گزیده خبرهای 18 اردیبهشت 91. قسمت- 4
جهت اطلاع
 گزارشگر روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی نگران است که چرا تب سگ دوستی ایرانیان از ایران به تورنتوی کانادا منتقل شده است .طوریکه انجمن  بین المللی  دفاع از حیوانات فراخوان برای نگهداری این دو سگ ایرانی دا . در ادامه  انجمن حمايت از حقوق حيوانات ايران "وفا هزینه ی انتقال این دو سگ ایرانی به تورنتو را بر عهده گرفته است . حال اگر کسی به فکر کارتن خوابان خیابانی  در تهران نیست . لابد دلیلش این است که اینان انجمن حمایت از کارتن خوابان دارند .
در زمينه بازگشت فرهنگ سگ دوستي به جامعه ايراني اخبار نگران كننده‌اي مي‌رسد. به گزارش روزنامه "تورنتو استار" چاپ كانادا، نانسي و شير دو سگ 8 ساله ايراني كه نسب به انگليس‌ها مي‌رسانند، يك ماه است كه در شهر تورنتو كانادا زندگي مي‌كنند. براساس اين گزارش، در پي فراخوان انجمن بين‌المللي دفاع از حيوانات در فروردين سال جاري براي برعهده گرفتن وظيفه نگهداري اين دو سگ ايراني، انجمن حيوانات تورنتو تمايل خود را براي نگهداري اين دو سگ ايراني اعلام كرد و اين دو سگ از ايران به كانادا منتقل شدند. اين دو سگ به محض ورود به كانادا واكسن دريافت كرده، آزمايش‌هاي مختلف پزشكي بر روي آنها انجام شده و حتي دندان خراب يكي از آنها كشيده شده است. نكته قابل توجه اينكه براساس همين گزارش، انجمن حمايت از حقوق حيوانات ايران "وفا" هزينه حمل اين دو سگ به كانادا را متقبل شده است. اين انجمن همچنين كار هماهنگي براي يافتن پروازي كه حاضر به حمل اين دو سگ به كانادا باشد را نيز برعهده داشته است! وقتي شكم همه مردم كشور سير باشد و هيچ گرسنه‌اي وجود نداشته باشد، پول‌ها بايداينطوري خرج بشود ديگر.
قتل به خاطر 90 هزار تومان
مبلغ 90 هزار تومان چند دلار می شود ونسبت به رقم 3 هزار میلیارد تون و 100 میلیون یورو  چیست؟ چرا در اولی موجب قتل می شود که همراه با قصاص است ولی دومی وسومی این چنین نیست؟: 
مرد جوان که بر سر اختلاف مالی 90 هزار تومانی دوست خود را به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.  ماموران پلیس شهرستان دماوند 11 مهرماه سال گذشته در جریان درگیری مرگبار دو مرد جوان در منطقه گیلاوند قرار گرفتند. کارگاهان پس از حضور در محل با جسد غرق در خون سعید روبرو شدند که با ضربه های کارد از پا درآمده بود. در ادامه تحقیقات برای شناسایی قاتل آغاز و یکی از دوستان او به نام امیر دستگیر شد. متهم در بازجویی های مقدماتی به قتل اعتراف کرد که پس از تحقیقات و تکمیل پرونده در دادسرا صبح دیروز برای محاکمه در دادگاه حاضر شد.در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای امیر تقاضای مجازات قانونی کرد. اولیای دم نیز خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند. در ادامه رئیس دادگاه اتهام قتل عمد را به متهم تفهیم کرد که او در دفاع از خود گفت: بر سر یک معامله مواد مخدر با مقتول اختلاف حساب 90 هزار تومانی پیدا کرده بودم روز حادثه با هم درگیر شدیم که او با چوب به طرف من حمله کرد. من هم به دفاع از خود پرداختم. نمی دانم چه اتفاقی رخ داد و چاقویی که در دستش بود در سینه اش فرو رفت و باعث مرگ او شد. من مرتکب قتل دوستم نشده بودم و اتهام قتل عمد را قبول ندارم.قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش وارد شور شده و امیر را به قصاص محکوم کردند.
