گزیده خبر های 18 تیر 91 . قسمت -3
درخواست از دادگاه مصر برای بازرسی کشتی های ایرانی در کانال سوئز
این در خواست از دادگاه مصر برایباز رسی کشتی های رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران زیرا که مظنون به حمل سلاح برای آدم کشان بشار اسد  جنایتکار و خونریز رئیس جمهور  سوریه است . البته سلاح رسانی شامل حال  حزب الله لبنان   و جهادا سلامی فلسطین هم می شود . از سوی دیگر واکنشی به حاکمان ایران وخبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس هم می باشد که بطور دروغ خبر گفتگو با محمد مرسی بازتاب داد که تکذیب شد .
یک روزنامه مصری از ارائه دادخواست به دستگاه قضایی این کشور برای توقیف یا بازرسی کشتی های عبوری ایران از کانال سوئز به بهانه حوادث سوریه خبر داد.به گزارش عصر ایران، روزنامه الوفد چاپ قاهره نوشت: دادخواستی به دستگاه قضایی مصر ارائه شده است که در آن، از دولت این کشور خواسته شده تا با صدور حکمی کشتی های عبوری ایران از کانال سوئز بازرسی شوند و اطمینان حاصل شود که محموله این کشتی ها سلاح ، افراد بازداشت شده یا محموله دیگری که منجر به جنایتی در سوریه می شود نباشد.در این دادخواست خواسته شده از کشتی های ایرانی عبوری از کانال سوئز، تحقیق و بازرسی شود تا این موضوع تایید شود محموله های این کشتی ها در حمایت نظامی و مادی از حکومت سوریه نباشد.این روزنامه مصری به ارائه کننده دادخواست و هویت او اشاره ای نکرده است.در این دادخواست اضافه شده است: دولت مصر معاهده های سازمان ملل متحد از جمله معاهده ژنو را امضا کرده است که حمایت از غیرنظامیان در جریان درگیری های مسلحانه از مهمترین بندهای این توافقنامه به شمار می رود.روزنامه الوفد در ادامه اضافه می کند: مصر باید نقشی را در توقف جرائم حکومت سوریه علیه ملتش داشته باشد.از زمان آغاز بحران در سوریه در 16 ماه گذشته تاکنون یک مرتبه دو ناو نظامی ایران با عبور از کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شدند اما بارها نفتکش های ایرانی با عبور از کانال سوئز برای بارگیری یا تخلیه نفت یا فرآورده های نفتی در ساحل سوریه پهلو گرفته اند
مهدوی کنی:دانشگاه امام صادق به من که بنده صالح خدا هستم ارث رسید!
کلاشی ومفت خوری با دسته گل  به خود دادن وتعریف وتمجید از خود کردن آخوندهای پالان ساییده که دین را وسیله ای درر استای اهداف خود کرده اند .
 به گزارش ایلنا، آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان،در مراسم افتتاحیه ۴۵ پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ‌ اجتماعی شهرداری منطقه دوتهران با بیان اینکه با بیان اینکه خداوند همواره وعده می‌دهد که زمین خود را در اختیار بندگان خاص و صالح می‌گذارد تصریح کرد‌: دانشگاه امام صادق  زمانی وابسته به دانشگاه هاروارد آمریکا بود و مسئولیت آن نیز برعهده یک آمریکایی بود اما وعده خدا محقق شد و هم اکنون این دانشگاه به من که یکی از بندگان صالح خدا هستم ارث رسید‌. ‌رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد‌: آنچه دانشگاه در حوزه خود کم داشت مجموعه علمی و فرهنگی بود که با کمک شهرداری تهران حل شد‌آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه من با ورزش قهرمانی رابطه‌ای ندارم تاکید کرد‌: معنی درستی از ورزش قهرمانی نمی‌دانم اما همانند امام راحل که ورزشکاران را دوست داشت من نیز به ورزش اعتقاد دارم اگر چه به ورزش قهرمانی اعتقاد ندارم‌
بيش از 100 سايت ايراني و خارجي در سه ماهه اول امسال فيلتر شده است
هرروز نمود های بیشتری از چگونگی آزادی در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان گزارش می شود . زیرا که نشان از وحشت آگاهی و قیام مردم ناراضی می باشد .
ایسنا : اگرچه هيچ گاه آمار دقيقي از آمار سايت‌هاي فيلتر شده منتشر نمي‌شود اما نگاهي كوتاه به برخي استان‌ها كه آمار يلترينگ خود را اعلام كرده‌اند گوياي آن است كه در سه ماهه اول امسال بيش از 100 سايت ايراني و خارجي فيلتر شده است.سي خردادماه سرپرست پلیس فتاي استان هرمزگان از فيلتر شدن 60 سايت داخلي و خارجي به دستور مقام قضايي در رصد ماموران پليس فتا در اين استان خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در دو ماهه ابتدای سال جاری 444 سایت داخلی و 177 سایت خارجی را رصد و 41 سایت داخلی و 19 سایت خارجی را فیلتر كردند.به عبارت ديگر بررسي اين اعداد گوياي اين است كه در اين مدت حدود 10 درصد از سايت‌هاي داخلي و نزديك 11 درصد از سايت‌هاي خارجي اين استان فيلتر شده‌اند.علاوه بر هرمزگان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی نيز چندي پيش در گفت و گويي با يكي از خبرگزاري‌هاي كشور از فيلتر شدن 100 سایت اين استان طي شش ماه گذشته خبر داد و گفت: این سایت‌ها غیراخلاقی بودند که اقدام به کلاهبرداری، فروش غیرمجاز و تجهیزات جاسوسی می‌کردند.البته او درباره تعداد سايت‌هايي كه مورد بازبيني و رصد قرار گرفته‌اند توضيحي نداده تا بتوان درصدي از سايت هاي فيلتر شده اين استان ارائه كرد.
