گزیده خبرهای 15 آبان – 91



گزیده خبرهای 15 آبان – 91
بازداشت 4 ايراني توسط عراق
با وجود اینکه از طریق نوری مالکی مزدور ودست نشانده  عراق تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران شده است و این کشور در یوغ سفیر تروریست پاسدار حسن دانایی فرد و سپاه قدس است .ولی بازهم تلاش می شود که مواد مخدر وتروریست بطور قاچاقی از مرز آبی و زمینی وارد عراق شود .
نيروي دريايي عراق 4 ماهيگير ايراني را به دليل ورود به آبهاي منطقه‌اي اين كشور بازداشت كرد. بگزارش پايگاه خبري تحليلي انتخاب فرمانداري "فاو" در استان بصره ديروز اعلام كرد، نيروي دريايي 4 ماهيگير ايراني را نزديك به بندر نفتي بصره، داخل آبهاي منطقه‌اي عراق بازداشت كرد. "محمد الشريفي" افزود: اين 4 ايراني 2 روز قبل داخل آبهاي منطقه‌اي عراق بازداشت شدند. "سومريه نيوز" در همين رابطه به نقل از يك منبع در پليس عراق تأكيد كرد، فرماندهي نيروي دريايي اين 4 ماهيگير را به پليس محلي تحويل داده و آنها اكنون در مركز پليس ناحيه "ام قصر" نگهداري مي‌شوند.
ناوهاي جنگي روسيه در بنادر شمالي ايران پهلو مي‌گيرند
لابد چون روس ها نمی توانند از طریق آسمان ترکیه سلاح به هم پیمان سوریه ارسال کند .اکنون از طریق آبی تحویل ایران داده می شود تا از طریق  کردستان عراق و آسمان محموله های سلاح به دمشق منتقل شود .
چندين فروند ناو جنگي نيروي دريايي روسيه قرار است وارد بنادر شمالي ايران در درياي خزر شوند. به گزارش نامه به نقل از سايت خبري دولتي آر.تي.روسيه، فرمانده ناوگان دريايي روسيه در درياي خزر اعلام كرد كه چند فروند ناو جنگي ناوگان نيروي دريايي روسيه در درياي خزر در يكي از بنادر شمالي ايران، پهلو مي‌گيرند. وي از برنامه‌ريزي براي اعزام اين كشتي‌ها به يكي از بنادر شمالي ايراني در سال آينده ميلادي خبر داد. فرمانده ناوگان دريايي روسيه در درياي خزر در حالي از ارائه جزئيات بيشتري درباره اعزام اين كشتي‌ها خودداري كرد كه پيش از اين و در سال 1386 نيز چندين فروند ناو روسي در سواحل ايران پهلو گرفته بودند.اين مقام ارشد نيروي دريايي روسيه هرگونه رابطه‌اي ميان دو نيروي دريايي روسيه و ايران را در شرايط كنوني رد و ابراز اميدواري كرد چنين رابطه‌اي در آينده به وجود آيد.روسيه اكنون قوي‌ترين ناوگان نيروي دريايي در درياي خزر را در اختيار دارد.نيروي دريايي روسيه از 4 ناوگان به نام‌هاي درياي شمال، اقيانوس آرام، بالتيك، درياي سياه و يك ناوگان كوچك به نام "درياي خزر" تشكيل شده است.
اثبات انزوای منطقه ای وجهانی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی و تلاش برای کسب حمایت هسته با شیوه ی روباه وزد م شاهد آوردن می باشد.
يكي از مشاوران عمر البشير، رئيس جمهور سودان تاكيد كرد كه سودان از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كند.امين حسن عمر در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره حمله رژيم صهيونيستي به سودان به بهانه روابط با ايران بيان كرد: ما روابط خاصي با ايران نداريم برخي كشورها حساسيت هاي ويژه اي در قبال ايران دارند. روابط ما با ايران به اندازه اي است كه دو طرف از آن سود ببريم اما اگرچه غرب ما را ابزاري براي راضي كردن اين و آن قرار داده است، ما هرگز چنين كاري را انجام نخواهيم داد.وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي رسد نتايج اتحاد با ايران به نفع سودان نيست، گفت: ما اتحاد نظامي با ايران نداريم اما به هرحال از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كنيم.عضو دفتر مركزي حزب حاكم سودان ضمن مغرضانه خواندن برخي ادعاهاي غربي- عربي در خصوص كشتي هاي ايراني كه در سواحل اين كشور پهلو مي گيرند، گفت: كشتي هاي ايراني به مناطق زيادي در جهان سفر مي كنند. آنها با رضايت مصري ها از كانال سوئز گذشتند و شايد همين حساسيت هاي برخي كشورهاي عربي در ماجراي دعواي كشورهاي حوزه خليج فارس با ايران بر سر جزاير سه گانه باشد كه موجب اين اتهام زني ها شده است و شايد هم پهلو گرفتن اين كشتي ها در اين روزها پيامي از ايران و سودان باشد كه در پاسخ به پيام طرف مقابل است.
