهاي استاديومي مشغول ابراز احساسات براي اصغر فرهادي شد.حسين زند‌باف؛ امير اثباتي، سيد احمد ميرعلايي (مديرعامل بنياد سينمايي فارابي)، حسن حسندوست، محمدرضا شريفي‌نيا و امير اسفندياري از هنرمندان و مسئولاني هستند كه به استقبال اصغر فرهادي و همسر و فرزندانش آمدندمسئولين بنياد سينمايي فارابي كه عهده دار مسئوليت برگزاري مراسم استقبال از فرهادي را بر عهده داشتند پس از عبور فرهادي از گيت ويژه به دليل ازدحام و بي نظمي خاصي، فرهادي و خانواده‌اش را به سالن وي آي پي فرودگاه امام بردند و خبرنگاران و عكاسان نتوانستند از نزديك با او گفت و گو كنند.به دليل ازدحام بيش از اندازه جمعيت، اصغر فرهادي بي آن که امکان ديدار با هواداران‌اش را داشته باشد از در پشتي به يک ماشين منتقل شد و فرودگاه را ترک کردبرنامه هفت كه همزمان با ورود اصغر فرهادي روي آنتن شبكه سه در حال پخش بود بدون توجه به اين اتفاق درباره سينماي عباس كيارستمي صحبت كرد و بدون هيچ گونه واکنش و تنها در حد يك سري جملات رد و بدل شده ميان مجري و كارشناس آن به اين موضوع پرداختند.اصغر فرهادي به همراه خانواده‌اش قصد دارند ايام نوروز را در ايران باشند و در بهار سال 91 فرهادي پس از بازگشت به فرانسه فيلم جديد خود فيلمبرداري كرده و به ايران باز مي‌گردد.قرار است در روزهاي پاياني سال مراسمي به همت بنياد سينمايي فارابي و موسسه فيلميران و هيات مديره خانه سينما در سينما آزادي برگزار شود و از اصغر فرهادي به خاطر موفقيت‌هاي اخيرش قدرداني شود.
شفافاز عصر دیروز دهان به دهان میان اهالی سینما خبر پیچید که اصغر فرهادی امشب وارد تهران می شود. هر چند علي سرتيپي پيش از اين از تدارك مراسمي براي اصغر فرهادي در روزهاي آخر سال خبر داده بود اما ورود اصغر فرهادي همچنان برای خیلی ها در هاله ای از ابهام قرار داشت و راست و دروغ آن مشخص نبود تا آنکه اتفاق افتادحسين زند‌باف؛ امير اثباتي، سيد احمد ميرعلايي (مديرعامل بنياد سينمايي فارابي)، حسن حسندوست، محمدرضا شريفي‌نيا و امير اسفندياري از هنرمندان و مسئولاني هستند كه به استقبال اصغر فرهادي و همسر و فرزندانش آمدند