دو خبر مربوط به رئیس جمهور.15 آبان 91


دو خبر مربوط به رئیس جمهور.15 آبان 91
پیش شرطی که  احمد توکلی برای رئیس جمهور گذاشته که موقع پاسخ به سئوالات منتقدین بازار مکاره دادن ترسیم وتجویز کرده حالت اخطار بازجو به متهم  خود دارد  که شلاق بر دست از متهمش می خواهد که حواست را جمع کن که به سئوالاتی که می شود  درست پاسخ دهی در غیر اینصورت با شلاق وتخت تعزیر مواجه  خواهی شد . برای اینکه انتقام گیری های فردی وتصفیه حساب کردن ها چاشنی رقابت واختلافات باندی  شده است که بی ربط به جنگ قدرت وثروت ندارد . به ویژه اینکه بی ارتباط هم به برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی  یازدهم نمی باشد .مهمتر اینکه کسی هم تره ای  برای اخطار تهدید آمیز رهبر خرد نکرده است که  به سران 3 قوه تأکید  کرد که هرکس تا زمان بر گزاری نمایش خیمه شب بازی  دوره یاز دهم در خرداد 92 اختلافات پشت پرده را به میان مردم بکشاند خیانت کرده است. چونکه به جای تعامل میان قوا ناسازگاری و تخاصم با رئیس جمهور در پیش گرفته شده است . تا گند زدن رهبر و خرابکاری وکم کاری دو نهاد بازار مکاره و دستگاه فاسد قضاییه به خصوص معضل غنی سازی اورانیوم وپیآمدهای تحریم آن که از سوی رهبر و پاسداران کودتاگر دنبال می شود به ریش رئیس جمهور ودولت بسته و بقیه تبرئه شوند . بهمین دلیل احمد توکلی خطاب به رئیس جمهور گفته  احمدی نژاد هنگام حضور در  بازار مکاره  با ید  هم شان خودش و هم شان بازار مکاره را رعایت کند . هم اینکه  رئیس جمهور باید به حساسیت بازار ارز نیز توجه نماید.  برای اینکه اگر  رئیس جمهور به روش معقولی به سوالات نمایندگان پاسخ ندهد التهابات در بازار ارز تشدید شده و دودش به چشم مردم می رود، بنابراین اگر کسی وفادار به مردم است باید این نکات را رعایت کند. همچنین احمد توکلی  با نان قرض دادن و وسط دعوا نرخ تعیین کردن افزوده است من چون این مواردی را که اعلام کرده ام از سوی رئیس جمهور امکان ناپذیر می دانم و برای اینکه مصلحت مردم رعایت شود، با سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس مخالفم، اما حالا دیگر حق قانونی نمایندگان است و باید انجام شود. همینطور مقابل سئوالی که  اگر  چنانچه رئیس جمهور قبول نکند تا  که به  بازار مکاره بیاید، آنگاه اعضای مکاره چه اقدامی انجام می دهند، گفت: اگر این کار انجام شود به دیگر کارهای غیر قانونی رئیس جمهور اضافه می شود.  
نماینده مردم تهران بعد از اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در توصیه ای به احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد هنگام حضور در مجلس شورای اسلامی هم شان خودش را رعایت کند و هم شان مجلس را، رئیس جمهور باید همچنین به حساسیت بازار ارز نیز توجه نماید.به گزارش مهر، احمد توکلی بعد از پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور گفت: حالا که طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شده است طبیعتا حق نمایندگان است که طرح را به رئیس جمهور ابلاغ کرده و آقای احمدی نژاد نیز موظف است تا ظرف یک ماه  به مجلس شورای اسلامی بیاید و پاسخگو باشند.نماینده مردم تهران در توصیه ای به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای احمدی نژاد هنگام حضور در مجلس شورای اسلامی هم شان خودش را رعایت کند و هم شان مجلس را و رئیس جمهور باید همچنین به حساسیت بازار ارز نیز توجه داشته باشدد.توکلی تصریح کرد: اگر به روش معقولی به سوالات نمایندگان پاسخ داده نشود التهابات در بازار ارز تشدید شده و دودش به چشم مردم می رود، بنابراین اگر کسی وفادار به مردم است باید این نکات را رعایت کند.توکلی در ادامه افزود: من چون این مواردی را که اعلام کرده ام از سوی رئیس جمهور امکان ناپذیر می دانم و برای اینکه مصلحت مردم رعایت شود، با سئوال از رئیس جمهور در صحن مجلس مخالفم، اما حالا دیگر حق قانونی نمایندگان است و باید انجام شود.رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف آبستراکسیون است، گفت: این اقدام باعث تشدید التهابات می شود و آقای حداد عادل نیز به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مخالف این کار است، چون امروز در مجلس حضور نداشتند، احتمال می دهم حرکت کوچک زاده در ترک مجلس فردی باشد و فکر نمی کنم تصمیم فراکسیونی باشد.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید اگر رئیس جمهور قبول نکند که به مجلس بیاید، نمایندگان چه اقدامی انجام می دهند، گفت: اگر این کار انجام شود به دیگر کارهای غیر قانونی رئیس جمهور اضافه می شود و فکر نمی کنم رئیس جمهور چنین رفتاری را داشته باشد.توکلی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید این اقدام مجلس بعد از بیانات رهبر در جهت تشدید اختلاف باشد، گفت: ممکن است به تشدید اختلاف بیانجامد اما چیز که رهبری نسبت به آن هشدار داده اند، انجام وظایف قانونی نیست بلکه کشاندن اختلافات به احساسات مردم است یعنی ایشان کارهای تحریکی را منع کرده اند نه کارهای تبیینی را و امیدوارم این کار به تحریک منجر نشود.توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه سوالی که از رئیس جمهور پرسیده می شود در خصوص مسائل ارزی است، آیا پاسخ ایشان می تواند کمک به پایین آوردن ارز داشته باشد، گفت: برعکس این اتفاق رخ ندهد بقیه پیش کش.
چه ساده زیرآب اخطار رهبر ولی فقیه به رهبران 3 قوه زده شد . زیرا که هدف خاموش کردن صدای اعتراضی یا پیگیری و افشاگری از طریق عریضه بوده است . چون ولی فقیه بشدت وحشت از عواقب اقدام رئیس جمهور دارد.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی که مسئولیت پیگیری سوال از رییس‌جمهور در مجلس را بر عهده دارد از ارسال سوال از رییس‌جمهور به دفتر وی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس خبر داد.علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر پایبندی هیات رییسه مجلس به اجرای آیین‌نامه داخلی، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد مصاحبه‌هایی کرده‌اند که سوال به عدد نرسیده، این کم‌لطفی بود و ما انتظار نداشتیم حرف‌های غیرواقعی بزنند. من مامور سوال هستم و کسانی که در این باره مسئولیت ندارند حق اظهارنظر هم ندارند.این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: ‌سوال از رییس‌جمهور به عنوان حق مجلس که در راس امور است نباید زیر سوال برود و واقعیت‌های محرز باید در نظر گرفته شود.وی با اشاره به قرائت سوال از رییس‌جمهور در جلسه علنی صبح امروز، خاطرنشان کرد: سوال از رییس‌جمهور 76 امضا داشت البته با 77 امضا قرائت شد که ظاهرا یک نفر اسمش دو بار آمده بود اما تمام قوانین مربوطه در مورد سوال اجرا شده است و امضاها کاملا درست و قانونی است.به گفته منادی سفیدان، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهور پس از ارسال سوال به وی، یک ماه فرصت دارد برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در مجلس حضور یابد.