گزیده خبر های 20 مهر-91
مالکی:ادعای آمریکا علیه ایران صحت ندارد/سیاست‌های غلط ترکیه منطقه را به خطر می‌اندازد.خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق در یک کنفرانس خبری در مسکو درباره هرگونه دخالت نظامی ناتو در مناقشه مرزی سوریه و ترکیه هشدار داد و تاکید کرد که رفتارهای ترکیه در این باره وقیحانه است.
 
عجیب است که  این روز ها از سوی  حاکمان  از همه سو فشار برروی نوری مالکی مزدور ودست نشانده نخست وزیر عراق آورده می شود تا که بطور کامل در خدمت حاکمان ایران باشد وآسمانش را بدون هیچگونه کنترل وچک و مزاحمتی در اختیار هواپیماهای باری حامل سلاح ونیروی از ایران بسوی دمشق  قرار دهد ولی برای رد گم کردن نوری مالکی مزدور ودست نشانده  مدعی شود  ادعاهای آمریکا را درباره اینکه ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه سلاح ارسال می‌کند، رد کند و بگوید  این ادعاها واقعیت‌ ندارد. . همچنین مخالفان وپناهندگان سوری  که وارد خاک عراق شده را باز داشت ومسترد به سوریه کند تا که اعدام شوند .مهمتر اینکه با ترکیه که از مخالفان بشار اسد جنایتکار رئیس جمهور سوریه حمایت می کند در گیر تهدیدهای لفظی با ترکیه شود و طوطی وارد آنچه از سوی بیت رهبری در تهران دیکته شده است را این چنین بیان کند سیاست ترکیه درباره سوریه غلط و خطرناک است . از سوی دیگر آمریکا هم اخطار  داده است  که  دولت عراق باید از نزدیکی همکاری نظامی با حاکمان ایران باید خود داری کند.
به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» به نقل از نوری المالکی نخست وزیر عراق نوشت که این  کشور با هرگونه دخالت نظامی ناتو در سوریه به علت سیاست‌های غلط ترکیه در منطقه که امنیت آن را به خطر می‌اندازد، مخالف است.وی با بیان اینکه ترکیه اساساً با هیچ تهدیدی مواجه نیست، گفت: نباید در منطقه جنگی روی دهد و ناتو برای دفاع از ترکیه وارد عمل شود، زیرا هیچ خطری ترکیه را تهدید نمی‌کند و آنچه در برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی درباره اینکه هواپیماهای سوریه مناطق ترکیه را بمباران کرده‌اند اغراق آمیز است و نباید به جنگ منجر شود.پایگاه خبری العالم با اعلام این خبر نوشت که نخست وزیر عراق درباره پیامدهای خطرناک دخالت ناتو در سوریه هشدار داده و گفت: چنین اقدامی همه منطقه را با جنگی گسترده مواجه خواهد کرد.وی با بیان اینکه سیاست ترکیه درباره سوریه غلط و خطرناک است گفت: ترکیه در سیاست‌هایش در منطقه بسیار خطرناک عمل می‌کند و امنیت منطقه را دستخوش خطر قرار می‌دهد. ترکیه وقیحانه رفتار می‌کند و گویا به جای مردم سوریه خود را مسئول حل کردن مسائل این کشور می‌داند و تصمیمش را بر آن تحمیل می‌کند. از این رو، جامعه بین‌الملل باید برای متوقف کردن ترکیه اقدام کند.نوری المالکی افزود: آنکارا تلاش می‌کند ناتو را به دخالت در امور داخلی سوریه سوق دهد که امری خطرناک است زیرا به معنای تکرار سناریوی لیبی در سوریه است. بحران سوریه باید مسالمت‌ آمیز حل شود و در آینده و پس از برقراری امنیت مردم این کشور خود تصمیم گیرنده خواهند بود.نخست وزیر عراق همچنین ادعاهای آمریکا را درباره اینکه ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه سلاح ارسال می‌کند، رد کرد و گفت: این ادعاها واقعیت‌ ندارد.
هشدار آمريكا به عراقبا ايران همكاري نظامي نكنيد، و گرنه دوباره تحريم تان مي‌كنيم!
این گزارش خبر هشدار آمریکا به عراق که با حاکمان ایران همکاری نظامی نکند اگر نه همچون همتای تان در ایران  مورد تحریم واقع می شود مکمل خبر قبلی می باشد  
يك منبع ديپلماتيك درعراق فاش كرد: واشنگتن به عراق در مورد همكاري نظامي با ايران هشدار داده است.به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه عراقي شفق ؛ يك مسئول آمريكائي از حذركردن عراق در اينباره هشدار مي‌دهد كه بغداد بايد بداند اكنون در حال پيوستن به جوامع بين‌المللي مي‌باشد و خطر اينكه دوباره در ليست تحريمهاي اتخاذ شده از سوي جوامع بين‌المللي قرار گيرد، هنوز وجود دارد.يكي از مسئولان بلندپايه آمريكائي در تماسي تلفني گفته است، همكاري نظامي عراق با ايران، برخلاف معاهده‌هاي بين‌المللي است و فرصت خروج عراق از زير بند هفتم تحريمهاي سازمان ملل را از بين مي‌برد! اين مسئول آمريكائي از مسئولان عراقي خواست تا از چنين اقدامي حذر كنند و جانب احتياط را در پيش گيرند. زيرا سبب طرد عراق از جوامع بين‌المللي و اجراي تحريمهاي اعمال شده قبلي نسبت بدين كشور مي‌شود.در پاسخ بدين تماس تلفني، مسئولي عراقي گفت؛ عراق هيچگونه همكاري نظامي با ايران را بعمل نخواهد آورد و فقط در زمينه حفاظت از مرزها و مبارزه با ترور همكاري دارند و اين چنين موضوعي همكاري نظامي با ايران تلقي نمي‌شود!
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده شیراز.زلزله شیراز هیچگونه خسارت جانی در بر نداشت.خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 3 تیم ارزیاب هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده شیراز گفت: تاکنون هیچگونه خسارت جانی بر اثر این زلزله گزارش نشده است.
چرا گفته نمی شود که دلایل افزایش زلزله ها  به ویژه در شیراز چیست و بر اساس تجربه عدم امداد رسانی به موقع در زلزله شهر ویران شده بم و مناطق آذربایجان که منتهی به آفزایش آمار جانباختگان شد در صورت وقوع زلزله مخرب ومهلک چه برنامه آماده سازی امداد گر شده است؟
محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به زلزله ساعت 20:26 دقیقه امشب در شهر شیراز با قدرت 4.8 ریشتر اظهار داشت: 3 تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر در این زمینه به مناطق زلزله زده برای بررسی خسارات اولیه مالی و جانی اعزام شدند.وی افزود: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی در پی زلزله 4.8 ریشتری در شیراز گزارش نشده است.به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در ساعت 20:26 دقیقه امشب شهر شیراز لرزید و مرکز زلزله‌نگاری کشور بزرگی این زلزله را 4.8 ریشتر ثبت کرده و همچنین عمق این زلزله 10 کیلومتر ارزیابی شده است.این زلزله به طول جغرافیایی 52.5 درجه و عرض جغرافیایی 29.2 درجه در 43 کیلومتری جنوب شیراز رخ داده است.