گزیده خبرهای 20 مهر 91- قسمت-4
در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان پیرزن جان از زلزله بدر برده ولی این بخت برگشته در سانحه آتش سوزی چادرهای غیر امن جان باخته است .
چادرهاي زلزله زدگان بامدادديروز در روستاي «قراجا» در شهرستان هريس طعمه حريق شد و پيرزني 70 ساله در اثر اين آتش سوزي درگذشت.به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، با گذشت 60 روز از زلزله 6 ريشتري ورزقان و 2/6 ريشتري اهر و نزديك 3هزار زلزله و پس لرزه بعد از آن كه موجب تخريب منازل مسكوني و شهري شد، مردم اين مناطق همچنان در چادرها زندگي مي كنند.براساس اين گزارش حدود ساعت 3بامداد ديروز چادرهاي زلزله زدگان روستاي «قراجا» در شهرستان هريس طعمه حريق شد و حدود 10 چادر زلزله زدگان در آتش سوخت.اين حادثه از اتصال برق يكي از چادرها شروع شده و به چادرهاي ديگر زلزله زدگان سرايت كرده است. بر اثر اين آتش سوزي پيرزني 70 ساله به نام «تلي ناز نوروزي» جان باخت.احد باقرپور دهيار روستاي قراجا با انتقاد از اداره برق گفت: اداره برق كم كاري كرده، سيم هاي مورد استفاده در چادرهاي زلزله زدگان در برابر استفاده از روشنايي و بخاري برقي براي گرمايش مقاوم نيست و موجب آتش سوزي مي شود.روستاي «قراجا» در 17 كيلومتري خواجه قرار دارد در زلزله 21 مرداد اهر و ورزقان 70درصد خانه هاي اين روستا تخريب شد و 10 نفر كشته شدند. اين روستا نزديك يك هزار و 100نفر جمعيت دارد.به دليل كاهش دما مردم زلزله زده براي گرم كردن چادرهاي خود از بخاري برقي و والور استفاده مي كنند و به دليل كاهش شديد دما در روزهاي گذشته مردم براي در امان ماندن از سرماي منطقه در برخي موارد از چند بخاري برقي همزمان استفاده مي كنند كه اغلب اوقات موجب گرم شدن سيم هاي برق و جرقه زدن آنها و در نهايت آتش سوزي مي شود.
پس از اینکه هوشنگ امیر احمدی جاسوس دو جانبه در میزگرد شبکه ی خبر پراکنی آیت الله بی بی سی که علیه مجاهدین بود لو داد که یک  مقاله نویس گاردین است .بنابراین دیگر جای شک نیست که چرا سرباز جو پاسدار شریعتمداری مدام از گاردین نقل قول می کند تا وانمود کند این نظر سفارشی وارسالی نیست ، بلکه نظر یک خارجی می باشد .
اعمال تحريم عليه كشورها در جهت گسترش مشكلات عليه شهروندان، در چارچوب تروريسم مي گنجد و اين همان كاري است كه آمريكا انجام مي دهد.اين مطلب را روزنامه گاردين مورد تاكيد قرار داد و خاطرنشان كرد: اعمال تحريم ها از سوي آمريكا و متحدانش معمولا منجر به بروز مشكلات انساني مي شود و غيراخلاقي و دفاع ناپذير است. به همين دليل همه تحريم ها ناكارآمد هستند. 6 سال پيش آمريكا مدعي تحريم هاي هوشمند عليه حكومت ايران بود و تاكيد مي كرد هيچ دشمني با مردم ايران ندارد. اما اكنون آمريكا و غرب، فشار به مردم ايران را بخشي از برنامه خود مي دانند. اين دقيقا همان منطق داو ويسگلاس از مقامات اسرائيل در سال 2006 بود كه گفت بايد غزه را محاصره غذايي كرد. بعدها براد شرمان نماينده كنگره آمريكا گفت منتقدان مي گويند تحريم ها ممكن است به مردم ايران آسيب بزند و من صراحتا مي گويم لازم است همين نتيجه حاصل شود.گاردين مي افزايد: جاي شگفتي است كه رنج ها و آلام انساني حاصل از سياست هاي آمريكا به ندرت در متن گفتمان سياسي آمريكا مطرح مي شود. آنها حقايق را در اين زمينه كتمان مي كنند. اقدامات تحريمي عليه ملت ها با رفتار تروريست ها چه تفاوتي دارد؟شايان ذكر است روز گذشته در حالي كه اوباما تحريم هاي مصوب از سوي كنگره را عليه ملت ايران امضا مي كرد، وزارت دارايي آمريكا در اقدامي رياكارانه مدعي شد تحريم هاي خود را براي كمك به زلزله زدگان به مدت 45 روز در حالت تعليق نگه مي دارد! البته اين تعليق شامل حال مؤسساتي كه بخواهند بيش از 300هزار دلار براي كمك به زلزله زدگان بفرستند، نمي شود
رفسنجانی بدلیل بازداشت دو فرزندش در زندان اوین وبالا گرفته شدن اختلاف جنگ قدرت وثروت میان رهبر ولی فقیه با رئیس جمهور به خصوص سخنرانی خامنه ای در بجنورد که اشاره به رفسنجانی نمود  چرا در فتنه 88 وی به جای محکوم کردن سکوت کرد اکنون رفسنجانی  مجبور به این موضع گیری شده است که اصل ولایت فقیه مرکز قانون اساسی و رژیم بانکدار ترورست جهانی ایران می باشد
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تأكيد كرد كه بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم. آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از فعالان جوان و دانشجويان استان البرز اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تأكيد كرد: بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم و البته تلاش كنيم كه تفسيري هر چه مردمي تر از اين اركان در اختيار جامعه قرار دهيم. هاشمي رفسنجاني، شكل گيري احزاب نيرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه هاي مختلف، انتخابات آزاد، فضاي باز سياسي، سياست خارجي مثبت براساس همكاري هاي متقابل بين المللي و كاستن از فضاي كنوني را راههاي عملي برون رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجويان توصيه كرد همواره با اميد و نشاط به فعاليت خود ادامه داده چرا كه آينده از آن مردم آگاه، عالم و اميدوار است.
