گزیده خبرهای 12 آبان – 91 . ثسمت-3



گزیده خبرهای 12 آبان – 91 . ثسمت-3
تلاش برای زدن تیر خلاص سیاست چندین ساله سرمایه گذاری بسیار سنگین حاکمان ایران که بر روی حماس  کردند  اما اکنون بطور دربست این سر مایه دارد  بر باد می رود . زیرا پس از سفر حاکم قطر به نوار غزه ودر نوبت بودن سفر پادشاه بحرین اکنون نوبت سفر نخست وزیر ترکیه اردوغان رسیده است تا به صف سفر کنندگان به نوار غزه افزوده شود.
رجب طیب اردوغان تاکید کرد که برای سفر به نوار غزه در صورت مناسب بودن شرایط برنامه‌ریزی می‌کند.به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد که با هماهنگی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به نوار غزه برنامه‌ریزی می‌کند.اردوغان همچنین مدعی شد: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه بر این باور است که نظام خود را نجات خواهد داد، اما زمانی که به تاریخ می‌نگریم، درمیابیم که قدرت سیاسی که مردم آن را نخواهند، ادامه نمی‌یابد.نخست‌وزیر ترکیه در ادامه افزود: گذرگاهی در سوریه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه وجود ندارد، اما سازمان‌های غیردولتی تلاش‌هایی در این خصوص انجام می‌دهند.

محمد شریعتمداری: به کاندیداتوری فکر می‌کنم

وزیر بازرگانی دولت مدعی اصلاح طلب خاتمی که در سال آخر دولت جشن خود کفایی تولید گندم گرفت وقول د اد که سال بعد مازاد تولید برای صادرات گندم باشد . سپس گفته شد که تصمیم دارد برود آمریکا  ودر آنجا مقیم آنجا شود .ولی اکنون گفته می شود که  دارد فکر به رئیس  جمهور شود  تا ادامه ی طرح  تولید مازاد گندم وصادرات آن ودر یافت را دنبال نماید تا کمبود ارز تحریم نفت جبران شود .
عضو شورای عالی روابط خارجی با بیان اینکه به حضور در انتخابات فکر می کند، گفت: تعهدی نداده ام که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشوم.به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی و وزیر بازرگانی در دولت اصلاحات در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه خبرگزاری مهر با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: امیدوارم فضای سیاسی، فرهنگی ، تقنینی و سیاستگذاری اصولی کشور به سمتی هدایت شود تا همه افرادی که در حوزه های فکری معتقد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی هستند در انتخابات حضور پیدا کنند.وی همچنین ابراز امیدواری کرد اصلاح طلبان معتدل و معتقد به مسائل عقلانی کشور در انتخابات حضور پیدا کنند تا شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم.شریعتمداری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بحث هایی در خصوص نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: این روزها در مورد تعداد زیادی از افراد که می خواهند در انتخابات شرکت کنند بحث هایی مطرح می شود .عضو شورای عالی روابط خارجی در خصوص نامزدی خودش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده بی فکر نیستم و تعهدی هم به کسی نداده ام تا در انتخابات نامزد نشوم.
سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای اینکه شبیخون جدید و بازداشت تعدادی اهل قلم و فعال سیاسی وحقوق بشری را توجیه کند که برخی شان هم سابقه باز داشت و زندان دارند . بنابراین برای شان سناریوی سازی به سبک بازجویی زندان اوین شده است .
