گزیده خبر های  31 تیر 91
اعضای هیات رئیسه شورای نگهبان انتخاب شدندجنتی ابقا شد.
اولاً مگر ولی فقیه مهره ی دست نشانده ای غیر از فسیل انعطاف پذیر در حال چرخش ودگر دیسی است ویک خال بفرمان رهبر وپاسداران کودتا گر نفر زاپاسی جانشین دارد که با حذف وی جایگزین نماید؟ همچنانکه ولی جایگاه رهبر انتصابی همیشگی ووراثتی شده است .چرا برای دست نشانده اش در شوری نگهبان آلت دست این چنین نباشد؟
آیت الله جنتی با رای اکثریت آرای اعضای شورای نگهبان بار دیگر به عنوان دبیر این نهاد انتخاب شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، با آرای اکثریت اعضای حاضر در جلسه شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی به عنوان دبیر، حمد رضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و عباسعلی کدخدایی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.
رکور داری مقام بی نظیر اول جهانی  مرگ ومیر جاده های کشور مدعی امن وآزادترین کشور جهان است . اکنون بسط داده شده به ریل راه آهن وقطار و  پروازهای هوایی  رسیده است تا ضریب 3 برابری امنیت به نمایش گذاشته شود .
در پي خروج يك قطار باري در مسير تهران - جنوب تازه‌ترين اطلاعات كسب‌شده حاكي از آن است كه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشته است.اين حادثه امروز در حدفاصل قارون بيشه اتفاق افتاد و به مسدود شدن مسير انجاميد.تازه‌ترين اطلاعات كسب شده همچنين حاكي از آن است كه در پي اين رخداد، انسدادي در يكي از تونل‌ها رخ داده بوده كه تخليه شده و هم‌اكنون كليه حركت‌هاي قطارهاي مسافري در اين مسير متوقف يا تعليق شده‌اند.بنا بر اعلام مسؤولان راه آهن، براي اطمينان بيشتر و همچنين ترميم خط، اين مسير دست‌كم تا صبح فردا بسته باقي مي‌ماند.
واکنش سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری محور مجتبی واحدی که به شیوه ی توبره و آخور خوری بازتاب داده شده است . چون هم پاچه ی مجتبی واحدی گرفته شده است که چرا همچون مدعیان اصلاح طلبان دیگر نیست وتند رو تراست .هم اینکه چرا از کروبی عبور کرده وزیرآب ادعای اصلاح از درون را زده است؟. همچنین کروبی هم از سوی سربازجو شریعتمداری دراز شده است .
روزنامه کیهان نوشتسردبير فراري روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد پس از 3 سال كلاهبرداري، از كروبي خداحافظي كرد.مجتبي واحدي طي 3 سال گذشته و در حالي كه ارتباطي با كروبي نداشت خود را مشاور و سخنگوي وي در خارج كشور جاي زد. اما به مرور و با كمرنگ شدن نقش كروبي و به موازات اينكه در محافل ضد انقلاب تحويل گرفته نشد، به اتخاذ مواضع تندتر وادار گرديد. وي مدتي تلاش كرد به صداي آمريكا نزديك شود اما پس از ناكامي طي چند ماه اخير به سلطنت طلبان و گروهك هاي برانداز تاريخ گذشته نزديك شده و به عنوان عنصر درجه سوم در خدمت اين گروه ها قرار گرفته است. وي پيش از اين اعلام كرده بود «پس از 30 سال به بازنشستگي فكر مي كنم».او اما به جاي اعلام بازنشستگي خطاب به كروبي نوشت كه «حقيقت اين است كه از مدتي قبل به اين نتيجه رسيدم كه نمي توانم در قالب گذشته به فعاليت بپردازم خبرهايي كه به من مي رسيد نشان مي داد شما گرچه نظام حاكم بر ايران را اسلامي و جمهوري نمي دانيد اما در عين حال بر اين باوريد كه جمهوري اسلامي با قرائت آيت الله خميني نسخه شفابخش براي ايران هست.وي با بيان اينكه به براندازي كامل نظام اعتقاد دارد وكروبي نمي تواند اين موضع را بپذيرد نوشت: احتمالا ديدگاه كلي من در خصوص منحرف شدن هر نوع حكومت ديني را نمي پذيريد... و اين نقطه اي است كه چاره اي جز جدايي باقي نمي گذارد. من گمان مي كنم پايان سي سال همكاري فرصت مناسبي است كه پيوند رسمي خويش با شما را قطع كنم.وي هرچند در اين نوشته ادعا كرده كه «من اسلام را عزيز مي دارم و پايبندي به اين دين حنيف را بزرگترين افتخار خود برمي شمارم» اما به وضوح بر سر اين ادعا دروغ مي گويد چرا كه در همين متن ادعا كرده «احتمالا شما ديدگاه كلي من در خصوص منحرف شدن و سوءاستفاده گري در هر نوع حكومت ديني را نمي پذيريد
