گزیده خبر های 15 شهریور – 91 – قسمت - 2
دلیل غیبت آیت‌الله مصباح در اجلاس خبرگان
تصویر بازتاب داده شده  قی افه اخمو وتوی هم رغفته رفسنجانی در اجلاس میان دوره ای مجمع سیرک شورای خبرگان آنسوی این صحنه غیبت آخوند مصباح یزدی که مخالف  سرسخت رفسنجانی  و رقیب آخوند کنی است  در این اجلاس می باشد که نشان دهنده ی اختلاف وباند بازی در این مجمع می باشد.
دوازدهمین اجلاس خبرگان رهبری از صبح امروز (سه‌شنبه) به مدت 2 روز در محل سابق مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی آغاز به کار کرد.به گزارش فارس، در این مراسم عکس مرحوم آیت‌الله قره باغی که چندی به پیش دار فانی را وداع گفته بود، در صحن مجلس قرار گرفته بود که اعضای خبرگان با رویت تصویر آن مرحوم، برای وی فاتحه قرائت کردند.در اجلاس دوازدهم خبرگان رهبری اکثر فقهای خبرگان از جمله آیات محمد یزدی، هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی و احمد خاتمی حضور داشتندالبته آیت‌الله مصباح‌ یزدی غایب دوازدهمین اجلاس خبرگان بود که در ابن باره گفت: بنده طی تماسی که با مسئولان برگزاری اجلاس خبرگان داشتم اعلام کرده بودم نمی‌توانم در اجلاس دوازدهم حضور پیدا کنم.وی درادامه درباره دلیل غیب خود تصریح کرد: بنده به دلیل درد زانوهایم و شرایط فیزیکی محل برگزاری اجلاس خبرگان نتوانستم در جلسه شرکت کنم و به همین دلیل عذرخواهی کرده‌ام
اتحاد سایبری ایران و کره شمالی
کبونر با کبوتر باز با باز ،  کند هم جنس با هم جنس پرواز . بالاخره دو حکومت دیکتاتوری منزوی و وحشت زده از واکنش ناراضیان می بایست که هوای همدیگر را داشته باشیم.
بر اساس موافقتنامه علمی- تکنولوژیکی بین ایران و کره شمالی، دو کشور علیه سازندگان بدافزارهای سایبری دست به همکاری می زنند. (ایران دارای رتبه 162 جهان و کره شمالی اصلا اینترنت برای افراد شخصی ندارد)به گزارش خبرآنلاین کمپانی ضد ویروس اف.سکیور ضمن به بحث گذاردن این موضوع عنوان کرد دو کشور ممکن است علیه کشورهای سازنده بدافزارهایی مانند دوخو، فلیم و استاکس نت دست به فعالیت مشترک و همکاری تکنولوژیکی بزنند.میکو هیپونن مدیر امنیت در اف.سکیور به وی.تری گفت: استراتژی های سایبری ایران و کره شمالی شبیه یکدیگر بوده و به همین خاطر این اتحاد زمینه ساز همکاری سایبری دو کشور علیه دشمنان مشترک خواهد بود.به گفته وی توانایی های سایبری دو کشور مشابه یکدیگر بوده و این در حالی است که قابلیت های نظامی دو کشور نیز جزو 10 کشور اول دنیا است.
احمدی نژاد اعلام کرد:کشف معادن اعماق زمین با نگاه کردن به علفها توسط یک ایرانی
لابد این نفر خبره در علف و معادن شناسی که ز نگاه علف به عمق معادن نقب می زند که  آق محمود پاسدار ادعایش را کرده است که می بایست همچون وی در هاله ای از نور محاط شده باشد وبا امام زمان در رابطه باشد .نمی تواند که با همان نگاه نفت وگاز استخراج کند تا بشود تحریم ها را دور زد و سر وسمانی به وضعیت اقتصاد ورشکسته داده شود.
محمود احمدی نژاد گفت:فردی را در ایران داریم که سطح زمین و علفها را نگاه می کند و معادن اعماق زمین را به صورت تضمینی معرفی می کند.به گزارش ندای سبز آزادی، براساس فیلم های منتشر شده از سخنان احمدی نژاد وی افزود:این فرد به شما می گوید این جا آهن است ،این جا سرب است و این جا روی است.احمدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر از این فرد در کشف برخی فلزات حساس استفاده می کنیم افزود:این دانش است البته با الهامات الهی و هدایت اولیای الهی بوده است.وي در مراسم افتتاح دو پروژه در کرمان  با بيان اينکه "ترديد ندارم ذخاير آهن کشور بالاي 100 ميليارد تن است"، تصريح كرد: با اين مقدار ذخاير آهن اگر همه طرح‌هايي که در اين حوزه بيان شده فعال و از همه ظرفيت‌ توليد فولاد استفاده شود، باز هم به اندازه کافي ذخاير خواهيم داشت. احمدي‌نژاد با بيان اينکه "بايد کاري کرد که در همه خانه‌هاي دنيا پسته و قالي کرمان باشد و صنعت و توليدات صنعتي ايراني را در نقاط مختلف جهان مشاهده كنيم"، گفت: زماني اين اتفاق مي‌افتد که نگاهمان را از دست ديگران برداريم و به فرهنگ خودمان متکي باشيم. قدرت ملت، قدرتي بي‌پايان، نشانه قدرت خدا و جاري شدن آن در زندگي است. اگر 75 ميليون فکر و اراده در کنار هم باشند مي‌توانند دنيا را متحول کنند و هنر مسوولان اين است که راه را براي تحقق اين هدف باز کنند و همه اراده، فکر و توان ملت را در يک مسير قرار دهند.