دعواي اپوزيسيون داخل و خارج بر سر راه هاي براندازي جمهوري اسلامي همچنان ادامه دارد و گاهي هم كار به جاهاي باريك و البته جالب مي كشد.بعد از آنكه جبهه آزادي با انتشار بيانيه اي خواستار ايجاد آشوب و اغتشاش در مراسم 13 آبان شد، بابك داد در واكنش به آن، طراحان اين برنامه را غضنفرهايي خواند كه به جمهوري اسلامي پاس گل مي دهند.مهدي خزعلي نيز در واكنش به اين موضوع نامه اي را با امضاي مجهول 12 نفر از جانبازان و رزمندگان سبز دفاع مقدس! در سايت خود منتشر كرده و بولتن نويس فراري خاتمي را دعوت كرد كه زيپ دهانش را بكشد!داد هم در جوابيه اي مفصل خزعلي را به داشتن رانت و ويژه خوار بودن متهم كرده و مي نويسد؛ « بهتر است از اين ادبيات «بسيجي هاي جنگ نديده» دست بردارند و به سؤالات پاسخ بدهند. بفرمايند براي فرداي اين راهپيمايي چه برنامه اي دارند؟ جناب خزعلي بفرمايد در فرداي راهپيمايي، با باخته ها و برده هاي اين آكسيون مي خواهد چه بكند؟ برده ها و غنايم آن پيشكش، اما باخته هاي حتمي اين راهپيمايي، عده زيادي دستگير شده و زخمي و حتي قرباني است. ايشان بفرمايد براي آن قربانيان چه برنامه اي دارد؟ آيا از آنها خاطره خواهد نوشت؟ يا بيانيه حمايتي صادر خواهد كرد؟! آيا بچه هاي مردم هم مي توانند مثل جناب خزعلي در زندان اعتصاب غذاي نامحدود(!) كنند و تصادفا« در روز انتخابات هم آزاد شوند و رأي بدهند؟!»بابك داد در ادامه با ادبياتي جيمز باندي مي نويسد؛ «روي سخنم با جوانهاست. شركت شما در هر حركتي كه به قصد «تغيير» باشد، ستودني است. تأكيد مي كنم اگر راهپيمايي شما هم «به قصد تغيير نظام» بود، روي حضور من و خيلي از همين خارج نشينان هم -ولو به قيمت ورود غيرقانوني به كشور- حساب باز كنيد. به مقدسات سوگند كه مي آييم و در كنار شما -البته فقط به قصد براندازي و تغيير نظام- حتي جان مي دهيم. اما براي مقاصد ديگري كه بوي يك جور خودنمايي سياسي مي دهد و يا معامله هاي پشت پرده براي امور جزيي يا شخصي است، خودتان را قرباني نكنيد و ديگران را هم هزينه نكنيد.»ادعاي مضحك بابك داد در مورد آمادگي اش براي جان دادن در راه براندازي جمهوري اسلامي در حالي است كه وي همان ابتداي اغتشاشات سال 88 از كشور گريخت و اگر جربزه مبارزه داشت همان روزها مي ماند و غلطي مي كرد و جالب آنكه بابك داد بعد از فرار از ايران طي مصاحبه اي با يك سايت ضدانقلاب در پاسخ به اين سوال كه چرا نمانديد و مبارزه نكرديد و آيا فرار شما از كشور به مفهوم اعتراف به شكست جنبش سبز(!) نيست؟ گفته بود: البته ماندن بر مهاجرت (بخوانيد فرار) ترجيح داشت ولي در حالي كه هيچ نشانه اي از پيروزي ديده نمي شود، حفظ جان نيز لازم است و در پاسخ به اين سوال كه مگر حفظ جان بقيه لازم نبود؟ گفته بود؛ «هر كس مسئول زندگي خويش است. من با صراحت مي گويم كه زندگي در اروپا را به زندان هاي رژيم ترجيح مي دهم.
مگر این دلال وجاسوس چند جانبه چه چیزی کمتر از سایر نامزدان رقیب دارد .جز اینکه هم انگلیسی اش خوبست .هم مقیم آمریکاست .هم لابی سر شناس می باشد . هم اینکه انعطاف پذیری اش بسیار بالاست  چونکه اینکه سابقه همکاری با همه رؤسای جمهوری رژیم با نکدار تروریست جهانی ایران دارد .مهمتر اینکه سابقه ی چندین بار نامزد رئیس جمهور شدن دارد .
