3 گزیده خبر محور افزایش تولید نفت و بحران برنج وفتنه


3 گزیده خبر محور افزایش تولید نفت و بحران  برنج وارداتی وپاسخ به فتنه در 22 خرداد. 6 بهمن - 91
فارس گزارش می‌دهد.ایران دوباره دومین تولید کننده نفت در اوپک شد/ تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه. خبرگزاری فارس: آخرین آمار تولید نفت ایران و عراق در میان کشورهای عضو اوپک نشان می‌دهد ایران با تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۵۰هزار بشکه نفت جایگاه دوم را دوباره تصاحب کرده است.
گویا شیوه حماسه سازی آمار آرای تقلباتی  به حساب انتخاباتی اکنون به محدوده تولید نفت هم سرایت کرده است . زیرا که بر اثر تحریم نفت نه اینکه موجب کاهش نفت نشده بلکه همانگونه که وزیر نفت پاسدار رستم قاسمی گفته بود موجب افزایش تولید و رونق داخلی شده است . بهمین دلیل اکنون خبر گزاری دروغ پرداز فارس مدعی شده  است که ایران به جایگاه رتبه دوم تولید کننده ی نفت درسازمان اوپک بر گشته است .
 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در حالی برخی از رسانه ها اخیرا اعلام کرده اند که ایران در تولید نفت به جایگاه سوم بعد از کشور عراق در میان کشورهای عضو اوپک نزول کرده است که اخیرا پس ازآنکه عراق اعلام کرد میدان جدید نفتی را درمرزهای مشترک با ایران کشف کرده،از تولید روزانه 3 میلیون 200 هزار بشکه نفت خبرداد که بیش از 75 درصد از آن صادر می شود.این گزارش اضافه می کند آمار تولید نفت عراق که از سوی وزیر نفت این کشور اعلام شده است نشان می دهد که عراق نسبت به ایران در جایگاه سوم قرار دارد چرا که اخیرا یک مقام مسئول در صنعت نفت اعلام کرد تولید نفت ایران پس از آنکه از سوی اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفت، بار دیگر افزایش یافته و هم اکنون به 3 میلیون 250 هزار بشکه در روز رسیده است که از این میزان هم اکنون نزدیک به یک میلیون 800 هزار بشکه در داخل کشور مصرف و مابقی صادر می شود.براساس این گزارش اخیرا برخی رسانه های خارجی به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت اعلام کرده اند ایران در سال 2012 در بین 12 کشور عضو پس از عربستان و عراق رتبه سوم تولید نفت را کسب کرده است.در این گزارش آمده است: تولید نفت اوپک در این سال (2012)نسبت به سال قبل از آن 1.381 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است. تولید نفت اوپک در سال 2011 بالغ بر 29.785 میلیون بشکه در روز اعلام شده بود.اوپک در سال 2012 بالغ بر 1.166 میلیون بشکه در روز نفت بیش از سقف رسمی خود تولید داشته است. سقف رسمی تولید اوپک 30 میلیون بشکه در روز تعیین شده است.بر اساس این گزارش که از منابع ثانویه تهیه شده است متوسط تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی به 2.97 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت ایران در این سال نسبت به سال 2011 بالغ بر 658 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. در سال 2011 تولید نفت ایران به 3.628 میلیون بشکه در روز رسیده بود.در آخرین ماه سال 2012 نیز تولید نفت ایران با کاهش 21 هزار بشکه ای به 2.656 میلیون بشکه در روز رسید. در ماه نوامبر ایران 2.677 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.تولید نفت اوپک در آخرین ماه سال 2012 نیز با 464 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 30.365 میلیون بشکه در روز رسید.بر اساس گزارش اوپک، ایران که به طور سنتی دومین تولید کننده نفت اوپک بوده است در سال 2012 به جایگاه سوم تنزل یافته است. عراق با تولید 2.98 میلیون بشکه در روز رتبه دوم را در این سال به خود اختصاص داده است. عربستان با تولید 9.772 میلیون بشکه در روز بزرگترین تولید کننده نفت اوپک شناخته شده است.
فارس گزارش می‌دهد.رمزگشایی از واردات بی‌رویه برنج با تشکیل پرونده قضایی.خبرگزاری فارس: در حالی چرایی واردات بیش از اندازه برنج طی سال‌های گذشته به ابهام جدی تبدیل شده بود که به نظر می‌رسد انتشار خبر اخیر فارس مبنی بر انحصار واردات برنج در دست سه نفر و تشکیل پرونده قضایی برای آنها بتواند از این راز رمزگشایی کند.