پس از تعطیلی  4 روزه این استان که مکمل 5 روز تعطیلی تهران بود و به مناسبت بر گزاری اجلاس 600 میلیون دلاری تشریفاتی تهران بود اکنون برای اینکه ثابت شود چیزی تغییر نکرده است . سیاست رعب و وحشت و خفقان با بهانه نخ نما شده طرح سرکوبگرانه مبارزه با بی حجابی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس پلیس راهور استان البرز از برخورد جدی پلیس با بدحجابی در داخل خودروها در این استان خبر داد.سرهنگ حبیب کمالوند در گفتگو با مهر از اجرای مراحل جدیدی از طرح برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه ساز در سطح استان البرز خبر داد.وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح با تخلفاتی از قبیل دودی کردن شیشه خودروها، آلودگی صوتی، حمل حیوان و چهار تخلف حادثه ساز مانند استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی در حین رانندگی برخورد قانونی خواهد شد.وی افزود: در اجرای طرح مذکور رانندگانی که بر روی شیشه های خودروی خود برچسب دودی نصب کنند به طوری که داخل خودرو قابل رویت نباشد، پلیس بدون اغماض در برابر آنها اعمال قانون خواهد کرد.کمالوند افزود: فقط افرادی که از راهنمایی و رانندگی مجوز نصب برچسب دودی دارند می توانند نسبت به این کار اقدام کنند.وی اظهار داشت: یکی از ماموریت های دیگر پلیس برخورد جدی با بدپوششی در داخل خودروها است.کمالوند تاکیدکرد: پلیس به هیچ عنوان در حریم خصوصی کسی مداخله نمی کند، اما خودرو حریم خصوصی نیست.رییس پلیس راهنمایی ورانندگی استان البرزگفت: در اجرای این طرح با هماهنگی مراجع قضایی مقرر شده درصورت مشاهده هریک از این تخلفات خودروی متخلف توقیف شود.وی با اشاره به اینکه این طرح از دیروز به اجرا در آمده افزود: ازاین به بعد این طرح به صورت مستمر در استان البرز اجرا می شود
پاسدار احمدی نژاد برای اینکه با چراغ سبز رهبر بسوی رفسنجانی کیش داده شود. از سوی دیگر نیشی هم به منتقدان دولت وغارتگران داده باشد گفته که هنوز هم اسامی مفسدان اقتصادی را در جیبم دارم . البته بخشی از این اسامی قبلاً از سوی عباس پالیز داردر دانشگاه بو علی سینا همدان فاش شد که  ز سوی قغضی جلاد سعید مرتضوی  بازداشت و زندانی  شد .
رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفتگوی امشب در برنامه تلویزیونی شبکه اول سیما با بیان اینکه حملات به دولت به دلیل این است که ما ارزش‌ها را حفظ کرده‌ایم، گفت: عنوان می‌کنند که ما منحرف شده‌ایم؟ ما از چه چیزی منحرف شده‌ایم؟وی با بیان اینکه اگر ۱۰۰ سال دیگر هم حضور داشته باشم به زیاده خواهان بله نخواهم گفت، افزود: ممکن است سکوت کنم اما تسلیم نخواهم شدرئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم اسامی که در سال ۸۴ مطرح کردید در جیب دارید، گفت: هنوزاسامی در جیب دارماحمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که در سال پایانی دولت است آیا این اسامی را اعلام نمی‌کنید، گفت: از کجا می‌دانید سال پایانی دولت است؟ دولت برای ملت است و ملت هم تا همیشه ماندگار است.
بازهم مچ گیری به شیوه ی سرپل خبر بگیری سایت حامی شهردار تهران از روزی نامه دولتی ایران که چرا در یک مقاله  پیشنهاد  ادای  مدال شجاعت به علیاکبر صالحی عراقی  وزیر تور وجاسوسی امور خارجه از سوی رئیس جمهور  کرده است؟
روزنامه ایران، سرمقاله امروز (سه‌شنبه) خود را به تعریف و تمجید از وزیر امور خارجه اختصاص داداین یادداشت که با عنوان "دیپلماتی برای فصول سخت" و به قلم فردی به نام "غلامحسن . الف" نوشته شده خواستار آن شده است که احمدی نژاد نشان شجاعت و لیاقت را به صالحی اعطا کند.در بخشی از این دستنوشته آمده است: دوران تصدی یکساله سیاستمداری که در خارج به عنوان مرد هسته‌ای ایران شناخته شده است، با شدیدترین تحریم‌های آمریکا و اروپا روبه‌رو شد. بعد از جنگ سوریه، وزارت خارجه ایران خاکریز اول نظام در دفاع از حوزه منافع استراتژیک کشور شد که آمریکا به همراه اسرائیل و شماری از کشورهای عربی آن را آماج حمله قرار دادند.بنابراین چندان گزاف نیست که در فردای رویداد خجسته‌ای چون اجلاس تهران، مدال موفقیت بر سینه سکانداران دیپلماسی آویخته شود