گزیده خبر های 4 شهریور 91 . قسمت 4
سردار خراسانی در گفتگو با فارس خبر داد.آغاز عملیات بسیج برای ساخت مسکن ویژه محرومین زلزله‌زده.خبرگزاری فارس: رییس سازمان بسیج سازندگی از آغاز عملیات بسیج برای ساخت 1800 واحد از منازل محرومین زلزله‌زده طی سه ماه آینده خبر داد.
مگر  این پاسدار وزیر مسکن است که  دست به دروغ  تبلیغاتی زده ولاف بسیج  برای باز سازی مناطق زلزله زدگان زده است؟ چرا همین بسیج را برای امداد رسانی به زلزله زدگان آذربایجانی نداد؟
سردار مجید خراسانی رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات بسیج برای بازسازی مناطق و خانه‌های زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: طبق هماهنگی هفته قبل با مجموعه استانداری آذربایجان شرقی، کمیته امام(ره) و بسیج سازندگی استان، قرار بر این شد تا علاوه بر خدمات گردان‌های عاشورا و خدمات روزانه گروه‌های جهادی بسیج برای برطرف کردن مشکلات زلزله‌زدگان، 1800واحد از خانه‌های محرومین آسیب‌دیده توسط بسیج سازندگی از امروز شروع به کار کند.خراسانی با بیان اینکه مقدمات این کار از هفته گذشته فراهم شده است، اظهار داشت: با هماهنگی همه دستگاه‌های استانی، مرحله خاک‌برداری منطقه آغاز شده و سپاه استان آذربایجان شرقی نیز خاکبرداری برخی روستاها را برای کمک به ساختن منازل زلزله‌زدگان آغاز کرده است.وی با بیان اینکه ما سعی داریم تا در صورت برطرف شدن مشکلات و دغدغه‌های موجود، این 1800واحد را در کمتر از سه ماه تحویل اهالی منطقه دهیم، خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی مالی و خرید و انتقال مصالح که در تعهدات استانداری است انجام بگیرد، ان‌شاءالله در ساخت این منازل تأخیر نخواهیم داشت.رئیس بسیج سازندگی تعهد استانداری را تأمین و انتقال مصالح مورد نیاز دانست و گفت:‌ در این مرحله قدری با کندی روبرو هستیم.خراسانی افزود: هفته قبل نیز برخی مشکلات مانند کند بودن خاک‌برداری را داشتیم که امروز این موضوع تا حد زیادی مرتفع شده است.وی یکی از ویژگی‌های اقدام بسیج برای ساخت 1800واحد را تأمین خانه برای افراد «محروم» زلزله‌زده دانست و گفت: برخی از این افراد والدین خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر نیز به دلیل شرایط سنی و مالی توان ساخت منزل را ندارند که این افراد توسط بسیج و کمیته امداد شناسایی شده و امیدواریم با این اقدام، سرپناهی برای آنها فراهم شود.خراسانی با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی و جهادی بسیج در منطقه زلزله‌زده برای هماهنگی گروه‌های جهادی، گفت: ما بنا بر دستورالعمل‌هایی در این قرارگاه، شرایط را برای حضور گروه‌های جهادی سراسر کشور فراهم کرده‌ایم که البته توصیه شده این افراد برای حضور برخی موارد را رعایت کنند.رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه این افراد می‌توانند در صورت تمایل برای اعزام گروه‌های جهادی از استان‌ها به این قرارگاه در منطقه مراجعه کنند، تصریح کرد: بنا بر دستورالعمل تنظیم شده، به این گروه‌ها یادآور شده‌ایم که سعی کنند از امدادگران و استادکاران بنا در گروه‌های خود استفاده کرده و کمتر از 15روز در مناطق زلزله‌زده نمانند.وی همچنین خاطرنشان کرد: به علت سرد بودن منطقه در روزهای آتی، توصیه کردیم این گروه‌ها قبل از اعزام حتما امکانات و وسایل مورد نیاز مانند وسایل گرمایشی و خودرو خودشان را تامین کنند.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد.بازدید از آثار تاریخی در برنامه سفر سران غیرمتعهدها به اصفهان.خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از سفر سران برخی از کشورهای عدم تعهد به اصفهان و بازدید از آثار تاریخی خبر داد.
