بشار اسد در مصاحبه با روزنامه ترک:مشکلی با مردم ترکیه نداریم/مواضع آنکارا دردسرساز شده است.خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با یک روزنامه ترک تاکید کرد که سوریه هیچ مشکلی با مردم یا ارتش ترکیه ندارد، مشکل دمشق با مواضع آنکاراست که در مرزها مشکل آفرین شده است. 21 مهر-91
 
 بشار اسد قاتل جنایتکار  مردم ترکیه و رئیس جمهور سوریه با وجود اینکه جنگنده ترکیه را سرنگون کرد که موجب متشنج شدن رابطه میان دو کشور شد . سپس نوار مرزی ترکیه  خمپاره باران کرده است .از سوی دیگر آلت دست روس ها برای باج گیری  مقابل آمریکای شده است .همچنین تبدیل به مترسک حاکمان ایران  و بهانه ای بر بحران آفرینی وجنگ افروزی منطقه شده به امید آنکه فضا برای عبور بحران هسته ای وتحریم ها برای حاکمان ایران به وجود آید .در حقیقت بدلیل عدم هشیاری وتجربه رئیس جمهور قاتل جنایتکار توی دام حاکمان ایران افتاد و با طناب پوسیده ولی فقیه ومشورت پاسدار تروریست قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توی چاهی فرو رفته است که بیرون آمدنی نیست. بنابراین اکنون بدلیل اینکه ترکیه هواپیمای روسی حامل سلاح حامل سوریه وادار به رود اضطراری در ترکیه کرده است منجر به تنش رابطه میان روسیه و سوریه شده است. از طرف دیگر قاتل جنایتکار مردم سوریه با مشاورت حاکمان تهران وحمایت سپاه قدس و پاسدار تروریست قاسم سلیمانی وحزب الله لینان از موضع فرار به جلو مدعی شده است  مشکلی با مردم ترکیه ندارد ولی   این مواضع آنکاراست که  دردسرساز شده است. یعنی چرا ترکیه از مخالفان بشار اسد قاتل جنایتکار حمایت می کند. ناگفته نماند در متن گزارش مواضع آنکارا درد ساز شده نیست ، بلکه از سوی گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس  افزوده شده است .
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه ترکیه‌ای آیدینلیک گفت: دمشق هرگز خصومتی با آنکارا نداشته و همواره به عنوان یک کشور دوست و برادر به آن نگاه کرده است.رئیس جمهوری ادامه داد: مشکل ما با مواضع دولت ترکیه است که به خاطر آن موجب بروز مشکلاتی در مرزها شده است.رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که هیچ مسئولیتی متوجه کشور متبوعش به خاطر توقف گفت‌وگوهای رسمی با آنکارا نیست و افزود: نبود کانال‌هایی برای انجام مذاکره بر روابط دوجانبه سوریه – ترکیه تاثیر منفی می‌گذارد.بشار اسد در ادامه گفت که تحقیقات درباره حادثه شلیک خمپاره از اراضی سوریه به مناطق مرزی ترکیه همچنان ادامه دارد و افزود: برای اینکه دریابیم که معارضان مسئول این حادثه بوده‌اند یا ارتش سوریه به اشتباه دست به چنین اقدامی زده است،‌ باید تحقیقات مشترکی صورت گیرد.رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه تحقیق درباره منبع شلیک این خمپاره‌ها نیازمند تحقیقات مشترک است، خواستار گشودن پرونده تحقیق مشترک در این ارتباط شد.وی گفت: اجازه دهید دولت‌های دو کشور را فراخوانده و با همکاری کارشناسان واقعیت‌ و حقیقت این امر را آشکار کنیم.رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت: در اولین روزهای پس از این حادثه گفتیم که بعید نیست، اقدامات تحریک‌آمیزی صورت گرفته باشد و در عمل نیز مشاهده کردیم، چنین هم شد.بشار اسد گفت: اشتباهاتی که در چنین مواقعی روی می‌دهد، باید توسط دو طرف از طریق گفت‌وگو اصلاح شده و مورد حل و فصل قرار گیرد.