گزیده خبرهای 1 آبان -91 قسمت -3


گزیده خبرهای 1 آبان -91 قسمت -3
تجارت میلیاردی واردکنندگان خودرو
سئوال است که اگر چنانچه رهبر و پاسداران کودتا گر که حکومت در اختیار شان  می باشد اگر چنانچه خود وباندهای مافیایی شان دارای منافع نبودند اجازه ورود چنین  خودروهای همراه با تجارت میلیاردی به دولت  داده می شد؟
بعد از افزایش نرخ ارز و نوساناتی که در بازار کالاهای مختلف از جمله بازار خودرو ایجاد شد، کشف پرونده‌های گران فروشی هم افزایش چشمگيري يافت. بر همین اساس هر روز با اخبار تازه‌ای مبنی بر کشف تخلف و گران فروشی رو‌به‌رو می‌شویم، اخباري كه این روزها نام واردکنندگان خودرو در میان آنها بسیار مشاهده می‌شود.اما اتهاماتی که این روزها به واردکنندگان خودرو وارد مي‌شود این است که آنها با استفاده از ارز مرجع اقدام به واردات خودروهایی کرده‌اند و آنها را با نرخ ارز آزاد در بازار به فروش رسانده‌اند. بر همین اساس روز گذشته معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از تخلف گران‌فروشی ۱۴۶ میلیارد تومانی چهار شرکت واردکننده خودرو خبر داد. البته نام این چهار شرکت براساس دستورالعمل‌ها اعلام نخواهد شد، اما اتهام آنها سر جای خودش باقی است.اما با توجه به اینکه واردات خودرو پیش از افزایش نرخ ارز با نرخ مرجع انجام می‌شد و نرخ ارز هم با توجه به نوساناتی که داشته به یکباره از واردات خودرو گرفته شد، آیا فروش خودروهای وارد شده با توجه به نرخ فعلی ارز تخلف محسوب می‌شود؟ یک کارشناس اقتصادی در این رابطه عقیده دارد در حال حاضر نمی‌توان افزایش قیمت فروش را ملاک تخلف قرار داد. این کارشناس تاکید می‌کند که فعالان حوزه بازار همواره می‌توانند از سه مکانیزم برای قیمت‌گذاری استفاده کنند؛ بنابراین سه روش قیمت‌گذاری شامل قیمت‌گذاری بر اساس قیمت تمام شده، قیمت بازار و قیمت جایگزینی وجود دارد.بر اساس روش اول فروشنده سودی را روی قیمت تمام شده می‌آورد و کالای خود را می‌فروشد، این روش در مواقعی که انحصار در بازار وجود دارد اتفاق می‌افتد. روش دوم بر مبنای بهترین قیمت خرید در بازار است که در بازارهای رقابتی کاربرد دارد و ممکن است در برخی موارد سودی هم نداشته باشد، اما روش سوم که به گفته این کارشناس در شرایط فعلی بازار کشور کاربرد دارد فروش بر اساس امکان جایگزینی است. به این معنا که یک سرمایه‌گذار برای جلوگیری از نابودی سرمایه‌اش مجبور است با قیمتی کالای خود را به فروش برساند که قادر به جایگزینی دوباره کالایش باشد.در چنین شرایطی ۲ برابر شدن قیمت‌ها به معنای سود واقعی نیست بلکه سودی موهوم است. بنابراين در شرايط فعلي سرمایه‌گذار برای حفظ ارزش سرمایه خود در برابر افزایش نرخ ارز مجبور به افزایش قیمت است. به عقیده این کارشناس با توجه به غیر رقابتی بودن بازار کشور، باز کردن چنین پرونده‌هایی تنها به كندي انباشت سرمایه در کشور منجر خواهد شد
نوکران ارباب و نه بادمجان بدلیل مترسک یا پلیس و فلج سر 4 راه بودن شان که موظف اند جهت را با سوت کشیدن نشان دهند ودیگر استقلال عملی از خود ندارند . بنابراین چشم بدهان رهبر دوخته اند که چه می گوید وبا که خوب یا بد می باشدتا اینان نقش جارچی و تبلیغاتچی بودن شان را اجرا کنند . بنابراین مدافعان سر سخت رئیس جمهور و دولت چون اکنون محور پروژه ی هسته ای وتحریم ها دارای نظر بین شان به وجود آمده است . برای همین سوت کشان رهبر و پاسداران هم علیه ی رئیس جمهور  ودولت  شروع به سوت کشیدن شده اند .
