گزیده خبر های 1 دی -91 . قسمت -2

گزیده خبر های 1 دی -91 . قسمت -2
. وزیر خارجه بحرین : وقت آن رسیده که شاهد کنفرانس "دوستان مردم ایران" باشیم
قرار نیست که مقابل سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به ویژه کشورهای  همسایه رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی سکوت  اختیار شود و واکنش نشان داده نشود . به ویژه اینکه هم پیمانش دیکتاتور جنایتکار بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حال سقوط می باشد . بهمین دلیل بحرین پیشنهاد اعمال سیاست مشابه ذحمایتذ مخالفان سوریه علیه رژیم بربرمنش اصلاح ناپذیر ایران را داده است .
تابناک : به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در صفحه «توئیتر» خود نوشت : «وقت آن رسیده که شاهد کنفرانس "دوستان مردم ایران" باشیم». به نوشته این روزنامه، جمله مذکور به دو زبان عربی و انگلیسی در صفحه توئیتر وی منتشر شده است.گفتنی است اشاره وزیر خارجه بحرین، به مجموعه کنفرانس های موسوم به «دوستان مردم سوریه» بوده که تاکنون چندین دور از آن در کشورهای مختلف با هدف سرنگونی دولت سوریه برگزار شده است. رادیو فرانسه : کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیروز پنج شنبه، تحریم‌هایی را علیه دو شرکت ایرانی که به قاچاق اسلحه از ایران به سوریه از سال 2007 به این سو، متهم شده اند وضع کرد. سوزان رایس، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، از تصمیم این شورا در این رابطه استقبال کرده و با صدور بیانیه ای گفته است که این دو شرکت ایرانی به شدت به قاچاق اسلحه های ایران به مقصد سوریه می پرداختند.این بیانیه اضافه می کند: شرکت حمل و نقل هوایی «یاس ایر» و شرکت واردات و صادرات «سعد»، از طریق دریا مهمات، تفنگ، مسلسل، خمپاره و دیگر سلاح‌ها را از ایران به سوریه روانه کرده اند.بنا بر بیانیه نماینده آمریکا در شورای امنیت، تصمیم کمیته تحریم‌های شورای امنیت، نشان دهنده نگرانی فزاینده جامعه جهانی در زمینه صادرات اسلحه از طریق دریا و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی ایران و نقض تحریم‌های شورای امنیت از سوی این کشور است.پیش از این وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا شرکت یاس ایر را تحریم کرده بود.سازمان ملل متحد تا کنون چهار سری تحریم را علیه جمهوری اسلامی ایران به علت فعالیت‌های غیرشفاف هسته‌ای‌اش وضع کرده است. از جمله این تحریم‌ها، قطعنامه 1747 است که در سال 2007 به تصویب رسید و بر اساس آن، ایران از صادرات اسلحه منع شده است.
