گزیده خبر های 25 اردیبهشت 91
8 کشته تلفات ناتو طی 3 روز گذشته در افغانستان.خبرگزاری فارس: ناتو طی 3 روز گذشته 8 نفر از نظامیان خود را در مناطق مختلف افغانستان از دست داد.
مشخص است  تنها کشوری که از ناامنی وبی ثباتی افغانستان وهر کشور دیگر همسایه یا منطقه که دستخوش بحرانی  ناامنی وبی ثباتی شود. سود می برد وبه آن دامن می زند حاکمان ایران هستند .زیرا که بقای ننگین شان بستگی به سرکوب وسانسور داخلی و صدور تروریسم وجنگ افروزی و بحران آفرینی  و ارتجاع به برون مرزو سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه است.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "سی‌ان‌ان"، روز یکشنبه دو نیروی دیگر ناتو در افغانستان کشته شدند تا مجموع تلفات ناتو در افغانستان طی 3 روز گذشته به 8 نفر برسد.ناتو اعلام کرد که این دو نیروی ناتو در پی انفجار بمب در مناطق شرقی افغانستان کشته شدند.سه نظامی دیگر ناتو نیز طی سه روز گذشته در پی شلیک پلیس افغانستان به نظامیان ناتو کشته شدند که دو نظامی از این سه نظامی انگلیسی بودند.3 نظامی دیگر ناتو که طی 3 روز گذشته کشته شدند به روش‌های گوناگونی از بین رفتند. یکی از آنها در حملات شبه‌نظامیان کشته شد و یکی دیگر در انفجار بمب کنار جاده‌ای و یکی دیگر نیز در پی جراحت‌هایی که داشته است، کشته شد.از سوی دیگر ساعتی پیش افراد مسلح ناشناس، "ارسلا رحمانی" عضو ارشد شورای عالی و سناتور سابق افغانستان را به ضرب گلوله از پای درآوردند. وی در دوره طالبان، نیز وزیر تحصیلات عالی این گروه بود.تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت ترور این عضو شورای عالی صلح را برعهده نگرفته است اما طالبان هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات بهاری آنان، ترور اعضای شورای عالی صلح افغانستان را نیز دربر می‌گیرد.
طی نامه ای خطاب به مردم.نادران:ضرغامی با تصمیم شخصی از 2 سال قبل مرا ممنوع‌التصویر کرده است.خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای خطاب به مردم تصریح کرد که ضرغامی با تصمیم شخصی از 2 سال پیش وی را ممنوع‌التصویر کرده است.
 الیاس نادران شاکی  بدلیل موضع انتقادی کم وبیشی که  در بازار مکاره ی دوره ی هشتم نسبت به دولت اتخاذ نمود .زیاد از سوی حامیان دولت یا وکیل لدوله ها در  بازار مکاره تحویل گرفته نشد .اکنون هم  در راستای ادامه ی اختلاف و رقابت وجنگ قدرت وثروت  وی فاش  کرده است که پاسدار عزت الله ضرغامی که رئیس سازمان پشم وشیشه یا تی وی ریش می باشد بدلیل برخورد شخصی   وی را نه تحویل نمی گیرد  و ممنوع التصور ش کرده است. برای همین شاکی شده که چرا تصویرش پخش نمی شود؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مردم نوشت:
حدود دو سال پیش پس از برنامه «دیروز، امروز، فردا» که در آن به اتهامات فساد مالی برخی مسئولان اجرایی پرداخته شد، یکی از مسئولان عالیرتبه صدا و سیما که بنده به ایشان ارادت تام دارم، تلویحا اعلام نمود که شما در صدا و سیما ممنوع‌التصویر شده‌اید. قبل از آن مسائلی پیش آمده بود که جدی تلقی نکرده بودم. پس از این اطلاع پیگیری شد و معلوم شد که شخص آقای ضرغامی این تصمیم را گرفته است.از آنجا که رفتن یا نرفتن به صدا و سیما از منظر شخصی برای بنده اهمیتی نداشت، هیچ وقت پیگیر رسانه‌ای شدن مسئله نشدم تا اینکه هفته گذشته همزمان با طرح بودجه 91 در مجلس شورای اسلامی از طرف برنامه «نگاه 2» شبکه 2 سیما برای توضیح پیرامون بودجه دعوت شدم. به فال نیک گرفتم و گفتم شاید ضرغامی پیام انتخابات 15 اردیبهشت را دریافت کرده باشد اما وقتی جلوی ساختمان رسیدم، مدیر برنامه که دست و پاچگی از رفتارش پیدا بود، بهانه‌ای آورده به او گفتم چرا با مسئولان ذیربط هماهنگ نمی‌کنید. همزمان برای برنامه دیگری در همین شبکه دعوت شدم و در هر تماس به تهیه کننده محترم عرض کردم لااقل شما چک کنید تا شرمنده نشوید.حتی دیشب ایشان تماس گرفت که حتما برنامه فردا را در خدمتتان هستیم. امروز پیرو این هماهنگی عازم محل برنامه شدم و برای چندمین بار واژه زیبای «شرمنده» را شنیدم و جالب اینکه این بنده خدا اعتراف داشت که مقامات بالاتر اسم بنده را خط زده‌اند.این چند خط را نوشتم تا شما ملت رشید و ولایی این کشور بدانید که کاری که کرده‌اید، یک مجاهده است. من بر پیمانی که در مبارزه با مفاسد و افراد وابسته، با شما و شهدا بسته‌ام، به حول و قوه الهی خواهم ایستاد و به این محدودیت‌ها کمترین اعتنایی نمی‌کنم و متأسفم از اینکه ضرغامی مثل منی را تحمل نمی‌کند و ادعای چند صدایی هم دارد. لابد فهم ایشان از منافع ملی، حقوق ملت، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی، حفظ جایگاه قانونی افراد و اختیارات رئیس صدا و سیما غیر از این نیست.من هم گلایه‌ای ندارم. راه سخت و پرسنگلاخ مبارزه با فساد و مفسدین را با تمام قوا ادامه می‌‌دهم و اعتقاد دارم که حفظ نظام و خدمت به ملت و ولایت این است که مردم اعتمادشان به نهادهای حکومتی در انعکاس مطالبشان از دست ندهند و بدانند که عده‌ای در دفاع از حقوق ملت و مطالبات آنها ایستاده‌اند و هزینه می‌دهند.به امید روزی که مدیر صدا و سیما این نهاد فرهنگی و رسانه‌ای را ملک طلق خود نداند و بیش از این رسانه ملی را به بلندگوی یک جمع خاص تبدیل نکند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در دانشگاه شریف خبر داد.انحصار ایران در تولید هزاران شناور تندرو با قابلیت پرتاب موشک.خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه از انحصار ایران در شناورهای تندرو سخن گفت و خواستار ورود دانشگاه‌ها به این عرصه شد.
 
اینگونه ادعاهای مضحک قدرت نمایی کاذب که هر از گاهی از سوی پاسداران کودتا گر اعلام می شود . ادامه ی سیاست لو رفته ونخ نما شده ای می باشدکه هرزمان که احساس خطر از درون وبیرون می شود . یا اینکه موضوع مهمی که مرتبط به پروژه ی هسته ای یا مذاکرات مربوط به آن باشد  به نمایش گذاشته می شود که نوعی خالی بندی همراه با  قدرت  نمایی کذب است تا که از موضع ضعف قدرتن مایی پوشالی شود .
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار دریادار علی فدوی در افتتاحیه دومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه میزان توجهی که به قایق‌های تندرو می‌شود، با آنچه می‌توانست باشد، فاصله زیادی دارد، گفت: هنوز بخش‌های مجهولی در علم قایق‌های تندرو برای ما باقی مانده است.فدوی به تفاوت دیدگاه نسبت به قایق‌هایی تندرو در داخل و خارج کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها در این عرصه حتی ورود هم پیدا نکردند و بعضی مانند آمریکا بعد از مدت کوتاهی از آن خارج شدند.وی اضافه کرد: در دنیا شناور تندرویی که مسلح بوده و درحال حرکت با سرعت‌های بالا توانایی شلیک داشته باشد، تنها در ایران وجود دارد.فرمانده نیروی دریایی سپاه در همین زمینه یادآور شد: ما از زمان جنگ تاکنون توانسته‌ایم، سرعت شناورهای خود را افزایش دهیم؛ البته این سرعت 2 برابر توانایی نیروهای دریایی دیگر است.وی با بیان اینکه در زمینه بدنه شناورهای تندرو بهترین بدنه‌ها را در اختیار داریم، اظهار داشت: اینها کافی نیست و بایستی در عرصه‌های علمی به ویژه در دانشگاه‌ها این مساله پیگیری شود.فدوی ادامه داد: ما در زمینه پروانه قایق‌های تندرو با چند دانشگاه همکاری داشتیم که اکنون به نتایج مطلوبی نرسیده‌ایم.فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا قایق‌های تندروی زیر 15 و 20 متر که قابلیت پرتاب موشک داشته باشد، نداریم، خاطرنشان کرد: نقطه عطف همه مسائل علمی حتی در آمریکا حول مسائل نظامی است و باید تلاش کنیم که این مسائل را در کشور نهادینه کنیم که این امر توسط دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.فدوی با بیان اینکه ما هم‌اکنون هزاران فروند شناور تندرو داریم که 20 هزار فروند از آنها برای مسائل نظامی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ما می‌توانیم در این عرصه چه در زمینه بدنه شناورها، چه سرعت، موتور و چه سلاح به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در هیچ کجا وجود ندارد، قایق‌های تندروی موشک‌انداز است، تصریح کرد: ما هم‌اکنون قایق‌های تندرویی داریم که در سرعت بالای 60 کیلومتر قابلیت پرتاب موشک دارند.