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مسئولان بلند پایه کشور باید این شجاعت را داشته باشند و به جای پیدا کردن مقصر و دامن زدن به حاشیه ها از مردم عذرخواهی کنند.حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با مهر، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سلامت انتخابات اظهار داشت: معمولا رهبر انقلاب در آستانه هر اقدام و حرکت مهمی هشدارهای لازم را می دهند و آنچه به اعتلا و اقتدار نظام کمک کند توسط معظم له بیان می شود، به همین جهت ایشان در استان خراسان شمالی بر سلامت انتخابات و حضور چشمگیر مردم در عرصه انتخابات تاکید کردند.وی با بیان اینکه همه مسئولان باید براساس قانون عمل کنند، مخاطب اصلی سخنان رهبری را دولت و شورای نگهبان دانست و گفت: اگر قوا و دستگاه های ذی زبط وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند زمینه سوء استفاده برای دیگران فراهم نخواهد شد.نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: رهبری به موقع به موضوع سلامت انتخابات اشاره کردند چرا که با این اعلام مواضع دیگر جلوی اظهار نظرهای شخصی، جناحی و دامن زدن به آن گرفته شد.سعیدی همچنین در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قوای سه گانه تقصیرها را به گردن هم نیندازند و هرقوه وظیفه خود را انجام دهد، گفت: این هم یکی دیگر از هشدارهای رهبر انقلاب بود، وقتی هرکس با موانع و مشکلات روبه رو می شود نباید به دنبال مقصر بگردد بخصوص اگر از جایگاهی در نظام سیاسی برخوردار باشد، چرا که در این صورت زمینه تنش و اختلاف بوجود می آید و این به هیچ وجه به صلاح مسئولین و نظام اسلامی نیست.وی گفت: مسئولین بلند پایه کشور باید این شجاعت را داشته باشند و به جای پیدا کردن مقصر و دامن زدن به حاشیه ها از مردم عذرخواهی کنند. سعیدی در ادامه وحدت مسئولان را بسیار لازم و ضروری دانست و  با بیان اینکه دشمنان به کینه ورزی و دشمنی خود علیه انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد، اظهار داشت: مهمترین هدف غرب از دشمنی ها، تحریم ها و  تهدیدها علیه نظام اسلامی شکستن مقاومت مردم است.از این رو باید همه به ایجاد وحدت و همدلی تحت فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: همه ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم و نتیجه آن را در ایستادگی ملت مقابل تحریم ها و تهدیدهای دشمن خواهیم دیدید، کما اینکه در این 30 سال مشاهده کردیم.
کدخدای ده که مرغابی بود بر سر ده چه رسوایی بود . وقتی مجری مشهور دختر باز باشد .مشخص نیست برای چه مبارزه با بی حجابی یا اراذل واوباش می شود .در صورتی که اراذل و اوباشان 33 سال است که حاکم می باشند
مجری مشهور تلویزیون به دلیل بدقولی در ازدواج با دختر جوان دستگیر شد.به گزارش سینماپرس، آقای «ف» مجری مشهور با شکایت یک دختر جوان دستگیر شده و این روزها در محاکم قضایی در انتظار تعیین تکلیف پرونده اش است.این مجری حدود سه سال قبل طی مصاحبه با یک دختر خبرنگار، به او علاقمند می شود و طی برقراری رابطه با وی، به او قول می دهد دختر جوان را به عقد خود دربیاورد اما با گذشت سه سال او به این تعهد عمل نمی کند و همین مسئله سبب می شود تا این دختر خبرنگار با مراجعه به دادگاه از او شکایت کندامروز این مجری جوان با دستبند به دادگاه آورده شده بود تا به شکایت دختر جوان از او رسیدگی شود.در سال های اخیر برخی بازیگران سینما و مجریان گرفتار چنین حاشیه هایی شده اند و فضای عمومی جامعه را با چنین بدقولی هایی! مخدوش کرده اند.