فلاحیان : زمان تنبیه عربستان فرارسیده است
اعتراف آشکار وزیر بد نام اطلاعات دوران رفسنجانی که دست در قتل های زنجیره ای داشت اکنون عربستان را تهدید به اقدامات تروریستی کرده است .
مهر : به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر اسبق اطلاعات با حضور در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی، ضمن تحلیل شرایط روز کشور و منطقه، به سوالات حاضرین پاسخ گفت. بخشهایی از پاسخهای وی :*  باید همه بپذیرند و بدانند که ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه است، ادامه داد:  ما با اتکای خداوند متعال، اتحاد جماهیر کشورهای اسلامی را درست می‌کنیم. اینها در وصیت‌نامه الهی امام آمده است. اینها آن وقت‌ها برای ما خیلی دوردست بود و حتی مسخره می‌کردند و می‌گفتند زورمان به صدام نمی‌رسد، چه کسی فکر می‌کرد که این اتفاقات بیفتد و الان نفوذ ایران در منطقه، یک نفوذ غیرقابل انکار است و به‌شدت حضور امریکا را در منطقه به چالش کشیده است.در مورد عربستان هم الان موقعش رسیده که تنبیه شود، چون در درون خودش بین شاهزاده‌ها دعواست، ولی خیلی پررویی می‌کند، هم در بحرین و یمن و سوریه خیلی جنایت کرد، هم اتباع ما را ولو این‌که مجرم بودند، با کمال بی‌شرمی اعدام کرد و الان هم در اوپک با این‌که قول داد صادراتش را افزایش ندهد، دو میلیون بشکه افزایش داده و این باعث شد که قیمت نفت پایین بیاید.* اگر قرار است امنیت منطقه تأمین شود، به این نیست که اسرائیل و بقیه کشورها بمب اتم داشته باشند و ایران نداشته باشد. ایران خلع سلاح شود، چون می‌خواهد این کار را بکند. اگر قبول است بیاییم و اصلاً در منطقه با انرژی هسته‌ای مبارزه کنیم و حتی برای مصرف سوخت هم که این را در برابر نفت علم کرده‌اند و الان هم پشیمان هستند، آن را جمع کنیم.
معاون وزیر امور خارجه : 4 هزار پرسنل موجود در وزارت خارجه ، 2800 نفر بسیجی عادی 1700 نفر بسیجی فعال هستند!
اعتراف آشکار معاون وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه که محاصره شده از سوی بسیج زائده ی پاسداران کودتا گر است که نقش های جاسوسی وتعقیب وشناسایی مخالفان و اقدام تروریستی در برون مرز می باشد.
حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولگری وزارت خارجه درگفتگو با خبر آنلاین :شما چندین سال است که در وزارت خارجه و در سمت های مختلف مسئولیت دارید. مکانیزم گزینش دیپلمات ها در وزارت امورخارجه چگونه است؟به علت حساسیت هایی که از آغاز بر روی وزارت خارجه وجود داشته، یکی از دقیق‌ترین گزینش‌ها در این وزارتخانه انجام می شده است. چون اکثریت مدیران و کادر رژیم گذشته از  وزارت امورخارجه کنار گذاشته شدند و قرار شد این وزارتخانه نیروهای جدیدی را بگیرد، از همان ابتدا گزینش دقیقی در این وزارتخانه تعبیه شد و تا امروز هم دنبال شده است. در گزینش ها گاها تا ماه ها وضعیت شخصی، خانوادگی و ... افراد مورد بررسی قرار می گیرد. این موضوع حتی نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه روابط بین الملل که دانشگاه زیر نظر این وزارتخانه است، هم اعمال می شود.کارکنان و پرسنل وزارت خارجه در ردیف ایثار‌گر‌ترین کادر اداری و سیاسی کشور به حساب می‌آیند، از مجموع چهار هزار پرسنل موجود در وزارت خارجه اعم از رسمی و غیر رسمی 67 نفر فرزند مستقیم شهید، 479 نفر جانباز و در مجموع 1400 نفر ایثار گر می‌باشند. 80 درصد از این ایثار‌گران دارای تحصیلات دانشگاهی از مقطع لیسانس به بالاتر هستند، بنابراین براساس آمار موجود، وزارت خارجه به خاطر گزینش قوی و نظارت و ارزشیابی همه‌جانبه اولین دستگاه اجرایی از لحاظ کثرت اعضای بسیجی می‌باشد. از مجموع چهار هزار پرسنل موجود، 2800 نفر بسیجی عادی 1700 نفر بسیجی فعال هستند (جمع این بسیجی ها که میشود 4500 نفر!). بنابراین نیمی از دیپلمات‌های ما ایثارگر و بسیجی تحصیلکرده هستند. از مجموع پرسنل این وزارتخانه، 106 نفر دارای مدرک دکترا، 877 نفر کارشناس ارشد و 1334 نفر دارای مدرک کارشناسی می‌باشند. یعنی مجموعه 2317 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌باشند. بنابراین وزارت خارجه ایثارگرترین، بسیجی‌ترین و تحصیلکرده‌ترین کادر را در کشور نسبت به کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارا است. البته این همه که گفته شد به معنی عصمت مطلق دستگاه دیپلماسی و دیپلمات‌ها نیست. همه ما انسانیم و همواره باید از خدای قادر متعال عزت نفس، طهارت روح و عمل صالح را مسئلت نمائیم.