گزیده خبرهای 19 – دی -91


اگر هدف زیر پوشش سیاست دین فروشی صدورتروریسم وبحران وارتجاع به عراق وبیشتر وابسته کردن عراق به جماران نمی باشد . برای چه استان فارس معین استان محروم کرمان نمی شود تا کمک به باز سازی شهر ویران شده تاریخی بم وسر وسامان دادن به بازماندگان زلزله زدگان بمی شود؟
رئيس بازسازي عتبات عاليات كشور، استان فارس را به عنوان معين طرح بازسازي سامرا اعلام كرد.به گزارش خبرگزاري مهر، حسن پلارك در مراسم توديع و معارفه رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان فارس افزود: سامرا از جمله اولويتهاي ما در بحث بازسازي عتبات عاليات است كه در اين خصوص با توجه به زمينه هاي موفق استان فارس در بحث عتبات عاليات بازسازي اين منطقه را به استان فارس واگذار كرده ايم.رئيس بازسازي عتبات عاليات كشور با بيان اينكه طرح جامع توسعه عتبات در شهر كربلا به اتمام رسيده، افزود: براي اينكه در بحث بازسازي عتبات عاليات كار خود را ادامه دهيم نياز به يك سري اقدامات زيربنايي داشتيم كه در اين راستا طرح جامع توسعه عتبات در شهر كربلا در دستور كار قرار گرفته و در حال حاضر اين طرح به اتمام رسيده است. وي يادآور شد: شعاع 200 متري اطراف حرم تمام شده و تمامي زيرساختها در اين منطقه به وجود آمده است.پلارك ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت علي(ع) نيز در حال انجام است و در حال حاضر 24 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.در اين مراسم جابر مهديار به عنوان مسئول ستاد عتبات عاليات استان فارس و عبدالرسول مختارنژاد به عنوان رئيس ستاد بازسازي شهر سامرا معرفي شدند.
اینهم یک نوع اخاذی و سرکیسه کردن مردم محروم وخوش باور مذهبی می باشد که با نام علی طلا وزیور آلات زنان شهرهای خوزستانی مصادره می شود .
اهواز - خبرنگار كيهان:مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت: تعدادي از بانوان نيكوكار شهرهاي اهواز، ماهشهر، شوشتر و انديمشك طلا و زيورآلات خود را براي كمك به بازسازي و مرمت ايوان طلاي حرم علوي اهدا كردند.حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد موسوي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طلاجات اهدايي پس از ذوب در كارگاه هاي مخصوص براي استفاده در پروژه طلاكاري ايوان حرم مطهر حضرت علي(ع) به نجف اشرف ارسال خواهد شد. وي افزود: ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان تاكنون در چند مرحله طلاجات اهدايي بانوان نيكوكار خوزستان به ميزان 19 كيلوگرم را به نجف اشرف ارسال كرده است.به گفته مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان، عين طلاجات اهدايي مردم و بدون دخل و تصرف به صورت مستقيم به بارگاه ملكوتي حضرت علي (ع) ارسال مي شود. گفتني است هزينه طلاكاري 12 هزار و 500 خشت ايوان حرم علوي، 125 ميليارد ريال برآورد شده است
.وحيد دستجردي : ناگفته ها را در زمان بهتري خواهم گفت
سرباز ج. پاسدار شریعتمداری سربازجو فاش ساخته است که همسرش را توی آب نمک خوابانیده است تا هر زمان نیاز به افشاگری یا فشارو تهدید آوردن برروی رئیس جمهور ودولت وجریان متهم انحرافی درون دولت نیاز بود وی را از آب نمک بیرون بکشاند.
