گزیده خبر های 16 مهر-91
اطلاعیه ستاد نماز جمعه تهران:آیت‌الله جنتی هر 2 ماه یکبار در نماز جمعه حضور خواهد یافت.خبرگزاری فارس: ستاد نماز جمعه تهران طی اطلاعیه‌ تاکید کرد که آیت‌الله جنتی به دلیل کهولت سن هر 2 ماه یکبار به نماز جمعه خواهد آمد.
این توجیه خراطی کردن  این آخوند جنتی پیر و فسیل است . البته  از این اسقاطی و زهوار در رفته در نهادهای دیگر از جمله در  مجمع سیرک خبرگان رهبری وجود دارند و در حوزه ها هم فراوانند . همچنین امام جمعه های موقت تهران شامل آخوند احمد خاتمی و کاظم صدیقی و کاشانی وجنتی می شود که هر 4 هفته یک بار یا ماهی یک نوبت  به اینان نوبت می رسد  که اکنون قرار است که  هر دو ماه یکبار نوبت وی شود تا بمرور حذف شود . لابد برای جایگزینی ولی فقیه یکی را در آب نمک خیسانده  است  که می خواهد بیرون بکشاند . شاید احتمال بازگشت رفسنجانی برای برون رفت از بحران  وجود داشته باشد .ولی دارای ریسک بالا می باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد نماز جمعه تهران طی اطلاعیه‌ تاکید کرد که آیت‌الله جنتی به دلیل کهولت سن هر 2 ماه یکبار به نماز جمعه خواهد آمد.بر اساس این گزارش متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:به اطلاع ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی و مردم شهیدپرور تهران می‌رساند؛ حضرت آیت‌الله جنتی (دامت برکاته)، امام جمعه موقت تهران در گذشته طبق برنامه، هر ماه یک بار به ایراد خطبه‌های وحدت آفرین جمعه تهران می‌پرداختند، اما معظم‌له با توجه به کهولت سن، هر دو ماه یکبار در سنگر توحیدی نماز جمعه حضور پیدا خواهند کرد و مومنین را از مواعظ حکیمانه خود بهره‌مند خواهند ساخت.ایشان که به واقع، ابوذروار در تمامی مقاطع حساس انقلاب اسلامی و بعد از آن، منشاء خیر و برکت بوده‌اند؛ فی‌الحال نیز همچنان با حفظ روحیه بسیجی و برخورداری از مواضع ولایی و انقلابی، به خدمات ماندگار خود با تمام توان ادامه خواهند داد و مردم فهیم ایران اسلامی، قدرشناس زحمات این فقیه وارسته، یار دیرین امام (ره) و ولی امر مسلمین جهان (دام ظله) بوده و خواهند بود.
حمله ناكام به كنسولگري ايران در اسلامبول
گفته می شود چیزی که عوض دارد گله ندارد ، مگر می شود  بطور سیستماتیک با سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه وهمسایه به خصوص  در ترکیه شود . ولی انتظار داشت برای همیشه  بدون پاسخ بماند و با واکنش همراه نباشد؟
يك شهروند ايراني تلاش كرد كنسولگري كشورش در اسلامبول را به آتش بكشد.به گزارش عصر ايران، خبرگزاري آناتولي تركيه در اين باره گزارش داد: كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اسلامبول مورد هدف حمله قرار گرفت. مهاجم تلاش كرد كنسولگري را آتش بزند اما تنها موفق به آتش زدن درب ساختمان كنسولگري شد.در اين گزارش آمده است: پليس تركيه با دخالت در اين ماجرا، مهاجم را دستگير كرد سپس مشخص شد او يك ايراني 66 ساله به نام جواد بيستحاب است. پليس اين ايراني را بازداشت و از او بازجويي كرد.به گفته پليس تركيه، فرد مهاجم به اين اقدام خود، اعتراف كرد و گفت اين رفتار را در اعتراض به حكومت ايران انجام داد. همچنين در گزارش پليس آمده است فرد مهاجم، به صورت غيرقانوني وارد خاك تركيه شده و 5 ماه پيش از اين هم، دست به همين اقدام زده بود.كنسولگري ايران در اسلامبول يكي از پرمراجعه‌ترين نمايندگي‌هاي ديپلماتيك ايران در خارج از اين كشور است. همچين شمار زيادي از ايرانيان در اسلامبول زندگي مي‌كنند يا به عنوان گردشگر به اين شهر سفر مي‌كنند.سفارتخانه‌ها و دفاتر نمايندگي ديپلماتيك ايران در اروپا نيز بارها از سوي نيروهاي ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفته‌اند
پخش شيريني ابقاي عباسي در وزارت ورزش پيش از استيضاح!