"ستاره‌های کشتی ایران شهروند آذربایجان می‌شوند"
چگونه رژیم ضد بشری که موجب فرار مغز ها وسرمایه مالی و استعدادات ورزشی و... به ترک کشور شده است که مکمل سیاست چوب تاراج  زدن بر منابع و ذخایر کشور می باشد می تواند مردمی باشد ومشروعیت داشته باشد؟
رجا نیوز :  پس از استخدام دستیار موفق محمد بنا از سوی فدراسیون کشتی آذربایجان حالا خبر می رسد  مدیران این فدراسیون در تلاشند با ارائه پیشنهادهای نجومی و سرسام آور برخی ملی پوشان کشتی ایران را وسوسه کنند تا به این ترتیب ستاره های کشتی ایران را به خدمت خود درآورند.به گزارش رجانیوز،در حالي‌كه هنوز امضاي مربيان ايراني تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان خشك نشده، حالا خبر می‌رسد كه تعدادي ديگر از كشتي‌گيران قصد عزيمت به كشور آذربايجان را دارند. البته حضور كشتي‌گيران با مربيان در آذربايجان بسيار متفاوت است.مربيان قرارداد حرفه‌اي امضا مي‌كنند مثل بسياري از مربيان شاغل در رشته‌هاي مختلف ورزشي اما ورزشكاران براي حضور در تركيب تيم ملي هر كشور نياز به تغيير مليت و گرفتن پاسپورت يك كشور ديگر دارند كه اين موضوع به لحاظ اخلاقي رفتار بسيار ناجوانمردانه‌اي است كه در سال‌هاي اخير هم چندين بار شاهد آن بوديم.مسوولان فدراسيون كشتي آذربايجان كه سال‌هاي قبل هم با پيشنهادهاي وسوسه‌انگيز و پول‌هاي نفتي، اقدام به جذب كشتي‌گيراني نظير سامان طهماسبي و مسعود هاشم‌زاده ملي‌پوشان سابق كشتي ايران كرده بودند، حالا نقشه جديدي را كليد زده‌اند و با پيشنهادهاي ميلياردي خود به دنبال جذب كشتي‌گيران جديدي از كشورمان هستند.شنيده مي‌شود مسوولان فدراسيون كشتي آذربايجان با پيشنهادي 500 هزار دلاري به يكي از قهرمانان ايراني كشتي جهان، قصد به خدمت گرفتن اين كشتي‌گير را دارند. قرار است اين كشتي‌گير در اواخر هفته جاري براي مذاكره با مسوولان آذري به اين كشور سفر كند.بي توجهي مسوولان باعث شده تا استعداد‌هاي ناب كشتي ايران از سر ناچاري تسليم پيشنهادهاي ميلياردي كشور رقيب شوند. در سال‌هاي گذشته هم فدراسيون ادعا مي‌كرد كه كشتي‌گيران براي حضور در تيم ملي كشور ديگري بايد از ما رضايتنامه بگيرند و ما هم به آنها رضايتنامه نمي‌دهيم و به اين ترتيب آنها نمي‌توانند كشتي بگيرند.در حالي كه آذربایحانی‌ها با لابي خود توانستند فيلا را به اين تصميم تيم خود راضي كنند و هاشم زاده با وجود مخالفت فدراسيون ايران در جهاني تركيه در سال 2011 كشتي گرفت. اميدواريم كه اين بار خيلي جدي مسوولان مراقب سرمايه‌هاي كشتي باشند.
نسرین ستوده، نامزد دکترای افتخاری از دانشگاه یورک کانادا
اهدای دکترای افتخاری به خانم ستوده از سوی دانشگاه یورک کانادا ضمن حمایت از حقوق بشر و دفاع از مقاومت وایستادگی ایشان در زندان رژیم ضد بشری می باشد . از سوی دیگر نوعی واکنش اعتراضی مقابل قاتلان خانم زهرا کاظمی ایرانی تبعه کانادا است.
کمیته گزارشگران حقوق بشر : نسرین ستوده، وکیل دعاوی برجسته و زندانی سیاسی ایرانی نامزد دکترای افتخاری در رشته حقوق از دانشگاه یورک کانادا شد.تعدادی از استادان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه یورک با حمایت از نامزدیِ این حقوقدان شجاع، از کمیته سنای دانشگاه و رئیس دانشگاه خواسته اند که دکترای افتخاریِ حقوق سال تحصیلی جاری را به نسرین ستوده اهدا کننددر بیانیهِ رسمی نامزدی از جمله آمده است: خانم نسرین ستوده وکیل مدافع سرشناس ایرانی و فعال حقوق زنان است که به خاطر دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر، در یک دادگاه مذهبی به اتهام واهیِ توطئه بر علیه امنیت ملی به زندان افتاده است.