روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی2 شنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1391
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " تلاش اختاپوسي براي بلعيدن بحرين "
"موضوع پرونده ی هسته ای و اهداف آنهم بسیار پیچیده وخطری شده است . چونکه  هم ابعاد تحریم هااز مرز فلج کننده  گذشته وتبدیل به خطر جدی شده است . هم اینکه دیگر امکان سیاست  باج دادن های کلان اقتصادی به روس ها وچینی ها یا باج گیری  محور ادامه ی سیاست  وقت کشی کردن وجود ندارد .به خصوص موقعیت و جایگاه قدرت دو هم پیمان  نوری مالکی دست نشانده ی نخست و زیر عراق و  بشار اسد خونریز و جنایتکار  رئیس جمهور سوریه متزلزل می باشد. برای همین برای عبور از بحران نفس گیر وخفه کننده می بایست سیاست تهدید و  ارعاب  همراه با بحران آفرینی وصدور ترور یسم و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه به خصوص بحرین وعربستان هرچه بیشتر شدت  دنبال شود"
از منظر سرمقاله نویس مأمور و پیگیر سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای همسایه هرگونه تلاش اتحاد میان کشورهای همسایه به خصوص در  حوزه ی خلیج فارس و شورای همکاری انجام گیرد . بنابر اعتراف وی یک توطئه ی شوم است .زیرا که تضاد با سیاست تضاد واختلاف ونامن وبی ثبات کردن منطقه  حاکمان ایران دارد که 33 سال است دنبال شده است . برای اینکه  حاکمان  ایران نه حامی آنگونه سیاست اتحادی هستند که شبیه عراق است که تبدیل به  حیاط خلوت شده است . یا  هم پیمانی همچون بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار  سوریه است که بیش از حاکمان ایران روزانه جنایت می کند .یا  باید مثل شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله آماده ی عملیات انتحاری برای اهداف حاکمان ایران در منطقه باشد.  بنابراین سرمقاله نویس  اکنون مخالفت شدید با اتحاد بحرین و عربستان کرده است و  در ادامه  از موضع سخنگو ونماینده ی ملت بحرین وضدیت با عربستان  از سیاست  برج مقابل بارو استفاده کرده ومدعی شده است که اتحاد بحرین و عربستان این چنین زنگ خطر علیه 5 عضو دیگر شورای همکاری کشور های خلیج فارس به صدا در آورده است :
"اتحاد بحرين و عربستان، آرزوي منامه است و خاندان آل خليفه براي تحقق آن تلاش مي‌كند.اين توطئه شوم كه حاصل رايزنيهاي گسترده رژيم‌هاي آل خليفه و آل سعود براي تحت‌الحمايه قرار گرفتن كامل رژيم پادشاهي بحرين توسط حكومت رياض به منظور نجات آل خليفه از انقلاب مردمي است و پيش از اين در چارچوب مذاكرات محرمانه الحاق بحرين به عربستان توافق شده بود، قطعاً با مخالفت‌هاي گسترده‌اي روبرو خواهد گشت و به همين دليل منامه و رياض به دنبال تأييد گرفتن براي اين توافق از سوي چهار كشور ديگر عضو شوراي همكاري هستند، كشورهايي همچون عمان، قطر، امارات و كويت كه با آن موافقتي نداشته و آنرا به عنوان بلعيده شدن كشورهاي كوچكتر شوراي همكاري توسط برادر بزرگترشان يعني عربستان تلقي مي‌كنند. اين كشورهاي كوچك حاشيه خليج فارس گرچه عضو شوراي همكاري هستند ولي اختلافات ارضي و سياسي ريشه‌داري با رياض دارند و رضايت چنداني از سلطه اختاپوسي عربستان نداشته و نفوذ رژيم آل سعود را به معناي در حاشيه قرار گرفتن خود مي‌دانندبنابراين، نگراني‌هاي عميقي از تشكيل اين اتحاديه دوجانبه در داخل شوراي همكاري وجود دارد كه مي‌تواند زنگ خطر را براي چهار عضو ديگر شورا به صدا درآورده و شيخ‌نشين‌هاي كوچك را در معرض اشتهاي سيري‌ناپذير حكام رياض براي بلعيدن كشورهاي كوچك‌تر قرار دهداين تصميم خطرناك علاوه بر اينكه مي‌تواند در اجلاس امروز رياض با امكان ابراز مخالفت از سوي امارات، قطر، عمان و كويت روبرو شود، از هم اكنون با مخالفت گسترده اكثريت مردم بحرين مواجه شده و اوضاع را براي رژيم آل خليفه از اين هم بدتر خواهد ساختمردم بحرين اين طرح را به معناي پيامد شوم حضور نظامي عربستان و گام بلند رياض براي اشغال نهايي بحرين دانسته و همانطور كه احزاب مخالف اعلام كرده‌اند و هرگز حاضر به پذيرفتن آن نيستند. آنها مقاومت در برابر اين توطئه و نقض حاكميت ملي را حق خود مي‌دانند كه در نهايت باعث پيوستگي و همبستگي بيشتر ملي و ظهور اراده بيشتر ملي براي مقابله با رژيم ديكتاتوري آل خليفه خواهد شدقطعاً اوضاع منطقه و بيداري ملتها اجازه تكوين چنين توطئه‌اي را به رژيم‌هاي آل خليفه و آل سعود نخواهد داد و آمرين و عاملين اين طرح اختاپوسي را به عقب‌نشيني وادار خواهد كرد. اين اقدام رياض پيش از آنكه متضمن ايجاد امنيت براي رژيم آل خليفه باشد، حكم چنگ زدن غريق به وزنه سنگيني دارد كه قطعاً هر دو را به اعماق آب فرو خواهد برد"
در خاتمه اینکه آخوندهای حکومتی همچون همتایان آخوندهای حکومتی حوزوی هستند که می گویند دیگی که سر بار است اگر چنانچه  برای اینان نجوشد بهتر است تا که در آن کله ی سگ بجوشد . آنگونه که محور همین سیاست  پس از اجرای طرح کودتا وحذف رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب جنبش سبزی شده اکنون دامنه ی اختلاف و رقابت و جنگ قدرت و ثروت باندهای مافیایی اصول گرایی سخت بالا گرفته است و بمرحله ای رسیده است که رقبا نه هم دیگر را تحمل نمی کنند ، بلکه  در شرف حذف هم دیگر از صحنه ی قدرت بر آمده اند . از سوی دیگر موضوع پرونده ی هسته ای و اهداف آنهم بسیار پیچیده وخطری شده است . چونکه  هم ابعاد تحریم هااز مرز فلج کننده  گذشته وتبدیل به خطر جدی شده است . هم اینکه دیگر امکان سیاست  باج دادن های کلان اقتصادی به روس ها وچینی ها یا باج گیری  محور ادامه ی سیاست  وقت کشی کردن وجود ندارد .به خصوص موقعیت و جایگاه قدرت دو هم پیمان  نوری مالکی دست نشانده ی نخست و زیر عراق و  بشار اسد خونریز و جنایتکار  رئیس جمهور سوریه متزلزل می باشد. برای همین برای عبور از بحران نفس گیر وخفه کننده می بایست سیاست تهدید و  ارعاب  همراه با بحران آفرینی وصدور ترور یسم و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه به خصوص بحرین وعربستان هرچه بیشتر شدت  دنبال شود.
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه  25 اردیبهشت ماه سال 1391
تلاش اختاپوسي براي بلعيدن بحرين