گزیده خبرهای 31 مرداد 91. قسمت-2
امیرالمؤمنین(عليه السلام):هرگاه تهیدست شدید با صدقه دادن با خدا تجارت کنید.
چرا  در رژیم ضد بشری وقرون وسطایی ظالم وگدا پرور بخشی از هزینه ی تشریفاتی  100 میلیارد تومان اختصاص داده شده به بر گزاری اجلاس غیر متهعد ها در تهران به اینگونه نیازمندان داد نمی شود تا نیاز به اینگونه در خواست یا گدایی مطبوعاتی نباشد؟ چرا هیچ مسئولی نمی گوید که عامل این اوضاع و فقر در جامعه چیست ومقصر کیست؟
سلام و خداقوت.خانم ف. ش. ۶سال پیش از همسرش جدا می شود. ایشان بعد از جدایی سرپرستی ۴ دخترشان را به عهده می گیرد. ۲ نفر از دخترها ازدواج کردند در واقع زود ردشون کرده که از فلاکت نجات پیدا کنند.اما متاسفانه همسر یکی از دخترها که ۳ فرزند دارد اکنون به دلیل برخی مشکلات در زندان است. دختر دیگر هم با یک بچه زندگی می کند که البته آنها هم خانواده فوق العاده فقیری هستند.بر اساس اظهارات رابط خیریه همت، این خانواده در زندگی مشقت باری زندگی می کنند آنچنان که کف اتاق حتی موکت نیست و تنها فرش آنها یک لباس کهنه است.خانم. ش برای گذران زندگی و کسب درآمد با دخترانش در مترو دستفروشی می کنند. مختصر درآمد آنها هم به عنوان کمک خرج اجاره خانه به پدر این خانم که در حال حاضر با آنها زندگی می کنند، داده می شود.بر اساس پیگیری بعمل آمده قرار بوده نیمه شعبان یکی از دخترها به نام س.ر که عقد کرده، مراسم مختصری بگیرند و به منزل خویش بروند اما نتوانستند کمترین وسیله ای برای آغاز زندگی فراهم کنند.امیدواریم دوستان همتی کنند تا بتوانیم جهیزیه مختصری تهیه کنیم تا این مادر از باری که بر روی دوش خود احساس می کند خلاص شود.
در روند رشد دامنه ی اختلافات و تضاد و رقابت های نهاد های حکومتی مقابل هم دیگر که ناشی از جنگ قدرت وثروت می باشد تبدیل به یک بازی نخ نما شده است .زیرا که مدتی است اعضای بازار مکاره سریال سناریوی فلان وزیر را استیضاح می کنیم  سپس این تهدید به فراموشی سپرده می شو د  وبه  غلط زیادی کردیم واستیضاح نمی کنیم منتهی می شود .اکنون ادامه این موش وگربه  بازی به تهدید استیضاح کردن وزیر ورزش رسیده است.
حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به افتخارات ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 لندن گفت: این پیروزی را به ورزشکاران ایرانی تبریک می‌گویم و از مربیان و خانواده‌های این قهرمانان نیز تشکر می کنمحسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به افتخارات ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 لندن گفت: این پیروزی را به ورزشکاران ایرانی تبریک می‌گویم و از مربیان و خانواده‌های این قهرمانان نیز تشکر می کنموی در ادامه افزود: طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان با 60 امضا و بعد از تعطیلات مجلس تقدیم هئیت رئیسه می‌شود.نماینده اصفهان در ادامه تصریح کرد: مدال آوردن ورزشکاران ایرانی تاثیری بر لغو این استیضاح وزیر ورزش و جوانان نمی‌گذارد، چرا که این مربیان و مسئولان قبلی ورزش بودند که سبب این پیروزی شدند و چه بسا در صورتی‌که عباسی در امور فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کرد تعداد مدال‌های جمهوری اسلامی در المپیک 2012 بیشتر بود
80 درصد قرارداد‌های کارگران مازندران سفید امضاست
قرار داد سفید امضا به این مفهوم است که دست کار فرما بطور کامل باز  باشد که  هر موقع خواست در آن هرچه خواست قید و بدون درد سر  برای اقدام اخراج بزند
ایلنا: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران اعلام كرد: بیش از ۸۰ درصد کل قرارداد‌های کارگران و کارفرمایان در مازندران سفید امضا منعقد می‌شود و در شرایط کنونی فقدان امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری است.میرعلی شیر افکن با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کل بنگاه‌های کشور خرد و کوچک هستند، به خبرنگار ایلنا در ساری گفت: گسترش قراردادهای سفید امضا در این بنگاه‌های اقتصادی نشان از بی‌اعتبار شدن قراردادهای کاری و فقدان امنیت شغلی کارگران دارد.این مقام كارگری در مازندران با اشاره به افزایش تعداد کارگران قرارداد موقت در بنگاه‌های تولیدی‌ای که فعالیت مستمر انجام می‌دهند، خواستار انعقاد قراردادهای رسمی و دائمی کار با این کارگران شد و خاطرنشان ساخت: با انعقاد قراردادهای رسمی کار، کارگران از امنیت شغلی بیشتری برخوردار می‌شوند.او با بیان این مطلب که کارگران پیمانی از امنیت شغلی پایداری برخوردار نیستند، ادامه داد: دولت باید از موضع کارگران مسئله امنیت شغلی را مورد توجه قرار دهد.
