گزیده خبر های 17 تیر 91. قسمت -2
اسد: تحریم‌های شدید هم موضع ما را تغییر نخواهد داد.خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه مرز ترکیه به مرز قاچاق سلاح و تروریست به سوریه تبدیل شده، اعلام کرد که تحریم‌ها علیه دمشق هرچقدر هم شدید باشد، موضع سوریه را تغییر نمی‌دهد.
 
این ادعای بشار اسد رئیس جمهور خونریز وجنایتکار  سوریه بر گرفته یا تحمیل شده از سوی حاکمان ایران است  که پیرامون پروژه ی هسته ای و عدم توقف غنی سازی واهداف نظامی هسته ای تأکید می کنند و با ادعای مضحک بی اثر بودن تحریم ها به ویژه تحریم نفت پا فشاری می نمایند .بنابراین  اکنون رئیس جمهور جنایتکار و خونریز سوریه چون راه پس و پیش ندارد .برای همین مدعز شده  مقابل تحریم  های شدید تغییر موضع در کشتار معترضین نا راضی نمی دهد .
به گزارش فارس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت که بخش چهارم آن دیروز منتشر شد، اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه کشورش موضع دمشق را تغییر نخواهد داد.بشار اسد در روزهای اخیر در چند مصاحبه اعلام کرده است که برای حل بحران کشورش هیچ راهکار تحمیلی خارجی را نمی‌پذیرد و مردم کشورش باید تصمیم‌گیرنده باشند.به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه که بخش‌هایی از این مصاحبه را منتشر کرد، بشار اسد در پاسخ به سوالی درباره امکان پایداری سوریه در برابر تحریم تحمیلی سخت بر این کشور، گفت: تا زمانیکه ما بر حق هستیم، تا زمانیکه ما کرامت خود را حفظ می‌کنیم و تا زمانیکه ما به میهن خود وفاداریم، تحریم‌ها هر چقدر هم شدید باشد موضع ما را تغییر نخواهد داد.اسد افزود: مسئله، مسئله فروش اصول و گرفتن پول یا غذا یا کمک خارجی نیست وگرنه می‌بایست موضع هر کسی را توجیه می‌کردیم... این مسئله از نظر اصولی و اخلاقی بشدت رد شده است.اسد با اشاره به تبادل اقتصادی اجتماعی در مرز ترکیه و سوریه تاکید کرد که این مرزها به مرز قاچاق سلاح و نفوذ دادن تروریست‌ها به سوریه تبدیل شده است.اسد در پاسخ به این اتهام که سوریه از موضوع حزب کارگر کردستان استفاده می‌کند تا آن را علیه ترکیه تهدید کند، این اتهام را رد کرد و گفت: این اتهام نادرست است. شاید هر کس اینطور فکر می کند عادت به خیانت داشته باشد و همه را به کیش خویش می‌پندارد.اسد افزود: خیانت مرام ما نیست. جز اینکه بگوییم کشور ما دچار ناآرامی‌هایی است که اولویت امنیتی ما را تغییر می‌دهد... بنابراین شما نمی‌توانید در این صورت امور را به شکل درست سامان بدهید بنابراین تردد هر گروهی در داخل کشورت ساده‌تر می‌شود.رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: وقتی برای ما حفظ جان برخی سوری‌ها دشوار می‌شود، آیا برایمان امکان دارد که مسئول حفاظت از جان ترک‌ها هم باشیم؟ آیا این منطقی است؟اسد تاکید کرد که اگر خلل امنیتی در ترکیه به وجود آمده است، نتیجه سیاست دولت ترکیه است. دولت ترکیه می‌خواهد مسئولیت خود را علیه دیگران [یعنی سوریه] بیندازد.روز گذشته کشورهای ضدسوری در نشست «دوستان سوریه» در پاریس بر تشدید تحریم‌ها علیه سوریه تاکید کردند.
