گزیده خبرهای 28 تیر 91. قسمت-2
3 خبر خسارات جانی ومالی باران در شهرهای شمال
بدلیل بارش باران در برخی از شهرهای شمال کشور منجر به  تلفات جانی وخسارات مالی شده است. برای اینکه بدلیل بی برنامگی وعدم خدم رسانی و  تسهیلات شهری و  یا  عدم سیستم  مهار  جاری شدن آب باران یا عدم سد بندهایی که مانع از جاری شدن سبل  ذخیره آب باران برای استفاده های گوناگون شود  . لذا موجب شده است که در صورت بارندگی ضرر وزیان های مالی وجانی باران بیش از خشک سالی شود.
رودسر- خبرنگاركيهان:بخشدار رحيم آباد شهرستان رودسر از كشته شدن يك مرد 35 ساله در اين بخش، بر اثر وقوع صاعقه خبر داد.اسماعيل حسن زاده با اعلام اين خبر اظهار داشت: دوشنبه شب گذشته بر اثر وقوع صاعقه يك مرد 35 ساله بنام اصغر شمسي در پشت بام خانه خود بر اثر اصابت صاعقه به وي جانش را از دست داد.سيل و بارش به 15 روستاي گرگان خسارت زد .فرماندار گرگان گفت: بارندگي شديد بامداد سه شنبه به 15 روستاي خسارت زد.جعفر گرزين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بارش به بخش هاي مختلف كشاورزي و مسكوني در شهرستان گرگان خسارت مالي فراواني وارد كرد.وي عنوان كرد: در اين بارندگي به 11 خودرو بالاي 70 درصد خسارت وارد شد و 9 خودرو ديگر نيز متحمل خسارت جزيي شدند.گرزين بيان داشت: همچنين در اين حادثه دو مسافر اهل مازندران در مسير اميرآباد-محمدآباد دچار مصدوميت شدند كه به بيمارستان انتقال يافتند.وي يادآور شد: اين حادثه خسارت جاني نداشت و ميزان خسارت هاي وارده هم اكنون در دست بررسي است.بارندگي شديد بامداد سه شنبه موجب آبگرفتگي شديد مناطق مختلف مركز گلستان شد.برخي منابع خبري از كشته شدن 4 نفر در جريان بارندگي شديد گرگان خبر دادند اما خبرگزاري فارس به نقل از فرماندار گرگان اعلام كرد: بارندگي گرگان تلفات جاني در پي نداشت.به دليل بارش باران گل و لاي محور آزادشهر به مينودشت را مسدود كرد .رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان مينودشت گفت: به دليل بارندگي شديد در منطقه و وجود گل و لاي در سطح جاده آزادشهر به مينودشت اين محور به طور موقت بسته شد. «يوسف ممشلي» دوشنبه شب در گفت وگو با ايرنا افزود: پس از بارش شديد باران، سنگ و گل و لاي زيادي سطح جاده آزادشهر به مينودشت در شرق استان گلستان را پوشانده است. به گفته وي، ماموران اين اداره با حضور در منطقه مشغول پاكسازي سطح جاده هستند و پس از پاكسازي اين محور را براي عبور و مرور وسايل نقليه بازگشايي مي كنند. رئيس اداره راه و شهرسازي مينودشت خاطر نشان كرد: مشكل خاصي براي هيچ يك از خودروهاي عبوري اين محور رخ نداده است. محور آزادشهر به مينودشت به خراسان شمالي يكي از محورهاي پرتردد مسافران خصوصاً زائران امام هشتم است. 
جهت اطلاع
اینهم گزارشی از چگونگی استفاده کردن از مدرسه ساخته شده در سرعین اردبیل با پول ارسالی از سوی ایرانیان برون مرز تأمین شده است.