مگر هزینه با هزینه فرق دارد ومگر فقط افغانیان در ایران مقیم هستند؟ تازه سئوال است که این افغانی های کنونی با آن افغانی های دوران جنگ چه فرقی دارند که در دوجبهه ی جنگ با عراق ودر افغانستان از اینان استفاده می شد؟ مهمتر اینکه افغانی های مقیم ایران چه فرقی با سایر اتباع کشورهای دیگر در حوزه علمیه دارند؟ یا اینکه چه فرقی با اتباع عراقی وسوری و لبنانی وفلسطینی ویمنی در برون مرز چیست که باپول وسلاح از اینان برای اهداف تروریستی وهسته ای وتبلیغاتی و سیاسی استفاده می شود؟
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه دولت روزانه برای هر پناهنده حدود 5 دلار هزینه می‌کند گفت: دولت به تناسب جمعیت پناهندگان، برای هر استان برنامه‌ریزی کرده و امکانات در نظر گرفته است.سید محمد تهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: دولت برای تحصیل هر فرد پناهنده به طور میانگین حدود یک میلیون و سیصد تا یکمیلیون و هشتصد هزار تومان هـــزینه می‌کند و میانگین این مبلغ در مدارس غیرانتفاعی به سه میلیون تومان می‌رسد.وی درباره بیمه اتباع خارجی بیان داشت: بیمه نیز فقط شــــامل قشــر آسیب پذیر می‌شود و هزینه‌ای برای آن‌ها در بر ندارد.تهوری درباره تردد اتباع خارجی در شهرهای مختلف کشور افزود: در خصوص رفت و آمد هم، اتباع خارجی باید برگ تردد دریافت کنند تا به دلیل تردد غیرمجاز توسط پلیس دستگیر و دچار مشکل نشوند.مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی درباره ازدواج اتباع خارجی بیان داشت: ازدواج افراد دارای کارت معتبر با افراد فاقد کارت تخلف محسوب شده و در نتیجه این ازدواج، فرد دارای کارت، غیرمجاز تلقی می‌شودتهوری با اشاره به اینکه دولت روزانه برای هر پناهنده حدود 5 دلار هزینه می‌کند گفت: دولت به تناسب جمعیت برای هر استان برنامه‌ریزی کرده و امکانات در نظر گرفته است.وی افزود: افغانستان در برهه‌ای از زمان در بحران به سر می‌برد، ولی هم اینک دارای ثبات و امنیت است. لذا پناهندگان از حالا به فکر بازگشت باشند و در این راستا برنامه‌ریزی کرده و رایزنی‌های لازم را انجام و در کشور خود ســرمایه گذاری کنند.تهوری تأکید کرد: مردم کشور ما میزبان‌های خوبی بوده و هستند و دلیل آن هم حضور بیش از 30 سال پناهندگان در ایران است که اکثریت حاضر به ترک آن نیستند، ولی با همه این اوصاف باید بگویم که پناهندگی روزی پایان خواهد یافت و پناهندگان باید به کشور خود بازگردند.
خوب مثل همیشه سئوال است مگر بدلیل بی برنامگی و بیعرضگی  وعدم مسئولیت حاکمان دزد وغارتگر همانقدر که خشک سالی ضرر وزیان مادی وجانی وارد می کند، بارندگی وجاری شدن سیل موجب تلفات جانی وخسارت مالی اگر بیشتر نشود کمتر هم نیست؟
مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه سیلاب مناطق وسیعی از استان را در برگرفته است، گفت: بر اثر این حادثه دو نفر در علی آبادکتول جانشان را از دست داده اند.رسول حسام عصر افزود: در این حادثه یک تاکسی در سیلاب گرفتار می شود و به رغم آنکه راننده به مسافر توصیه می کند که پیاده شود، یک مادر و فرزند در سیلاب گرفتار می شوند.وی افزود: روز جمعه سیلاب دو بار استان گلستان را درنوردید و در سیلاب صبح این حادثه به جاده روستایی حسین آباد گرگان، بخش بهاران، کمال آباد سفلی و علیا را تحت تاثیر قرار داد.وی اظهار داشت: این حادثه به بخش زیربنایی ، زیرساختی و مسکونی و ... خسارت زد.وی عنوان کرد: سه ساعت قبل، سیلاب دوباره شهرستان علی آباد، جلین و تقی آباد، فاضل آباد، کردکوی، بندرگز را در برگرفت.حسام گفت: این حادثه در بندرگز حدفاصل جاده بین المللی کردکوی – بندرگز، تنه های درخت را وارد جاده کرده است که اکنون جاده را منحرف کرده ایم و عملیات بازسازی و شستشوی جاده در دست اقدام است.مدیرکل مدیریت بحران گلستان بیان داشت: حادثه سیلاب سبب ایجاد ترافیک در منطقه شد و حدود 10 کیلومتر از مسیر را تحت تاثیر قرار داده است.وی یادآورشد: خسارت به زیرساختها وارد شده است و این حادثه موجب مرگ دو نفر در شهرستان علی آبادکتول شده است.رسول حسام بیان داشت: خسارت کل استان را در برگرفته و این حادثه بر معیشت مردم منطقه نیز تاثیر منفی گذاشته است.وی عنوان کرد: خسات علاوه بر اینکه به زیرساختها آسیب زد موجب شد تا معیشت مردم تحت تاثیر قرار گیرد و به لوازم زندگی و مزارع استان نیز خسارت جدی زد.مدیرکل مدیریت بحران گلستان یادآورشد: منازل مردم نیز دچار آسیب شدند و نیازمند نگاه ملی برای تخصیص اعتبارات فوری و اضطراری هعستیم.حسام بیان داشت: سیلاب موجب بروز رسوب بیش از حد شده است و سیلاب پی درپی خسارتها را افزایش داده است.