سیاست باد کاشتن  حاکمان ایران در سوریه تبدیل به درو کردن  توفان شده است. 
آنکارا خواستار اقدام شورای امنیت شد/احتمال صدور بیانیه علیه سوریه.خبرگزاری فارس: آنکارا در پی حمله خمپاره‌ای مشکوک دیروز به یک منطقه مرزی ترکیه، با مسئول دانستن دمشق از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا وارد عمل شود.13 مهر 91
سیاست ضد ترکیه که حاکمان ایران از طریق مزدور دست نشانده نوری مالکی نخست وزیر عراق وبشار اسد دیکتاتور وجنایتکار بشار اسد دنبال می کرده اند موکول به شکست خواهدشد .زیرا این دو کشور عراق وسوریه جزو تنها هم پیمانان حاکمان ایران در منطقه هستند که پشت جبهه تقویت حمایت وحاشیه دیور امنیتی پروژه هسته ای واهداف نظامی آن هستند . بنابراین حمایت این دو هم پیمان برای حاکمان ایران حیاتی است . چون ترکیه از مخالفان سوریه حمایت می کند لذا زیر فشار تهدید 3 جانبه تهران-بغداد- دمشق قرار دارد .طوریکه پس از اخطار دولت دست نشانده عراق که اخطار به ترکیه کرد که باید پایگاه نظامی اش در کردستان عراق را جمع کند .همچنین پس از اینکه نخست وزیر ترکیه به طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق که در دادگاه فرمایشی بطور غیابی محکوم به مرگ شده تابعیت ترکیه اعطاء کرده است . درجا نوار مرزی ترکیه  از سوی سوریه خمپاره باران شده است که مورد انتقاد دولت ترکیه واقع شده است .طوریکه موضوع شکایت خود را از طریق شورای  امنیت سازمان ملل دنبال کرده است .البته آمریکا از ترکیه پشتیبانی می کند .همینطور یک بیانیه از سوی جمهوری آذربایجان  در شورای امنیت سازمان ملل دنبال می شود . برای همین موجب وحشت حاکمان ایران شده است .چون سیاست باد کاشتن شان در سوریه دارد تبدیل به درو کردن  توفان برای شان می شود  .برای همین خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، ترکیه گزارش داده است  ترکیه  از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است  تا برای توقف تجاوز سوریه به حاکمیت ترکیه وارد عمل شود. در این رابطه «ارتوجرول آباکان» سفیر ترکیه در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، حمله خمپاره‌ای دیروز به یک شهر مرزی ترکیه را اقدامی خصمانه  از سوی سوریه علیه ترکیه دانسته است . در این نامه  اشاره شده این حمله خمپاره‌ای، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و ایجاد اخلال در صلح و امنیت بین‌المللی است.در ادامه  گزارشگر خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس افزوده شده منابع آگاه دیپلماتیک در سازمان ملل نیز اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود، شورای امنیت یک بیانیه غیرالزام آور را امروز علیه سوریه صادر و حمله خمپاره‌ای به ترکیه را محکوم کند و خواستار توقف حمله به حاکمیت ترکیه شود.  بالاخره اینکه  خبرگزاری گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس اضافه کرده است در پیش‌نویس این بیانیه که از سوی آذربایجان تدوین شده، آمده است اعضای شورای امنیت این حمله خمپاره‌ای به ترکیه را بیانگر توسعه دامنه بحران سوریه و کشیده شدن آن تا کشورهای همسایه و به صدا در آمدن زنگ خطر می‌دانند. چنین تجاوزهای‌هایی به قانون بین‌الملل یک خطر و تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید. بهرحال سرمایه گذاری بسیار سنگین پر هزینه که حاکمان ایران در سوریه کرده است از همه سو در حال بر باد رفتن است .زیرا در داخل کشور تبدیل به فریاد اعتراضی مردم تهران شده است که فریاد زدند سوریه را رها کن فکری به حال ما کن .در منطقه منتهی به منزوی شدن رژیم بانکدار تروریست جهانی شده است . همچنین سوریه در آنچنان بحرانی فرو رفته است که هیچگونه راهی برای بشار اسد دیکتاتور جنایتکارکه با طناب پوسیده حاکمان ایران توی چاه فرو رفته هر گز برون آمدنی نیست.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، ترکیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای توقف آنچه که تجاوز سوریه به حاکمیت ترکیه می‌خواند، وارد عمل شود.«ارتوجرول آباکان» سفیر ترکیه در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، حمله خمپاره‌ای دیروز به یک شهر مرزی ترکیه را اقدام خصمانه سوریه علیه ترکیه دانست.در این نامه آمده است که این حمله خمپاره‌ای، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و ایجاد اخلال در صلح و امنیت بین‌المللی است.آنکارا نوع اقدامی که انتظار دارد شورای امنیت انجام دهد را مشخص نکرد.عصر روز گذشته یکی از شهرهای مرزی ترکیه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت و آنکارا این اقدام مشکوک را برگردن دمشق انداخت و به پیام سوریه مبنی بر خویشتن‌داری تا مشخص شدن عوامل پشت پرده این اقدام مشکوک، توجهی نکرد و اقدام به بمباران مناطق مختلف سوریه کرد.حمله خمپاره‌ای به یکی از شهرهای مرزی ترکیه، در شرایطی انجام شد که سیاست‌های دولت آنکارا در مسلح کردن افراد شبه‌نظامی مخالف دولت سوریه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از ناظران این رفتار را عامل ناامنی در جنوب ترکیه دانسته‌اند.احتمال صدور بیانیه شورای امنیت علیه سوریه منابع آگاه دیپلماتیک در سازمان ملل نیز اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود، شورای امنیت یک بیانیه غیرالزام آور را امروز علیه سوریه صادر و حمله خمپاره‌ای به ترکیه را محکوم کند و خواستار توقف حمله به حاکمیت ترکیه شود.این منابع اعلام کردند که اعضای این شورا می‌خواستند دیشب این بیانیه را صادر کنند اما روسیه موجب به تاخیر افتادن آن شد.در پیش‌نویس این بیانیه که از سوی آذربایجان تدوین شده، آمده است: اعضای شورای امنیت این حمله خمپاره‌ای به ترکیه را بیانگر توسعه دامنه بحران سوریه و کشیده شدن آن تا کشورهای همسایه و به صدا در آمدن زنگ خطر می‌دانند. چنین تجاوزهای‌هایی به قانون بین‌الملل یک خطر و تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید.پیش‌بینی می‌شود که روسیه خواستار تعدیل و اصلاح این بیانیه شود.