نسرین ستوده در اعتراض به شرایط زندان و محدودیت های ملاقات با فرزندان و همسر خود چندین بار به اعتصاب غذا دست زده. آخرین اعتصاب غذای وی که نزدیک به پنجاه روز طول کشید و سلامت اش را سخت به خطر انداخت، سرانجام مقامات جمهوری اسلامی را به عقب نشینی واداشت و محدودیت های تحمیلی به خانواده اش، از جمله حق مسافرت دختر و همسرش، را لغو کردند.در بیانیهِ نامزدی، ضمن اشاره به اعتراضات جهانی در حمایت از خانم ستوده و نیز اعطای جوائز معتبر بین المللی به ایشان، از جمله جایزه ساخاروف و جایزه آزادی ‘پنِ’ امریکا، اشاره شده که اعطای دکترای افتخاری از سوی یک دانشگاه معتبر جهانی به خانم ستوده، قدردانی از شهامت و استحکامِ شخصیتِ فردی است که در سخت ترین شرایط به دفاع از حقوق بشر و آزادیِ های سیاسی پرداخته است. به علاوه تاکید شده که اعطای این جایزه از سوی دانشگاه یورک به خانم ستوده بیانگر باور و تعهد این دانشگاه به عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق بشر و مقابله با نقض این حقوق در هر گوشه جهان، و نشان دهنده ی آگاهی جهانیِ این دانشگاه خواهد بود.در نامه های پشتیبانیِ استادان، دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه، ضمن حمایت از بیانیه رسمیِ نامزدی دکترای افتخاری نسرین ستوده، بر ضرورت و اهمیت اعطای دکترای افتخاریِ حقوق به ایشان تاکید شده است.
سلاح سرد؛ قاتل 1100 نفر در سال
جالب است جامعه ساخته شده ی رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی مرگ زا ومرگ زی که مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان آنگونه است. گذشته از رتبه اول مرگ ومیر جاده ها درجهان اکنون  رکورد شکنی دیگر قتل 1100 نفر بوسیله سلاح سرد در سال گزارش شده است تا  مشخص شود میزان مرگ با سلاح گرم باید بیشتر از این آمار باشد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه سالانه یک‌هزار و صد نفر به وسیله سلاح‌های سرد در کشور کشته می‌شوند، گفت: به طور قطع با تصویب و اجرایی شدن طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد، بخش زیادی از آمار نزاع‌ها و کشته‌شدگان کاهش می‌یابد، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یا‌دآوری اعلام وصول طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد از سوی هیأت رئیسه مجلس، تصریح کرد: به‌طور حتم با تصویب این طرح حجم قابل توجهی از جرایم مرتبط با سلاح سرد کاهش پیدا می‌کند.نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه با تصویب و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تنها ادوات غیرمتعارف جرم شناخته می‌شود، گفت: با وجود تصویب این طرح، صادارت سلاح سرد و استفاده این ابزار در نمایش‌ها آزاد است، همچنین کارد و چاقوهای معمولی مشمول این قانون نمی‌شوند.وی درباره مجازات‌ پیش‌بینی ‌شده برای طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد، توضیح داد: حبس از ۹۶ روز تا ۶ ماه و جزای نقدی از یک تا سه میلیون تومان جزء مجازات‌های این طرح است، از طرف دیگر قضات می‌توانند در موارد نزاع‌های عمومی حکم به قصاص دهند.
مادر نسرین ستوده درگذشت
بدون شک  حاکمان رژیم جنایتکار ضد بشری و آدمکش قرون وسطان عاملان ومقصران قتل عمد پدر ومادر خانم نسرین ستوده هستند. چون پدرش دو هفته پس از بازداشت دق مرگ شد و فشار روحی وروانی وعدم مرخصی به نسرین ستوده منتهی به فوت مادرش شد.
رضا خندان،همسر نسرین ستوده از درگذشت مادر این وکیل زندانی خبر داد.رضا خندان در صفحه فیس بوک خود نوشت:شب یلدا برای مادر نسرین بی‌انتها شد. او که سادگی مرگ‌اش به صافی قلب مهربان اش بود.پدر نسرین ستوده نیز در مهر ماه سال 89 و در پس از دو هفته از بازداشت این وکیل زندانی درگذشت.با وجود پیگیری‌های خانواده‌ نسرین ستوده، مسئولان امنیتی و قضایی مرتبط با پرونده از دادن مرخصی خودداری کردند و وی امکان حضور در مراسم ختم پدرش را نیز نیافت.