هوشنگ اميراحمدي در گفتگويي مفصل با يك سايت داخلي گفته است كه قصد دارد كانديداي انتخابات رياست جمهوري آتي در ايران شود.«در آينده نزديك در صورتي كه شرايط اجازه بدهد اين موضوع را رسما اعلام خواهم كرد. من هم اكنون برنامه انتخاباتي مفصلي نوشته ام و در آن به طور مشروح توضيح داده ام كه چرا دارم وارد اين عرصه مي شوم، چرا فكر مي كنم كه واجد شرايط هستم، اگر انتخاب بشوم براي كشور (مردم و سرزمين) چه كار خواهم كرد، و بالاخره چرا بايد نظام و مردم به من شانس خدمت بدهند.»وي افزوده است: «نمي دانم شوراي نگهبان چه تصميمي خواهد گرفت. متاسفانه عده اي قبل از اينكه شوراي نگهبان درباره من تصميم بگيرد مرا رد صلاحيت مي كنند.»گفتني است هوشنگ اميراحمدي ساكن آمريكا و از افراد نزديك به محافل سياسي و امنيتي اين كشور است كه كيهان در جلد نوزدهم از سلسله كتاب هاي نيمه پنهان - دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان - به طور مستند از ماهيت وي پرده برداشته است. اميراحمدي طي مقاله اي كه در كميته موسوم به «دفاع از حقوق دموكراتيك مردم ايران»! به سرپرستي مشاور اشرف پهلوي در آمريكا منتشر كرد درباره جمهوري اسلامي ايران آورده است؛ «مسئولين حكومت عقب افتاده و خونخوار ايران عليه هر آنچه ايراني و انساني است قيام كرده و قصد دارند نام ميهن را به قهقرا ببرند و در اين راه از هيچ خرابكاري و قتل و جنايتي ابا نخواهند داشت»؟! وي درباره وجود مقدس حضرت امام(ره) نيز اراجيفي دارد كه قلم از تكرار آن شرم مي كند.هوشنگ اميراحمدي از سوي حلقه انحرافي براي شركت در اجلاس ايرانيان خارج كشور دعوت شده و در اين اجلاس شركت داشت!
به نظر می رسد که هیأت دوستی آلمان به ایران دعوت شدند تا بطور مستقیم به شعبه ی بازجویی  زندان اوین برده شوند ومورد بازجویی واقع شوند که چرا غرب به مخالفان ایرانی پناه داده شده  است؟ مهمتر اینکه چرا به نقض مستمر حقوق بشر در ایران انتقاد کرده اند .چون رژیم رتبه دار محکومیت نقض حقوق بشر اول جهان  می باشد خودش قربانی تروریست است !
هيئت پنج نفره پارلمان آلمان كه در قالب گروه دوستي و پارلماني آلمان و ايران به كشورمان سفر كرده، با دبير ستاد حقوق بشر ديدار و گفت و گو كرد.به گزارش ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاريجاني در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي و استقبال از سفر هيئت پارلماني آلمان به ايران تصريح كرد: تهران همواره از ديالوگ و گفت وگوي دو جانبه براساس احترام متقابل، حمايت كرده است. ما از گفت و گويي كه در آن طرفين، آراي يكديگر را بشنوند و قضاوت هاي خود را داشته باشند نه اينكه يك طرف صرفاً انتقاد كند و انتظار داشته باشد طرف مقابل همه آنها را قبول كند، حمايت مي كنيم.مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه در فضاي شديداً غبارآلودي كه رسانه هاي غربي عليه ايران پديد آورده اند، اين گونه ديدارها از ايران و گفت وگوها مي تواند تصوير دقيقي از وضعيت و مسائل مطرح شده به طرفين ارائه كند، ادامه داد: مواردي كه توسط هيئت شما و يا ساير مسئولان غربي درباره ايران مطرح شده و مي شود بخشي از يك تهاجم رسانه اي و سياسي عليه كشور ماست.لاريجاني در ادامه با اشاره به مواردي كه توسط هيئت آلماني يا در رسانه هاي آنها مطرح شده است، گفت: براي همه اين موارد پاسخ هاي روشن قضايي و قانوني وجود دارد و افراد و دولت هايي كه مايل هستند واقعيات را بدانند مي توانند از ستاد حقوق بشر جويا شوند.