جهت اطلاع
آنقدر سیستم اطلاعاتی وامنیتی با هم رقابت دارند ودر گیر جنگ قدرت وثروت می باشند که گزارشگر روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی  گزارشی از دو ار گان اطلاعاتی و پاسداری محور یک خبر در استان بلوچستان  داده است .
بعد از وقوع يك انفجار انتحاري در مقابل يكي از مساجد چابهار كه دو شهيد برجاي گذاشت، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هر كدام جداگانه از دستگيري عناصري خبر داده‌اند كه به قصد ايجاد انفجار و آشوب وارد كشور شده بودند. سپاه پاسداران مي‌گويد: "طي يك عمليات فني اطلاعاتي، يكي از سرپل‌هاي مرتبط با آمريكا و انگليس براي ايجاد آشوب‌هاي خياباني در ايران توسط سازمان اطلاعات دستگير شد." وزارت اطلاعات نيز اعلام كرد يك تروريست كه براي انجام عمليات انتحاري از مرزهاي شرقي وارد كشور شده بود را دستگير كرده است

فرمانده کل سپاه : دشمن فشارهای اقتصادی را مضاعف کرده است/ برخی‌ها در برابر این فشارها بریده‌اند / امکان جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد.
رئیس گزمکان پاسداران کودتاگر همچون رهبر به جای اینکه نپذیرد که فشار های اقتصادی ناشی از تحریم هاست وتحریم هم بدلیل پروژه ی هسته ای و اهداف نظامی آن می باشد .برای همین منتقدان را متهم به بریدن مقابل فشار اقتصادی دشمن کرده است.
مهر : فرمانده کل سپاه گفت: دشمن همه توان خود را علیه ایران اسلامی در جنگ اقتصادی گذاشته و فشارها را مضاعف کرده است.سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره آموزش عمومی افسری مرکز آموزشی تربیتی علویون قم، افزود: برخی‌ها در برابر این فشارها بریده‌اند و نظرهای دیگری را بیان می‌کنند.در ادامه گزيده اي از اظهارات فرمانده کل سپاه به نقل از روابط عمومی سپاه مي آيد:• برخی‌ها در برابر این فشارها بریده‌اند و نظرهای دیگری را بیان می‌کنند. همانگونه که نصرت الهی در جنگ شامل حال ما شد، در شرایط کنونی نیز با استقامت در برابر فشارها، نصرت الهی برای ما قطعی خواهد بود و این وعده خداوند متعال است.• رمز موفقیت و پیروزی در برابر دشمنی که همه توان خود را علیه ایران اسلامی در جنگ اقتصادی گذاشته و فشارها را مضاعف کرده، ایستادگی، مقاومت و پایداری است.• در فتنه 88 مردم با سختی‌های فراوانی مواجه شدند، شبهات سیاسی فراوانی در جامعه گسترده شد و خیلی‌ها در برابر این شبهات و سختی‌ها بریدند ولی این تحمل سختی و استقامت و توکل کردن موجب شد، مردم یکپارچه در دفاع از ولایت فقیه وارد صحنه شدند و معجزه ای بزرگ را آفریدند و حماسه عظیم 9 دی را رقم زدند.• آنچه که سپاه را از دیگر قوای نظامی جهان متمایز کرده معنویتی است که در آن وجود دارد.• سپاه حافظ انقلاب اسلامی است و پاسداری از این انقلاب بدون شناخت دقیق از آن و مسیری که در حال طی کردن است، امکان پذیر نیست. به دلیل همین حفاظت از انقلاب، سپاه باید نسبت به همه تهدیدات دشمن، آگاهی و اشراف داشته باشد تا بتواند در هر زمینه‌ای که دشمن وارد می‌شود، با آن مقابله کند.