گزیده خبرهای 29 آبان – 91



گزیده خبرهای 29 آبان – 91
دست رد نوری المالکی بر سینە بایدن.خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق پیشنهاد معاون رئیس جمهور آمریکا برای استقرار نظامیان آمریکایی در استان کرکوک را رد کرد.
 نوری مالکی مزدور و دست نشانده که نخست وزیری اش مدیون آمریکا و اشغال گری نظامی عراق می باشد .درست است که عراق را حیاط خلوت حاکمان ایران کرده است و غلامک خامنه ای شده است . ولی مگر  آنگونه مستقل شده  است  که قادر می  باشد وظیفه گماشته گری آمریکا را  ترک کند و نا دیده بگیرد و زیر پا بگذارد. چون هم  ساختار وآموزش ارتش  عراق  آمریکایی است . هم  قرار دادهای سنگین تسلیحات نظامی همراه با جنگنده های نظامی آمریکایی می باشد.بنابرای گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس صابون بر دل نماند وبی خودی ذوق  زده نشود.
بە گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، «نوری المالکی» نخست وزیر عراق درخواست «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا برای استقرار نیروهای آمریکایی در استان کرکوک را رد کردە است.یک منبع موثق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ضمن تائید این خبر اعلام کرد: شب گذشتە معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی نسبت بە درگیری اخیر نیروهای پیشمرگ کردستان و پلیس فدرال عراق ابراز نگرانی کردە است.بە گفتە این منبع، بایدن از آقای مالکی خواستە است با استقرار نظامیان آمریکایی در استان کرکوک بە منظور جلوگیری از بروز جنگ داخلی در عراق موافقت کند اما نخست وزیر عراق بە شدت با این پیشنهاد بایدن مخالفت کردە است.چند روز پیش درگیری نیروهای پیشمرگ منطقە کردستان و پلیس فدرال عراق در شهر «دوز خرماتوز» از توابع استان کرکوک ، یک کشتە و ١١ زخمی برجای گذاشت.
باحضور سرلشکر جعفری/پروژه های عمرانی ومردمیاری سپاه در آذربایجان شرقی بزودی افتتاح می‌شود.خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزودی برای افتتاح پروژه عمده سپاه در حوزه مهندسی، عمرانی و مردمیاری به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.
پس از ادعای کمدی و تبلیغاتی بسیج  که  زائده  پاسداران کودتا گر می باشد که اعلام کرده است طرح خانه سازی در مناطق زلزله زدگان آذربایجان دارد . اکنون نوبت پاسداران کودتا وغارتگر پاسداران شده است تا ادعای مشابه کند . در صورتی بهانه ای برای سرکیسه کردن دولت وحضور در مناطق زلزله زدگان ناراضی و سرکوب کردن اعتراضات شان می باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بمنظور افتتاح یک پروژه عمده سپاه در حوزه مهندسی، عمرانی و مردمیاری به زودی به استان آذزبایجان شرقی سفر می‌کند.بنا به این گزارش سرلشکر جعفری همچنین طی این سفر از متخصصین، مهندسین و دست اندرکاران کارگاههای فنی و عمرانی استان و فعالان عرصه امداد رسانی به زلزله زدگان اخیر آذربایجان شرقی تجلیل بعمل خواهد آورد.
تخمین دیده بان هسته‌ای سازمان ملل.ایران به‌زودی قابلیت غنی‌سازی اورانیوم خود را ۲ برابر می‌کند.خبرگزاری فارس: برآوردهای ارائه شده در جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران به زودی با افزایش دو برابری سانتریفیوژهای فعال خود در فردو، قابلیت غنی‌سازی خود را دو برابر می‌کند.
 
این اقدام مکمل تأکیدات  مکرر ولی فقیه در دفاع از پروژه ی هسته ای است  که ادعا می کند تحریم ها نه موجب گرانی شده است ونه گرانی ها ربطی به پروژ ه ی هسته ای دارد. مشروط بر اینکه آشکارا ثابت میی شود که نه توقف غنی سازی در چشم انداز است ونه اینکه اهداف هسته ای صلح آمیز می باشد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه وله»، جدیدترین گزارش ارائه شده روز جمعه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محور فعالیت‌های هسته ای ایران نشان می دهد که ایران آماده است تا با دو برابر کردن تعداد سانتریفیوژهای فعال خود در فعالیت های غنی سازی، قابلیت غنی سازی اورانیوم خود را دو برابر کند.بر اساس برآورد اخیر آژانس اتمی که دیده بان هسته ای سازمان ملل محسوب می شود، ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی، 644 ماشین سانتریفیوژ باقی مانده را در تاسیسات هسته ای زیر زمینی «فردو» نصب کرده است که این امر قابلیت این کشور در زمینه فعالیت های غنی سازی اورانیوم را افزایش می دهد.در این خبر آمده است که ایران در حال حاضر تقریبا نصب دو هزار و 800 سانتریفیوژ را برای تاسیسات فردو تکمیل کرده است و قرار است به زودی تعداد سانتریفیوژهای فعال خود را از 700 عدد به هزار و 400 عدد برساند.بر اساس این خبر، سایت هسته ای فردو تقریبا دو هزار و 400 سانتریفیوژ دارد.شبکه خبری دویچه وله در ادامه گزارش خود مدعی احتمال بعد نظامی برنامه هسته ای ایران شده ولی در ادامه نوشته شده است که سران کشورهای غربی نگران این هستند که ایران بتواند سطح غنی سازی اورانیوم خود را به میزانی برساند که اجازه ساخت سریع تسلیحات هسته ای را برای ایران فراهم کند اما مقامات ایرانی چنین ادعایی را رد و اعلام کرده اند که برنامه هسته ای آنها اهداف مسالمت آمیز دارد.این شبکه خبری نوشته است که ذخیره گاز اورانیوم ایران که به کنسانتره شکافت پذیر 20 درصد تبدیل شده 50 درصد افزایش داشته و به 135 کیلوگرم رسیده است اما این میزان کمتر از 200 تا 250 کیلوگرمی است که بر اساس اعلام کارشناسان، برای تولید یک بمب اتمی در صورت تصفیه بیشتر کافی است.جدیدترین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران روز جمعه منتشر شد.