وي در پاسخ به سؤال رئيس گروه دوستي پارلماني آلمان و ايران در ارتباط با تلقي و برداشت منفي از اعطاي جايزه از سوي غرب به چهره هاي فعال حقوق بشري در ايران تصريح كرد: موضوع جايزه في نفسه خيلي مهم نيست. ما خوشحال مي شويم همه ايراني ها در سراسر جهان جايزه بگيرند اما مقاصد سياسي و خصمانه اي كه در پشت اين اقدامات قرار دارد، تأسف بار است. مردم ما سال هاست كه با رفتارهاي تبعيض آميز و خصمانه غرب نسبت به جمهوري اسلامي ايران آشنا هستند. غرب از سويي به قاتلان و تروريست هايي مثل منافقين يا تروريست هاي پژاك كه دستشان سال هاست به خون جوانان اين مرز و بوم و ملت ايران آلوده است، پناه مي دهد و با آنها مراوده مي كند و در همه تحريم هاي غيرانساني عليه ايران بدون كوچكترين نگراني از تبعات انساني آن شركت مي كند اما ناگهان فارغ از همه اين رفتارهاي ناموجه، از حقوق بشر دم مي زند و به كساني كه براساس قوانين اين كشور متخلف و مجرم شناخته شده اند، جايزه حقوق بشري مي دهد.او ادامه داد: لذا منطقي است كه مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران اين اقدام را نيز در راستاي تشديد دشمني هاي بي منطق غرب عليه ايران تعبير كنند با اين تفاوت كه اين نوع دشمني صرفاً يك لعاب دفاع از حقوق بشر به خود گرفته است. مردم ما حق دارند نسبت به رفتار غرب با شك و ترديد نگاه كنند زيرا آنچه از سوي غرب ديده مي شود اقدامات خصمانه ناموجهي است كه در اشكال مختلف ظهور و بروز يافته است و يكي از كاركردهاي اين گفت وگوها تبيين اين تبعيض ها و دوگانگي ها در رفتارهاي غرب نسبت به ملت ايران است.مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه با تشريح برخي از موارد مطرح شده درباره ارتباط آنها با موضوعات حقوق بشري ابراز ترديد كرد و افزود: عجيب است كه دولت هاي غربي و اروپايي اين چنين نگران برخي موارد مي شوند ولي از سوي ديگر با رژيم صهيونيستي كه بزرگ ترين ناقض حقوق بشر در جهان است يا با برخي كشورهاي منطقه كه از كوچك ترين سطح دموكراسي برخوردار نيستند روابط بسيار خوب و نزديكي دارند و نه تنها آنها را مورد حمايت هاي اقتصادي و سياسي، بلكه نظامي و تسليحاتي قرار مي دهند.لاريجاني با بيان اينكه روزانه صدها مورد جنايت و نقض حقوق بشر از سوي متحدان و شركاي استراتژيك كشورهاي اروپايي و حتي آلمان رخ مي دهد و هيچ كس نگران نمي شود، ادامه داد: به محض اينكه در اينجا چند نفر از قوانين تخطي كنند و با آنها برخورد قضايي و قانوني شود، ناگهان حملات رسانه اي و سياسي آغاز مي شود و جالب اين است كه همه آنها ناگهان مدافع حقوق بشر مي شوند و حتي جايزه هم مي گيرند. بنابراين منطقي است كه ما فكر كنيم حقوق بشر تنها بهانه اي براي اين مواضع خصمانه نسبت به ايران باشد و هدف آنها چيز ديگري است.وي در پايان با اشاره به نقش ستاد حقوق بشر در پاسداري از حقوق شهروندان ايراني به تشريح موارد عديده اي از تلاش هاي اين ستاد براي هرچه بهتر رعايت شدن حقوق شهروندي و مكانيزم عملكرد اين ستاد پرداخت.رئيس ايراني الاصل هيئت پارلماني آلمان نيز در اين ديدار در پاسخ به سخنان لاريجاني در خصوص حمايت غرب از منافقين، گفت: ما آن دسته از گروه هاي تروريستي را كه شما نام برديد به خوبي مي شناسيم و بارها به آنها گفته ايم كه شما را به عنوان نماينده مردم ايران نمي شناسيم و براي آنها مشروعيتي قائل نيستيم.بيژن جيرسرايي همچنين تأكيد كرد كه نگاه و روش رسانه هاي غرب در برخورد با ايران و بازتاب مسائل مربوط به آن در غرب نامناسب است.