گزیده خبرهای 29 آذر – 91



گزیده خبرهای 29 آذر – 91
دريكي از اتاق‌ها يك فيلم مستهجن به نمايش گذاشته‌اند
انتقاد کردن به وزیر فرهنگ سانسور وتفتیش عقاید ارشاد اسلامی با و ضعیت فعلی سینما با چاشنی کردن اعتراض به یک بازیگر سینما که دردوران وزیر فرهنگ سانسور  تفتیش عقاید ارشاد پاسدار لاریجانی  که  مشغول نمایش  فيلم مستهجن بود . که گزارش شده  متأسفانه مدير آن دستگاه هنوز هم در مسئوليت‌هاي فرهنگي كشور حضور دارد
سيد محمد جوزي در اعتراض به وضعيت فعلي سينما، با بيان خاطرات خود در بازرسي از يكي از مراكز فيلمسازي گفت: در سال‌هاي مديريت علي لاريجاني در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دو نوبت به عنوان ناظر به مركز توليد فيلم اسلامي در خيابان وليعصر رفتيم بار دوم كه به صورت سرزده بود، ديديم در يكي از اتاق‌ها يك فيلم مستهجن به نمايش گذاشته‌اند. دختر و پسر به اسم كلاس درس در آن اتاق حضور داشتند. فيلم را از مسئول پخش گرفتيم و زماني كه آن را به وزير نشان داديم، وي پس از ديدن تصوير اول، حاضر نشد ادامه فيلم را ببيند. متأسفانه مدير آن دستگاه هنوز هم در مسئوليت‌هاي فرهنگي كشور حضور دارد و همان‌ها كه در آن كلاس حضور داشتند هنرمندان سينماي امروز ما هستند؛ با اين اوضاع نمي‌توان توقعي از اين گونه سينما داشت. جوزي اضافه كرد: اوضاع آنقدر خراب است كه محمدعلي كشاورز گفته اگر دخترم هنرپيشه مي‌شد، سرش را مي‌بريدم
بدون عامل اصلی اینگونه انفجارات مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می باشد . از جمله هر از گاهی در اصفهان ضریح برای امامان از جمله امام حسین ساخته می شود  تا از موضع عوامفریبی ودین فروشی  از اصفهان تا کربلادر شهرها معرکه گیری شو د تا اینکه به کربلا برسد
انفجاری مهیب در منطقه باب البغدادیه در استان کربلا روی داد.به گزارش تلویزیون العراقیه، انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه باب البغدادیه در استان کربلا منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شدتاکنون گزارشی از تلفات این انفجار منتشر نشده است.
حجم قاچاق كالا 14 ميليارد دلار برآورد مي‌شود
گزارش شده است که از طریق بدنه ی دولت این رقم 14 میلیارد دلار کالاهای قاچاق وارد کشور می شود .البته کسی جرأت ندارد پرسش گری کند چه مبلغ مواد مخدر ومشروبات الکی و سایرک کالاهای قاچاق از طریق اسکله های غیر مجاز پاسداران در سواحل جنوب کشور وارد وتوزیع می شود؟
معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اعلام اين كه يكي از عوامل قاچاق‌چيان، معدود كاركناني هستند كه در بدنه دستگاه‌هاي دولتي قرار دارند، از توقف 142 دستگاه خودروي سواري وارداتي با ارز دولتي و جريمه 200 ميليارد تومان وارد كنندگان آن خبر داد. مهدي ابويي گفت: وقتي حجم قاچاق كالا 14 ميليارد دلار برآورد مي‌شود، قطعاً صاحبان اين سرمايه از توان و امكان بالايي برخوردار بوده‌اند. وي با تأكيد بر اينكه اين افراد بيشتر از كاركنان مياني به پايين دستگاه‌هاي دولتي هستند، گفت: آنها از هر ترفندي براي مقابله با سياست‌هاي ضدقاچاق دولت استفاده مي‌كنند و در واقع پشتيبان اقتصاد پنهانند و منافع آنها در تأمين منافع ملي نيست. ابوئي افزود: قوه قضائيه نيز براي اين پرونده حكم خوبي صادر كرده است كه پرداخت 200 ميليارد تومان جريمه مي‌باشد و اين پرونده بزرگ‌ترين پرونده قاچاق است كه تاكنون شناسائي شده. به گفته ابويي پرونده‌هاي سنگيني در مورد قاچاق فرآورده‌هاي نفتي، لوازم آرايشي بهداشتي و مشروبات الكلي نيز وجوددارد.
