گزیده خبرهای 13 آبان 91 – قسمت -2



* گزیده خبرهای 13 آبان 91 – قسمت -2
ایران از سوریه بنزین وارد می کند*
پس از 3 دهه نفت مجانی وارزان به سوریه دادن اکنون کشور تولید وصادر کننده ی نفت به آنچنان افلاس ودر ماندگی افتاده است که باید  بنزیم از کشور بحران زاده که در حال سقوط وارد کند. البته سئوال است که سوریه چگونه نفت پالایشگاه تأمین می کند که می تواند صدور بنزین به ایران داشته باشد؟ سئوال مهمتر این است که رژیم زیر پوشش تحریم می تواند بنزین از سوریه وارد وسوریه محاصره شده چگونه می تواند این قادر را انجام دهد؟
ایران از سوریه بنزین وارد می کند.عصر خبر : ایران و سوریه در سایه تحریم ها، به مبادله بنزین و گازوئیل میان یکدیگر می پردازند.به گزارش عصر خبر به نقل از رویترز، با این شیوه ، ایران و سوریه، گازوئیل و بنزین اضافه بر نیاز خود را با یکدیگر مبادله می کنند.تحریم ها مانع از آن می شود که ایران و سوریه بتوانند سوخت مورد نیاز خود را به راحتی از بازارهای جهانی وارد کنند.ایران قبل از این به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، در زمینه واردات بنزین با محدودیت های زیادی روبه رو شد اما به تدریج با افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها و تاسیسات پتروشیمی داخلی توانست نیاز کشور به بنزین را تامین کند اما هر از چند گاهی مجبور به واردات این سوخت می شود.گزارش حرکت کشتی ها نشان می دهد یک فروند نفتکش حاوی گازوئیل از ایران وارد بنادر سوریه شد و در مقابل از این کشور برای ایران بنزین منتقل می کند. ایران و سوریه در حال مبادله گازوئیل با بنزین است.
واژگون شدن اتوبوس تیم فوتبال مس سرچشمه در جاده شمال
ضریب نا امنی در کشور مدعی امن وآزاد ترین کشور جهان به آنجا رسیده است  که نه امنیت برای دختران وپسران دانش که به زور با کاروان زور  بسیجی  راهیان منطق عملیلات جنگی جنوب کشور می شوند که در اثر سانه تصادف در جاده های مرگ آفرین کشته می شوند ، بلکه اکنون گزارش شده است اتوبوس تیم  فوتبال مس سرچشمه در جاده شمال هم واژگون شده است.  
اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال مس سرچشمه شب گذشته در نزدیکی‌ فیروزکوه واژگون شد.تیم فوتبال دسته اولی مس سر چشمه که برای انجام بازی لیگ دسته اول به مازندران سفر کرده بود، هنگام بازگشت دچار سانحه شد.به گزارش فارس، اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال مس سرچشمه در جاده شمال و نزدیکی‌های فیروزکوه واژگون شد اما خوشبختانه صدمه جدی به سرنشینان نرسید و تمام سرنشینان زنده هستند اما چند تن از بازیکنان دچار شکستگی از ناحیه دست و پا شده‌اند.تیم فوتبال مس سرچشمه برابر نساجی مازندران دو بر یک شکست خورده بود.
امام جمعه تهران : تا ولایت هست تحریم‌ها اثری ندارد/ اعجاز نیایش و دعای نسل چهارم ما بالاتر از مسئله هسته‌یی است
خوب اگر قرار نبود که آخوند کاظم صدیقی طوطی رهبر نباشد و گفته های وی را  در خطبه های نماز جمعه تهران طوطی وار تکرار نکند و با ستایش وتملق گویی از وی یاد نکند. دلیل نداشت که این طوطی جانشین رفسنجانی امام جمعه موقت تهران شود .