• امروز با توجه به وضعیت دشمنان، امکان جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد. سپاه پاسداران همواره آماده دفاع از انقلاب اسلامی است و در این دفاع هم از معیارها کوتاه نخواهد آمد. ( وی بعد از انتقاد فیروز آبادی، رئیس ستاد نبر.های مسلح از موضع خود که جنگ را اجتناب ناپذیر میدانست عقب نشینی کرد.)• امید دشمنان بشار اسد برای ساقط کردن حکومت وی به ناامیدی تبدیل شده است
محمدرضا رحیمی٬ معاون اول محمود احمدی‌نژاد: برخی گرفتاری‌ها را به خاطر دشمن نمی‌گوییم
چرا کسی نمیگوید شعار تحریم ها اثری ندارد همچنانکه رهبر هنوز هم برای اینکه ثابت کند در بر پاشنه سابق می چرخد اصرار می ورزد که تحریم ها اثری بر روی گرانی وکمبود ها ندارد ونسخه اقتصاد مقاومتی تجویز می کند .اما اکنون همه هوار از دست دشمن وتحریم هایش می زنند؟
دیگربان  : مهدی غضنفری٬ وزیر صنعت از مردم خواست بعضی کالا‌ها را مصرف نکنند و محمدرضا رحیمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد هم گفت به خاطر «دشمن شاد نشدن» برخی نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها اعلام نمی‌شود.به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای غضنفری روز شنبه (۲۹ مهر) طی سخنانی در مراسم «روز ملی صادرات» گفته در صورتی که مصرف برخی کالا‌ها در ایران متوقف شود٬ نیاز کشور به ۱۰ میلیارد دلار ارز کاهش خواهد یافت.محمدرضا رحیمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد هم طی سخنانی در این مراسم گفته است: «ما برای جلوگیری از دشمن شاد کردن ناگزیر از عدم طرح برخی از مسائل هستیمآقای رحیمی افزوده بر این اساس وی «به برخی از گرفتاری‌ها و نارسایی‌ها {اقتصادی ایران} اشاره نمی‌کند٬ هر چند دشمن آن‌ها را به خوبی می‌داندوی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نیرو‌های داخلی اشاره کرده که با همکاری تحریم‌کنندگان بازار سکه و ارز در ایران را ملهتب کرده‌اند.معاون اول احمدی‌نژاد همچنین از صادرکنندگان خواهش کرده است ارز‌های حاصل از صادرات را وارد کشور کرده و از فروش آن در چهارراه استانبول خودداری کنند.وضعیت معیشتی مردم ایران در چند ماه گذشته با افزایش تحریم‌های بین‌المللی نامناسب گزارش می‌شود٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی از آن‌ها می‌خواهند همچنان در برابر این فشار‌ها مقاومت کنند.پیش‌تر روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از مردم می‌خواستند در مصرف صرفه‌جویی کنند٬ اما وزیر صنعت از مردم خواسته که برخی کالا‌ها را مصرف نکنند.این در حالی است که مهدی خاموشی٬ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از دولت خواسته به داد مردم رسیده و در میان آن‌ها «کوپن برنج و روغن» توزیع کند.احمد توکلی٬ نماینده مجلس و اسد‌الله عسگراولادی٬ رئیس اتاق بازرگانی ایران‌ـ چین هم در روز‌های اخیر از احتمال کوپنی شدن اقتصاد ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند