دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 23 مرداد ماه سال 1391
نقد وبررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " دو ضربدر دو چهار نمي شود ! "
"ایکاش در رژیم از صدر تاذیل رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی هذیان و وارونه گویی حد و مرزی داشت تا که ترمز بریدگان و دنده عقب کننده شدگان قلم بر دست شده ی وامدار که  عجیب اعتیاد ترک ناپذیر به وارونه گویی دارند  میداندار نمی شدند تا با کتمان کردن حقایق وپاک کردن صورت مسأله آنگونه یکه تازی نمی کردند وجولان نمی دادند که 2 دوتا4 تانمی شود . گویا فراموش شده است قبل از تهاجم نظامی به عراق واشغال نظامی این کشور  چگونه  وعده ی صلح و آزادی ودمکراسی  داده شد ولی پس از اشغال نظامی تبدیل به باتلاق شد و به اشغال عوامل حاکمان ایران در آمد وحیاط خلوت شان شده است . یادداشت روز نویس وارونه گوی تصور کرده که از یاد رفته که احمد چلبی که بود وچگونه نقش جاسوسی چند جانبه با پرواز میان لندن- واشنگتن- تهران ایفا می کرد و چگونه با ادعای دروغین وجعلی داشتن  سلاح  کشتار جمعی صدام حسین مقدمه تهاجم نظامی عراق فراهم شد؟"
ایکاش در رژیم از صدر تاذیل رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی هذیان و وارونه گویی حد و مرزی داشت تا که ترمز بریدگان و دنده عقب کننده شدگان قلم بر دست شده ی وامدار که  عجیب اعتیاد ترک ناپذیر به وارونه گویی دارند  میداندار نمی شدند تا با کتمان کردن حقایق وپاک کردن صورت مسأله آنگونه یکه تازی نمی کردند وجولان نمی دادنند که 2 دوتا4 تانمی شود  .گویا فراموش شده است قبل از تهاجم نظامی به عراق واشغال نظامی این کشور  چگونه  وعده ی صلح و آزادی ودمکراسی  داده شد ولی پس از اشغال نظامی تبدیل به باتلاق شد و به اشغال عوامل حاکمان ایران در آمد وحیاط خلوت شان شده است . یادداشت روز نویس وارونه گوی تصور کرده که از یاد رفته که احمد چلبی که بود وچگونه نقش جاسوسی چند جانبه با پرواز میان لندن- واشنگتن- تهران ایفا می کرد و چگونه با ادعای دروغین وجعلی داشتن  سلاح  کشتار جمعی صدام حسین مقدمه تهاجم نظامی عراق فراهم شد؟ ولی اکنون از سوی وکیل تسخیری طوطی صفت که مدام آموزه های از بر شده را بغور می کند و اکنون  زیر پوشش جنگ نیابتی  چنین تکرار کرده است آمريكايي ها از سال 2003 به بعد با قشون كشي به عراق جنگي ديگر را بر منطقه تحميل كرده بودند هر وقت كه شرايط را نامساعد مي ديدند از جنگ نيابتي با ايران سخن مي گفتند.  . آری وکیل تسخیری یادداشت روز نویس وارونه ی واقعیت را نشخوار نموده است وگفته که تهاجم نظامی و اشغال عراق که برنده اش فقط حاکمان ایران بوده است جنگ نیابتی  آمریکا علیه ی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی بوده است. در ادامه مثل همیشه مانور تبلیغاتی  جنگ 33 و22 روزه بعنوان برگ برنده علیه آمریکا واسراییل  داده البته با پسوند جنگ نیابتی تکرار شده است. ناگفته نماند که نوار تکراری فقط منحصر به این مورد نیست ، بلکه  ادامه ی نوار تکراری  گزینه  بر داری های  مقامات ومطبوعات آمریکا و اسراییل ضمیمه شده است تا اینکه دنباله نوار به تغییر وتحولات منطقه که رهبری آن رهبر ولی فقیه در جماران می باشد . بالاخره به سوریه  منتهی می شود با نتیجه گیری 2 ضربدر 2 چهار نمی شود که وی مدعی آن شده است وتوضیح وتشرح ادعاهای  وارونه این نوار تکراری را  این چنین  داده است :
"واژه «جنگ نيابتي»- Proxy war- واژه نامأنوس و مبهمي نيست. در سال هاي گذشته بارها و به كرات اين واژه در سطح معادلات سياسي بين المللي و محيط روابط بين الملل مورد استفاده رسانه ها و سياسيون قرار گرفته است. با اوج گرفتن درگيري ها و ناآرامي ها در سوريه طي چند ماه اخير بار ديگر، واژه جنگ نيابتي از سوي مقامات سياسي، تحليلگران و ناظران خارجي پيش كشيده شده است. برخي تحليلگران با استعفاي كوفي عنان و ناكامي او در حل بحران سوريه از جنگ نيابتي آمريكا و رژيم صهيونيستي در سوريه گفتند.البته پيشتر هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با بالا گرفتن ناآرامي ها در سوريه، مدعي جنگ نيابتي ايران و آمريكا در سوريه شده و همزمان مطرح كرده بود كه؛ «بشار اسد رفتني است و دولت او سقوط خواهد كرد.»از سوي ديگر؛ تحولات سوريه را بسياري از تحليلگران و ناظران از زواياي جنگ نيابتي در قالب مواجهه جبهه مقاومت با جبهه قدرت هاي غربي در دمشق ارزيابي مي كنند.6 سال پيش در جنگ 33روزه در سال 2006 از جمله مواردي كه رسانه هاي غربي بر روي آن مانور مي دادند اين نكته بود كه اين جنگ، يك جنگ نيابتي از سوي آمريكا و ايران است.به تعبير ديگر؛ اسرائيل به نمايندگي از آمريكا و حزب الله به نيابت از ايران وارد اين كارزار و نبرد نفسگير شده اند. دو سال بعد در جنگ 22روزه در غزه در سال 2008 نيز بسياري از رسانه هاي خارجي آن را جنگ نيابتي از سوي آمريكا و ايران ارزيابي كردند. حتي در ميان اين سال ها كه آمريكايي ها از سال 2003 به بعد با قشون كشي به عراق جنگي ديگر را بر منطقه تحميل كرده بودند هر وقت كه شرايط را نامساعد مي ديدند از جنگ نيابتي با ايران سخن مي گفتند.دوم اينكه شكست آمريكايي ها و صهيونيست ها به جنگ 33روزه و 22روزه ختم نشد و حتي در صحنه عراق نيز نتيجه اي بدست نياوردند.بنابراين بدون كمترين ترديدي بايد گفت ميدان نبردهاي نيابتي براي آمريكايي ها و صهيونيست ها در مواجهه با ايران اسلامي، باتلاقي بوده كه علي رغم هياهو و مانورهاي تبليغاتي و عمليات هاي رواني بيشتر در آن گرفتار شده و به عمق آن فرو رفته اند و اين واقعيتي است كه مراكز مطالعاتي و انديشمندان غربي نتوانسته اند آن را پنهان كنند.نكته دوم اين است كه آنها فهميده اند محاسبات ايران در سوي مقابل كاملا هوشمندانه و دقيق است اما مشكل اينجاست كه در تغيير محاسبات ايران ناتوان بوده اند. اين در حالي است كه به عنوان مثال در قضيه سوريه، ايران رسما موضع خود مبني بر حمايت از دمشق را اعلام كرد."
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 23 مرداد ماه سال 1391
دو ضربدر دو چهار نمي شود ! (يادداشت روز)