گزیده خبرهای 16 اردیبهشت 91 . قسمت -2
آمانو: بازرسی از پادگان پارچین در مذاکرات اتمی با تهران اولویت دارد
این پیشنهاد موجب زدن دربست زیرآب تبلیغاتی  است که تا کنون پیرامون مذاکره هسته ای در ترکیه وادامه ی آن در بغداد شده است زیرا که برای منحرف کردن اصل موضوع مذاکره غنی سازی اورانیوم تأکید بر لغو تحریم  هامی شود.
صدای آمریکا به نقل از خبرگزاری رویترز  : بازرسی از یک پایگاه عمده نظامی ایران، به گفته یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اولویت این تشکیلات نظارتی سازمان ملل متحد در جریان از سرگیری مذاکراتش با دولت جمهوری اسلامی است. آقای آمانو امروز، جمعه، گفت ایران هنوز به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی، مستقر در وین، در مورد مجاز شناختن بازرسان برای دیدار از پایگاه پارچین واکنشی مثبت ارائه نداده است. آقای آمانو در حاشیه کنفرانسی در سنت گلن سویس به خبرنگاران گفت ولی ما مایلیم مسئله پارچین را پیگیری کنیم - که به اعتقاد آژانس بین المللی انرژی اتمی ممکن است در آنجا تحقیقات اتمی مرتبط با امور نظامی انجام گرفته باشد. آقای آمانو گفت «لازم است که ما به تمامی مسائل حل نشده بپردازیم اما پارچین برای ما یک اولویت است، و ما باید از آنجا شروع کنیم».دیپلمات های غربی می گویند بنظر می رسد ایران از پاسخ دادن به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از پارچین طفره می رود. دیپلمات ها همچنین حدس می زنند که ایران ممکن است سرگرم پاک کردن این پایگاه واقع در جنوب شرقی تهران از هرگونه مدرک و اثر ثابت کننده جرم تا پیش از موافقت با بازرسی ها باشد. تهران این سوء ظن را تکذیب کرده است.آقای آمانو گفته است آژانس متوجه بعضی فعالیت ها در پارچین شده است و دیپلمات های غربی این اظهار نظر وی را چنین تعبیر می کنند که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با توجه به تصاویر ماهواره ای، به احتمال انجام عملیاتی برای پاکسازی در پایگاه پارچین ظنین است.آقای آمانو امروز هنگامی که از وی پرسیده شد منظورش از بعضی «فعالیت ها» چیست گفت «ما در آنجا نفرات نداریم و نمی توانیم بگوئیم این فعالیت ها چیست.
کشف 100دستگاه مسدودکننده موبایل/ خطرات استفاده از مسدودکننده‌ها
در رژیم ضدبشری که  مدعی رهبری والگو جنبش بیداری اسلامی منطقه می باشد  در 33 سال گذشته فقط خبر ضرب وشتم وبازداشت و زندان وشکنجه واعتراف گیری واعدام با کشف جاسوس بیگانه مخابره کرده است. اکنون نیز مورد مشابه کشف دستگاه مسدود کننده ی مبایل گزارش شده است .
