مالكي هرگونه دخالت ايران در امور داخلي عراق را تكذيب كرد
 با وجود اینکه همین ادعای وارونه که نوری مالکی دست نشانده ی خائن بیان کرده از موضع فرار به جلو می باشد . چونکه سفارشی از سوی حاکمان است. برای اینکه همین اعتراف   تأیید مضاعف مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می باشد .چونکه مگر این مزدور خائن دست نشانده ی  حاکمان ایران نمی باشد  ونماینده  ملت  عراق است که طوطی وار گفته ی سفارشی حاکمان ایران را رله  کرده است ؟ اگر راست می گوید و آدرس غلط نمی دهد چرا   برای بیان  واقعیت اجازه نمی دهد که از مردم عراق بطور مستقیم و آزادانه سئوال شود که در مورد عدم  مداخله گری در امور داخلی عراق حاکمان ایران مورد ادعای مضحک این خائن  چه نظری دارند؟
نوري المالكي هرگونه دخالت ايران در امور داخلي عراق را تكذيب كرد و گفت كه اين دولت عراق است كه سياست هايش را تعيين مي كند.نخست وزير عراق در گفت وگو با روزنامه عربستاني عكاظ بيان كرد: ما سياست هاي مان را خودمان تعيين مي كنيم. ايراني ها هم اعتراضي نمي كنند.وي با اشاره به وجود برخي اختلاف رويكردها در تهران و بغداد ادامه داد: همه از نوع روابط ايران و آمريكا و سطح قطع بودن آن مطلع اند. اين در حالي است كه روابط ما و آمريكا بر اساس روابط استراتژيك، محكم، خوب و براساس منافع مشترك، تفاهم و در چارچوب توافقنامه هاي استراتژيك است، اما اين درباره ايران صدق نمي كند ولي اين كشور به خواست عراق احترام مي گذارد به گونه اي كه اعلام مخالفت و يا موافقت نمي كند. حتي در مسئله انتخابات هم ما خود تصميم مي گيريم.مالكي تاكيد كرد: ما عراق را در داخل طبقي از طلا به هيچ كشوري نمي دهيم چه ايران باشد چه تركيه و يا كشورهاي عربي و بيگانه. ما به دنبال داشتن روابطي خوب با آن(ايران) براساس اصل احترام متقابل و دخالت نكردن در امور داخلي كشورها هستيم.وي ادامه داد: هرگز به نفع ما نيست كه با كشوري دشمني كنيم و تلاش مان را در اين مسير به كار بنديم.
این اخطا ر مترادف خبر قبلی می باشد . زیرا که اثبات گر سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه است که پیوسته با نعله وارونه زدن تکذیب می شود . بنابراین اکنون از موضع نماینده ی ملت سوریه و سخنگوی دولت این کشور هشدار به آمریکا داده شده است که در سوریه دخالت نکند .چون سپاه قدس عراق بخشی از نیروهایش را به سوریه  اعزام  کرده استت تا در کنار ارتش ونیروهای امنیتی وپلیس سوریه مشغول سرکوب وکشتار معترضان سوری شود.  از سوی دیگر عجیب است که تا کنون  ادعا شده است که  در ایران تحریم ها اثر ندارد .ولی اکنون اذعان شده تحریم  در سوریه موجب تعميق بحران سياسي و اجتماعي  خواهد شد !  اما بدبختی بشار اسد از زمانی شروع شد که با طناب پوسیده ی حاکمان ایران توی چاه افتاد و سیاست سرکوب پس از 22 خرداد 88 تجربه شده در ایران  که به وی توصیه شد برای در قدرت ماندن بشار اسد درپیش گرفته شد و سرنوشت شوم  خود را به سرنوشت حاکمان ایران پیوند زد . آنگونه که  ادامه ی این  سیاست سرکوب منتهی به  شرایط کنونی شده است که راه پس وپیش ندارد وهرروز که می گذرد بشار اشد  بیشتر به سرنوشت مشابه سرهنگ قذافی نزدیک تر می شود .
سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل پايان دادن به مداخله خارجي و جلوگيري از ارسال پول و سلاح براي گروه هاي مخالف را نياز فوري در سوريه براي برون رفت از بحران دانست.محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك طي سخناني در جلسه مجمع عمومي اين سازمان در خصوص تحولات سوريه، از مواضع و اظهارات برخي كشورها كه سوريه را به سمت درگيري داخلي سوق داده اند، ابراز تاسف كرد.خزاعي ضمن آرزوي موفقيت براي كوفي عنان افزود: نكته مهمي كه مايلم بر آن تأكيد كنم آن است كه بايد اجازه دهيم كوفي عنان به عنوان نماينده ويژه دبير كل در امور سوريه، ماموريتش را انجام دهد و فضايي را ايجاد كنيم كه بتوانيم بيطرفانه وظايفش را ايفا كند.سفير و نماينده دائم كشورمان خاطرنشان كرد: جاي بسي تاسف است كه از آغاز تحولات سوريه، برخي كشورها مواضع و اظهارات تحريك آميزي در جهت تضعيف هرگونه امكان حل و فصل سياسي داشته، خواستار تغيير حكومت در سوريه شده، مخالفان را در جهت كشمش مسلحانه تشويق كرده و اين كشور را به سمت درگيري داخلي سوق داده اند.سفير و نماينده دائم كشورمان افزود: تحولات در سوريه اين حقيقت را نشان مي دهد كه تحريم هاي اجباري، فشارها و تلاش براي مداخله در امور داخلي اين كشور تنها باعث تعميق بحران سياسي و اجتماعي خواهد شد.وي اضافه كرد: بي ثباتي در سوريه عواقب منفي زيادي در كل منطقه خواهد داشت و هدف ما بايد متمركز بر ايجاد روندي باشد كه به تفاهم سياسي گسترده تر، تقويت اتحاد ملي، تضمين نظم عمومي، امنيت ملي، ثبات و موفقيت مردم سوريه منجر شود.سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان تأكيد كرد: معتقديم نقش اصلي دبير كل سازمان ملل و همچنين نماينده ويژه دبير كل، كمك و تسهيل تعامل در بين گروه هاي سياسي سوريه و حكومت اين كشور در جهت ايجاد يك روند سياسي به رهبري و مشاركت خود سوري ها مي باشد و در اين روند، اصلاحات اعلام شده توسط حكومت سوريه كه برپايه آمال و آرزوهاي مردم سوريه مي باشد مورد توجه قرار گرفته و احترام به حاكميت، اتحاد و تماميت ارضي اين كشور تضمين مي شود و اين درخواست بايد از سوي همه گروه ها محترم شمرده شود.در همين حال و در پي معرفي كوفي عنان دبير كل پيشين سازمان ملل متحد به عنوان نماينده ويژه دبير كل اين سازمان در امور سوريه، محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك با وي ملاقات و گفت وگو كرد. از سوي ديگر؛ اسحاق آل حبيب سفير و معاون نمايندگي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در پنجاه و ششمين اجلاس كميسيون مقام زن اين سازمان، طي سخناني ديدگاه هاي كشورمان در مورد نقش و وضعيت زنان در جامعه بين المللي را تشريح كرد.وي تاكيد كرد: ايران حضور قدرتمند زنان در عرصه هاي مختلف را لازمه پيشرفت جوامع مي داند.