تلاش برای مصادره اتحاد مردم به نام رهبر
محوراهداف اعزام طلبه و آخوند ها همراه با عکاس برای گرفتن تصاویر تبلیغاتی از مناطق زلزله زده ی آذربایجان  اشاره شد که ناشی از چیست . به ویژه اینکه زلزله در منطقه ای به وقوع پیوسته که تعلق به موسوی دارد که همراه کروبی در حصر خانگی بسر می برد. بنابراین چون ضریب نارضایتی عمومی بالاست .به خصوص زلزله زدگان بشدت پیرامون اطلاع و خدمات وامداد رسانی عصبیوناراضی می باشند . بنا براین برای کنترل اوضا نیاز به تبلیغات وارنه گویی می باشد . آنهم از سوی مهره هایی تبلیغ می شود که یکی از دیگری منفور ترند.
دیگربان  : تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی برای مصادره حرکت خودجوش و یکپارجه مردم ایران در کمک به آسیب دیدگان زمین لرزه آذربایجان به نام علی خامنه‌ای٬ همچنان ادامه دارد.زمین‌لرزه هفته گذشته آذربایجان شرقی که ابتدا با بی‌اعتنایی برخی نهاد‌ها و مقام‌های مسئول مواجه شد٬ پس از اقدامات قابل توجه مردمی به منظور کمک به آسیب دیدگان این حادثه٬ در راس اقدامات جمهوری اسلامی قرار گرفته است.این تلاش‌ها پس از آنکه مردم ایران با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و برخی نهاد‌های مسئول اقدام به جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان کردند٬ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.علی خامنه‌ای که در ۴۸ ساعت نخست این حادثه سکوت اختیار کرده بود با وجود بی‌اعتنایی محمود احمدی‌نژاد٬ پیام تسلیتی به بازماندگان این حادثه صادر کرد و پنج روز بعد از مناطق حادثه دیده بازدید کرد.آقای خامنه‌ای در این بازدید به صراحت به هماهنگی و یکپارچگی مردم در کمک به بازماندگان این حادثه اشاره کرد و از نهاد‌ها و مقام‌های مسئول خواست توجه بیشتری به خانواده‌های آسیب دیده کنند.پس از پایان سفر یک روزه رهبر جمهوری اسلامی به آذربایجان شرقی٬ تلاش رسانه‌ها٬ نظامیان و روحانیون نزدیک به وی برای مصادره حرکت مردم (مستقل از نهاد‌های حکومتی) به نام او آغاز شده است.در این رابطه احمد علیرضابیگی٬ استاندار آذربایجان شرقی گفته که حضور رهبر جمهوری اسلامی در مناطق حادثه دیده « باعث ایجاد یكپارچگی در بین مردم شده استمحمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج نیز روز یکشنبه (۲۹ امرداد) در دیدار از مناطق حادثه دیده گفته که علی خامنه‌ای به منظور بازدید از این مناطق روزه خود را شکسته است.آقای نقدی این اقدام رهبر جمهوری اسلامی را نشانه «رابطه معنوی و سرشار از محبت و صمیمیّت امت و ولایت» دانسته است.آقای خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید «فطر» تهران نیز بار دیگر به موضوع زمین لرزه آذربایجان و کمک‌های گسترده مردمی اشاره کرده و از مسئولان خواسته که آثاز این حادثه را محو کنند.گسترده‌ترین حرکت مردمی مستقل از نهاد‌های دولتی پس از اعتراض‌های سال ۸۸ موجب بروز برخی نگرانی‌ها در میان رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.برخی سایت‌های محافظه‌کار این حرکت مردم را نشانه بی‌اعتمادی آنها به جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و نسبت به گسترش این موضوع به نهاد‌ها و مقام‌های دولتی و حکومتی هشدار داده‌اند.