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام  صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با تاکید بر اینکه تمام مشکلات ما از بی‌تقوایی نشات می‌گیرد، گفت: تقوای در سخن گفتن، نگاه‌،‌ تولید، هزینه و تقوای اداری و سیاسی بسیار حائز اهمیت است و در این مسیر مشکلات و امتحانات سیاستمداران از دیگران سخت‌تر است.صدیقی همچنین با بیان اینکه اعجاز نیایش و دعای نسل چهارم ما بالاتر از مسئله هسته‌یی و فناوری‌هاست، گفت: اگرچه که این بچه‌ها امام را ندیده‌اند و در دانشگاه جبهه نبودند ولی امروز عرصه‌گردان میدان‌اند.صدیقی همچنین اظهار کرد: تا مسئله ولایت و استمرار حکومت انبیا در قالب غدیر پیاده نشده بود قشون‌کشی‌ها ومحاصره‌ها و تحریم‌ها موثر بود ولی حالا که مدیریت الهی و رهبری با کفایت وجود دارد دیگر مشکل شما مشکل بیرونی نیست و تحریم‌ها و جنگ نیز شما را از پای در نیاورده و آشوب‌ها و ناامنی‌ها هم شما را قویتر کرده است. بنابراین حالا مهمترین ترفند آنها این خواهد بود که از درون خلا ایجاد کنند و با شکل دادن اختلافات داخلی ابهام و شبهات شما را در برابر یکدیگر قرار دهند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی : نزدیک به 10 میلیون ایرانی بیسواد مطلق هستند
مشخص نیست که چرا رهبر ولی فقیه بطور عمد تبعیض قائل می شود و موازی با لیست کردن مدارج علمی وپیشر فت وترقی اقتصادی وهسته ای وپزشکی و..  که هر زمان بر سر منبر می رود ودیدار با دانش آموزان ودانشجویان واساتید بسیجی دارد. بیلان ونتایج نهضت سواد آموزی ومبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین وبی حجابی و فقر وتبعیض و... را ازقلم می اندازد؟
فارس : علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به آخرین آمار بیسوادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آنچه از سرشماری سال 90 اعلام شده است، 9 میلیون و 719 هزار نفر (15 درصد) در کشور، خود را در گروه سنی بالای 6 سال، بیسواد مطلق اعلام کردند.وی با بیان اینکه حدود 3 میلیون و 456 هزار نفر از این تعداد در گروه سنی 10 تا 49 سال هستند، افزود: از آن جهت سن 10 تا 49 سال با اهمیت است زیرا این افراد جمعیت مولد جامعه هستند.باقرزاده ادامه داد: مقرر شده است در طول 5 سال آینده افراد باید مهارت‌های پایه سواد شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن را یاد بگیرند.وی با بیان اینکه شاید آمار افراد بیسواد به نسبت به جمیعت کشور عدد زیادی نباشد، گفت: این عدد حدود 6.8 درصد جمعیت کشور است؛ ولی به لحاظ جمعیت نسبت به کشورهای منطقه باید سطح سواد را افزایش دهیم.
عدد و رقم های تکان دهنده درباره کسری بودجه در کشور
حال این اعداد وارقام که واقعی هم نیست را کنار نظر رئیس جمهور در کنفرانس خبری بگذارید که گفت تحریم ها موجب افزایش قیمت ارز شده است . آنگاه با تکذیب کردن  نظر رئیس جمهور از سوی  رهبر  مقایسه کنید تا مشخص شود کی راست وکی دروغ می گوید وواقعیت چیست؟
در حالی که اوپک از افزایش تولید خود اعضای خبر می دهد، گزارش ها حاکی از کاهش شدید فروش نفت ایران و کسری بودجه گسترده در کشور است.به گزارش کلمه، با آنکه مسئولان دولتی همچنان وجود کسری بودجه در کشور را انکار می کنند، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است:‌ فروش نفت هم اکنون یک‌میلیون و ۳۰ هزار بشکه است، در حالی که پیش‌بینی ما ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه بود.این نماینده مجلس که در جلسه شورای اداری شهرستان بناب سخن می گفته، در حالی از نصف شدن فروش نفت کشور خبر داده که بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی نیز به صورت کالا و نه پول به کشور باز می گردد.مصباحی مقدم همچنین عدد و رقم های تکان دهنده ای را درباره کسری بودجه عمرانی کشور فاش کرده است؛ از جمله اینکه از ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال جاری، تا کنون تنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته و پیش‌بینی شده که تا پایان سال حداکثر ۵ هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمرانی کشور تحقق یابد!وی درباره کل بودجه کشور هم گفته است: بودجه عمومی کشور در سال ۹۱، ۱۶۴ هزار میلیارد تومان بود که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای اختصاصی است و پیش‌بینی ما این است که با این وضعیت فعلی ۹۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ تحقق یابد.این نماینده در نهایت گفته است:‌ گرانی‌های اخیر نگرانی‌های مردم را افزایش داده است از این رو باید مردم را برای مقابله با جنگ اقتصادی در کشور آماده کرد و کشور را با کمک مردم اداره کنیم.