گزیده خبر های 26  شهریور -91
تكرار ادعاي وزير امور خارجه كانادا عليه ايران
عجیب است  با پرونده ی ننگین وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه که در 33 سال گذشته به جز اینکه سفارتخانه ها وکنسول گری هایش مشغول جاسوسی بوده اند .از سوی دیگر پناهگاه تروریست ها وپوشش دهنده پاسورت دیپلماتیک برای شان بوده است .با این وجود ادعا شده که  افشاگری وزارت  امور خارجه کانادا ادعای تکراری می باشد ! 
وزير امور خارجه كانادا بار ديگر مدعي ناامني سفارت كانادا در تهران شد و آن را يكي از دلايل تعطيلي سفارت كشورش خواند. به گزارش ايسنا، جان بيرد، وزير امور خارجه كانادا گفت كه كشورش تجديدنظر درباره حضورش در ايران را از چند ماه قبل و پس از آن آغاز كرد كه مشاهده كرد دولت ايران براي حفاظت از نمايندگي‌هاي خارجي كمكي نمي‌كند. وي روز جمعه در مونترال گفت كه دولت فدرال پس از حمله به سفارت انگليس در ايران تصميم گرفت تعداد كاركنانش را كاهش دهد. وزير امور خارجه كانادا با اشاره به تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران ادعا كرد كه ايران در كمك نكردن به سفارت‌هاي خارجي سابقه‌دار است و كانادا ايمني كاركنانش را خواستار است. وي در عين حال شلوغ بودن محل استقرار سفارت كانادا در ايران را عامل ديگر ناامن بودن آن دانست و افزود كه تصميم براي بازگشايي سفارت كانادا در قاهره كه روز پنج‌شنبه تعطيل شد، بر مبناي روز به روز ارزيابي خواهد شد. اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه هيچ يك از كشورهاي ديگر چنين ادعايي را درباره ناامني در ايران مطرح نمي‌كنند و همچنان سفارت‌هايشان در تهران به كار خود ادامه مي‌دهد
دبيركل جامعه اصناف و بازارعامل اصلي گراني‌هاي اخير شيوه مديريت دولت است .
لابد میزان غارتگری اعضای باند غارتگر مؤتله کاهش یافته است که تغییر جهت داده است وموضع  سیاست انتقادی نسبت به دولت اتخاذ کرده است .
دبيركل جامعه اصناف و بازار بااشاره به اين كه نبايد گذاشت دولت نتيجه عملكرد نادرستش را به گردن ديگران بيندازد،گفت: متاسفانه احمدي‌نژاد هميشه به جاي پاسخ گويي سوال مي‌كند كه اين به هيچ وجه پذيرفتني نيست. احمد كريمي اصفهاني در گفت‌و‌گو با ايلنا با اشاره به افزايش بي‌رويه قيمت سكه و ارز خاطرنشان كرد: بهتر است دولت پيش از هر چيز صداقت داشته باشد و ملت را از خود بداند نه اينكه هر روز اعلام كند افزايش قيمت ارز به علت وجود باندهاي سياسي است.وي با تاكيد بر اينكه ما در صداقت دولت شك داريم، تصريح كرد: مساله بوجود آمده بايد توسط شوراي پول و اعتبار و بوسيله كليه اقتصاددان كشور حل شود اما متاسفانه دولت هر روز مساله جديدي را مطرح مي‌كند به گونه‌اي كه مي‌توان با صراحت گفت كه عامل اصلي گراني‌هاي اخير شيوه مديريت دولت است. كريمي اصفهاني با اشاره به تبعات منفي آشفتگي بازار اقتصادي كشور تصريح كرد: چنين وضعي موجب مي‌شود تا قشر آسيب پذير جامعه لطمه زيادي ببينند كه اين ظلم به نظام محسوب مي‌شود.دبيركل جامعه اصناف و بازار با بيان اينكه مجلس بايد دولت را در موردعملكردش مورد بازخواست قرار دهد، گفت: ما از امكانات خوبي برخوردار هستيم اما سوء مديريت وضع را به اينجا رسانده است.كريمي اصفهاني با تاكيد بر اينكه نبايد گذاشت دولت هر كاري مي‌كند را به گردن ديگران بيندازد، عنوان كرد: متاسفانه احمدي‌نژاد هميشه به جاي پاسخ گويي سوال مي‌كند كه اين به هيچ وجه پذيرفتني نيست.وي اضافه كرد: اگر اين روال ادامه پيدا كند تا پايان دوره دهم شاهد وضعيتي به مراتب بد‌تر خواهيم بود مگر اينكه ترمز نظارتي باشد كه دولت را مهار كند
اظهارات غيرمرتبط، تاريخ گذشته و نامفهوم روحاني عراقي!