کشته شدن از سربازان یا در جه داران نیروی انتظامی است ولی سود مواد مخدر را مافیای نیروی لانتظامی وپاسداران توی جیب می زنند
پيكر شهيد سروان مرتضي طالشيان از كاركنان نيروي انتظامي ميناب هرمزگان كه جمعه در مقابله با سوداگران مرگ و در درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر به درجه شهادت نايل آمد، ديروز در ميناب تشييع شد.به گزارش ايرنا از بندرعباس، مراسم تشييع اين شهيد بزرگوار با حضور جمعي از نيروهاي نظامي و انتظامي و مردم شهيدپرور شهرستان ميناب از مسجد امام خميني (ره) تا سه راه بسيج ميناب انجام و براي خاكسپاري به زادگاهش شهرستان رامسر منتقل شد.شهيد طالشيان داراي 22 سال سابقه كار در نيروي انتظامي است و طي حكمي از چهار ماه پيش در نيروي انتظامي شهرستان ميناب مشغول به فعاليت بود.شهرستان ميناب در 100 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است
اگر این اعتراف و آمار قتل عمد وجنایت علیه ی بشریت نمی باشد پس چه می تواند باشد؟ برای  اینکه  کدام کشوری در جهان یافت می شود که دارای چنین راندمان مرگ آفرین جاده ای داشته باشد که بدلیل بی توجهی حاکمان نسبت به ترمیم کردن جاده ها وعدم نصب علایم راهنمایی ورانندگی در جاده هاست؟
سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: در بهار و تابستان امسال، 10هزار و 609 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه 1/78 درصد آنان مرد و 9/21درصد زن بودند.به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، تعداد كشته شدگان تصادفات نيمه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 4/5 درصد كاهش يافته است.بيشترين كاهش در تلفات حوادث رانندگي با 8/15درصد مربوط به فروردين بوده است. همچنين 3/61 درصد كشته هاي تصادفات مربوط به جاده هاي برون شهري، 3/28 درصد در راه هاي درون شهري، 9/9درصد در جاده هاي خاكي و روستايي و محل تصادف پنج دهم درصد از اين موارد نامعلوم بوده است.براساس اين گزارش در اين مدت استان هاي تهران 828 نفر، فارس 815 نفر و خراسان رضوي با 813 نفر به ترتيب بيشترين و استان هاي كهگيلويه و بويراحمد 77 نفر و ايلام 79 نفر كمترين تعداد كشته هاي حوادث رانندگي را داشته اند.بيشترين افزايش مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي طي نيمه اول سال 91 در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته در استان هاي مركزي 7/21درصد و آذربايجان غربي 9/20درصد و بيشترين كاهش در استان هاي كردستان 27درصد و يزد 4/21 درصد ثبت شده است.21 درصد تلفات حوادث رانندگي عابر پياده بودنددر زمان وقوع تصادف 6/41 درصد از افراد راننده وسيله نقليه، 1/21 درصد عابر پياده و 2/36 درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده اند.از لحاظ محدوده سني هم 3/9 درصد متوفيات حوادث رانندگي افراد 10 سال و كمتر، 9/5 درصد 17 تا 11 سال، 1/29درصد 29 تا 18 سال، 1/28درصد 49تا 30 سال و 2/27 درصد كشته هاي تصادفات 50 سال به بالا داشته اند. نحوه وقوع تصادف 3/46 درصد از افراد متوفي برخورد دو وسيله نقليه، 1/21 درصد برخورد وسيله نقليه به عابر متوفي و 24 درصد واژگوني وسيله نقليه بوده است.علت اصلي مرگ 3/55 درصد از افراد ضربه به سر، 3/20 درصد شكستگي هاي متعدد، 8 درصد خونريزي و 1/10درصد علل اشتراكي (موارد داراي بيش از يك علت) بوده است.همچنين محل فوت 3/50درصد از افراد محل حادثه، 7/8درصد حين انتقال به بيمارستان و 8/39 درصد از افراد بيمارستان بوده است.