گزیده خبرهای 29 مرداد 91 . قسمت - 2
0 7درصد از شرکت های ساخت ساز در آستانه ورشکستگی
مشخص نیست که باید وضع فلاکت بار اقتصاد ورشکسته و وارداتی و دلالی که موجب تعطیلی  کار خانه ها و اخراج و بیکاری کارگران واقعیت دارد یا نه ادعای رهبر که  در دفاع ازاهداف نظامی هسته ای مدعیست   که تحریم ها ربطی به گرانی ها ندارد درست است؟
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، احمدرضا چابک با بیان اینکه این کانون دارای 25 هزار عضو است گفت: متأسفانه در پنج سال گذشته قراردادهایی وارد بخش ساخت و ساز شده است که به ضرر ساخت و ساز و مصلحت کشور است.وی افزود: در این قراردادها پیمانکارانی که در مناقصات شرکت می‌کنند یا به صورت زیر بنا یا کلیدی قیمت را اعلام می‌کنند در حالیکه با توجه به رشد تورم و نمودار سینوسی تورم در چند سال گذشته این قراردادها از همان ابتدا مورد اعتراض پیمانکاران بود.وی ادامه داد: این تیپ قراردادها مناسب شرایط اقتصادی کشور نیست به طوری که در 5 سال گذشته 70 درصد شرکتهای ساخت و ساز در قالب این قراردادها ضررهای مالی زیادی کرده‌اند.وی تأکید کرد: وقتی نمی‌توان برای یک سال آینده عدد دقیقی از نرخ تورم ارائه کرد چطور می‌توان قراردادهای مقطوع امضا کرد هر چند معتقدیم این نوع قراردادها در کشورهایی که آینده اقتصادی مشخصی دارند مناسب است.وی اضافه کرد: درخواست کتبی به دولت ارائه کرده‌ایم تا قراردادها به روال قبلی یعنی همان قرارداد تعدیل بازگردد.
 معاون ناجا : در طول برگزاری اجلاس عدم تعهد با کسی شوخی نداریم

آخر این چگونه کشور مدعی قدرت برتر منطقه است که با باج دادن  100 میلیارد تومان و  هزینه کردن برای بر گزاری کشور های غیر متعهد در تهران زمان بر گزاری  هم یک هفته ادارات ومدارس ودانشگاه ها را تعطیل شده است  مهمتر اینکه  پلیس سر کوبگر به جای اینکه در خدمت مردم باشد  علیه ی مردم خط ونشان کشیده  وتهدید  نموده است که در زمان بر گزاری اجلاس  هیچکس حق نفس کشیدن وحرکت ندارد؟
سردار رادان با بیان اینکه نیروی انتظامی در طول مدت برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران در آماده باش کامل به سر می‌برد گفت: تامین امنیت مردم بر عهده ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم. سردار احمد رضا رادان جانشین رئیس پلیس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تامین امنیت اجلاس سران عدم تعهد در شهریور ماه در تهران گفت: نیروی انتظامی  به حکم قانون و حکم مردم آمادگی کامل در همه زمینه ها برای تامین امنیت لازم برای این اجلاس برگ را دارد.وی همچنین در خصوص فراخوان برخی سایت های ضد انقلاب و دعوت از طرفدارانشان برای کثیف کردن ظاهر شهر تهران در طول برگزاری اجلاس گفت: این حرفها مانند این می ماند که با اعلام ساعت 12 شب همه چراغ های خانه خود را خاموش کنند و بعد بگویند طرافداران ما همه آنهایی هستند که چراغ های خودشان را ساعت 12 خاموش کردند.سردار رادان با بیان اینکه نیروی انتظامی در طول این مدت در آماده باش کامل به سر می برد گفت: تامین امنیت مردم بر عهده ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم
.اخلال درسایت مراجعی که امروز را عید فطر اعلام نکردند
جالب است از یک سو طلبه های حوزوه  با دوربین وتلسکوپ بدنبال رؤیت ماه هستند تا رهبر بتوانند بر خلاف سال ها گذشته موازی عربستان یکشنبه عید فطر اعلام کند . از طرف دیگر مراجع مخالف وی فردا را عید فطر اعلام کرده اند . بهمین خاطر  بدلیل   اختلاف فتوا اخلال در  سایت های متعلق به اینان شده است .
 در حالی که رهبری و  برخی مراجع تقلید امروز  را عید اعلام  کردند، برای چند تن از مراجع تشیع نیز حلول ماه شوال مسجل و ثابت نشد.به گزارش بازتاب بر همین اساس آیت الله سیستانی، آیت الله وحید خراسانی و آیت الله  سید صادق شیرازی امروز یکشنبه را آخرین روز ماه رمضان اعلام کردندبراساس این گزارش برخی اتفاقات رخ داده قابل توجه بوده و به شکل عجیبی با ایجاد به یک باره مشکلات فنی بر روی وب سایت آیت الله سیستانی و  آیت الله وحید خراسانی امکان دسترسی مقلدین ایشان غیرممکن شد و در اصطلاح با بارافتادن بر روی این وب سایت ها، از دسترس عموم خارج شدند.
سایت احمد توکلی، نماینده مجلس: زلزله آذربایجان نشان داد مردم به حاکمان بی‌اعتمادند
مشخص است که مردم به حاکمان اعتماد ندارند .چون تجربه زلزله رود بار وبم را حد اقل دارند که چگونه خدماتوهدایای دارویی وپوشاکی ونقدی و غیرو که از داخل کشور وبرون مرز شد نه اینکه به زلزله زدگان داده نشئد ومناطق تخریب شده باز سازی نشد ، بلکه  بازماندگان زلزله به حال خود رها شدند.