اگر هر مهره ی عراقی به جز لبیکگویی از حاکمان ایران به ویژه رهبر ولی فقیه سخنی در مورد سایر کشور های عراقی بر زبان آورند مورد خوشآیند حاکمان ایران و رسانه ها ومطبوعات جاچیان تبلیغاتی اش واقع نمی شود ومورد انتقاد واقع می شود.
سيد طالب الرفاعي يكي از بنيانگزاران برجسته حزب الدعوه اسلامي عراق در گفت و گو با شبكه العربيه وابسته به خاندان آل سعود اظهاراتي را زبان آورد كه باعث شورو هيجان شديد اين شبكه شد!به گزارش انتخاب ؛ وي كه به شدت ضد ايراني به نظر مي‌رسد، افزود: متاسفانه مرجعيت شيعه به طور انحصاري زير سلطه فارس‌ها در آمده و از زمان آيت‌الله كاشف الغطاء تاكنون مراجع همه مراجع فارس بوده اند! وي كه يكي از بنيانگذاران حزب الدعوه اسلامي عراق است، مي‌افزايد: با اينكه مراجع عرب وجود داشته‌اند كه از نظر علمي از سطح بالاتري برخوردار بودند اما دخالت "بازار"(!) مذهب تشيع را به مذهبي انحصاري تبديل كرده است. طالب الرفاعي افزود: "شاه انسان مسلماني بود و نماز خواندن بر جنازه مسلمان هيچ گونه اشكال شرعي ندارد". وي در اشاره به مواضعي كه در آن زمان در مخالفت با عملكرد وي از سوي رسانه‌هاي جمهوري اسلامي گرفته شده بود گفت: "من كار اشتباه يا خلاف شرعي انجام ندادم و شاه تا زمان فوت انساني مسلمان بود، در ضمن خود آيت‌الله خميني فتوايي دارد مبني بر اينكه نماز خواندن بر جنازه مسلمان حتي اگر گناهكار هم باشد اشكالي ندارد." اين در حالي است كه مطرح كردن اين سخنان، آنهم در برهه‌اي كه سخن گفتن از شاه ايران اساساً محلي از اعراب ندارد، باعث شگقتي ناظران شده است. تحليلگران معتقدند، اين روحاني براي خوشآمد تلويزيون خاندان آل سعود، دست به بيان چنين اظهاراتي زده است
تعيين حجاب برتر براي مدارس خاص
تا کنون چادر سیاه با شعار یا توسری یا روسری وحجاب اجباری بوده است .چون طرح شکست خورده است .بنابرای اکنون طرح پوشش وحجاب اجباری قرار است از مدارس شروع شود . 
معاون پرورشي آموزش و پرورش ابراز كرد: در دبيرستانهاي خاص دخترانه پوشش چادر الزامي است.منصور مرادلو در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: با توجه به هجمههاي سنگين دشمن و الگوهاي جديدي كه روز به روز به بازار مي‌دهند بر آن شديم كاري انجام دهيم كه ارزشهاي ديني اجرا و ظاهر شود.وي افزود: سند تحول بنيادين تاكيد بر تربيت افراد وفادار به نظام و متدين است و براي عملي كردن آن از تعيين حجاب برتر از مدارس خاص شروع كرديم تا با كمك مدير مدرسه، خود دانش‌آموز و انجمن اوليا و مربيان به اهداف خود برسيم.مرادلو خاطرنشان كرد: با برگزاري برنامههاي ديني، توجيهي و آموزشي و حضور مبلغان در مدارس براي ترويج فرهنگ ديني در رسيدن به اهداف خود تلاش كرديم.وي با اشاره به رويكرد دولت در بازگشت به سمت گفتمان‏‌هاي امام و انقلاب، تصريح كرد: با برگزاري برنامههايي مانند حجاب برتر در مدارس سعي در ايجاد آمادگي براي اجراي قوانين ديني با همكاري دانشآموزان را داريم.