 استفاده نادرست از مدرسه احداث شده توسط جمعي از ايرانيان خير مقيم خارج از كشور كه به عنوان خانه معلم در شهر سرعين استان اردبيل تأمين شده تأثيرات منفي فراواني در افكار عمومي برجاي گذاشته است. اين مدرسه كه در چهار طبقه جهت استفاده آموزشي دانش آموزان مستمند احداث شده، با اضافه كردن تجهيزات رفاهي در اختيار صاحب منصبان فرهنگي و غيرفرهنگي براي استفاده تفريحي قرار مي‌گيرد. اين درحالي است كه سرعين دچار كمبود مكان آموزشي است و استفاده غيرآموزشي از اين مدرسه علاوه بر آثار منفي كه در افكار عمومي 5 ميليون مسافر سالانه اين شهر دارد، به اين كمبود نيز دامن مي‌زند
چشم دوختن حاکمان  ایران به ایجاد رابطه محمد مرسی با حماس تا که اخلال به تلاش  آشتی ملی در فلسطین وتنش مصربا  اسراییل به وجود آید .
* روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در گزارشي نوشت محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر كسي است كه كليد قفل محاصره غزه در دستان اوست ولي او بلافاصله اقدام به باز كردن قفل اين محاصره نخواهد كرد. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) اين روزنامه آمريكايي نوشت: اگرچه حماس وابسته به جماعت اخوان المسلمين مصر است اما مرسي بلافاصله اقدام به عقد قرارداد با حماس براي باز كردن گذرگاه مرزي نخواهد كرد زيرا چنين توافقنامه دوجانبه‌اي ممكن است فرصت تشكيل دولت فلسطيني متشكل از كرانه باختري و نوار غزه را تباه نمايد. واشنگتن پست نوشت: حماس سالها در قدرت خواهد ماند اگر مرزهاي مصر و نوار غزه به منطقه آزاد تجاري تبديل شود و اين درحالي است كه فشارهاي اقتصادي اسراييل، آمريكا بر نوار غزه با هدف تضعيف حماس و عقب نشيني او از قدرت صورت گرفته است. اين روزنامه نوشت: لذا هرگونه توافقي ميان حماس و مصر بر سر بازگشايي مرزها به معني تقويت حماس است كه آمريكايي‌ها مخالف آن هستند
ادعاي عربستان: ايران از طريق هواپيماي مسافربري به سوريه سلاح مي‌فرستد !
به نظر می رسد که اینگونه افشاگری های عربستان است که موجب شده است یادداشت های روز وسر مقاله علیه عربستان تهیه وتنظیم و ادعا  شود  که عربستان در حالرو پاشی می باشد.
روزنامه ايتاليايي "ستامپا" به نقل از سرويس اطلاعاتي عربستان مدعي شد كه ايران از پروازهاي مسافربري براي تحويل سلاح به سوريه استفاده مي‌كند.به گزارش انتخاب، طبق داده‌هاي ماموران واحد ويژه سرويس اطلاعاتي عربستان سعودي كه با هدف پيگيري از منابع تحويل اسلحه به سوريه تاسيس شد، ايران از هواپيماهاي شركتهاي "ايران اير"، "ماهان اير" و "ياس اير" براي تحويل سلاح‌ها استفاده مي‌كند.اسلحه از طريق پروازهاي مستقيم تهران- دمشق و تهران-بيروت، و همچنين از اروپا، به ويژه از فرودگاه‌هاي آلماني تحويل مي‌شود.اين روزنامه اشاره مي‌كند كه مقامات عربستان سعودي به تعدادي از كشورهاي اروپايي اطلاعات جمع آوري شده خود را داده‌اند و خواسته‌اند كه در فرودگاه‌ها بار و چمدان مسافران ايراني به طور كامل بازرسي شود.
هشدارصريح نوري مالكي به تركيه
این هشدار دیکته شده از سوی حاکمان ایران به نوری مالکی مزدور و دست نشانده می باشد . زیرا که  ارتباط به سوریه  وموقعیت خطری بشار اسد خونریز وجنایتکار می باشد 
شبكه العربيه گزارش داد عراق به تركيه درباره پيامدهاي نقض حريم هوايي و زميني خود هشدار داده است. اين شبكه به جزئيات بيشتري درباره اين خبر اشاره نكرد. خاطر نشان مي‌شود اخيرا نوري المالكي نخست‌وزير عراق بدون اشاره مستقيم به نام تركيه هشدار داده بود نقض حاكميت كشورش را تحمل نخواهد كرد
استقبال نماينده سوري از پيشنهاد ايران
تلاش شکست خورده ی سیاست توبره و آخور خوری کردن حاکمان ایران از شرایط بحرانی سوریه  زیرا با تلاش مذبوحانه  قرار است هم  نقش رهبری مخالفان بشار اسد جنایتکار خونریز  رئیس جمهور سوریه و هم حمایت از وی  اجرا کند .  تا مانع از تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازان ملل تصویب شود.