الف : چند روزی از زلزله آذربایجان می گذرد اما کمکهای مردمی همچنان ادامه دارد.موضوعی که در این دو روز اخیر بیش از همه نمود پیدا کرده است؛ تلاش مسوولین محلی برای جلوگیری از اقدامات انفرادی مردم و رساندن کمک به زلزله زدگان می باشد.اما کاملا مشهود است که مردم می خواهند که خود، راسا” برای رساندن اقلام اهدایی به زلزله زدگان پیش قدم باشند وکمتر کسی (حداقل در شهرتبریز که ما در آنجا ساکن هستیم) اعتنایی به توصیه های مسولین دارد.اکثر مساجد تبریز با نصب پلاکارد، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده و کمکها را خودشان به منطقه زلزله زده رسانده اند،معتمدین محلات نیزاز در وهمسایه کمک جمع آوری کرده و خودشان به مناطق زلزله زده می برند،در ادارات دولتی نیز به همین شیوه عمل می شود،جالب تر اینکه کریم باقری(فوتبالیست سرشناس) در بازار تبریز دوره افتاده وبا اعتمادی که مردم به او دارند مبلغ قابل توجهی کمک مالی جمع آوری کرده و قصد دارد به زلزله زدگان برساند.سوال:چگونه می توان این پدیده اجتماعی را تحلیل کرد؟ آیا نمی توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل عمده آن، صدمه دیدن اعتماد عمومی و بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد صحیح دستگاههای مسوول می باشد.در هر صورت، این سوال ذهن یلی از مردم این مرز وبوم را به خود مشغول کرده است ولازم است است مسوولین نسبت به سیاستها ورفتارهای خود تجدید نظر کنند. وعده های بی پایه واساس مسوولین، عدم وجود آمارهای درست و “نبود شفافیت” در ادارات ایران از دلایل بی اعتمادی عمومی است که در اینگونه مواقع خود را نشان می دهد. کمکهایی که (چه نقدی و چه غیر نقدی) در هیچ جا ثبت نمی شود و نسبت به محل مصرف و توزیع آنها گزارشی به مردم ارایه نمی گردد، ضعف نظارتها نیز از سوی دیگر.آیا با این دلایل می توان از رسیدن کمکها به مردم آسیب دیده مطمین بود؟ بهتر نبود سازمانهای دولتی با حاکم کردن فرهنگ شفافیت، موجبات تقویت اعتماد در جامعه ونسبت به خود را فراهم کنند؟ آیا بهتر نبود مسوولین اجرایی ما زمینه ای را فراهم می کردند که مردم وگروههای اجتماعی فعال تر می شدند وامکانات آنها بکار گرفته می شد،تا امکانات دولتی؟ متاسفانه انحصار دولتی ،می خواهد خود را به همه بخشها تحمیل کند و نقش کمی برای مردم قایل می شود.درآخر: آقایان دولتی، نقش مردم(در تمام امور) را جدی بگیرید و خود نظاره گر باشید. مطمین باشید که نتیجه کارها خیلی بهتر از آنی خواهد شد که فکرش را می کردید.اگر شفافیت را نمی توانید بر سازمانهایتان حاکم کنید، حداقل طوری سازمان دهی کنید که با مشارکت وفعال شدن خودِ مردم در اینگونه امور، هم احساس مسوولیت شان در قبال همنوعان تقویت شود وهم خیالشان از رسیدن کمک به مردم مستحق راحت باشد.به امید بازگشت اعتماد بر جامعه ایرانی.
130 چادر خیمه نماز در بین زلزله زدگان ورزقان توزیع شد
مشخص است که اگر چنانچه مساجد تعمیر و باز سازی و نشوند  و قرینه نداشته باشند واین سنگر تبلیغاتی و پشتوانه دین ابزاری آسیب ببیند . بایدد ین فروشان وعوامفریبان حاکم کرکره ی دکان چند نبش دین فروشی را پایین بکشند و اعلام ورشکستگی نمایند.
خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بیش از 130 چادر خیمه نماز در شهرستان زلزله زده ورزقان توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی توزیع شده است. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، مرتضی سلیمی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات دراین شهرستان به پایان رسیده است افزود: شهرستان ورزقان تنها شهرستان زلزله زده ای است که در روز عید فطر از سوی جمعیت هلال احمر از نمازگزاران پذیرایی می شود.وی اظهار داشت: تاکنون 9 هزارو 800 سبد غذایی 10 روزه بین خانوارهای زلزله زده ورزقان توزیع شده است.
خامنه ای : تحولات بی نظیر (؟!) دنیای اسلام با همین آهنگ ادامه خواهد یافت
بخشی از این ادعای آهنگ تحولات بی نظیر در حال جریان در شیوه ی اطلاع وامداد وخدمات رسانی زلزله زدگان آذر بایجان به نمایش گذاشته شد .طوریکه اکثر جانباختگان پس از نجات یافتن در بیمار ستان جان دادند 
 به گزارش خبرگزاری مهر،  خامنه ای در نماز فطر گفت : امسال ملتهای مسلمان بیشتری به ویژه در کشورهای بیدار شده اسلامی، به میدان دفاع از فلسطین آمدند و انشاءالله این جریان ادامه خواهد داشت.وی  تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی نظیر (کدام تحولات بی نظیر؟)  دانست و افزودد: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می کند به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت.ایشان تأکید کردند: دشمنان امت اسلامی با ترفندهای پیچیده تر و با همه قوا برای به شکست کشاندن این تحولات وارد میدان شده اند اما ملتهای مسلمان، توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.