مهر :یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اجرای دستورالعمل ممنوعیت استفاده از مسدودکننده های موبایل در کلیه اماکن عمومی، از کشف و ضبط بالغ بر 100 دستگاه مسدود کننده در یک ماه گذشته خبر داد.گرشاسب جمشیدی  نژاد - مدیرکل نظارت بر سرویسهای رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، استفاده از مسدودکننده های موبایل در هر مکانی را به طور کل ممنوع اعلام کرد و گفت: حتی در مواقع و شرایط خاص استفاده از این نوع تجهیزات تحت ضوابط معینی باید صورت گیرد.وی با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از سیستم های مسدود کننده موبایل مربوط به مساجد، دانشگاهها، مراکز علمی و سالنهای کنفرانس است، تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هر تجهیزات فرستنده غیرمجازی مانند مسدودکننده های موبایل برخورد می کندوی ایجاد اختلال در شبکه های تلفن همراه را مهمترین مشکل استفاده از مسدودکننده ها عنوان کرد و گفت: این تجهیزات حتی باندهای اورژانسی اپراتورهای موبایل را نیز برهم زده و تحت تاثیر قرار می دهند که این امر مشکلات بسیاری را برای مشترکان به وجود آورده است. براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستورالعملی تدوین و در آن اعلام کرده که به طور کل بکارگیری این نوع تجهیزات ممنوع است.وی ادامه داد: توان خروجی این قبیل دستگاهها مشخص و قابل نظارت نیست و کسانی که این دستگاهها را روشن و خاموش می کنند به طور کل دانش فنی این کار را ندارند و حتی در برخی مواقع فراموش می کنند که باید آن را در یک محدوده زمانی روشن و خاموش کنند.مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری، بخش اعظمی از تداخلاتی که اپراتورهای موبایل دارند را مربوط به این دستگاهها عنوان و خاطرنشان کرد: اینطور نیست که رگولاتوری برای شناسایی این فرستنده ها به دقت همه جا را مانیتور کند بلکه زمانیکه جایی این دستگاهها کار گذاشته شود به سرعت از طریق مردم، اپراتورها و یا سیستم های پایش اطلاع داده شده و با آنها برخورد می شود.وی تصریح کرد که هیچ استثنایی برای استفاده از مسدودکننده های موبایل وجود ندارد و در صورت کشف و ضبط آنها در مرحله نخست برخوردمان جمع آوری و پلمپ است و در صورت تکرار به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
رییس سازمان بازرسی : گناه فسادهای مالی اخیر بر گردن مردم است که در انتخابات دقت نکردند/ باید نگران امكان توزیع كیف های پر از پول در دستگاه قضایی باشیم

این آخوند مصطفی پور محمدی یک  آدمکش ومجرم جنایت علیه ی بشریت است که گذشته از اینکه دارد انتقام اخراج شدنش از دولت نهم را می گیرد .ولی از طرف دیگر تلاش مذبوحانه می کندتا با وارونه گویی برای رهبر و سران برخی از نهادی حکومتی پرونده سفید کندو به جای نهاد شورای نگهبان آلت دست رهبر  را  مردم عوض و متهم شان نماید. در صورتی که  با فتوای چنین اتهامی صادر کردن ثابت کرده است که با اتهامات مشابه حکم مرگ برای زندانیان قتل عام شده ی تابستان خونین سال 67 صادر کرده بود.
ایرنا : رییس سازمان بازرسی كشور با تاكید برضرورت حمایت از قضات در برابر فشارها و اِعمال نفوذ ها گفت:باید نگران امكان توزیع كیف های پر از پول در دستگاه قضایی باشیم .به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی جمعه در یك نشست خبری در بندرعباس افزود: در پرونده های فساد مالی و اقتصادی، متهمین از همه گونه امكاناتی مانند گرفتن بهترین وكلا برای تبرئه خود استفاده می كنند.وی ادامه داد: یكی از دغدغه های رییس قوه قضاییه رسیدگی به پرونده های اقتصادی و مالی است كه اگر در شرایط عادی دنبال شوند این نگرانی وجود دارد كه به نتیجه مطلوب نرسند.وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درباره نقش جریان موسوم به انحرافی نیز گفت: این حرف بیشتر یك كاركرد سیاسی دارد و نمی توان در نفی یا اثبات آن چیزی گفت و این وظیفه دستگاه اطلاعاتی است كه اگر سرنخی در این زمینه وجود دارد ارائه دهند.پورمحمدی درعین حال از وجود نام برخی افراد در حمایت از تخلفات پرونده فساد بزرگ مالی خبرداد و یادآور شد: در جلسات دادگاه و بازجویی ها نكات جدیدی درباره این حمایت های غیرقانونی بیان شده كه باید روشن شود این حمایت ها در یك ساز و كار بده بستان بوده است یا خیر.وی همچنین با اشاره به ماجرای برداشت از حساب بانكها آن را دارای اشكالات قانونی توصیف كرد كه زوایای دیگری از آن در دستگاه نظارتی در حال بررسی است.پورمحمدی اضافه كرد: اگر مردم از فساد ناراحتند باید اول به خود انتقاد كنند كه چرا انتخاب خوبی نداشته اند و ناراحتی خود را باید با دقت در انتخاب های بعدی خود مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر نشان دهند و افرادی را برگزینند كه قانون مدارتر باشندوی در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف ادامه داد: به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری نیز نباید مردم فریب شعارها را بخورند و اگر كسی ادعا كرد كشور و مردم را به اوج اعلاء می رساند مردم باید ببینند چه قدر تجربه و ایده عملی دارند زیرا اگر اشتباه كنند باید چند سال حسرت بخورند.
اینگونه موضع گیری کردن تداعی کننده ی ضرب المثل بر شاخ نشستن و از بن بریدن است .زیرا که استیضاح کردن رئیس جمهور بمنزله ی استیضاح کردن رهبر و پاسداران کودتا گر است که با تقلب وآرأی قلابی ودروغین ساختن رئیس جمهورش کردند تا رقیب از صحنه حذف گردد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم نهایی درباره استیضاح وزیر کار روز یکشنبه مشخص می‌شود و مجلس پس از بررسی بودجه برای استیضاح وزیر زمان در اختیار دارد. مهر: علی مطهری روز جمعه در حاشیه شرکت در انتخابات در شعبه اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌دانم نفر چندم لیست باشم اما قاعدتا باید رای بیاورم اگر رای نیاورم باید این موضوع بررسی شودوی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت جبهه متحد در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: فکر می‌کنم وضعیت جبهه متحد نسبت به دور اول بهتر باشدمطهری در مورد حضورش درجبهه متحد تصریح کرد: گروه تصمیم گیر در جبهه متحد با حضور من در تهران مخالف بودند و با وجود اینکه رای کافی برای حضور در تهران داشتم اسم من را حذف کردندنماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد هیات رئیسه مجلس نهم بیان کرد: کسانی که تا به حال انتخاب شدند در بینشان افراد مستقل زیادی وجود ندارند ۶۵ نفر باقی مانده است که اگر بین آن‌ها افراد خوشفکر و مستقل وجود داشته باشد آقای لاریجانی به هر حال شانس بیشتری خواهد داشتوی با بیان اینکه آقاتهرانی را برای ریاست مجلس مناسب نمی‌بینم، گفت: فکر می‌کنم آقاتهرانی توان این کار را ندارد و بعد از لاریجانی مصباحی مقدم برای ریاست مجلس مناسب‌تر استمطهری خاطر نشان کرد: آقاتهرانی در همین دوره قبلی نیز تاثیر در مجلس نداشت به طور کلی تسلطی به امور مجلس ندارد
گفته می شود شغال بیشه مازندران را ندرد جز سگ مازندرانی . یاا ینکه گفته می شود چندین درویش در حصیری بخسند ولی دو پادشاه  را در حکومت نگجند. یا  آخوند را در قابت با هم محور کسب قدرت وثروت سر سازش نباشد . به خصوص اینکه سر کلاف این رقابت یا سگ دعوا بازشده وقابل جمع کردن نباشد.
شفاف: عضو ارشد جبهه پایداری به دفاع از گرین کارت خود پرداخت.به گزارش شفاف،  آنگونه که پایگاه خبری رجا نیوز نوشته مرتضی آقاتهرانی که از چندماه پیش خبر گرین کارت داشتن وی در رسانه ها منتشر شد، در نشست داخلی اعضای جبهه پایداری با فرافکنی دراین باره گفت: «حضرت آیت‌الله مصباح گفتند بین اصولگراها، جبهه پایداری‌ها را درست‌تر می‌بینم. آن وقت طرف می‌آید می‌گوید فلانی گرین‌کارت دارد، خب! دارد. می‌خواهی چه کارش کنی؟ آیا دعوا سر این است؟ اصلا محل دعوا اینجاست؟ داری مردم را از دعوا منحرف می‌کنی. چرا کسی که آقا درباره‌اش می‌گوید اسلام‌شناس است و بعد از شهید مطهری و علامه طباطبایی، الان چشمم به وجود مبارک ایشان روشن است و جای خالی آنها را ایشان پر کرده است، نظرشان درباره جبهه پایداری این است؟ آن وقت ما می‌آییم و حرف‌هایی می‌زنیم که اینها گم بشود. دعوا این چیزهایی است که دارند می‌گویند؟ عین آمریکایی‌هاآقا تهرانی پیش از این هم در آبان ماه سال گذشته به داشتن گرین کارت آمریکا اذعان کرده و گفته بود: باید از افرادی که درباره گرین کارت داشتن من سخن گفتند، پرسید که ایا اصلا کارت باطل شده من را دیده‌اند یا خیر؟ اصلا آنها می‌دانند که من در آمریکا چکار می‌کردم؟ واقعا این افراد از چه چیزی فرار می‌کنند و هدفشان چیست؟