اعفال کننده دختران در تبریز اعدام شد
: چند سال است به دلیل اینگونه اتهامات اعدام می شود؟ چرا اعدام مانع از توقفش نشده است .چون هر گز به ریشه یا علت  بر خورد نشده که چیست و به ریشه یابی به معلول پرداخته شده و با قربانی کردن متهم پاسخ به قربانی داده شده است؟
مرد شیطان صفت که با استفاده از غفلت والدین، دختران کم سن و سال را به بهانه‌های مختلف اغفال می‌کرد، پس از اقرار و اعتراف به اعمال مجرمانه خود، به اعدام محکوم و حکم وی در زندان تبریز اجرا شد.به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، مرد شیطان‌صفتی که با استفاده از غفلت والدین، دختران کم سن و سال را به بهانه‌های مختلف اغفال و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد؛ با تلاش و جدیت دستگاه قضایی و ماموران اداره آگاهی استان دستگیر و پس از اقرار و اعتراف به اعمال مجرمانه خود و طی مراحل دادگاه، به مجازات اعدام محکوم و حکم وی در زندان تبریز اجرا شد.این مرد که با پرسه زدن در مناطق خلوت و محلات حاشیه شهر تبریز با معرفی خود به‌عنوان مامور آموزش و پرورش و راننده سرویس مدارس، و با استفاده از غفلت والدین، دختران کم سن و سال را به بهانه‌های مختلف اغفال کرده و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.با شکایت والدین قربانیان، این شخص، تحت تعقیب قرار گرفت و با تلاش و جدیت دستگاه قضایی و ماموران اداره آگاهی استان دستگیر و در مراحل رسیدگی به اعمال مجرمانه خود اقرار و اعتراف نمود و توسط دادگاه کیفری استان محاکمه شد.بر اساس این گزارش، این شخص به اتهام آزار و اذیت جنسی دختران کم سن و سال به مجازات اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان‌عالی کشور تایید و محکوم علیه در محوطه زندان تبریز به دار مجازات آویخته شد.در این گزارش برای پیشگیری و جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی از والدین و اولیا و مربیان مدارس خواسته شده است، تا در مراقبت و مواظبت از فرزندان، شاگردان کمال دفت و احتیاط را به عمل آورند.
اعدام 9 قاچاقچی شیشه در زندان
این سیاست اعدام و سرکوب و دستگیری دسته جمعی دختر وپسرانی که قصد کوهنوردی داشتند وبازداشت دسته جمعی جوانان سرکش وناراضی با اتهام اراذل و اوباش فقط ناشی از وحشت اوضاع ا نفجاری جامعه و نگرانی از عدم کنترل می باشد.
قاچاقچی حرفه ای ماده مخدر شیشه سحرگاه امروز در زندان به دار مجازات آویخته شدند.9احکام اعدام این 9 قاچاقچی در جریان رسیدگی به دو پرونده جداگانه صادر شده بود.در یکی از این پرونده ها، در پی دستگیری چند فروشنده مواد مخدر ماموران اطلاع پیدا کردند که چند قاچاقچی یک محموله پانصد کیلوگرمی شیشه را به طرز ماهرانه ای در درون محموله قطعات پیش ساخته سنگی ارسالی به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار داده و در حال ارسال آن بودند.محموله موصوف در سه کانتینر پس از انتقال به بندرعباس از طریق گمرک شهید رجایی به کشتی منتقل که بعد از اطلاع، کشتی موصوف به گمرک عودت و محموله مواد مخدر شیشه از آن کشف شد.در پی تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی، شعبه رسیدگی کننده قاچاقچیان یاد شده به اسامی رضا گلشنی، ابوالفضل نوروزی، مجید حیدرخانی، مجید دوستی، مجید ماندهی، علی علایی و بابک پرآورزر را به اعدام محکوم کرد.همچنین در پرونده دیگری از دو برادر به اسامی بهمن و بهزاد نبوی به اتهام ساخت 212 کیلو و 610 گرم مواد روانگردان شیشه تحت تعقیب قرار گرفتند که در تحقیقات بعدی از محل زندگی آنان 212 کیلو و 610 گرم دیگر مواد روانگردان شیشه کشف شد که شعبه دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی، نامبردگان را به اعدام محکوم کرد.رسیدگی به اتهامات این افراد با حضور وکلای آنان انجام شد و بنا به آرای صادره، تمامی اموال محکومان یاد شده از جمله دهها دستگاه خودروی گرانقیمت نیز که از محل قاچاق مواد مخدر تهیه شده بود ، به حکم دادگاه مصادره شد.این گزارش همچنین حاکیست در پی صدور احکام یاد شده، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس ار رسیدگی تقاضای عفو آنان نیز رد شده بود.