نماينده مجلس الشعب (مجلس) سوريه از پيشنهاد ايران براي ميزباني گفت و گو ميان دولت و مخالفان سوريه در خصوص حل بحران اين كشور استقبال كرد. به گزارش العالم "شريف شحاده" اظهار داشت: پيام دعوت ايران براي گفت و گوي دولت و مخالفان سوريه پيامي صادقانه است. در طول تاريخ روابط ايران و سوريه، تهران همواره خير و صلاح دمشق را خواستار بوده است.وي افزود: دولت سوريه، پيام گفت و گوي ايران را با آغوش باز خواهد پذيرفت زيرا مطمئنيم كه ايران براي جلوگيري از پايمال شدن خون مردم سوريه اين پيشنهاد را داده است.علي اكبر صالحي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه (25 تيرماه) از آمادگي تهران براي ميزباني نشست مخالفان و دولت سوريه خبر دادنماينده مجلس الشعب سوريه ادامه داد: مخالفان سوري بايد اراده كنند و پاي گفت و گو با دولت بنشينند. ما نه از آن‌ها و نه از به اصطلاح برگ برنده‌هايي كه در اختيار دارند، هراسي نداريم.شحاده گفت: به احتمال زياد قطر، عربستان و تركيه به شوراي اسلامبول (مخالفان سوريه) دستور خواهند داد كه از پذيرش پيام دعوت ايران خودداري كنند.وي افزود: آمريكا حتي پيش از آن كه ايران براي ميزباني نشست دولت و مخالفان سوري اعلام آمادگي كند، مخالفت خود را با هرگونه ايفاي نقش تهران در حل و فصل بحران سوريه اعلام كرده بود.شحاده گفت: آمريكا تنها به يك هدف مي‌انديشد و آن ضربه زدن به سوريه است و به همين سبب است كه روسيه اعلام كرد براندازي "حكومت سوريه" ممنوع است.وي افزود: روسيه مي‌داند كه آمريكا به همراه برخي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس درصدد نابود كردن سوريه هستند نه براندازي نظام سوري.شحاده اظهار داشت: آمريكا همه عرب‌ها را به آغاز گفت و گو با اسرائيل تشويق مي‌كند، اما وقتي قرار مي‌شود كه عرب‌ها گفت و گويي داخلي با يكديگر داشته باشند، از آن استقبال نمي‌كند و پيش از اين كه اين گفت و گويي حاصل شود، آن را بي‌ارزش مي‌كند.نماينده مجلس الشعب سوريه در اين خصوص خاطر نشان كرد: "هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه آمريكا اخيرا به مصر رفت و اعلام كرد كه ما از امنيت ملي مصر در برابر هر چيزي حمايت مي‌كنيم اما شما هم بايد توافقنامه كمپ ديويد را حفظ كنيد.وي افزود: در راستاي همين سياست كلينتون از گفت و گوي ملي در سوريه حمايت نمي‌كند اما اگر سوري‌ها تصميم بگيرند كه گفت و گو با اسرائيل را آغاز كنند، كلينتون همين فردا به دمشق سفر خواهد كرد زيرا منافع اسراييل در منطقه مهم‌ترين چيز براي آمريكا است.شحاده تاكيد كرد: ما از مخالفان ميهن پرست سوري مي‌خواهيم بر سر ميز مذاكرات سازنده بنشينند تا جلوي دخالت بيگانگان و خونريزي‌هاي بيشتر گرفته شود و زمينه آغاز مرحله انتقالي كه توسط مردم سوريه و از طريق صندوق‌هاي راي مشخص مي‌شود، فراهم شود.وي افزود: پس از اين مرحله مردم سوريه در سال 2014 از طريق صندوق‌هاي اخذ راي رئيس‌جمهور خود را نيز انتخاب خواهند كرد و اين بهترين راه حل براي همگان است.