لاریجانی در جمع خبرنگاران جلوی ارسال سلاح به سوریه گرفته شودبررسی دقیق‌تر شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث‌هایی در مجلس برای تغییر قانون انتخابات مطرح است که شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر بررسی کند. 18 شهریور-91
این پاسدار آخوندزاده که رئیس بازار مکاره دکوری می باشد .بشدت تابع تز اخوی بزرگ تر محمد جواد است که گفته تا قعر د وزخ هم می توان با دشمن مذاکره نمود . اکنون وی که همچون غلامک های حلقه برگوشان  و مهره های یک خال به فرمان رهبر ولی فقیه وپاسداران کودتا گر  فعال شده است . زیرا که برای حفظ جایگاه خود وموقعیت برادرانش به خصوص اینکه اخوی بزرگ محمد جواد است که ریاست حقوق بشر اسلامی هم یدک می کشد ودارای پرونده رانت وزمین خواری چندین هکتاری می باشد . بنابراین برای غیر فعال کردن این پرونده وروی میز پیگیری قرار نگرفتن  همه اخوی ها حاضرند بهر خفت وخواری وسر سپردگی به ولی فقیه وپاسداران کودتا واوامرشان تن در دهند. بهر حال تازگی پاسدار علی لاریجانی به شهر پدری اش آمل ونه زادگاهش چون وی وبرخی از اخوی های دیگر متولد نجف در عراق است سفر کرده تا از تغییر قانون انتخابات خبر دهد . یعنی  این تغییر پیش در آمد  پیام  رهبر درسفر به استان کرمانشاه در سال گذشته است که پیشنهاد نظام پارلمانی یعنی حذف پست ریاست جمهوری را داد تا دیگر رهبر با معضلی همچون احمدی نژاد مواجه نباشد . از سوی دیگر در دفاع  از هم پیمان سوریه ،نقل از دیدارش با کوفی ‌عنان در تهران کرده که  دوبار به تهران سفر کرد تا پیرامون بحران سوریه مشورت کند و گفته نصایحی مطرح شد که  مورد توجه ایشان قرار گرفت. زیرا  که این نصایح شرایط  حضور رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی   پیرامون بحران سوریه را هموار می کند . در صورتیکه ادامه بقای بشار اسد خونریز وجنایتکار حمایت حاکمان ایران با اعزام پاسدار وارسال پول و سلاح می باشد . آنگونه که اکنون از طریق خط هوایی ایران - عراق به سوریه سلاح حمل می شود  . البته این پاسدار مدعی شده است  یک سری کشورهای مزاحم هستند که شعار دموکراسی برای سوریه  سرمی‌دهند اما به دنبال اهداف دیگری هستند و در ادامه بدون نقش سلاح رسانی حاکمان ایران به سوریه توصیه کرده است باید جلوی ارسال سلاح به سوریه گرفته شود. برای اینکه  درون یک جدال تسلیحاتی نمی‌شود اصلاحاتی ایجاد کرد که  نمونه آن را چند سال پیش احمدی نژاد برای اصلاح وتغییر جهان و در اختیار داشتن مدیریت آن می باشد تا  این  بسته‌ بتواند راه حل  مسائل سوریه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی لاریجانی جمعه شب در حاشیه پنجمین یادواره شهدای روستای نوا بخش لاریجان آمل در جمع خبرنگاران یادآور شد: بحث‌هایی در مجلس برای تغییر قانون انتخابات مطرح است که شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر بررسی کند.لاریجانی با اشاره به اینکه این تغییرات این نیست که مثلا مجری انتخابات را بخواهند عوض کنند، تصریح کرد: این تغییر برای این است که شرایط را تغییر می‌دهد و اگر قبل از انتخابات کمیسیون‌های مربوطه بتوانند این تغییرات را تکمیل کنند، می‌شود برای انتخابات سال آینده اعمال کرد.رئیس مجلس بیان داشت: بیشتر تغییرات در این است که صلاحیت‌های افراد و چگونگی کار از نظر اجرایی در سطح ملی و کشور صورت گیرد تا انتخابات دقیق‌تر و منضبط‌‌‌ تر برگزار شود.وی با اشاره به تغییر نماینده سوریه در سازمان ملل نیز اظهار کرد: کوفی‌عنان هم که دوبار به تهران سفر کرد و مورد توجه ایشان قرار گرفت و نصایحی که می‌تواند شرایط ایران را هموار کند به ایشان گفته شد.لاریجانی افزود: کوفی‌عنان به این موضوع تلویحا اشاره کرده بود که یک سری کشورهای مزاحم هستند که شعار دموکراسی برای سوریه می‌دهند اما به دنبال اهداف دیگری هستند.وی بیان کرد: اخضر ابراهیمی نماینده جدید سوریه در سازمان ملل نیز امیدواریم موفق باشد و قطعا ایشان با تحلیل روشنی وارد کار شده و قاعدتا می‌داند که برخی کشورها دنبال ماجراجویی در منطقه هستند.رئیس قوه مقننه تصریح کرد: موضع ایران این است که خواسته‌های مردمی در سوریه محقق شود و دموکراسی تعمیق یابد.وی تاکید کرد: باید جلوی ارسال سلاح به سوریه گرفته شود و درون یک جدال تسلیحاتی نمی‌شود اصلاحات ایجاد کرد. یک بسته‌ای باید برای مسائل سوریه ارائه شود.