مرضيه وحيددستجردي در اولين مصاحبه بعد از بركناري از وزارت بهداشت گفت: فعلا به تبعيت از ولي امر به دنبال ايجاد التهاب نيستم و ناگفته ها را در زمان بهتري خواهم گفت.مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با فارس، افزود: بنده هيچ صراطي را به جز صراط مقام معظم رهبري صواب نمي دانم و بنا به فرمايش و دستورات ايشان مبني بر حفظ آرامش و وحدت در جامعه فعلا از بيان جزئيات وقايع رخ داده پرهيز دارم اگر در آينده فرصت و مجالي براي بيان مسائل پيش آمد حرف و مطلب براي بيان زياد دارم كه مطرح خواهم كرد اما در حال حاضر ترجيح مي دهم در مسير اطاعت از اين فرمايش مطلبي را مطرح نكنم. وي درباره فعاليتهاي خود بعد از واگذاري سمت وزارت بهداشت توضيح داد: اكنون فرصت خوبي پيدا كرده ام كه بيشتر در بين مردم باشم و از اين فرصت براي انجام خدمات اجتماعي، آموزشي، علمي، كمك به امور خيريه مربوط به بيماران و همين طور طبابت و فعاليتهاي پزشكي و بهداشتي استفاده مي كنم. وحيد دستجردي اظهار كرد: تلاش من اين است كه از تجربياتي كه دارم براي رفع نيازهاي مردم و ارتقاي سطح بهداشت و درمان عمومي جامعه استفاده كنم.وزير سابق بهداشت ادامه داد: مشكل مهمي كه بسياري از مردم و جامعه با آن درگير است افزايش بيماريهاي واگير، ديابت، فشارخون، چاقي، بيماريهاي قلبي و عروقي و بيماريهايي است كه به سبك زندگي و رفتار مردم مربوط است و از همكاري با رسانه ها و آموزش همگاني براي ارتقاي سطح آگاهي و بينش مردم براي حفظ و ارتقاي سلامتشان دريغ نخواهم كرد و به نظرم مي رسد كه يكي از بهترين كارهايي كه مي توان انجام داد، اصلاح سبك زندگي مردم براي پيشگيري از بيماريها و برخورداري از سلامت بيشتر است.
 معلوم نیست چه شده که اینقدر آمار زلزله افزایش یافته است . آنچنانکه شهر وبخش و جزیره ای نیست که در آن زلزله رخ داده نشده باشد؟
قشم- خبرنگار كيهان:مقارن ساعت 4 و 11 دقيقه و 58 ثانيه بامداد ديروز قشم به مدت 3 ثانيه لرزيد.فرماندار و رئيس ستاد بحران شهرستان قشم گفت؛ زلزله 2/4 ريشتري قشم هيچ تلفات جاني و جرحي و مالي در بر نداشت.مسعود سالاري افزود؛ در ساعت اوليه وقوع زلزله تمامي اعضا ستاد بحران در منطقه زلزله حضور يافتند.سالاري تصريح كرد: زلزله 2/4 ريشتري قشم در هشت كيلومتري شهر قشم در سواحل روستاي تولا و 13 كيلومتري شهر درگهان به وقوع پيوسته و ساكنان جزاير هنگام و لارك و هرمز و شهر بندرعباس نيز اين زلزله را احساس كرده اند.از سوي ديگر خبرگزاري مهر از كرمان گزارش داد ساعت 18 و 54 دقيقه يكشنبه شب زمين لرزه اي به قدرت 5/4 ريشتر «سيرچ» واقع در استان كرمان را تكان داد. هنوز هيچ گزارشي درباره خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.
آیا در کلان شهر 15 میلیون تهران فقط همین تعداد 151 نر گدا و کارتن خواب وکودکان خیابانی وجود دارد؟ تازه اینان کجا اسکان داده می شوند تا به خیابان بر نگردند؟
فرمانده يگان اجرائيات و انتظامي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از جمع آوري و ساماندهي 151متكدي، كارتن خواب و كودكان خياباني در تهران خبر داد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ ناصر همت زاده، فرمانده يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري، گفت: بنابر تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و به خواست شهروندان، مأموران اين يگان با اجراي طرح امنيت محله محور اقدام به دستگيري معتادان پر خطر و ولگرد محله هاي شهر تهران، و ساماندهي متكديان، كارتن خواب ها و كودكان خياباني در 24 ساعت گذشته كردند.وي ادامه داد: در اين طرح 22 متكدي، 128 كارتن خواب جمع آوري و ساماندهي شده و پس از تكميل پرونده و صورتجلسه راهي مراكز نگهداري از اين دسته افراد شدند.