گزیده خبرهای 23 آذر -91. قسمت -3



گزیده خبرهای   23 آذر -91. قسمت -3
جایی که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد؟ وقتی که مهرههای گنده تر از دیپلمات تروریست رکن آبادی سفیر در بیروت با سفرهایی که به دمشق داشتند کاری از پیش نبردند . مشخص است که از دست وی وتلاش های مذبوحانه اش کاری بر نمیاد.
سفراي نروژ، ايتاليا، روماني و يونان در ديدارهاي جداگانه با غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در لبنان بر ضرورت يافتن راه حلي سياسي براي حل بحران سوريه تاكيد كردند.«آوين آس» سفير نروژ در لبنان در ملاقات با سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان كه در محل سفارت كشورمان صورت گرفت، ضمن ابراز نگراني از اعمال خشونت آميز گروه هاي افراطي در سوريه، ابراز اميدواري كرد كه با كمك ايران، هرچه زودتر راه برون رفت از اين بحران عملي شود.«جوزفي مورابيتو» سفير ايتاليا در لبنان نيز در ديدار سفير كشورمان با وي، تصريح كرد: ايتاليا تنها راه متصور براي حل بحران سوريه را راه حل سياسي و جلوگيري از ورود نيرو و سلاح از خارج سوريه مي داند.وي با تاكيد بر نقش قدرت هاي منطقه اي در حل مسائل منطقه، تلاش همگاني براي حفظ ثبات در لبنان را ضروري قلمداد كرد.همچنين «دانيال تاناس» سفير روماني در لبنان در تبادل نظر با ركن آبادي پيرامون اوضاع جاري منطقه با تاكيد بر ضرورت توقف خشونت در سوريه و چاره جويي از مسير گفت وگو، آمادگي كشورش براي ايفاي نقش مثبت در اين راستا را اعلام كرد.سفير كشورمان نيز در ديدار با همتايان اروپايي خود، با اشاره به تلاش جمهوري اسلامي ايران براي برقراري نشست گفت وگوهاي ملي سوريه و دستيابي به توافق سياسي از مسير گفت وگو، اولين گام عملي جهت حل سياسي اين بحران را توقف حمايت هاي مالي و تسليحاتي از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه و پذيرش آراي اكثريت مردمي سوريه براساس انتخابات سالم توصيف كرد.
ولی فقیه جانشین خمینی شیاد که جانشین خمینی شیاد است . همچون رهبرش باور دارد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . همچنین در دفاع از اهداف نظامی هسته ای مدعیست  که تحریم ها نه اثر دارد ونه  ربطی به گرانی  ها دارد . مهمتر اینکه کانادا  پایگاه اصلی آقازاده های  غارتگرا ست که این اقدام کانادا ضربه کاری براین غارتگران در حال ییلاق وقشلاق کردن از ایران به کانادا می باشد .
دولت كانادا در راستاي سياست هاي ضد ايراني خود اعلام كرد تحريم هاي جديدي عليه جمهوري اسلامي اعمال خواهد كرد.«جان بيرد» وزير خارجه كانادا از وضع تحريم هاي جديد دولت كانادا عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف كردن برنامه هسته اي صلح آميز ايران خبر داد.بيرد گفت: در اين تحريم ها، نام 98 شخص و نهاد ايراني كه با برنامه هسته اي ايران مرتبط هستند، به فهرست قبلي اضافه شده است.به گفته وي، همچنين تحريم هاي جديد بخش هاي اقتصادي ايران را كه به صورت غيرمستقيم از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كنند و يا براي آن منابع مالي تأمين مي كنند، هم هدف قرار مي دهد مانند صنايع نفت و گاز، معادن، كشتيراني و فلزات.به گزارش مهر وزير امور خارجه كانادا با اعلام تحريم هاي خصمانه عليه نيروهاي دفاعي كشورمان مدعي شد اين تحريم هاي تكميلي موجب انزواي بيشتر ايران از سيستم هاي مالي جهان خواهد شد.در همين حال، كميته يهوديان آمريكا، از اقدام كانادا براي ارائه بسته جديد تحريم هاي ايران، كه بر بخش هاي مرتبط به بخش هسته اي ايران تمركز دارد، قدرداني كرد.ديويد هريس مدير اجرايي اين لابي صهيونيستي گفت: تلاش هاي كانادا براي حمايت از صلح و امنيت در جامعه جهاني با تشديد فشارهاي موجود عليه ايران مورد استقبال ماست.
با تعطیل کردن خانه سینما و تعطیل کردن کنسرت های هنری در شهرها اکنون موازی بسیج صنعت مداحی گری ونوحه خوانی   کانون هنرهای بسیجی هم دائر شده است که همه فعالیت های اجتماعی وسینمایی وهنری وموزیک زیر کنترل پاسداران کودتا گر و زائده اش بسیج در آمده است .
مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور از فعاليت 400 كانون بسيج هنرمندان با عضويت 200 هزار نفر در كشور خبر داد.به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد جباري در بازديد از كانون بسيج هنرمندان فردوس اظهار كرد: قشر هنرمند تاثيرگذارترين قشر جامعه هستند و اين قشر هر كجا به مقوله ديني ملبس شده، از مقبوليت، نمود و ماندگاري بيشتري نيز برخوردار شده است.مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور با اشاره به اينكه هنرمندان نياز به توجه بيشتري دارند، افزود: بايد زمينه براي فعاليت بيشتر هنرمندان و همچنين شكوفايي استعدادهاي آنان فراهم شود تا بتوانند نبوغ و استعدادهاي خود را بيش از پيش به منصه ظهور برسانند.جباري از فعاليت 400 كانون بسيج هنرمندان با عضويت 200 هزار نفر در كشور خبر داد و تصريح كرد: سازمان بسيج هنرمندان با هدف تقويت استعدادهاي هنري بسيجيان و همچنين بازتوليد ارزش هاي دفاع مقدس در قالب هاي هنري تشكيل شده است.مسئول برنامه ريزي سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: در حال حاضر حدود 700 نفر در كانون هاي بسيج هنرمندان خراسان جنوبي عضو هستند.جباري افزود: تاكنون چهار كانون بسيج هنرمندان در شهرستان هاي بيرجند، فردوس، نهبندان و قاين تشكيل شده و برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري از سوي اين كانون ها برگزار مي شود.وي يكي از رويكردها و فعاليت هاي مهم سازمان بسيج هنرمندان را تشكيل حلقه هاي صالحين خواند و تصريح كرد: اين حلقه ها با هدف بصيرت بخشي قشر هنرمند و نيز هماهنگي و انسجام بيشتر بين گروه هاي هنري تشكيل شده است.
رهبر مخالفان سوريه خواستار خروج نيروهای نظامی ايران از سوريه شد
سربازجو پاسدار شریعتمداری مقابل این روشن گری  اخطار آمیز عصبی وشاکی شده و زنجیر پاره کرده است  و پاچه گیری از مجاهدین کرده است و از وبلاگ یک مزدور وزارت بد نام اطلاعات  علیه مجاهدین لجن پراکنی اهانت آمیز رله ونشخوار کرده است .
معاذ الخطيب، رهبر ائتلاف مخالفان سوريه، روز چهارشنبه، دوازدهم دسامبر، از جمهوری اسلامی ايران خواست تا کارشناسان نظامی خود را که به حکومت بشار اسد کمک می رسانند، از اين کشور خارج کند.به گزارش رادیو فردا، آقای خطيب اين اظهارات را در نشست «دوستان سوريه» در مراکش بیان کرد و گفت: «ما از ايران می خواهيم تا تمام کارشناسان خود را از سوريه خارج کند و از رهبران گروه حزب الله (لبنان) نيز می خواهيم تا همه جنگجويان خود را از اين کشور بيرون ببرند، چرا که خون آنها نبايد در مسير دفاع از رژيمی سنگدل و به تاريخ پيوسته هدر برودجمهوری اسلامی ايران متهم است که در جريان ۲۱ ماه قيام گروه های مختلف مردمی عليه حکومت بشار اسد با فرستادن کارشناسان خود و تجهیزات نظامی، به سرکوب اعتراض ها در اين کشور یاری رسانده است. مقام های تهران اين اتهام را رد می کنند و در مقابل، قدرت های خارجی را به دليل آنچه ارسال سلاح برای شورشيان عنوان کرده اند، در خشونت های سوريه مقصر قلمداد می کنند.
 اولین نشست کمیسیون اقتصادی مجمع در دفتراحمدی نژاد.

به نظر می رسد که این نشست مشترک   دولت و کمیسیون اقتصادی مجمع مصلحت نظام در دفتر احمدی نژاد نوعی مقابله  با طرح اقتصاد مقاومتی خامنه ای است که پرچمدارش بسیج چماقدار و سرکوبگر است .
اولین نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص با محمود احمدی‌نژاد برگزار شد.به گزارش تسنیم، اولین نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دفتر احمدی‌نژاد برگزار شد. اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع و احمدی‌نژاد در این جلسه به بررسی پیشنهاد اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر "تمرکز مدیریت اقتصادی" پرداختند.محمود احمدی‌نژاد  شنبه این هفته در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد تمرکز مدیریت اقتصادی کشور را مطرح کرده بود. مجمع هم مقرر کرد که این پیشنهاد در جلسه‌ای مشترک با کمیسیون اقتصادی مجمع بررسی شود.در جلسه،‌طرفین مقرر کرده‌اند که این جلسات ادامه داشته باشد.