به نظر می رسد پس از سناریوی دادگاه متهمان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک  و قول بر گزاری دادگاه متهمان ارز و مهدی رفسنجانی باید بزودی شاهد دستگیر متهمان بحران سازان برنج وارداتی  باشیم که گفته شده از آن رمز گشایی شده است  چون خبر از دست داشتن  3 نفر در  بحران برنج داده شده  که بازداشت و برای شان پرونده  تشکیل شده است و دادگاه شان  هم باید در راه باشد . بالاخره برای سر وکار گذاشتن مردم  یا منحرف کردن  اذهان عمومی  و ادامه رقابت ی جنگ قدرت و ثروت تا 24 خرداد 92  نیاز به اینگونه رمز گشایی ها می باشد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی سالهای گذشته همواره به رغم اعلام نیاز واقعی مصرف برنج شور معمولا واردات دو برابری را شاهد بودیم، امسال نیز در حالی که تولید برنج کشور 2 میلیون و 400 هزار تن  و  واردات 820 هزار تن یعنی بیش از نیاز کشور بوده اما همچنان ثبت سفارش‌ها و واردات برنج ادامه دارد.بر اساس نظر کارشناسان میزان نیاز سالانه کشور به برنج در خوشبینانه ترین حالت بیش از 3 میلیون تن نیست،در حالی که تاکنون مجموع محصول تولیدی و وارداتی بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن بوده است و به گفته مسئولان متولی، واردات همچنان ادامه دارد.اخیرا مسئولان وزارت صنعت از واردات برنج از هند، پاکستان و اروگوئه خبر دادند و طی این سالها هیچوقت دلیل تفاوت  600 هزار تنی آمار مصرف وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معلوم نشده بود. *دلیل واردات دو برابری برنج رمزگشایی شد. یک منبع آگاه چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال‌حاضر واردات برنج در کشور در دست سه نفر است که به این افراد تذکر داده شده و برای آن‌ها پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.وی ادامه داد: اسناد و مدارک تخلف این واردکنندگان و نحوه دریافت ارز مرجع نیز مشخص و در پرونده درج شده است.به هر حال با این خبر کاملا مشخص می‌شود که چرا طی سال های گذشته به رغم اینکه همه به خسارت‌های زیانبار واردات بی‌رویه بر تولید داخلی و ملی هشدار می‌دادند برخی همچنان به طبل واردات می‌کوبیدند و هیچ کس نمی‌توانست آنها را قانع کند.اگرچه کشور نیاز به واردات برنج دارد اما این میزان به اندازه‌ای نیست که سالانه انواع برنج‌های هندی، اروگوئه، پاکستانی و جدیدا آرژانتینی حتی در زمان برداشت وارد کشور شود و به جای محصول داخلی برنج وارداتی در ویترین مغازه‌ها جا خوش کند که البته ابهام آلودگی آنها نیز همچنان وجود دارد.
امام جمعه شیراز:مردم سران‌فتنه را نخواهند بخشید/برائت مجدد از فتنه‌گران در 22بهمن.خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: مردم سران فتنه را به راحتی قابل بخشش نمی‌دانند و در 22 بهمن امسال نیز مجدداً از فتنه گران اعلام برائت خواهند کرد.
   
آخوند های نماز جمعه ها چون حکومتی وبلندگوی دفاع ازر هبر هستند . بنابراین آنچه به اینان دیکته می شود می بایست طوطی وار تکرار نمایند. برای همین امام جمعه شیراز خطبه علیه فتنه خوانده است واز ساندیس خوران حاضر در نمازجمعه خواسته است که می بایست در شوی تدارک دیده شده ی 22 بهمن علیه ی فتنه ودشمن در صحنه حضور داشته باشند.یعنی درست درراستای اهداف رهبر و پاسداران کودتاگر علیه ی رئیس جمهورو رقیب مغلوب خطبه خوانی می کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: مردم بارها برائت و بیزاری خود از سران فتنه را اعلام کرده و در راهپیمایی امسال 22 بهمن امسال نیز این موضع را با قاطعیت تکرار می‌کنند.وی افزود: مردم از اظهارنظرهای برخی در راستای تطهیر سران فتنه و رفو کردن اعمالی که مشکلات بزرگی برای نظام ایجاد کرد، نگران هستند.خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: امسال راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته، بانشاط و شادابی و بصیرت کامل برگزار می‌شود.نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که در امر معیشت برای اقشاری از جامعه وجود دارد و با وجود انتظارات به حق مردم از مسئولان و فرهیختگان، ملت ایران همواره در دفاع از نظام جمهوری اسلامی، منافع ملی و مقام معظم رهبری در صحنه هستند.وی خاطرنشان کرد: مردم در این راهپیمایی به مسئولان پیام می‌دهند که از بگومگوهای بی‌حاصل نگران هستند و اعتقاد دارند برخی از آسیب‌های امنیتی که در جامعه رخ می‌دهد ناشی از این بگومگوها است.ایمانی بیان کرد: مردم با راهپیمایی خود می‌گویند که با داشتن رهبری فرزانه و حکیم، ملتی بصیر، امکاناتی عظیم و منابعی غنی این کشور بر مشکلات معیشتی فائق می‌آید به شرط آن که مسئولان برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.وی ابراز اشت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال تمام مسلمانان را به وحدت کلمه فرا می‌خوانند چرا که مسلمانان یک خدا، یک پیامبر، یک قبله و یک کتاب دارند.امام جمعه شیراز اضافه کرد: ملت ایران می‌دانند که دشمن در شرایط فعلی جنگ احزاب را به وجود آورده تا با تحریک گروه‌های تکفیری مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازد.به گفته ایمانی، مردم در راهپیمایی امسال از دولت و مجلس می‌خواهند با پایان دادن به مجادلات بی‌حاصل تورم لجام‌گسیخته و فشار بر اقشار متوسط و ضعیف را حل کنند.وی تصریح کرد: در آستانه شب عید و پایان سال، مردم هزینه‌های اضافی دارند و دولت باید برای حل آن با کمک مجلس و مدیریت‌های میانی قدم بردارد.