دوخبر انفجار در موصل و تجمع در کربلا. 16 تیر-91
این دوخبر مرتبط بهم می باشند زیرا که ناشی از پیگیری مجدانه ی سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ها  به ویژه عراق می باشد . برای اینکه نا امن وبی ثبات کردن عراق ومنطقه خواست جدی حاکمان ایران می باشد . به خصوص اینکه بحران تحریم ها که تحریم نفتی به آن اضافه وقوز بالا قوزه شده است. موجب تشدید بحران شده است .چونکه بحران هسته ای وتحریم ها از یک پیوند با بحران های درونی و برونی زده شده است . از طرف دیگر بحرانی شدن اوضاع  رهبران دو کشور سوریه وعراق که دو هم پیمان حاکمان ایران  هستند.موجب شده است که اعزام نیرو و پول وسلاح به سوریه و اعزام تروریست زیر پوشش زوار به عراق  پیگیری می شود .چون تروریست های اعزام شده به عراق با عنوان زوار و زیارت و حضور در شهرهای مذهبی عراق وتجمع وتظاهرات کردن علیه عراقیان مخالفان  مداخله گری حاکمان ایران  در امور داخلی عراق  اقدام می کنند یا از عراق به سوریه می روند .سپس با همکاری مهره های نفوذی درون دولت عراف و رهنمود وهدایت پاسدار سفیر محمد حسن دانایی فر و سپاه قدس دست به اعمال تروریستی و انفجا ری در شهر های عراق می زنند تا با نا امن وبی ثبات کردن عراق ایجاد موانع برای تلاش برکناری نوری مالکی مزدور و دست نشانده از سوی مخالفانش در پارلمان عراق شود .
انفجار در موصل 5 کشته و 61 زخمی برجای گذاشت.خبرگزاری فارس: طی یک حمله تروریستی انتحاری در مرکز شهر موصل، دست‌کم 5 نفر کشته و 61 نفر زخمی شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آلمان"، منابع آگاه پلیس عراق اعلام کردند طی یک انفجار انتحاری در مرکز شهر "موصل" دست‌کم 5 تن کشته و 61 نفر زخمی شدند.بر اساس این گزارش، شخص انتحاری عناصری از ارتش عراق را هدف قرار داده بود و با بستن کمربندی انفجاری، خود را در داخل سالن پیرایش مردانه در منطقه "الدواسة" و در هنگام ورود نیروهایی از ارتش عراق، منفجر کرده است که طی آن 5 تن کشته و 61 نفر زخمی شدند که اغلب آنها سرباز بودند و به محل انفجار نیز، خسارت زیادی وارد آمد.طی چند هفته گذشته، بر میزان حملات تروریستی در عراق افزوده شده است. بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی بر این باورند که تروریست‌ها همچنان وحدت ملی عراق را نشانه گرفته‌اند و زمانی که می‌بینند با همکاری همپیمانان سیاسی خود، قادر به براندازی نظام حاکم بر عراق نیستند، از شیوه قدیمی خود و سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" استفاده می‌کنند.
برغم تشدید حملات تروریستی در عراق.هزاران زائر شیعه نیمه شعبان را در کربلا جشن گرفتند.خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در شورای استانداری کربلا تصریح کرد که تشدید انفجارها علیه زائران شیعه نتوانست تاثیری بر حضور چشمگیر آنها در مراسم احیای عید نیمه شعبان در کربلا بگذارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "اصوات العراق"، "نصیف جاسم الخطابی"، نائب رئیس شورای استانداری کربلا اعلام کرد که برغم تشدید حملات تروریستی علیه زائران در شهر کربلا، زائران همچنان درحال ورود به شهر کربلا هستند و این انفجارها و تهدیدها نتوانسته تاثیری بر حضور این زائران در شهر کربلا شود.وی افزود: از تمامی محورهای کربلا خیل عظیمی از زائران چه با پای پیاده و چه با اتوبوس‌های مختلف در چارچوب کاروان‌های مختلف وارد این شهر می‌شوند و برغم درجه حرارت بالای این روزها، هزاران زائر قصد دارند، امشب را که مصادف است با شب نیمه شعبان، احیا کنند و تا صبح در حرم امام حسین (ع) به مناجات و دعا بپردازند