احمدي نژاد: مي توان به هر خانواده ايراني 10 هزار متر زمين داد/ قبل از انقلاب صدها هزار مستشار بيگانه در كشور حضور داشت
باز آق محمود پاسدار  از هاله نور خارج نشده است و توی همان مایه ها سیر وسیاحت می کند .چونکه از بذله گویی هایش  که حالت بر داشتن در نمکدان وپاشیدن برروی زخم داغداران وکارتن خوابان وبی خانمان وآلونک نشینان می باشد دست بر نداشته است.
خبرگزاري آريا  :  محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از طرح هاي علمي، عمراني و فرهنگي استان مازندران با اشاره به اينكه امروز دشمنان آنچه در توان دارند را براي اعمال فشار به ملت ايران به ميدان آورده اند، اظهار داشت: اگر چه ممكن است دشمنان در اين اقدامات خود بتوانند چندگام به جلو بردارند، اما بدون ترديد مانند هميشه تاريخ اشتباه كرده و شكست خواهند خورد چرا كه اينجا ايران و برخوردار از يك ملت ريشه دار در تاريخ است.وی با بيان اينکه دشمنان به دليل حرکت سريع و روزافزون ملت ايران در مسير علم، فناوري و پيشرفت با اين ملت مخالفت كرده و محدوديت ايجاد مي كنند، اظهار داشت: اين در حالي است كه قبل از انقلاب صدها هزار مستشار بيگانه در كشورمان حضور داشته اند كه 20 برابر متخصصين ما حقوق دريافت و كالاهاي خود را بر ما تحميل مي كردند و امروز كه مي بينند ايرانيان در عرصه هاي مختلف در حال پيشرفت بوده و در عين حال عميقاً به ارزش هاي الهي پايبند مي باشند احساس نگراني كرده و مخالفت و محدوديت ايجاد مي كنند.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بخش قابل توجهي از قيمت مسكن را به خاطر قيمت زمين دانست و با طرح اين سوال که چرا بايد قيمت زمين در كشور ما بالا باشد؟ اظهار داشت: ايران كشور كوچكي نبوده و بيش از 187 ميليون هكتار وسعت دارد و كل زمين هايي كه زير سطح روستا و شهر قرار دارد حدود 2 ميليون هكتار مي باشد. 21 ميليون خانواده در ايران زندگي مي كنند كه اگر به فرض به هر خانواده 10 هزار متر زمين داده شود هنوز تا 187 ميليون هكتار فاصله بسيار زيادي داريم.
 پزشکی قانونی یزد مرگ ۸ کارگر معدن یال شمالی را تایید کرد
پس از مرگ دانش آموزان در جاده ها و دانش آموزان سوخته شده وجان باخته در شین آباد  وکشته و مجروح شدن معلمان در  تصادف جاده لردگان- بروجن وآتش سوزی در مدرسه در خراسان جنوبی اکنون خبر مرگ 8 کار گر محروم و زحمت کش گزارش شده است .
طبق اعلام پزشكی قانونی یزد تعداد کشته شدگان حادثه امروز معدن یال شمالی طبس به هشت نفر رسید.به گزارش ایلنا، در پی وقوع انفجاری در معدن یال شمالی كه تاكنون به كشف چهار جنازه و مفقود شدن چهار كارگر دیگر انجامیده است، پزشكی قانونی یزد با استناد به ابعاد حادثه مرگ كارگران مفقود شده را نیز تایید كرد و به این ترتیب تعداد كشته شدگان این حادثه به هشت نفر رسید.منابع ایلنا پیش از این امید به زنده بودن كارگران مفقود شده را ضعیف ارزیابی كرده بودند.با این حال فرماندار طبس در خبری جداگانه تعداد کشته شدگان این حادثه راچهار نفر عنوان کرده است. احمد طالبیان مقدم به ایلنا گفت: تا کنون جسد چهار کارگر معدنچی از عمق زمین بیرون آورده شده و هنوز از سرنوشت باقی کارگران اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که بطور معمول در حوادث این چنینی امکان زنده ماندن کارگران بسیار پایین است. به عنوان مثال در آذرماه سال ۸۹ حادثه‌ای مشابه در یکی از معادن کرمان روی داد که در جریان آن 4 كارگر در عمق 600 متری تونل محبوس شده بودند. آنزمان مسئولان وقت با اعلام اینکه تلاش‌ها برای نجات کارگران محبوس ادامه دارد تا مدت‌ها از تایید خبر کشته شدن کارگران خود داری کردند اما در ‌‌نهایت 19 فروردین 90 جنازه 3 كارگر بیرون كشیده شد و از سرنوشت كارگر چهارم خبری انتشار نیافت.