چرا اینان به مناطق زلزله آذربایجان یا سیل زده مازندران یا استان بلوچستان برده نمی شوند ؟ یا اینکه چرا  به حاشیه ی تهران برده نمی شوند تا آلونک نشینان را ببرند یا چرا به سیاه چال ها برده نمی شوند تا ببینند که چه خبر است؟
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای استقبال از سران کشورهای عدم تعهد برای سفر به اصفهان از سوی میراث فرهنگی اتخاذ شده است، اظهار کرد: در برنامه سفر سران غیرمتعهدها بازدید از آثار تاریخی اصفهان پیشنهاد داده شده است.وی افزود: سازمان میراث فرهنگی اصفهان بازدید میهمانان از بناهای تاریخی همچون مسجد جامع عتیق، باغ موزه چهل‌ستون، میدان نقش جهان و باغ فین کاشان را پیشنهاد داده است. سر پرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: برای استقبال بهتر از این هیئت‌های خارجی نمایشگاه باشکوهی از صنایع دستی استان اصفهان در باغ موزه چهل‌ستون برپا شده است.به گزارش فارس، شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از پنجم تا دهم شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.این اجلاس در سه سطح کارشناسان طی روزهای پنجم و ششم شهریورماه، وزیران امور خارجه در روزهای هفتم و هشتم شهریور و سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در روزهای نهم و دهم شهریورماه تشکیل می‌شود.ورود هیات کارشناسی سوری برای شرکت در اجلاس عدم تعهدخبرگزاری فارس: عصر امروز هیاتی از کارشناسان سوری برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها وارد ایران شدند.
سخنگوي دولت عراق: منافقين در عراق نمي‌مانند
رژیم ضد بشری وفاشیستی مذهبی آنگونه مقابل دشمن اصلی اش مستأصل شده است که مجبور است نقل قول از  علی دباغ سخنگوی دولت نوری مالکی مزدور ودست نشانده  علیه ی مجاهدین اشرف و لیبرتی کند که به اتهام فساد از باند مافیایی ائتلاف  دولت اخراج شود.
الدباغ سخنگوي دولت عراق بر پايبندي اين كشور به اخراج همه عناصر گروهك تروريستي منافقين تأكيد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، "علي الدباغ" گفت: عراق به توافق‌نامه امضا شده با دبيركل سازمان ملل متحد مبني بر مسئوليت پذيري مجامع بين‌المللي براي توزيع عناصر اين گروهك بين كشورهاي دنيا پايبند است؛ و هيچ تصميمي براي باقي ماندن آنها در خاك عراق وجود ندارد.الدباغ خاطرنشان كرد: موضوع پايان دادن به وجود اين عناصر در خاك عراق، به سازمان ملل متحد و آمريكا بستگي دارد تا برخي كشورها را براي پذيرفتن آنها قانع كنند.عمليات انتقال عناصر گروهك تروريستي منافقين از پايگاه قديمي آنها در استان "دياله" به اردوگاهي نزديك فرودگاه بين‌المللي بغداد همچنان ادامه دارد.دولت عراق تأكيد كرده است با توجه به قانون اساسي اين كشور مبني بر ممنوعيت حضور سازمان‌هاي تروريستي، حضور عناصر گروهك منافقين را در خاك عراق نمي‌پذيرد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عصر امروز (شنبه) هیئتی از کارشناسان سوری برای شرکت در اجلاس غیر متعهدها از فرودگاه مهرآباد وارد کشور شد.
این هیأت کارشناسان سوری دعوت شده  هم پیمان به اجلاس غیر متعهد ها در تهران چرا گفته نشده است که  اینان کار شناس چیستند؟ آیا  می آید تا رهنمود چگونه بیشتر جنایت و آدم کشی ببینند؟
بر اساس این گزارش «علی حیدر» وزیر آشتی سازی ملی سوریه نیز همراه این هیئت است اما وی برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران آمده است و میزبان وی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه خواهد بود.
لابد همانگونه که امداد رسانی در مناطق زلزله زدگان  آذر بایجان شده است . مشابه آنهم به زلزله زدگان شیراز امداد رسانی شده است .
معاون مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله امروز شیراز هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است. معاون مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله امروز شیراز هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.فرید وکیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس به محل زلزله واقع درجنوب شرق شیراز اعزام شده اند البته این زلزله خسارتی در پی نداشته است.وی بیان کرد: درحال حاضر نیز نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند.ساعت  13.04امروز پنجشنبه زلزله ای به قدرت 3.8 دهم در مقیاس ریشتر شیراز را لرزاند.