وی با بیان اینکه عرصه شناورهای تندرو تقریبا عرصه انحصاری ایران است، تاکید کرد: ما اعلام می‌کنیم کسانی که وارد این عرصه شوند، چه از طرف وزارت دفاع، چه ارتش و چه سپاه، پشتیبانی می‌شوند؛ البته مراکز علمی و دانشگاهی ما باید وارد این عرصه شوند.فدوی با بیان اینکه اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود این عرصه یعنی عرصه شناورهای تندرو و مسلح بین ما و آمریکا تعیین تکلیف قطعی خواهد کرد، تصریح کرد: توانمندی آمریکا دریاپایه است و آمریکا برای دستیابی به بخش‌های مختلف جهان از راه دریا وارد می‌شود و نیروی زمینی و هوایی بر روی ناوهایشان قرار دارد.
نامه ی اعتراضی ابراهیم یزدی به وزیر ارشاد؛ طبق کدام قانون انتشار کتابی درباره مهندس بازرگان در آزادترین کشور جهان ممنوع است؟
چرا ندارد وقتی نهضت آزادی مدعی مخالف قانونی در رژیم قانون گریز با رهبر قانون شکن دارد. مهمتر اینکه آخر وعاقبت تز تن دادن به حیات خفیف خائنانه بهتر از این نمی تواند باشد؟
به گزارش میزان، دبیرکل نهضت آزادی ایران در نامه ای اعتراضی خطاب به وزیر ارشاد جمهوری اسلامی با اشاره به رد "غیر قانونی" درخواست مجوز انتشار  کتاب "بازرگان؛ اسوه تقوی وصداقت" توسط این وزارتخانه نوشت:"آقای رئیس در مصاحبه های خود فرموده اند که ایران آزاد ترین کشور جهان است. اما معلوم نیست چرا به کتابی در باره مرحوم بازرگان اجازه چاپ داده نمی شود. "دکتر ابراهیم یزدی در این نامه با اشاره به شکایت خود از این وزارت خانه  و پاسخگو نبودن این اداره در مقابل دادگاه، گفت: "با ارسال این نامه برای آخرین بار درخواست صدور مجوز چاپ این کتاب را تجدید می نمایم. در صورتی که پاسخ روشن و قانونی  از آن مقام دریافت نکنم  مراتب را همراه با متن کامل کتاب برای قضاوت همگان منتشر خواهم نمود."
بایگانی 16 پرونده تحقیق و تفحص در دقیقه 90
یایت سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نمی گوید که اکنون این پرونده های بایگانی فاش شده مفسدان اقتصادی به رقم 60 پرونده رسیده است .زیرا که وی بطور عمد تعداد 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی خودی را فراموش کرده است که از سوی عباس پالیزدار در دانشگاهه مدان 33 سال پیش ا علام شد.
مشرق در مطلبی با عنوان "بایگانی 16 پرونده تحقیق و تفحص در دقیقه 90 " گزارش داد: سیزده روز دیگر به پایان عمر مجلس هشتم شورای اسلامی مانده و با وجود اینکه اکنون نمایندگان در روزهای واپسین مشغول بررسی لایحه بودجه هستند، 16 پرونده تحقیق و تفحصی که ساعت ها وقت و هزینه بیت المال صرف آن شده بی هیچ نتیجه ای بایگانی می شود.در این گزارش همچنین آمده است: طرح تحقیق و تفحص از شرکت سایپا، تربیت‌بدنی، سهام عدالت، سازمان محیط زیست، علل واردات دام زنده به کشور، عملکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عملکرد صندوق بیمه کشاورزی و غیره از جمله طرح های تحقیق و تفحص مجلس هشتم است که در دستور کار نمایندگان بوده است.