وقتی گفته می شود که بازار مکاره نه در رأس همه امور نست ، بلکه یک نهاد وابسته وبی اراده است که تبدیل به یک اهرمی شده است که فقط می تواند در بازی موش وگربه ایفای نقش کند .یعنی هم نقش گربه وهم نقش موش را اجرا کند.
در حالي كه قرار است وزير ورزش و جوانان استيضاح شود، تقريبا همه مطمئن هستند كه اين استيضاح راي نخواهد آورد. به گزارش انتخاب، ورزش كشور در يك سال اخير با وجود كسب نتايج درخشان در المپيك و پارالمپيك، با بحران‌هاي متعددي مواجه شد كه مهم‌ترين آن ارسال نامه‌هاي تهديد آميز مبني بر تعليق ورزش ايران بود.اتفاقات اخير باعث شد تا برخي از نمايندگان مجلس طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان را مطرح كنند و پس از جمع آوري امضاهاي لازم، اين طرح اعلام وصول شد. قرار است اما كمتر كسي است كه به راي آوردن اين طرح اميدوار باشد و با توجه به اظهارنظرهاي صورت گرفته از سوي مسئولان و نمايندگان مجلس، راي آوردن استيضاح عباسي بسيار بعيد است و وزير ورزش خيالش راحت است كه مجلسي‌ها به ويژه اعضاي فراكسيون ورزش از اول هم نمي‌خواستند اجازه دهند استيضاح صورت پذيرد و به رفع مشكل به شيوه‌هاي خاص خودشان علاقه داشتند، انها عقيده دارند كه استيضاح، تنها وقت مجلس را خواهد گرفت و قرار نيست اتفاقي رخ دهد!جالب اينجاست كه ديروز به دستور عباسي در وزارت ورزش و جوانان شيريني و هدايايي بين كارمندان پخش شد كه برخي آن را شيريني ابقاء پيش از استيضاح تعريف كرده اند
جلوگيري از ورود شيعيان لبنان به قطر
 لابد بدلیل امنیتی  انجام شده است چونکه مقامات قطری می دانند اگر مانع از ورود اعضای حزب الله به قطر نشوند ممکن است اینان اینان ملحق به  پاسداران قدس شوند و قطر هم تبدیل به سرنوشت بحرین شود .
مسئولان قطري با اتخاذ تدابير غير معمول و غيرانساني از ورود شيعيان لبنان به اين كشور جلوگيري مي‌كنند.به گزارش انتخاب به نقل از العالم، شيعيان لبنان هنگام ورود به فرودگاه قطر با اقدامات غيرمعمول و تدابير سخت مسئولان قطري مواجه مي‌شوند.به نوشته روزنامه الديار لبنان، مسئولان فرودگاه دوحه شيعيان لبنان را هنگام ورود به فرودگاه بازرسي بدني مي‌كنند و از آن‌ها درباره روابط حزبي سوال مي‌كنند.به نوشته اين روزنامه، مسئولان دولت قطر هنگام خروج نيز تدابير سخت و غيرمعمولي درباره شيعيان لبنان اعمال مي‌كنند تا آن‌ها بار ديگر به اين كشور بازنگردند، به گونه‌اي كه طي سه ماه گذشته از ورود 11 هزار تبعه شيعه به قطر جلوگيري كرده‌اند.مسئولان قطر درباره اين اقدام غيرمعمول و غير انساني خود مدعي‌اند كه اين تدابير امنيتي است و درباره همه لبناني‌ها اجرا مي‌شود