دستگیری 45 دختر و پسر در تور مختلط
عجیب است که حاکمان رژیم ضد بشری  زن ستیز آنگونه متزلزل و وحشت زده شده است که نگرانی مستمر داردک ه اگر چنانچه کمی  سرعت ماشین سرکوب را کم کند . دیگر قدرت مهار جامعه  اعتراضی را ندارد . برای همین  با وجود اینکه زنان را تبدیل به عنا صر درجه 2  کرده است د ودر میادین ورزشی فوتبال هم  اجازه حضور به اینان نمی دهد از سوی دیگر تلاش می کند تا  طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اجرا  نماند . بازهم وحشت شدید از حضور دختران وپسران  دارد که قصد کوهنوردی درارتفاعات اطراف مشهد داشته اند ودستگیرشان نموده است؟ 
45دختر و پسر که در قالب تور مختلط کوهنوردي قصد سفر به ارتفاعات اطراف مشهد را داشتند، توسط مأموران پليس امنيت اخلاقي خراسان رضوي دستگير شدند.به گزارش خراسان سرهنگ ناصر نجاريان رئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي در اين باره  گفت: در پي کسب اخبار و اطلاعاتي مبني بر اين که تعداد ۴۵ دختر و پسر جوان در قالب تور مختلط گروهي قصد سفر به ارتفاعات روستاي کنگ مشهد را دارند، مأموران پليس امنيت اخلاقي در همان آغاز راه و زماني که اتوبوس حامل اعضاي اين تور قصد عزيمت به منطقه مورد نظر را داشت، اتوبوس را متوقف کردند و ۲۴ پسر و ۲۱ دختر را که با يکديگر هيچ نسبت خانوادگي نداشتند دستگير کردند و به مقر پليس امنيت اخلاقي انتقال دادند. وي گفت: راهنماي اين تور با اخذ مجوز کوهنوردي تعدادي دختر و پسر را ثبت نام کرده بود و قصد داشت به اصطلاح تور کوهنوردي برگزار کند.سرهنگ نجاريان اضافه کرد: اعضاي اين تور از دختر و پسراني بودند که تبحري درکوهنوردي نداشتند، به علاوه اين که اعضاي گروه فاقد امکانات کوهنوردي بودند. وي گفت: راننده اتوبوس حامل مسافران تور مختلط، مسئول آژانسي که اتوبوس را اعزام کرده بود، راهنماي تور و همچنين کسي که مجوز کوهنوردي براي اعضاي اين تور را صادر کرده بود دستگير و به همراه ديگر افراد دستگير شده به مراجع قضايي معرفي شدندرئيس پليس امنيت عمومي خراسان رضوي گفت: اتوبوسي که قرار بود اعضاي تور را به مقصد برساند نيز به پارکينگ منتقل شد و اين اتوبوس حداقل به مدت ۳ ماه در پارکينگ متوقف خواهد بود.وي افزود: تربيت بدني بايد در اعطاي مجوز به اين تورها با پليس هماهنگي لازم را داشته باشد، حال آن که درباره تور مذکور هيچ هماهنگي انجام نگرفته بود و فردي که مجوز کوهنوردي را دريافت کرده بود با سوء استفاده از اين مجوز قصد داشت تعدادي دختر و پسر ناآشنا به کوهنوردي را به ارتفاعات ببرد. سرهنگ نجاريان همچنين گفت: آژانسي که اتوبوس را در اختيار راهنماي تور قرار داده بود نيز بدون هماهنگي با پليس و اخذ مجوز لازم اين اقدام را انجام داده بود اين در حالي است که ما پيش از اين به تمامي آژانس ها اعلام کرديم که بدون اخذ مجوز وسيله نقليه اي را براي تورهاي گروهي در اختيار ديگران قرار ندهند.وي با بيان اين که در همان آغاز راه از اعزام اعضاي اين تور مختلط جلوگيري شد افزود: پليس قصد پيشگيري از ناهنجاري و جلوگيري از ايجاد ارتباطات نامشروع را دارد و به همين منظور ما در ابتداي راه اتوبوس را متوقف کرديم تا جرمي رخ ندهد. سرهنگ نجاريان با بيان اين که پليس هرگز راضي به اين موضوع نيست که براي فرزندان جوان مردم پرونده قضايي تشکيل شود افزود: خانواده ها بايد مراقب رفت و آمدها، دوستي ها و مسافرت هاي فرزندان خود باشند چنان که پس از دستگيري اعضاي تور مذکور بسياري از خانواده ها يا اطلاعي از برگزاري اين تور نداشتند و يا گمان مي کردند که بنا به گفته فرزندانشان، دانشگاه و يا مرکز محل تحصيل شان اين اردوهاي گروهي را برگزار کرده است.