مگر دستگاه قضاییه  آلوده به فساد وتبعیض مستقل است که بایدد ر مورد این پرونده تصمیم گیری کند؟ همچنین مگر قرار است چاقو دسته خودش را ببرد .چون گر حکم شود که دزد گیرند . در این حکومت با ید  ز صدر تا ذیل همه را گیرند؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های فساد و صدور احکام مجرمان، گفت: قوه قضائیه نباید در این زمینه به توصیه‌ یا تهدیدهای دولت توجه کرده بلکه با استقلال وظیفه اصلی خود را به انجام رساند.علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های فساد مرتبط با مقامات ارشد دولت استقلال لازم را ندارد، افزود: واقعیت آن است که قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده‌ها از جوانب مختلف تحت فشار بوده و به طور طبیعی نمی‌تواند به آنان رسیدگی کند.با گذشت ۴ سال از پرونده معاون اول رئیس‌جمهور، هنوز نتیجه این پرونده مشخص نشده است.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری پرونده معاون اول رئیس‌جمهور، ادامه داد: با گذشت حدود ۴ سال از پرونده معاون اول رئیس‌جمهور، هنوز نتیجه این پرونده مشخص نشده که این موضوع نقطه ضعفی برای قوه قضائیه محسوب می‌شود.وی با مثبت ارزیابی کردن اقدام قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ، تاکید کرد: از آنجا که فلسفه مجازات تسلی خاطر جنایت‌دیدگان از طرفی و عبرت گرفتن جنایت‌کاران از طرف دیگر است بنابراین صدور سریع احکام هم در جلوگیری از مفاسد اقتصادی و هم جنایت‌های اخلاقی بسیار موثر خواهد بود.این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تاخیر در اعلام احکام مجرمان اثرات مخربی برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اثر مجازات زمانی موثر خواهد بود که هنوز عواطف جامعه تحت تاثیر جرم مرتکب شده، جریحه‌دار باشد، در چنین شرایطی اعلام حکم مجرمان هم از حیث تسلی خاطر جنایت‌دیدگان و هم از جهت عبرت گرفتن جنایتکاران آثار خوبی در جامعه خواهد داشت.مطهری تاکید کرد: اما وقتی حکم یک جنایت یا فساد اقتصادی ۴ سال بعد اعلام می‌شود دیگر اثری در جامعه نخواهد داشت زیرا مردم موضوع را به فراموشی سپرده‌اند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی و صدور احکام مجرمان،‌ افزود: قوه قضائیه نباید به توصیه وتهدیدهای دولت یا سایر نهادها توجه کند، بلکه باید ادای وظیفه اصلی خود را در دستور کار قرار دهد.
 معمای نا پدید شدن دو نا وچینی ! شاید به سواحل سوریه یا ایران اعزام شده باشند که برای رد گم کردن وانمود شده نا پدید شدند .شاید هم به جز حدس به گل نشستن یا مسیر را اشتباهی رفتن وگم شدن  از سوی رقبای چین نا پدید شده باشند.
دو ناو حفاظت دریایی چین در حوالی جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن به طور اسرار آمیزی ناپدید شدند.به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از ان تی دی  تی وی چین، پس از غیبت اسرارآمیز دو هفته ای شی جین پینگ معاون رییس جمهور چین،  دو ناو حفاظت دریایی چین در دریای چین ناپدید شد.چین یازدهم سپتامبر از عزیمت دو فروند ناو حفاظت دریایی به جزایر مورد مناقشه با ژاپن که در چین دیائویو و در ژاپن سنکاکو نامیده می شود، خبر داد. اما یک روز بعد گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد از موقعیت این ناوها اطلاعی دارد.این در حالی است که با توجه به مسافت مبدا و مقصد و سرعت، ناوهای چینی باید شب یازده سپتامبر به مقصد می رسیدندکارشناسان احتمالات گوناگونی را در این باره مطرح می کنند. از یک سو احتمال دارد ناوهای چینی از ساحل جزایر مورد مناقشه عبور کرده باشند، گم شده باشند، دچار نقص فنی شده باشند و یا به گل نشسته باشند.یکی از کشتی های گارد ساحلی ژاپن به رسانه های چینی اعلام کرده است ناوهای چینی در حوالی جزایر مورد مناقشه شناسایی شدند اما وارد آبهای سرزمینی ژاپن نشدند و مسیر مخالف را در پیش گرفتند.سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری اعلام کرد ناوهای چینی با احترام به قوانین دریایی در آبهای تحت حاکمیت چین در حال ماموریت هستند