فیلم بردار پناهنده شده به آمریکا فیلمبردار صدا وسیما نبوده است.
بعید نیست اکنون که وی متهم به جاسوس نفوذی بوده است و اطلاعاتی از تصاویر مراکز هسته ای را که همراه خود برده است پیوند به پیشنهاد مذاکره با آمریکا از سویر ئیس جمهور احمدی نژاد داده شود وبه پرونده در شرف تدوین و تکمیل شدن علیه رئیس جمهور ازوده گردد.
 يك عضو ناظر مجلس بر شوراي ناظران صدا و سيما مي‌گويد فيلمبردار پناهنده شده به آمريكا، فيلمبردار صدا و سيما نبوده بلكه از اعضاي هيات همراه رئيس‌جمهور بوده كه توسط شخص احمدي نژاد گزينش و انتخاب شده بود. به گزارش انتخاب به نقل از قانون، بيژن نوباوه خبر منتشره درباره اينكه فرد پناهنده شده به آمريكا از فيلمبرداران صدا و سيما بوده است را تكذيب كرد و افزود: با توجه به تحقيقاتي كه انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمريكا، از اعضاي هيات همراه احمدي نژاد و نهاد رياست جمهوري بوده است و هيچ ارتباطي به سازمان صدا و سيما نداشته است. عضو ناظر مجلس بر شوراي ناظران صدا و سيما تاكيد كرد كه نيروهاي صدا و سيما معمولاً به اينگونه سفرهاي كاري زياد مي‌روند و اين بار اول نيست و درخصوص اين تيم اعزامي صدا و سيما به نيويورك نيز با خبرنگار تيم صحبت كرده‌ام و وي نيز اين مباحث را تكذيب و اعلام كرده كه همه اعضاي گروه اعزامي سازمان، به كشور بازگشته‌اند. وي خاطرنشان كرد: بارها پيش آمده كه پليس آمريكا FBI با اين افراد ارتباط برقرار كرده و با وعده و وعيد سعي در فريب آنها داشته اند، لذا بعيد نيست كه چنين اتفاقي براي فرد مورد نظر نيز رخ داده باشد. نوباوه افزود: مسئول مستقيم اين اتفاق شخص رئيس‌جمهور است و احمدي نژاد بايد پاسخگوي عملكرد نيروهاي خود باشد. 
سفیر رژیم در اردن  پادشاه اردن دیکتاتور نیست
این موضع گیری افشاگر انه سفیر رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی در اردن درست  بر خلاف نظر اتهامی سر مقاله نویس می باشد که پاداشاه اردن دیکتاتوری نامید که تظاهرات علیه ساقط کردنش در اردن بر پا شده است وثابت می کند که تحلیل ها چقدر بی مایه و آبکی می باشد؟*
 سفير جمهوري اسلامي ايران در اردن، مي‌گويد: اعتراضات مردم اردن براي اسقاط شاه اين كشور نبوده و اصولاً در اين كشور ديكتاتور وجود ندارد.. مصطفي مصلح زاده، در مصاحبه با مهر افزود: "دموكراسي داراي سه سطح است و اردن در گروه دموكراسي قرار مي‌گيرد نه ديكتاتوري". وي معتقد است اينكه گفته شود اردن يك ديكتاتوري وابسته انگليسي، آمريكائي است، اشتباه است. سفير جمهوري اسلامي ايران در اردن با تأكيد بر اينكه تنها مرز آزاد سوريه مرز اردن است گفت: اردن، به تحريم سوريه كه توسط اتحاديه عرب اعلام شد، عمل نكرد. كاميون‌هاي تجاري اردن و سوريه روزانه رفت و آمد مي‌كنند و سفراي دو كشور نيز فعال هستند و اين نشان مي‌دهد اردن با پروژه آمريكائي - عربي در سوريه همراهي نكرده است.