دو خبر مربوط به مدعیان اصلاح طلب
این دو خبر زیر گرچه متضاد ند ولی  بهم  ربط دارد . زیرا که مربوط به مدعیان اصلاح طلب در رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف اصلاح نا پذیر است . بهر حال از یک سو رهنمود  برای قبضه ی دولت آینده  داده شده که چگونه با حضور در نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم حاصل شود .از طرف دیگر پاسدار شریعتمداری در سایت مشرق خود نقل از دلقک شدن مدعیان اصلاح طلبان کرده است .
مشرق: موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: از آنجا که ما گزینه قوی تر از محمد خاتمی نداریم لذا باید او یا گزینه هم سطح وی را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کنیم. وی همچنین تاکید کرده اگر اصلاح طلبان گزینه ضعیف معرفی کنند تبدیل به دلقک سیرک می شوند
وی در خصوص رایزنی های سیاسی جریانات اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در حال رایزنی با شخصیت های سیاسی جریان اصلاح طلب هستیم اما هنوز به گزینه ای دست نیافته ایم.مهر: مشاور پارلمانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش اصلاح طلبان برای دست یابی به نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری و جلب آرای حداکثری مردم برای بازپسگیری قوه مجریه از یاران احمدی نژاد خبر داد.قدرت الله علیخانی درخصوص سمت جدید خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع تشخیص بسیار عالی است اظهار داشت: با مسئولیت جدیدم هم به زندگی ام می رسم هم به سیاست.وی در خصوص رایزنی های سیاسی جریانات اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در حال رایزنی با شخصیت های سیاسی جریان اصلاح طلب هستیم اما هنوز به گزینه ای دست نیافته ایمعلیخانی با بیان اینکه در تلاش برای گرفتن حکومت اجرایی از یاران احمدی نژاد هستیم ادامه داد: اصلاح طلبان در راستای معرفی نامزد واحد اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کنند تا بتوانند حداکثر آرای مردم را جلب کنند.به گزارش خبرنگار مهر پس از آنکه علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم از ورود به بهارستان نهم به نمایندگی مردم قزوین بازماند طی حکمی از سوی دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به سمت مشاور پارلمانی رئیس مجمع منصوب شد. 
مصطفی معین وزیر پیشین علوم، به جزای نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شد
مصطفی معین  وزیر علوم دوران خاتمی بود . سپس  یکی نامزد ریاست جمهوری دوران هشتم  بود . اماچون تا کنون از ترکش اتهام و بازداشت پس از کودتای 22 خرداد 88 در امان بود  است . بنابراین برای  قسر در  نرود  به جزای نقدی به جای یک سال حبس محکوم شده است.
مصطفی معین وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شد.سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع معین در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: موکل به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در ارتباط با مطلبی که سال 88 روی وبلاگ خود قرار داده بود، به یک سال حبس از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب محکوم شدوی با بیان اینکه این مجازات به 20 میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده است، گفت: حکم محکومیت موکلم در اواخر هفته گذشته به من ابلاغ شد و قطعا ظرف 20 روز به این حکم اعتراض خواهیم کرد زیرا آقای معین اتهام وارده را قبول ندارد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه: نرخ تورم بیش از 33.5 درصد است
با وجود اینکه ادعا وارقام و آمار های اعلام شده از سوی مسئولان ونهادهای رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی اعتبار ندارد ولی میزان رشد وتورم وگرانی مهار نا پذیر شده است که به تورم 33.5 در صد اعتراف شده است که مشخص نیست قشر محروم و کارمندان وکارگران که درآمد ثابت دارند چگونه باید از پس این رشد تورم وگرانی در آیند؟
غلام رضا کاتب ، سختگوی کمیسیون برنامه و بوجه مجلس نهم در ادامه به خبرنگار تابناک با اشاره به سخنرانی ریاست مجلس در نطق پیش از دستور خود در آخرین روز کاری مجلس قبل از شروع تعطیلات تابستانی اظهار داشت که مجلس حاضر به همکاری همه جانبه با دولت است تا بتواند قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را کاهش دهد.سخنگوی کمیسیون برنامه و بوجه در باره اعتراض کارمندان به کم بودن افزایش 15 درصدی حقوق آنها  گفت: ما برابر قانون مدریرت خدمات کشوری باید حقوق کارمندان را بر اساس میزان تورم افزایش دهیم که از مطالبات به حق کارمندان عزیز است، اما امسال با توجه به میزان تورم این افزایش کمتر لحاظ شده است و این واقعیتی است که باید پذیرفت اما این موضوع فقط مربوط به امسال نمی شود و در تمام سالهای گذشته حقوق کارکنان کمتر از نرخ تورم بوده است.غلام رضا کاتب با رد آمار معاونت راهبردی ، مرکز آمارو سازمان مدیریت که نرخ تورم را 22.5 درصد اعلام کردند، گفت در حال حاضر نرخ تورم بیش از 33.5 درصد است ولی این امار به صورت رسمی اعلام نشده و فقط به صورت جزیره ای مطرح است.fدر بخش دیگر این اطلاعیه آمده است :پوشیدن شلوار تنگ و مانتوهای تنگ و آستین کوتاه و بالاتر از زانو جهت جهت خواهران محترم ممنوع و پوشش کامل موی سر الزامی است.همچنین پوشیدن تی شرت و پیراهن های تنگ و آستین کوتاه (بالاتر از آرنج) و همچنین شلوارهای تنگ و چسبان جهت برادران محترم ممنوع است. لذا از شهریور ماه 91، دانشگاه از ورود دانشجویانی که ضوابط فوق را رعایت نکنند جلوگیری به عمل می آورد.شهریار همتی معاون فرهنگی دانشگاه رازی دراین باره به خبرنگارمهر گفت: توقع ما از دانشجویان این است که با پوشش معقول در دانشگاه ظاهر شوند.وی با بیان اینکه  پوشش دانشگاه باید با پوششی که دانشجو برای میهمانی انتخاب می کند متفاوت باشد خاطرنشان کرد: در مرحله اول به دانشجویانی که پوشش آنها مشکل داشته باشد تذکر می دهیم و در مرحل بعدی اگر نیاز بود وی را به مشاوره دانشگاه معرفی می کنیم و جلوگیری از ورد دانشجو به دانشگاه در مرحله آخر است که البته به آن مرحله نمی رسد

اقدام به خودکشی یک مرد در حرم رضوی
  آنگونه دامنه ی ظلم وستم و سرکوب وتبعیض گسترده و فراگیر شده است که یک شاکی از ظلم شهردار وشورای شهر تهران  در شهر مذهبی مشهد که زاد گاه رهبر ولی فقیه می باشد از طریق یک گلدسته ی حرم امام رضا قصد خودکشی داشته که قالیباف  خواستار رفع مشکل وی کرده است.
 به گزارش مشرق به نقل از نسیم، یک مرد میانسال با بالارفتن از یکی از گلدسته‌های صحن جامع رضوی حرم امام رضا ، تهدید به خودکشی کرد. این شخص با نصب پلاکاردی، علت این اقدام را 'ظلم شهردار و شورای شهر تهران' به خود و جمعی از همکارانش در شهرداری عنوان کرده است.این فرد با تلاش ماموران نیروی انتظامی و آتش‌نشانی از اقدام خود منصرف و به کلانتری صحن منتقل شد. اختلاف مالی وی با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، علت این اقدام اعلام شده است.روابط عمومي شهرداري تهران اعلام کرد؛ به دنبال اعلام خبر اقدام به خودکشي فردي در حرم مطهر رضوي، شهردار تهران دستور بررسي موضوع و شفاف‌سازي مسأله را صادر کرد. قاليباف خواستار رفع مشکل اين فرد شد